Tamer Topaç 4 Ekim 2023 Paylaş 4 Ekim 2023 Çağlar Bayur yazdı: blokta ovallik o kadar olmuş olabilir mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim 2023 Paylaş 4 Ekim 2023 Tamer Topaç yazdı: o kadar olmuş olabilir mi? olur olmaz deme olur mu olur 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 27 Mart 2024 Yazar Paylaş 27 Mart 2024 Herkese Merhaba aracımın yağ eksltemesi ile bu konuyu açmıştım aracı aldığımda motor rektefiyesi yapıldığını yazmıştım bundan kaynaklı olarak yağ eksiltemeyi hep başka parçalrda aradım hep sorun bir türlü çözülmeyince motor açtırmaya karar verdim. Bu mesajımda güncel rektefiye işlemlerim kullanılan parçalar yapılan işlemler güncel genel maliyet hakkında bilgilendirme yapmak istiyorum. Her Ne kadar ilk mesajımda motoru rektefiyeli aldığımı yazsamda gözümle görmemiştim piston ve segman yenilenmiş ancak blokta işlem yapmadan piston atmışlar araca silindir çizik çıktı komple rektefiye yapmak zorunda kaldım aracımı değiştirmeyi düşünüyordum bu sebepten satlığa koyamamıştım hep aklımdaydı rektefiye sonunda yaptırdım . Silindir kapak ve subaplarda sıkıntı yoktu ancak o kadar motor açılmışken üst kapakta yenilensin dedim subapları değiştirdim Silindir kapağında eğiklik vs yoktu çok ince taşlandı. Blokta eğrilik çıkmadı inceden taşlandı silindir 0.50 pistona göre ayarlandı toplandı. Girdik bir masrafa diyip Silindir kapak contasını orjinal aldım sanayide Royal marka dışında bulamadım il dışından siparişle getirttim Saplamaları özellikle değiştirttim elring marka silinir kapak saplaması aldım. Yağlama ile sıkıntım yoktu ancak Yapılan iş bir kere yapılsın diye orjinal yağ pompası aldım fiyatları çok yüksekti bulmakta zorlandım il dışından siparişle getirttim krank keçesini orjinal ford aradım ancak bulamadım SKT ile değiştirdim Yine arka krank keçesi yeniydi bir önceki toplamada değişmiş muhtemelen ama risk almadım onuda SKT Marka ile değiştirdim Su hortumlarının bağlastısında kullanılan standart kelepçelerinin hepsini söktüm çıkmacıları gezip çelik kelepçe ile değiştirdim yaklaşık 20 adet değişik ölçülerde kelepçelerini bulup tamamını değiştirdim. Sökülen muhtelif parçaların tamamını temizledim. Herşeyi yeniledik Baskı balata ve Debriyaj bilyası öylemi kalsın onlarda değişti Egzantirik Dişlisinin yağ kaçırmasından dolayı triger bölümü hep yağ olmuştu yakın zamanda Egzantirik dişlisini değiştirirken Triger, bilya ve devirdaim değişmişti onları değiştirmedim Gelelim Güncel Maliyet hesabına 1- Piston segman subap takımı 10.000 TL 2- Yağ pompası orjinal 7.500 TL 3-Silindir Kapak Saplaması 900 TL 4-Silindir Kapak Contası 1250 TL 5-Krank Keçeleri Ön ve Arka 750 TL 6- Egzantirik Keçeleri 500 TL 7-Külbütör Kapak Contası 250 TL 8-Baskı Balata Bilya 4750 TL 9-Rektefiyeci 10.000 TL 10- 4 Litre Motor Yağı Castrol 5-30 Magnetech A5 1.000 TL 11-Yağ Filtresi 250 TL 12-Antifiriz 3 Litre Konsantre 500 tl 13-Şanzuman Yağı 3 Litre alındı birazı duruyor Castrol 75-90 Transmaxx 1.200 Tl 14-4 Adet Ford buji 1.000 TL 15- 500 ML DOT4 200 TL 16- İşçilik piyasanın altında samimi olduğum iş yeride beraber topladık kafa karıştırmaması adına yazmıyorum İşçilik Hariç 40.000 TL Yapılan işlemlerde eksik keşke şuda yapılsaydı dediğiniz veya bu yapılan yanlış dediğiniz yerler varsa eleştiriya açığım değerli yorumlarınızı esirgemeyin lütfen birde yapılan işlemler araç değerini düşürür mü rektefiye görmüş araç piyasada nasıl karşılanıyor araç km 350.000 KAPANIŞ Konu Başlığı Focus 1.6 Ti-VCT 115 Hp reketefiye olarak değiştirilirse sonrası için bilgi oalrak kalsın teşekkürler 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2024 Paylaş 27 Mart 2024 Mustafa Boz yazdı: piston ve segman yenilenmiş ancak blokta işlem yapmadan piston atmışlar milli servete yazık olmuş, onca yaptığı masraf boşa gitmiş size de yük olmuş, geçmiş olsun sıfır cillaop olmuş maaşallah Mustafa Boz yazdı: Saplamaları özellikle değiştirttim tüm işler içinde çok ufak gibi görülen ancak büyük fark yaratacak olan parça Mustafa Boz yazdı: rektefiye görmüş araç piyasada nasıl karşılanıyor sizinki gibi toplanan bir motor değerine değer katar benim gözümde, piyasa tampon çiziğini fırsata çevirdiği için ona yotum yapamıyorum 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2024 Paylaş 27 Mart 2024 Mustafa Boz yazdı: rektefiye görmüş araç piyasada nasıl karşılanıyor araç km 350.000 Bu km'de rektifiye edilmemiş araçtan korkarım. Tek derdim, başınıza gelen gibi, kandırılmış bir işle olmasıdır. Sizin tüm fotoğraflarınız her şey hazır. Satarken kolaylıkla satarsınız. Güle güle kullanın satana kadar 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 27 Mart 2024 Yazar Paylaş 27 Mart 2024 Araç alırken kaç kişi araç hakkında yapılan tüm işlemler hakkında detaylı bilgi alıyor emin değilim ben aracıma dair her bilgiyi veriyorum kafa karıştırıyor sanırım. Araçta hangi parça ne zaman hangi marka ile değişmiş hepsi kayıt altında bende bu araçta daha önce değiştirdiğim işlem yaptırdığım bazı şeyleri yazmak istiyorum. Araca lpg montajını ben yaptırdım lpg montajı yaptırmadan önce aracın hava yakıt karışımında sıkıntı olup olmadığını OBD cihazı ile kontrol ettim benim araçta STFT ve LTFT değerlerini kontrol ettiğimde değerler +10/ +20 arasıydı yani bir sorun vardı araca ekstradan hava girişi olan biryer vardı Sorun emme manifolduna giren fren vakum hortumunun gevşek olmasından kaynaklandığını buldum her iki değeri 0 ile 1 arasına düşürdükten sonra LPG montajı yaptırdım montaj için 2-3 AY Bekledim İstanbuldaki x firmaya gittim özellikle Atiker fast OBD Modelini taktırdım araca her devirde yakıt düzenlemesini doğru yapması hava yakıt karışım hatasından dolayı arıza lambası yakmasın ve subap yakmasın diye, aracımda şuan rolantide en ufak sapma yok yol değerleri hem stft hem ltft sıfıra yakın ama bunu kaç kişi biliyor lpg de arıza lambası yanar diye bir algı var. Bu süreçte egzosda bulunan 2 oksijen sensörü orjinal buji kablosu buji değiştirdim yakıt düzenlemesinde hata olmasın diye Yine aracın direksiyon basınç hortumu üzerinde ek vardı ve pompa ses yapıyordu çok araştırdım orjinal olmayan hortumda bu sesin devam edecğini öğrendim gittim 1 yıl önce 6.500 tl verip basınç hortumunu değiştirdim. Araç ara sıra yüksek devirlerde egzoz tarafı egzantirik konum hatası veriyordu ama lamba yakmıyordu kısa süreli olduğu için, ben obd cihazı ile arıza sorguladığımda fark ettim yağlı egzantirik dişlisi kaçırıyormuş gittim yine orjinal dişli aldım taktım değiştirmesem hala giderdi sorunsuz. Ön fren balata disk 310.000 km arka fren balata disk hidrolik yağı 325.000 kmde arka amortisör ve takozalrı 345.000 km rot başı z rot v kayışı onlara hiç girmiyorum bile araçta bu kadar şeyi çoğunda sorun olmamasına rağmen değiştirip bunları değiştirdim diyerek ben hata ediyorum sanırım . 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mart 2024 Paylaş 28 Mart 2024 en baştan okuyunca, bu motoru ilk rektifiye ettiren kimdi? Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 28 Mart 2024 Yazar Paylaş 28 Mart 2024 aracı satın aldığım kişi rektefiye etti ben aracın motor açılmış halini gördüm pistonları yoktu aracın rektefiye edilip aldım keşke kendim yaptırsaydım rektefiyeyi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts