İçeriğe Yönlendir

Jeep Liberty 3.7 Hakkında


Temel Akyürek

Recommended Posts

Temel Akyürek

Selamlar arkadaşlar,

Daha önce hiç ilgim olmamasına rağmen anlık bir kararla arazi aracı almaya karar verdim. Hafta içi işe gidip gelirken, hafta sonu da kumsallarda batmadan ilerleyebileceğim bir araç seçmek istedim. Araştırmalarımın sonucunda Jeep Liberty 3,7 2004 model Cherokee ye karar verdim. Ailemde askeriye olan birkaç kişi de bu aracı önerdi. Maceramıza ufaktan giriş yaptık.
Ağır off-road yapmayacağım için (en azından şimdilik) tamamen orijinal olarak düşük km li bir araç buldum ve aldım. İzmir'de ikamet ediyorum. Direkt eski aracımın ustasına götürüp baştan sona herşeyine bakılıp tamir ettirilmesini istedim. Eskiyen birçok parçası yenilendi.
Bu araçla ilgili tecrübe sahibi olanlara bir kaç sorum olacak. Önerileriniz var ise onları da ekleyebilirsiniz. Gerçekten çok işime yarar. Bakılabilecek en iyi şekilde bakıp uzun süre kullanmayı hatta hiç satmamayı planlıyorum. Ayrıca şunlarıda belirtmek isterim.
İlk eski model, ilk otomatik, ilk arazi, ilk büyük motorlu, ilk lpgli aracım. Bundan önce hep piyasa arabaları kullandım.

1- Bu araçların arazi şanzumanı ile ana şanzumanının yağları birbirine karışıyor. Bazı yerlerde farklı yağ koyulması gerektiğini okudum. Komple ATF 4 koyduk. Sorun yaratır mı?
2- Motor yağ bakımı bazı yerlerde 5.000km de bazı yerlerde ise 7.500km de bir değiştirilmesi söyleniyor. Km ve süre bakımından bunun optimumu nedir?
3- Araç tüplü, uzun süre kullanımda bunun motora bir zararı olur mu? Arada bir benzinle seyahat etmeli miyim?
4- İzmir'de bu araçlara aksesuar (off road, double din) yapan önerebileceğiz bir yer var mı?
5- İzmir'de mekanik anlamda ustalığına güvendiğiniz bir servis var mı?
6- Hangi uygulamalar muayeneden geçmez ya da geçer?

Şimdilik aklıma gelenlar bunlar. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Mert Gülkokan yazdı:

forumda çok kullanan oldu size bilgi verirlere

Türkiyeye 400 küsür geldiğinde altına babam imza atmak zorunda kalmıştı

araçlar yıllarca askeriye de yatırıldı

Haklısınız. Konusu açıldığında çok anı anlatıldı bu arabalarla alakalı.

Sani Gerşon yazdı:

Evet bence de. Foruma üye olup yazmadan önce bu isimlerin araç hakkında tecrübelerini okudum :) Ben de bekliyorum bakalım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Temel Akyürek yazdı:



1- Bu araçların arazi şanzumanı ile ana şanzumanının yağları birbirine karışıyor. Bazı yerlerde farklı yağ koyulması gerektiğini okudum. Komple ATF 4 koyduk. Sorun yaratır mı?
2- Motor yağ bakımı bazı yerlerde 5.000km de bazı yerlerde ise 7.500km de bir değiştirilmesi söyleniyor. Km ve süre bakımından bunun optimumu nedir?
3- Araç tüplü, uzun süre kullanımda bunun motora bir zararı olur mu? Arada bir benzinle seyahat etmeli miyim?
4- İzmir'de bu araçlara aksesuar (off road, double din) yapan önerebileceğiz bir yer var mı?
5- İzmir'de mekanik anlamda ustalığına güvendiğiniz bir servis var mı?
6- Hangi uygulamalar muayeneden geçmez ya da geçer?

 

uzun süre kullandım. çok severim.

 

1 ATF 4 doğru

2  Hatta daha uzun sürede de değişse olur 10 bin 12 bin gibi yeterki modern ve kaliteli yağlardan olsun.

3 Tüp bu motorun üst kapaklarını öldürür. 80 90 bin km de yeni üst kapak ister. Kalçınılmaz. Sürekli benzin ile gezmek yerine tamir parası biriktirilmeli. yine daha ucuz agelir.

4 ...

5 ...

6 ... projesiz işli olmayan takılı haldeki çeki demiri, xenon far, hatalı renk ampuller, dodik hizasını geçen jantlar ve lastikler muayeneden geçemez.

 

kronik sorunu olmayan arabadır. LPG ye dikkat sadece.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

 

kumsalda gezerdik arada lakin etrafta başka arazi aracı görüyorsak :D paletli tank dışında kumsalda batmaz denecek araba yok kum işi sıkıntı

 

recall çağrılarına bakın arka benzin depo koruyucusu taktırmıştım yetkli serviste recall ile

 

bakımını 10w40 yağ ile 10K Da yaparsınız. tüp tankı ufaksa zaten sık sık benzine düşer araba 

 

kuru zeminde 4 çere alıp direksiyonu kırmayın biyerleri kırabilirsiniz

 

hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg varsa söküp atılmalı. Motor soğutma sıvısı boşaltılarak mutlaka organik antifriz konacak. Arazi şanzımanı arka ön diferansiyel yağları mutlaka değişecek. Arka lsd kilidi için özel yağ ilavesi yapılacak. Lsd Balataları bitik ise değişecek.  Arka beşik takozları ön salıncak takozları paraya kıyılıp en iyisinden alınacak. A/T lastik takılacak ise kaba dişleri olan takılmayacak. Sürücü şımarıp kırıyor sonra bir yerleri. Bayan sürücü kullanacak ise iki çekeri kullanmayacak. Arka habire yanlar. Full time modunda kullanacak alışana kadar. 

 

Başka bir araca nesneye duvara Tanka filan çarpınca yalandan üzülme ah vah benim arabamda haşat oldu gibi numaralar öğrenilecek

  • Beğen 4
  • Mutlu 9
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Çok keyifli bir araçtır, 2002 ilk çıkanlarda arka frenler kampanadır, oradan ayırabilirsiniz. Mısır üretimi olanlarda plakalık arka tampondadır.

Benim ilk lpg'li aracımdı, 5-6 sene 100 binden fazla km kullandım.Lpg'de tüketimi üzmez. Motoru dayanıklıdır. 

Termikli fanı kontrol edilebilir, radyatörü kontrol edilebilir su kaçırabiliyor. 

Anahtarın Kumandası yüksek gerilim hattı olan bölgelerde çalışmaz (her amerikan gibi). Yağına suyuna dikkat edilirse cidden ömürlük araçtır. Halen tadı damağımdadır, özel bir soru varsa yardımcı oluruz. 

Kaygan zeminde arkadan itişte ise araç, ne ara arabanın arkası yanıma geldi dedirtebilir, dikkat etmek lazım.. Ben L dönmek isterken kaç sefer U döndüm alışana kadar, bilmiyorum :)

4x4 kilit modu sadece yumuşak zeminde kullanılmalı, asfalt vs kullanımda araba parçalanacak gibi sesler çıkartır.. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Servet Aydın yazdı:

Motor soğutma sıvısı boşaltılarak mutlaka organik antifriz konacak.

bu tavsiye ile tüm soğutma sistemini sıfırlamıştık vaktiyle haha :D 

geçmişi düzgün antfirizle binilmiş araba ise iyi olur ama bizim gibi geçmişi belli olmayıp antfriz olmayan arabaya koyunca macera olduydu neyseki jeep garage var sıkıntısız çözüyorlar herşeyini . jeep garage gibi servis türkiyeyedede yoktut herhangi bir markadan bağımsız ne iş için gittiysek sıfır sıkıntı ile çıktık yeterki parasını ver 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yazmışlar deneyimli abilerimiz.

 

Güzel arabaydi sağolsun @Ali Gök sayesinde bindik.

almeranın borcunu bitirelim belki üstüne biraz daha kredilenip maceraya atılırız gene 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış

Hayırlı olsun bu arada

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış

Hayırlı olsun bu arada

aksine amerikadan posta ile parçasını alınca çok da ucuzdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Ali Gök yazdı:

bu tavsiye ile tüm soğutma sistemini sıfırlamıştık vaktiyle haha :D 

geçmişi düzgün antfirizle binilmiş araba ise iyi olur ama bizim gibi geçmişi belli olmayıp antfriz olmayan arabaya koyunca macera olduydu neyseki jeep garage var sıkıntısız çözüyorlar herşeyini . jeep garage gibi servis türkiyeyedede yoktut herhangi bir markadan bağımsız ne iş için gittiysek sıfır sıkıntı ile çıktık yeterki parasını ver 

Bostanlıdaki mi tavsiye ettiğiniz usta?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ali Gök yazdı:

almeranın borcunu bitirelim belki üstüne biraz daha kredilenip maceraya atılırız gene 

Hadi inşallah, ama çok pahalı geldi gözüme en son baktığımda

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Servet Aydın yazdı:

Lpg varsa söküp atılmalı. Motor soğutma sıvısı boşaltılarak mutlaka organik antifriz konacak. Arazi şanzımanı arka ön diferansiyel yağları mutlaka değişecek. Arka lsd kilidi için özel yağ ilavesi yapılacak. Lsd Balataları bitik ise değişecek.  Arka beşik takozları ön salıncak takozları paraya kıyılıp en iyisinden alınacak. A/T lastik takılacak ise kaba dişleri olan takılmayacak. Sürücü şımarıp kırıyor sonra bir yerleri. Bayan sürücü kullanacak ise iki çekeri kullanmayacak. Arka habire yanlar. Full time modunda kullanacak alışana kadar. 

 

Başka bir araca nesneye duvara Tanka filan çarpınca yalandan üzülme ah vah benim arabamda haşat oldu gibi numaralar öğrenilecek

Çok sert girmişsin abi. Lpg yi nasıl sökeyim :(  Son cümlen harika ama :D Diferansiyel yağı değiştirince tortular gittiği için şıkırtı yapabiliyor. Lsd espirisini bilmiyordum. Değerlendireceğim. Teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış

Hayırlı olsun bu arada

ekonomi düşünülecek araçlar değil yahu

Temel Akyürek yazdı:

Bostanlıdaki mi tavsiye ettiğiniz usta?

aynen jeep garage bostancı  davut usta ve uğur usta 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Temel Akyürek yazdı:

Bostanlıdaki mi tavsiye ettiğiniz usta?

İstanbul Bostancı Sanayi sitesi içinde branşları amerikandır. Uğur ve davut usta işinin ehlidir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Ali Gök yazdı:

ekonomi düşünülecek araçlar değil yahu

aynen jeep garage bostancı  davut usta ve uğur usta 

 

ben izmir botancı dedim :D

 

Cem Işık yazdı:

İstanbul Bostancı Sanayi sitesi içinde branşları amerikandır. Uğur ve davut usta işinin ehlidir. 

İzmirde lazım abi :D

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış

Hayırlı olsun bu arada

Ruhu fakirler meditasyon grubu 2 blok ötede. :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Cem Işık yazdı:

Çok keyifli bir araçtır,

 

 

Maslakta merdivenlerden çıkmıştık.. Hatırlıyor musun.. :)

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Temel Akyürek
Cem Işık yazdı:

Çok keyifli bir araçtır, 2002 ilk çıkanlarda arka frenler kampanadır, oradan ayırabilirsiniz. Mısır üretimi olanlarda plakalık arka tampondadır.

Benim ilk lpg'li aracımdı, 5-6 sene 100 binden fazla km kullandım.Lpg'de tüketimi üzmez. Motoru dayanıklıdır. 

Termikli fanı kontrol edilebilir, radyatörü kontrol edilebilir su kaçırabiliyor. 

Anahtarın Kumandası yüksek gerilim hattı olan bölgelerde çalışmaz (her amerikan gibi). Yağına suyuna dikkat edilirse cidden ömürlük araçtır. Halen tadı damağımdadır, özel bir soru varsa yardımcı oluruz. 

Kaygan zeminde arkadan itişte ise araç, ne ara arabanın arkası yanıma geldi dedirtebilir, dikkat etmek lazım.. Ben L dönmek isterken kaç sefer U döndüm alışana kadar, bilmiyorum :)

4x4 kilit modu sadece yumuşak zeminde kullanılmalı, asfalt vs kullanımda araba parçalanacak gibi sesler çıkartır.. 

 

Öncelikle değerli bilgileriniz için teşekkürler. Her bakımda her yerini kontrol ettireceğim zaten. Sadece İzmide Usta bulmam lazım. Onlar işini bilir diye düşünüyorum.

-Mısır üretimi olması avantaj mı dezavantaj mı?
-4x4 kilit dediğiniz full time mı low mu? Aslında hangi zeminde ve hızlarda hangi vitesi kullanmalıyım dahadoğru bir soru?

-Sizde lpg kapağa zarar vermemiş anladıgım kadarıyla.. 100b km kullanımızda değiştirdiğiniz parçaları ya da başınıza gelen olumsuzlukları paylaşbilir misiniz?

-Nerede L dönmek istiyordunuz? Zemin nasıldı ona göre yanlayacak yerimi bileyim :D

-Bu arada aracınızda kit ya da lastik var mıydı? Benimkisi şu an fabrika çıkışı gibi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Temel Akyürek yazdı:

Öncelikle değerli bilgileriniz için teşekkürler. Her bakımda her yerini kontrol ettireceğim zaten. Sadece İzmide Usta bulmam lazım. Onlar işini bilir diye düşünüyorum.

-Mısır üretimi olması avantaj mı dezavantaj mı?
-4x4 kilit dediğiniz full time mı low mu? Aslında hangi zeminde ve hızlarda hangi vitesi kullanmalıyım dahadoğru bir soru?

-Sizde lpg kapağa zarar vermemiş anladıgım kadarıyla.. 100b km kullanımızda değiştirdiğiniz parçaları ya da başınıza gelen olumsuzlukları paylaşbilir misiniz?

-Nerede L dönmek istiyordunuz? Zemin nasıldı ona göre yanlayacak yerimi bileyim :D

-Bu arada aracınızda kit ya da lastik var mıydı? Benimkisi şu an fabrika çıkışı gibi.

hafif ıslak hafif çamur heryerde arkası kayar arabanın. çok tehlikeli kötü lastik de varsa. asla affetmez. acemi işi değil kesinlikle. ama çok eğleniyordum zamanında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Temel Akyürek yazdı:

Öncelikle değerli bilgileriniz için teşekkürler. Her bakımda her yerini kontrol ettireceğim zaten. Sadece İzmide Usta bulmam lazım. Onlar işini bilir diye düşünüyorum.

-Mısır üretimi olması avantaj mı dezavantaj mı?
-4x4 kilit dediğiniz full time mı low mu? Aslında hangi zeminde ve hızlarda hangi vitesi kullanmalıyım dahadoğru bir soru?

-Sizde lpg kapağa zarar vermemiş anladıgım kadarıyla.. 100b km kullanımızda değiştirdiğiniz parçaları ya da başınıza gelen olumsuzlukları paylaşbilir misiniz?

-Nerede L dönmek istiyordunuz? Zemin nasıldı ona göre yanlayacak yerimi bileyim :D

-Bu arada aracınızda kit ya da lastik var mıydı? Benimkisi şu an fabrika çıkışı gibi.

mısır üretiminde sanruf yok koltuk ısıtma yok boş modeli özetle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...