Havva Nur Ceritoğlu 1 Ekim 2023 Paylaş 1 Ekim 2023 Herkese merhabalar öncelikle.1.4 tsi 122 hp jetta aracım var. Aracımda çözülemeyen bir silkeleme sorunu mevcut. Şöyle izah edeyim; geçenlerde İzmir'e giderken İstanbul'dan çıktığımda ara ara silkeleme yaptı. Motor arıza lambası yanıp yanıp söndü. Aracın gidişinde herhangi bir problem yoktu. Biraz yol katettikten sonra epc ve motor arıza lambası yandı araç gaz yemedi ve titremeli çalışıyordu. Durup stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra yoluma devam ettim. Daha sonra yine aynısını yaptı. Yine durdurdum stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra İzmir'e kalan 2 saatlik yolda hiç bir şey olmadı. Çekişinde ve süratlenmesinde bir problem yoktu. İzmir'de aracı cihaza bağlattığımda (2 ve 4. silindirde yanma kesintisi arızası algılandı. Şeklinde arıza kodu oluşmuştu.)NGK marka 2 adet bobin değişimi yaptırdım. Herhangi bir problem yoktu. Kütahya yolunda yine aynı silkeleme hareketini yaptı(2 kere). Kütahya volkswagen yetkili servisinde aracı denediler. Buji ve bobinden olabileceğini söylediler. 4 adet orjinal buji değişimi yapıldı. Kütahya da 3 gün aracı kullandım hiç bir şey yoktu. İstanbul'a bugün yola çıktığımda yaklaşık 3 saat sorunsuz bir şekilde geldim. Kocaeli istikametinde araç yine aynı silkeleme sorununu yaptı. Bu seferki daha öncelerinden de şiddetli bir şekilde sallantılı çalıştı. Durdum stop edip bir süre bekledikten sonra çalıştırıp yoluma sanki hiç bir şey yokmuş gibi geldim. Ancak motor arıza lambası sabit yanık kaldı hiç sönmedi. Eve gelip stop edip tekrar çalıştırdığımda motor arıza lambası söndü sanki bu hareketleri yapan bu araba değilmiş gibi. Gezmediğim sormadığım usta kalmadı. Tecrübeli dostlar dan yardım beklemekteyim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Ekim 2023 Paylaş 1 Ekim 2023 Son haliyle hata kodu ne veriyor? Kayıtlı duruyor olmalı ekranda hata ışığı sönse bile 2 Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu 1 Ekim 2023 Yazar Paylaş 1 Ekim 2023 (düzenlendi) P030300 P030200 P030400 P030000 bu kodları vermişti İzmir ve Kütahya da. Bugun cihaza bağlatamadım henüz. 1 Ekim 2023 tarihinde Havva Nur Ceritoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Ekim 2023 Paylaş 1 Ekim 2023 Yine ateşleme. Motor kompresyon testi yapılmasını tavsiye ederim öncelikle. Takılan buji ve buji ateşleyici bobinler set ve oem olarak değişimi yapıldı mı? 2 Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu 1 Ekim 2023 Yazar Paylaş 1 Ekim 2023 bujiler orjinal servisinde takıldı.Bobinler orjinal değil ngk marka. Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 1 Ekim 2023 Paylaş 1 Ekim 2023 (düzenlendi) Başka bir platformun linki yasak değil ise yardımcı olacağını düşündüğüm bir paylaşım var aynı sorun ama motor biraz farklı. 1 Ekim 2023 tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu 1 Ekim 2023 Yazar Paylaş 1 Ekim 2023 Dilerseniz özelden yazabilirsiniz sorunu kimse çözemiyor Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 Sorununuz buji veya ateşleme bobini olarak görünüyor. Ancak bunların değişimden bir süre sonra tekrarlaması Servet beyin de işaret ettiği üzere altta farklı sebepler olabilecegini düşündürüyor. Aracınızın km si nedir ? Aracınızda yağ eksiltme sorunu varmı? Tekleme oldugu zaman hava yağışlımıydı ? Su birikintisinden geçtinizmi ? Vw 1.4 tsi motorlarda yağ yakma segman kırma gibi olaylar olabiliyor. Motor kompresyon testi ile işe başlamanızı bende tavsiye ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu 2 Ekim 2023 Yazar Paylaş 2 Ekim 2023 @Mustafa Erkan km 256 binde yağı suyu sürekli kontrol ediyorum bakımı 10 bin km önce yapıldı en ufak yağ eksiltme söz konusu değil hararet 90 ı geçmez hiç bir problem yok ancak örneğin 3 saatlik yola gidiyorum 2 veya 3 kere silkeleme yapıyor hatta ilk 2 saatin de hiç bir problem yok bujiler serviste orjinal değişti @Doğan Arşiraykompresyon testinde ola ki kötü sonuç aldık diyelim akabinde ne gibi işlemler yapılması gerekli Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 Havva Nur Ceritoğlu yazdı: @Mustafa Erkan km 256 binde yağı suyu sürekli kontrol ediyorum bakımı 10 bin km önce yapıldı en ufak yağ eksiltme söz konusu değil hararet 90 ı geçmez hiç bir problem yok ancak örneğin 3 saatlik yola gidiyorum 2 veya 3 kere silkeleme yapıyor hatta ilk 2 saatin de hiç bir problem yok bujiler serviste orjinal değişti @Doğan Arşiraykompresyon testinde ola ki kötü sonuç aldık diyelim akabinde ne gibi işlemler yapılması gerekli valflerden mi yoksa piston kenarlarından ve sekmanlardanmı diye bakılması için heryeri sökülür. piston kenarı ise çok ciddi para tutar. kapaklardaki valfler ise çok daha hızlı ve görece ucuz şekilde onarılır. LPG varmı? varsa ve hatalı ayarlanmışsa belki valf yanıkları vardır. Yorum bağlantısı
Havva Nur Ceritoğlu 2 Ekim 2023 Yazar Paylaş 2 Ekim 2023 @Doğan Arşirayaracta lpg yok lakin eğer bu piston sekman valf sorunu olsa 2000 km gidebilir miyim madiren yapıyo silkelemeyi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 sekman ile gidemezsiniz. bence once map sensorune bir bakmali. kodlari silip test etmeli. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 @Havva Nur Ceritoğlu Yolda bırakırmı bırakmazmı bu konuda arızanın kaynağı bilinmeden bir şey söylemek sadece tahmin olur. Benim tahminim : Araç ısındıkça bujide çatlama yapıyor. Buda ateşleme arızası meydana getiriyor. Keşke her bujinin üzerinde bulunan ateşleme bobinlerini de servisten orjinal olarak alsaydınız. Değişen bujiler elinizde ise porselen kısmının çatlak olup olmadığına bir bakın derim. İçimdeki ses diyebiliyorum ancak dört bobinin ve bujinin VW serviste orjinal olarak değişmesi gerekiyor. Ancak aracınızın km si (256.000) göz önüne alındığında servis geçmişi nasıl ? Bu süre içinde tüm bakımlar tam yapıldımı bilemiyoruz. Yağ ve su eksiltmemesi iyi bir haber ancak ilk seri TSI motorlarda triger zincirliydi diye biliyorum. Zincirde uzama olabilirmi ? Triger ne zaman değişti ? ( İlk çalıştırmada şıkırtı sesi )) Araç turbolu, Map sensörü kontrol edilmeli. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 Enjektörleri besleyen sigorta röle gruplarına da bakılabilir. Birden fazla silindirde tekleme var elektrik kesiyor olabilir. Elektrik kesen röle sigorta varsa kendini belli eder fazla ısınır. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 2 Ekim 2023 Paylaş 2 Ekim 2023 122 hp tsi larda önde yüksek basınç pompası var onun kontrol edilmesi gerekiyor, aynı zamanda benzin filtresinin de. Benzin filtresi orjinal değilse sıkıntı çıkaran bir araç sizdeki, benzin filtresinin belli bar değeri var ona göre takılması gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts