İçeriğe Yönlendir

Run flat lastikler.


Doğan Arşiray
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Doğan Arşiray

binek otomobile kışlık lastik almayı planlıyorum. run flat lastikler daha ucuz. arabada runflat izleme sistemi var ismi bile runflat indicator ama orijinal halinde de yedek lastiği ve michelin standart lastik ile satın alınmıştı.

 

soru şu.

 

normalde 225 45 17 lastikte 94V kullanıyoruz diyelim, runflat 91H diyelim. bu numaralar arttıkça lastiğin yan duvar yapısı daha kaba oluyor ve ağırlaşıyor. runflat lastikte delinse bile üzerinde belli süre gidebileceği fazladan bir taban katmanı yokmu? yani taban kısmı daha destekli ama 91 olduğu için yinede yanlardan  daha narin mi olacak demektir?

ikinci soru run flat hazırlığı olan arabanın jantının run flat lastikler ile satılan arabadan ne farkı olabilir?

üçüncü soru, eğer run flat jantı diye birşey varsa ki ben hiç duymadım, normal jant ile ikisinin farkı nedir ki diğerine run flat takılamasın?

 

 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur

aslında çeki demiri taktırır gibi proje çizdirmen gerekir runflatsiz çıkmış arabaya runflat takılırken, veya runflatli arabadan run flatleri sökerkesen de tüv de ağır kusur olmalı teknik olarak

jantta bir numara yok lastiğin içinde extra bal peteği gibi kauöuk var lakin yeni rft ler de içerde yumuşak bir doku var çivi girince boşluğun etrafını sarıp hava çıkışını engellliyor, lastik basınç veya dönüş sayısnı ölçen sistem olmadan takılması riskli

yandaki narinlik lastiğin markasına bağlı biraz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

lastiğin kendisindeki fark hariç , aracın yürüyeninde ve ikaz sisteminde teknik fark yoksa neden proje lazım olacakki yedek lastik zaten var arabada. birde nereden anlayacak adam orijinalinde runflat olmadığını?

 

runflat patladığında ve kadar km kadar idare edebliyor parçalanmadan? yani yedek tekere gerek olmadan gezilirmi binek arabada?

 

*RFT kışlık alınır diye anlıyorum. hankook zaten premium lastik oldu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

birde nereden anlayacak adam orijinalinde runflat olmadığını?

üretim belgesine işlenen bir özellik bu

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

dönüş sayısnı ölçen sistem olmadan takılması riskli

 

Esp ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Esp ?

o iş işten geçince yanan lampa

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bir çok kişi run flat ten kurtulmaya çalışıyor.Sert olması ve tüketimi arttırıyor diye. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran
Doğan Arşiray yazdı:

runflat patladığında ve kadar km kadar idare edebliyor parçalanmadan? yani yedek tekere gerek olmadan gezilirmi binek arabada?

70-80 km hızı geçmeden lastikçiye kadar idare eder diye düşünüyorum hocam.

 

*RFT kışlık alınır diye anlıyorum. hankook zaten premium lastik oldu.

yazlıkta kullanmıştım, normal lastikten pek farkı yoktu. 

ilk mesaja istinaden; taban sağlam olsa da yan taraflar verilen değer kadardır diye düşünüyorum, yan taraf sağlam olsun diyosanız xl lastikler vardı, onlara bakabilirsiniz. bir de maddi olarak yük olmayacaksa 4 tane orjinal kara jant alıp kışlıkları bunlara takmak daha iyidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ayrı bir set, alaşım jantım var zaten.

Evren Erakçora yazdı:

Bir çok kişi run flat ten kurtulmaya çalışıyor.Sert olması ve tüketimi arttırıyor diye. 

niye tüketim artsınki?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Doğan Arşiray yazdı:

ayrı bir set, alaşım jantım var zaten.

niye tüketim artsınki?

Ağırlık, açısal momentum fazla sanırım. Run flattan kurtuldum diye sevinen çok yabancı forumlarda ,özellkle bmw ciler. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

16 dan sonra 17 ye takılacağı için yanal esneme değişse bile 16 dan kötü olamaz bence.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bmw 116 run flatli kullanmıştım, hakikaten sert ancak direksiyon hassasiyeti çok iyiydi, araç raylar üzerinde gidiyor gibi. Run flat lastiğin öyle bir faydası olabilir zira yanak esnemesi çok az. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Evren Erakçora yazdı:

yanak esnemesi çok az. 

O zamanda alt takım tez dağılır yada jant falan tez bükülmez mi ? Tabi konforda biraz azalır sanırım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
(düzenlendi)

Zamanında bmw 1.16 aracımızdaki aşırı sertlik nedeni ile tavsiye üzerine runflat den normal lastiklere geçiş yaptım.Araba bildiğiniz karakter değiştirdi.Arabaya ayrı bir konfor geldi.Bir daha asla runflat falan lastik ile araç kullanmam.Tavsiyede etmem.O derece konforu etkiliyor.Ancak değiştirince anlarsınız.

tarihinde Ahmet Türedi tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

8 yıl BMW de kullandım. Taban değil de yanaklar çok kalındı. 130 km hızla iyi bir virajda demirin üstünden geçip jantı kırdığımda bile stabil olarak gitmişti. Değerini o zaman anladım.

Bir kış runflat olmayan lastik kullandım. Araba ciddi şekilde yumuşamıştı.

Genel kanı olarak runflat kullanılan arabalar normal lastik kullanabilir fakat normal araçlar runflat kullanamaz şeklindeydi. Sebebi de bmw mercedes gibi araçların süspansiyon sisteminin bu lastiklere göre dizayn edilmiş olması. Normal lastiklere göre bayağı ağır runflatlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...