Mustafa Boz 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 (düzenlendi) Merhaba aracım 2008 model focus 1.6 ti-vct 309.000 km de motor arızalı olarak aldım ve motor yapıldı. Araçta yağ eksiltme var kaçak olan parçalar vardı yağlı eksantrik kasnağı eksantrik bobini vs eksiltmenin bundan olabileceğini düşünüyordum. tüm bu kaçaklar giderildi ve araç hala yağ eksilyitor 1000 km de yarım litre bakımdan bakıma 4 litre yağ ekleyerek ancak 10.000 km ulaşabiliyorum . Bir usta karter havalandırma (pcv valfi)nden olabileceğini söyledi ve valf değişti ancak araç hala yağ eksiltmeye devam ediyor. araçta duman atma hiç yok, çekiş problemi yok, tekleme rölanti problemi su kaynatma hiç bir sıkıntı yok. Araç alındığında üst kapak sökülü ve içinde piston dahi yoktu pistonlar ve segmanlar yeni alındı bloğa işlem yapıldı mı bilmiyorum sorun yanlış parçadan kaynaklanabilir mi araçta lpg vsr güncel km 337000 2 Ekim 2023 tarihinde Mustafa Boz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 Mustafa Boz yazdı: Merhaba aracım 2008 model focus 1.6 ti-vct 309.000 km de motor arızalı olarak aldım ve motor yapıldı. Araçta yağ eksiltme var kaçak olan parçalar vardı yağlı eksantrik kasnağı eksantrik bobini vs eksiltmenin bundan olabileceğini düşünüyordum. tüm bu kaçaklar giderildi ve araç hala yağ eksilyitor 1000 km de yarım litre bakımdan bakıma 4 litre yağ ekleyerek ancak 10.000 km ulaşabiliyorum . Bir usta karter havalandırma (pcv valfi)nden olabileceğini söyledi ve valf değişti ancak araç hala yağ eksiltmeye devam ediyor. araçta duman atma hiç yok, çekiş problemi yok, tekleme rölanti problemi su kaynatma hiç bir sıkıntı yok. Araç alındığında üst kapak sökülü ve içinde piston dahi yoktu pistonlar ve segmanlar yeni alındı bloğa işlem yapıldı mı bilmiyorum sorun yanlış parçadan kaynaklanabilir mi araçta lpg vsr güncel km 337000 Motoru yapanların ne kadar çok bahanesi varmış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 2000 km de 1 lt nerdeyse dumansız olmamalı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 Yağ eksiltme mi, kaçırma mı var? Kaçırma yoksa, mutlaka duman atıyor olmalı. Çok yüksek bir tüketim. Motor doğru toplanmamış muhtemelen. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 kompresyon testi yaptırmak gerek veya cs motor testin motor içi aşınma testi var onuda kullanabilirsin Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 3 Ekim 2023 Yazar Paylaş 3 Ekim 2023 Çağlar Bayur yazdı: 2000 km de 1 lt nerdeyse dumansız olmamalı rolantide gaza basarak anlaşılır mı yolda mı bakmam gerek dumana ben rolantide baktım sadece Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 3 Ekim 2023 Yazar Paylaş 3 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yağı nereden ne marka alıyorsunuz şuana kadar yağı 3 farklı yerden aldım 309.000 km den bu yana 4 defa yağdeğişimi yapıldı değişim dışında da 4 tane 4 litrelik ekleme yapıldı Sani Gerşon yazdı: Yağ eksiltme mi, kaçırma mı var? Kaçırma yoksa, mutlaka duman atıyor olmalı. Çok yüksek bir tüketim. Motor doğru toplanmamış muhtemelen. uzun yoldan gelip aracı temiz bir yere koyuyorum 1 damla dahi göremiyorum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Bayağı alet içiyor yağı. Kompresyon testi yapılacak. Muhtemelen segmanlar bitmiş çıkacak. Motor doğru toplanmamış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Mustafa Boz yazdı: rolantide gaza basarak anlaşılır mı yolda mı bakmam gerek dumana ben rolantide baktım sadece yolda, vites ufaltırken veya yokuş çıkarken daha belli eder, rölantide duman atan motor zaten yeni toplanmış olmaz Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Çağlar Bayur yazdı: yolda, vites ufaltırken veya yokuş çıkarken daha belli eder, rölantide duman atan motor zaten yeni toplanmış olmaz Kompresyonda uzun iniş sonrası gaza ilk basınca dumana boğan adabalar denk geliyor yolda bazen. O neden Çağlar abi? Sübaplar mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: Kompresyonda uzun iniş sonrası gaza ilk basınca dumana boğan adabalar denk geliyor yolda bazen. O neden Çağlar abi? Sübaplar mı? kompresyon segmanı dönmüş olabilir Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 3 Ekim 2023 Yazar Paylaş 3 Ekim 2023 Çağlar Bayur yazdı: yolda, vites ufaltırken veya yokuş çıkarken daha belli eder, rölantide duman atan motor zaten yeni toplanmış olmaz bugun bir arkadaş binsin bende başka araca binip yolda gözlemleyeyim 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 3 Ekim 2023 Yazar Paylaş 3 Ekim 2023 (düzenlendi) lpgden çok yağ yakıyor araba yağ parasına yetişemez oldum bu arada castrol 5*30 magnatech A5 yağ kullanıyorum bir kaç usta 10*40 koy felan dedide dikkate almadım en en basit egzantirik dişlisinin açısını ayarlayan bobin sağlıklı çalışmaz diye düşünüyorum sadece kaçak mı yakma mı denemek için 10*40 la denenebilir belki yine aynı yakıyorsa kaçak var diyebiliriz (kaçak olmadığına çok eminim ama yinede bir ihtimal yolda akıtıp durduğunda görmediğim bir yer felan vardır ) 3 Ekim 2023 tarihinde Mustafa Boz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Bunlara hiç gerek yok. Bir kompresyon testi her şeyi ortaya çıkaracaktır. Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 3 Ekim 2023 Yazar Paylaş 3 Ekim 2023 Sani Gerşon yazdı: Bunlara hiç gerek yok. Bir kompresyon testi her şeyi ortaya çıkaracaktır. 2 piston 12 2 piston 10 çıkmıştı sağlıklı motorda değerler nedir bilmiyorum test motor yapıldıktan sonra araçta yanmamış benzin kokusu olması nedeni ile yapılmıştı sorun oksijen sensörü arızasından çıkmıştı ancak o zaman bu değerler düşük denmişti üstüne gitmemiştim Çağlar Bayur yazdı: viskozite değişim ile tamirat olmaz kesinlikle katılıyorum abi ötelemek ve daha büyük sorunlara yol açmaktan başka bir şey değildir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Mustafa Boz yazdı: 2 piston 12 2 piston 10 çıkmıştı orantısal normal Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Mustafa Boz yazdı: 2 piston 10 çıkmıştı Bu düşük. Olması gereken 12 minimum, 14 ideali. Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 3 Ekim 2023 Yazar Paylaş 3 Ekim 2023 duman gözlemleme için başka bir araçla arkasından gidip kontrol ettim malesef dumanda göremiyorum kompresyon testini yağlı yağsız şekilde yaptırıp motoru tekrar açtıracağım tüm yollar denendi son çare bu yapılacak artık Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Sani Gerşon yazdı: Bu düşük. Olması gereken 12 minimum, 14 ideali. cihazlarda rakma bakma pek kalibrasyon yoktur Mustafa Boz yazdı: duman gözlemleme için başka bir araçla arkasından gidip kontrol ettim malesef dumanda göremiyorum kompresyon testini yağlı yağsız şekilde yaptırıp motoru tekrar açtıracağım tüm yollar denendi son çare bu yapılacak artık çok basit ama segmanlar dönmüş olabilir veya olması gerken açıda takılmadı geçmiş olsun 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 3 Ekim 2023 Yazar Paylaş 3 Ekim 2023 Çağlar Bayur yazdı: cihazlarda rakma bakma pek kalibrasyon yoktur çok basit ama segmanlar dönmüş olabilir veya olması gerken açıda takılmadı geçmiş olsun inşallah abi durumu burdan yazacağım açtırdıktan sonra 2 ay içinde uygun bir zaman yaptıracağım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Mustafa Boz yazdı: inşallah abi durumu burdan yazacağım açtırdıktan sonra 2 ay içinde uygun bir zaman yaptıracağım lakin kara düzen paldır küldür alınırsa anlaşılmaz ana sorun, bir de blokta ovallik testi öneririm, komparatör ile Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ekim 2023 Paylaş 3 Ekim 2023 Çağlar Bayur yazdı: komparatör ile Bunu kullanabilecek ustayı da paylaşsaydın bari. Bilelim kaç tane var ülkemizde 1 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 4 Ekim 2023 Paylaş 4 Ekim 2023 Aletin adını duyan sayılıdır, bırak kullanmayı bilmeyi Yorum bağlantısı
Recommended Posts