İçeriğe Yönlendir

Jeep Liberty 3.7 Hakkında


Temel Akyürek

Recommended Posts

Talha Bilgi

Hidrolik 6-7 Ton Kapasiteli 38-40 cm felan kaldıran krikolar var, küçük bagaja atılabilir cinsten

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Talha Bilgi yazdı:

Hidrolik 6-7 Ton Kapasiteli 38-40 cm felan kaldıran krikolar var, küçük bagaja atılabilir cinsten

örnek resim vs var mı ?

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Temel Akyürek

Selam arkadaşlar;
Uzun bir aradan sonra tekrar birlikteyiz.
Bir tık pahalı olsa da bu arabadan anlayan bir mekanik ustası bulabildim İzmir'de sonunda.
Tabi bu dünyaya girdikten sonra elektrikçi, tenteci, aksesuarcı, gazcı gibi birçok ustaya da yönlendirildim.
Gazcı hariç genel olarak tüm ustalardan memnun kaldım diyebilirim. Sancılı ve uzun bir süreç olsa da işlerimi öyle ya da böyle hallettiler.
Uzun süren bir tamirat sürecinden sonra çoğu sorun ortadan kalkmış bulunuyor. 
Fakat tabi ki çözülemeyen şeyler var. Çözülemeyen sorunlar gaz sisteminden kaynaklı.

-Motor ışığı söndürsek bile belli bir km den sonra yanmaya devam ediyor. Cihaza bağladığımızda gaz ile alakalı olduğunu görüyoruz.
Hangi gaz ayarını yaparsak yapalım sorun düzelmedi. Artık aracın gaz sistemine uyumlu olmadığını kabullenip yanan ışığımla beraber hayatıma devam ediyorum :)
Dolayısıyla bu madde için artık farklı çözümler aramayı bıraktım.
-Yine gaz sisteminden dolayı hoperlörlerden parazit sesi geliyor. Gaz sisteminin tüm kabloları derlenip toplandı. Eskiden ses sağ taraftaydı. Bu işlemlerden sonra sol tarafa geçti.
Araç benzinde giderken ses sistemi kapalı olsa dahi hafif bir çıtırtı geliyor. Gaza geçtiğinde bu çıtırtı artıyor. Aslen aşırı rahatsız edici bir sıklıkta ve yükseklikte bir ses değil.
Fakat yine de bunu çözmek için bir yöntem bulmalıyım.
-Far ampullerim orijinal. Zayıf olduğundan ve araca led bar vs takmayı düşünmediğimden dolayı ampullerimi güçlendirmek istedim.
Ampulleri kendim söktüm ve HB9007 tipi olduğunu gördüm. Photon marka canbuslu led 1 takım ampul sipariş verdim.
Ampullerin birini değiştirince herşey normal. Gayet istenilen ışığı veriyor ve düzgün çalışıyor. Fakat ikisini taktığımda kısa yanık kalıyor. Uzuna geçmiyor. Selektör yapmıyor.
Saçma sapan birşey yani. Artık ampuller çok kuvvetli diye voltaj mı kaldırmıyor bilmiyorum ama. Hatrı sayılır bi meblaya aldığım ampulleri iade ettim ve ampul arayışına başladım.

--Sonuç olarak İzmir'de atiker gaz sisteminden anlayan iyi bir ustaya ihtiyacım var. 
--Bu araca uyumlu beni uzun süre götürebilecek güçlü ve markası düzgün olan bir led ampule ihtiyacım var.

Destekleriniz ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Arıza lambası yandıktan sonra hava yakıt oranı sabitlenir. Daima zengin karışım ile çalışan motorun ısısı artar, katalitik başta olmak üzere hasar oluşumu inceden başlar

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ampuller için 50w paralel direnç takmanız lazım.

Servet Aydın yazdı:

Arıza lambası yandıktan sonra hava yakıt oranı sabitlenir. Daima zengin karışım ile çalışan motorun ısısı artar, katalitik başta olmak üzere hasar oluşumu inceden başlar

ondan sonra da üst kapak bye bye chrsyler v motorda.

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Doğan Arşiray yazdı:

ampuller için 50w paralel direnç takmanız lazım.

ondan sonra da üst kapak bye bye chrsyler v motorda.

Ben 90.000 km boyunca lpg kullandım, hiç bir sorun yaşamamıştım satana kadar ama benden sonra alan ne yaşadı bilmiyorum.. Umarım o da sorunsuz şekilde kullanıyordur.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben mümkün olmadığını düşünüyorum. yapısı müsait değil. o kadar çok LPG yüzünden üst kapağının içinden bir yerlerinden hasar alan chrysler motoru gördümki zaman içinde. 80 90 bin km de aşırı iç ısı nedeniyle aluminyum kapak arızalanıyor ve hafif hafif basınç kaçırıyor. o jenerasyondaki tüm V şekilli motorlar böyle, sadece KJ değil yani.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ebay'den araca uyumlu direkt led far da getirtebilirsiniz. Ampulle uğraşmazsınız. Onlara da bi bakmanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Doğan Arşiray yazdı:

muayeneden gecermi acaba? 

Led olursa geçer, xenon sıkıntılı.. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

led far komple olsa gecermi acaba

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Doğan Arşiray yazdı:

led far komple olsa gecermi acaba

Bence geçer sorun olacağını sanmam. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Led geçiyor. İdeal olanı bi led montajı. Far yapısı çok uygun. Lpg pistonları da oval hale getiriyor motorun V yapısı gereği. Aynı subaru motorlarda olduğu gibi

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Sani Gerşon yazdı:

ebay'den araca uyumlu direkt led far da getirtebilirsiniz. Ampulle uğraşmazsınız. Onlara da bi bakmanızı öneririm.

Komple far olarak hiç düşünmemiştim. Fiyatları pahalı olur diye düşünüyorum. Bir de onun montajı falan derken. Hocam ben en iyisi led ampulden devam edeyim.
Kendi yapabileceğim iş varken sanayiye gitmeyim tekrar. Teşekkür ederim yine de.

 

Doğan Arşiray yazdı:

ampuller için 50w paralel direnç takmanız lazım.

ondan sonra da üst kapak bye bye chrsyler v motorda.

Bunu kendim takabilir miyim? Elektrikçiden destek almam gerekir mi? Biraz daha açabilir misiniz direnç takmayı. 
Üst kapak için yapacak birşey yok. 18 litre yakıyor. Tüp olmasa muhtemelen süremem dilediğimce. Bir anlamı kalmaz. Bekleyip göreceğiz ben zaten her sene 50-100 ayırıyorum kenarı arabam için. 20 senelik arabaya biniyorsam bunları göze alacağım. Değilse 0 ları 6-7 milyon.

 

 

Servet Aydın yazdı:

Arıza lambası yandıktan sonra hava yakıt oranı sabitlenir. Daima zengin karışım ile çalışan motorun ısısı artar, katalitik başta olmak üzere hasar oluşumu inceden başlar

Aynen öyle hocam. Buna bir çözüm yok maalesef. Olan çözümlerde daha sakıncalı şeylere yol açabilir. O yüzden kabullendik bu durumu.
Fakat parazit sesiyle alakalı bir gazcı arıyorum hala.

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Standart h4 led sorunsuz yanmalı. Aldığın üründe sorun var belli ki

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

araba h4 ise hb9007 nin bağlantısı farklı. ampulde fark etmiyor du herhalde. ama ledde belli ki ters birşeyler oluyor. ugun değil. kablo bağlantısını değiştirmek lazım herhalde... bu durumla ben ZJ de karşılaşmıştım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Standart h4 led sorunsuz yanmalı. Aldığın üründe sorun var belli ki

sana basit geliyor tabii.. amerikan H4 soketinde eksi pini farklı yerde. ithal edilende çalışma yaptılar ise bilemem

Doğan Arşiray yazdı:

araba h4 ise hb9007 nin bağlantısı farklı. ampulde fark etmiyor du herhalde. ama ledde belli ki ters birşeyler oluyor. ugun değil. kablo bağlantısını değiştirmek lazım herhalde... bu durumla ben ZJ de karşılaşmıştım.

fark eder, şase ile kısa far pini yer değişmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Çağlar Bayur yazdı:

sana basit geliyor tabii.. amerikan H4 soketinde eksi pini farklı yerde. ithal edilende çalışma yaptılar ise bilemem

fark eder, şase ile kısa far pini yer değişmeli


Aracın üzerinden 20 senelik orijinal ampulleri çıktı bu arada :D onlarda 9007ydi. Şimdi benim led takamm için dönüşüm yapmam mı gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Temel Akyürek yazdı:

led takamm için dönüşüm yapmam mı gerekiyor?

dönüşüm denen, ampüle gelen 3 lü sokette kısa uzun 12v bulup ampüle uygun olarak yerlerini değişmeniz kafi farklı ülke üretimlerinde hazır bile olabilir

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek

Bilgilendirmeler için teşekkür ederim. Sanırım aracın orijinalini bozmadan sepet üstü lambalara yöneleceğim. Kesme biçme istemiyorum artık çünkü. Olabildiğince orijinal kalsın.
O zaman son sorum hala geçerli. Hoperlörlerden gelen parazit ses için bir yorumunuz var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...