İçeriğe Yönlendir

Jeep Liberty 3.7 Hakkında


Temel Akyürek

Recommended Posts

Doğan Arşiray

benim bindiğim ve kullandığım arabalarda böyle farklar yoktu ondan sordum. kadranın oradaki odometre yani km sayacı aslında o kodları filan gösteriyor. mesela sinyal açık kalınca sinyal uyarısı veriyor orada.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Temel Akyürek yazdı:

aynen askeriye çıkması. normallerde düşük km bulmak neredeyse imkansız. canını çıkartmışlar hep.

hatayı tam olarak hangi ekranda göreceğim bu arada? tavandaki yerde mi?

Km saatinin olduğu ekranda, sağ taraftaki

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Temel Akyürek yazdı:

Bunların hepsini deneyeceğim. Sadece birkaç aya ihtiyacım var.
Bir de ek olarak araç 170 te motor freni yapıyor kendi kendine. Muhtemelen bir limitör var bir yerlerde. Zaten o hızlarda hiçbir zaman gitmeyeceğim ama. Acil durumda da gitsin istiyorum.

hız sabitleme örneğin 130 a ayarlı iken gaza basıp 170 e çıktınız sonra gazdan ayağınızı çekincemi bu motor freni ?

 

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Ertan Çabuk yazdı:

Km saatinin olduğu ekranda, sağ taraftaki

kontak işini yaptım ama herhangi bir uyarı gelmedi oradan. becerememiş olabilirim.

Doğan Arşiray yazdı:

benim bindiğim ve kullandığım arabalarda böyle farklar yoktu ondan sordum. kadranın oradaki odometre yani km sayacı aslında o kodları filan gösteriyor. mesela sinyal açık kalınca sinyal uyarısı veriyor orada.

benim araçta tavanın orda bir ekran var orada gösteriyor uyarıları.

Ali Gök yazdı:

hız sabitleme örneğin 130 a ayarlı iken gaza basıp 170 e çıktınız sonra gazdan ayağınızı çekincemi bu motor freni ?

 

gazdan ayağımı çekmişim gibi tepki veriyor araç.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

o tavandakinde göstermiyor kodları. kadranda gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Doğan Arşiray yazdı:

o tavandakinde göstermiyor kodları. kadranda gösteriyor.

cruise control yazan yerde cıkıyor sanırım ama kontagı 3 kez acıp kapatınca herhangi birşey göremedım orada.

Çağlar Bayur yazdı:

bu liberty bi garip

okudugum kadarıyla çoğu arabada var bu soylediğim şeyler abi nesi garip geldi :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yani donanımı farklı çoğundan

içine grand şiroki serpiştirilmiş

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Çağlar Bayur yazdı:

yani donanımı farklı çoğundan

içine grand şiroki serpiştirilmiş

iyi mi ettim, kötü mü ettim diye düşünüyordum. Geçen gün kumsala gittim. Aşık oldum arabaya. Keşke daha önce alsaymışım dedirtti. Normal binek arabalardan eksiği ne diye bakıyorum. Kayda değer birşey ya da sonradan ekleme yapılamayacak birşey bulamıyorum. Fakat artılarına bakıyorum. Saymakla bitmez bence. Yeni girdiğin dar sokakta karşıdan yolu yarılamış ve gelmekte olan araç sahibiyle burun buruna kalıp 20 saniyelik bakışmadan sonra geri vitese takıp sokaktan çıkmaktansa, kaldırıma çıkıp devam etmek bile bir artı geliyor bana :D 5km hızla yengeç gibi çapraz çapraz kasisten geçmeye çalışan basık arabaların yanından hafif tebessümle 3. viteste geçmek :D Bir tek olumsuz yanı aklıma geldi şu an. Arabalı sinemada en arkalarda olmak zorunda kalıyoruz. Arabanız yüksek old. için arkanızdakiler göremez diye bizi hep sona koyuyolar :(

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Temel Akyürek yazdı:

ahh ah. efsane v6 3031 lerin v8 çift turbo versiyonu. Alırım 1 dal.

 

Vay 3031 bilen biri. 9 litre v6. Eksoz spirali turbodan kopuk halde cundanın içine girmiştik. Allah allah tren rayı da yok ama karesi ekspresinin ne işi var burada diye bakıyordu millet uzaktan :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Allah allah tren rayı da yok ama karesi ekspresinin ne işi var burada diye bakıyordu millet uzaktan :D

heves kaçmasın ama bence bakarken başka şeyler düşünüyor da olabilirler, kafada huni felan?

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Temel Akyürek yazdı:

Arabalı sinemada en arkalarda olmak zorunda kalıyoruz. Arabanız yüksek old. için arkanızdakiler göremez diye bizi hep sona koyuyolar :(


Ufak şımarıklıklar :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ufak şımarıklıklar :) 

Ne yapayım usta başka aklıma gelmiyor yani :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek

Evet son durum;

-Lastik basınç sensörü ikaz veriyor. Belli bir müddetten sonra arıza kayboluyor. Usta bakacak.

-Direksiyon yol durumuna göre sağa çekiyor. Rot ve balans ayarı yapıldığı halde. Usta bakacak.

-Çok nadir airbag ışığı birkaç saniye yanıyor ve kendi kendine sönüyor. Emniyet kemer tokası bazen takılıyor. Onunla akalalı olabilir. Usta bakacak.

-Motor arıza lambası yanıyor. Bu maddeyle ilgili gelişmeler var. 3 usta baktı. Birçok ustaylada telefonla görüştüm. Vardığımız sonuç şu şekilde.
Arabada çekiş düşüklüğü yok.

Yakıtı gayet iyi. Sadece asılınca benzinden de yemeye başlıyor.

Lpg ayarından dolayı yanmadığı kesin.

Cihaza bağladıklarında oksijen sensör hatası veriyor.

Fakat oksijen sensörlerinin görevini yerine getirdiği de kesin.

Sorunu sonunda bulduk. Katalizör iptali nedeniyle kat sonrası sensörün sağlıklı veri verememesinden kaynaklanıyor. Görevini yapmasına rağmen bir sıkıntı var diyor kısacası.

Çözüm yolları katı tekrar doldurmaktan geçiyor. Fakat ben böyle birşey istemiyorum.

Sonuç olarak bir usta öneride bulundu. Beyne soket olarak takılan lambda emülatörleriyle işin ucuz yolla çözülebilceğinden bahsetti. Tabi ki bu çözüm varsayımsal. Denemeden bilemeyeceğiz.

Kullanan eden var mıdır? Bir zararı olur mu? Motor ışığını söndürmeye çalışmamın asıl sebebi gerçekten bir arıza olduğunda farkedemeyecek olmam. Yoksa bana ve araca hiçbir sıkıntısı yok dendi birkaç usta tarafından. Görselini de paylaşıyorum.
 

 

 

Ekran görüntüsü 2023-10-17 142456.png

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Temel Akyürek yazdı:

Evet son durum;

-Lastik basınç sensörü ikaz veriyor. Belli bir müddetten sonra arıza kayboluyor. Usta bakacak.

-Direksiyon yol durumuna göre sağa çekiyor. Rot ve balans ayarı yapıldığı halde. Usta bakacak.

-Çok nadir airbag ışığı birkaç saniye yanıyor ve kendi kendine sönüyor. Emniyet kemer tokası bazen takılıyor. Onunla akalalı olabilir. Usta bakacak.

-Motor arıza lambası yanıyor. Bu maddeyle ilgili gelişmeler var. 3 usta baktı. Birçok ustaylada telefonla görüştüm. Vardığımız sonuç şu şekilde.
Arabada çekiş düşüklüğü yok.

Yakıtı gayet iyi. Sadece asılınca benzinden de yemeye başlıyor.

Lpg ayarından dolayı yanmadığı kesin.

Cihaza bağladıklarında oksijen sensör hatası veriyor.

Fakat oksijen sensörlerinin görevini yerine getirdiği de kesin.

Sorunu sonunda bulduk. Katalizör iptali nedeniyle kat sonrası sensörün sağlıklı veri verememesinden kaynaklanıyor. Görevini yapmasına rağmen bir sıkıntı var diyor kısacası.

Çözüm yolları katı tekrar doldurmaktan geçiyor. Fakat ben böyle birşey istemiyorum.

Sonuç olarak bir usta öneride bulundu. Beyne soket olarak takılan lambda emülatörleriyle işin ucuz yolla çözülebilceğinden bahsetti. Tabi ki bu çözüm varsayımsal. Denemeden bilemeyeceğiz.

Kullanan eden var mıdır? Bir zararı olur mu? Motor ışığını söndürmeye çalışmamın asıl sebebi gerçekten bir arıza olduğunda farkedemeyecek olmam. Yoksa bana ve araca hiçbir sıkıntısı yok dendi birkaç usta tarafından. Görselini de paylaşıyorum.
 

 

 

Ekran görüntüsü 2023-10-17 142456.png

oksijen sensörü için çözümü en başta yazdım ben . ikincil sensörlerin 3 4 cm kadar dışarı çıkartılması lazım.

 

tornacıda parça yaptırlırsa düzelir.

 

https://www.amazon.com.tr/evrensel-adaptörü-oksijen-sensörü-sistemi/dp/B08ZN9LBST?source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&psc=1&smid=AYZPGTGY9RWQ4

 

gibi....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Arıza lambalarını söndürücü cihaz alınırsa başka arıza olsa anlaşılmaz. 
 

alınmasa da anlaşılmaz. Çünkü lamba hep yanıyor. 
 

ben olsa katalizör taktırırdım. Katalizör neden sökülmüş onu da anlamadım açıkçası

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Doğan Arşiray yazdı:

oksijen sensörü için çözümü en başta yazdım ben . ikincil sensörlerin 3 4 cm kadar dışarı çıkartılması lazım.

 

tornacıda parça yaptırlırsa düzelir.

 

https://www.amazon.com.tr/evrensel-adaptörü-oksijen-sensörü-sistemi/dp/B08ZN9LBST?source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&psc=1&smid=AYZPGTGY9RWQ4

 

gibi....

ustamla görüştüm haber bekliyorum. Tornacıda yaptrılcak falan diyorsunuz ya, buralarda onları yapacak ustalar çok zor. uğraşmazlar. hazırıda satlmıor sanırım kolayda. bakacağım araştırıyoruz bunu. teşekkürler :)

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arıza lambalarını söndürücü cihaz alınırsa başka arıza olsa anlaşılmaz. 
 

alınmasa da anlaşılmaz. Çünkü lamba hep yanıyor. 
 

ben olsa katalizör taktırırdım. Katalizör neden sökülmüş onu da anlamadım açıkçası

Hem sesi çok tatlı oluyor. Hemde yüksek devirde daha açık oluyor motor. sanırım bundan yapmışlardır. cihazdan vazgeçtik. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek

Selamlar arkadaşlar. 2 çeşit vuruntu hissettim. Şanzman yağı yeni değişti. Bunlar normal midir?

-Aracın hızı düşükse 1 den 2 ye geçerken vuruntu oluyor. Normal ya da agrasif hızlanırken bir problem yok. Gaza çok az basınca yapıyor.

-Agrasif gazlarken gazı birden kesince vuruntu olabiliyor. Usta şanzuman tam vites atmaya çalışırken gaz kesersen yapabilir normaldir dedi.

Yarumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Temel Akyürek yazdı:

Selamlar arkadaşlar. 2 çeşit vuruntu hissettim. Şanzman yağı yeni değişti. Bunlar normal midir?

-Aracın hızı düşükse 1 den 2 ye geçerken vuruntu oluyor. Normal ya da agrasif hızlanırken bir problem yok. Gaza çok az basınca yapıyor.

-Agrasif gazlarken gazı birden kesince vuruntu olabiliyor. Usta şanzuman tam vites atmaya çalışırken gaz kesersen yapabilir normaldir dedi.

Yarumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

defransiyel dişlileri ve burçlarından olur o eğer şanzımanın kendisinde bir sorun yoksa.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

ben olsa katalizör taktırırdım. Katalizör neden sökülmüş onu da anlamadım açıkçası

tıkanıyor çünkü.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arıza lambalarını söndürücü cihaz alınırsa başka arıza olsa anlaşılmaz. 
 

alınmasa da anlaşılmaz. Çünkü lamba hep yanıyor. 
 

ben olsa katalizör taktırırdım. Katalizör neden sökülmüş onu da anlamadım açıkçası

bu sadece ikinci sensörün yokluğunu gizliyor. zaten katalitik yok. bozulacak birşey de yok.

Temel Akyürek yazdı:

Evet son durum;

-Lastik basınç sensörü ikaz veriyor. Belli bir müddetten sonra arıza kayboluyor. Usta bakacak.

-Direksiyon yol durumuna göre sağa çekiyor. Rot ve balans ayarı yapıldığı halde. Usta bakacak.

-Çok nadir airbag ışığı birkaç saniye yanıyor ve kendi kendine sönüyor. Emniyet kemer tokası bazen takılıyor. Onunla akalalı olabilir. Usta bakacak.

-Motor arıza lambası yanıyor. Bu maddeyle ilgili gelişmeler var. 3 usta baktı. Birçok ustaylada telefonla görüştüm. Vardığımız sonuç şu şekilde.
Arabada çekiş düşüklüğü yok.

Yakıtı gayet iyi. Sadece asılınca benzinden de yemeye başlıyor.

Lpg ayarından dolayı yanmadığı kesin.

Cihaza bağladıklarında oksijen sensör hatası veriyor.

Fakat oksijen sensörlerinin görevini yerine getirdiği de kesin.

Sorunu sonunda bulduk. Katalizör iptali nedeniyle kat sonrası sensörün sağlıklı veri verememesinden kaynaklanıyor. Görevini yapmasına rağmen bir sıkıntı var diyor kısacası.

Çözüm yolları katı tekrar doldurmaktan geçiyor. Fakat ben böyle birşey istemiyorum.

Sonuç olarak bir usta öneride bulundu. Beyne soket olarak takılan lambda emülatörleriyle işin ucuz yolla çözülebilceğinden bahsetti. Tabi ki bu çözüm varsayımsal. Denemeden bilemeyeceğiz.

Kullanan eden var mıdır? Bir zararı olur mu? Motor ışığını söndürmeye çalışmamın asıl sebebi gerçekten bir arıza olduğunda farkedemeyecek olmam. Yoksa bana ve araca hiçbir sıkıntısı yok dendi birkaç usta tarafından. Görselini de paylaşıyorum.
 

 

 

Ekran görüntüsü 2023-10-17 142456.png

çekiş düşüklüğünün ikinci sensörlerle hiç bir alakası yokki.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Muayeneden nasıl geçiyor kat olmadan. 

içi boştur. iki adet tüp şeklinde.

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Doğan Arşiray yazdı:

defransiyel dişlileri ve burçlarından olur o eğer şanzımanın kendisinde bir sorun yoksa.

tıkanıyor çünkü.

bu sadece ikinci sensörün yokluğunu gizliyor. zaten katalitik yok. bozulacak birşey de yok.

çekiş düşüklüğünün ikinci sensörlerle hiç bir alakası yokki.

Gaz sensörünün işlevini yerine getirip getirmediğini anlamaya çalışırken karşımıza çıkan bir bilgi. Usta cihaza taktım ve silemedim arızayı dedi. Normalde silinir ve tekrar belirir gerçek bir arıza yoksa dedi. Gaz sensörü gitmiş yani. Önce sensörleri değiştirip daha sonra yanıltıcı takmayı planlıyoruz. Arızalı sensörün zararları arasında bana rahatsızlık veren tek şey motor arıza lambası. En azından benim hisettiğim. Bazı yerlerde yağ çeşidinden yaptığı söyleniyor. Shellin dot yağını koyduk. Normalde kaliteli bir yağ olduğu için yapmaz diye düşünüp, vuruntu sorununu başka yerlerden geldiğini düşünmeye başladık. Diferansiyel kısmını da not aldım. Ona da bakalım. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Evren Erakçora yazdı:

Muayeneden nasıl geçiyor kat olmadan. 

Doğan Bey'in dediği gibi

Doğan Arşiray yazdı:

içi boştur. iki adet tüp şeklinde.

Dış görünümünde bir değişiklik yok, ama içini boşaltıyorlar. Muayeneden geçiyor ama egzoz emisyonda tanıdık şart :D

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Temel Akyürek yazdı:

Doğan Bey'in dediği gibi

Dış görünümünde bir değişiklik yok, ama içini boşaltıyorlar. Muayeneden geçiyor ama egzoz emisyonda tanıdık şart :D

Hafif kusur ile geçer kat olmadan. 

En azından iki sene önce geçiyordu...😂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Benzinli arabanın katalizörü dolmaz yaa. Neden dolsun ki. Tertemiz yakıt

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...