Temel Akyürek 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Selamlar arkadaşlar, Daha önce hiç ilgim olmamasına rağmen anlık bir kararla arazi aracı almaya karar verdim. Hafta içi işe gidip gelirken, hafta sonu da kumsallarda batmadan ilerleyebileceğim bir araç seçmek istedim. Araştırmalarımın sonucunda Jeep Liberty 3,7 2004 model Cherokee ye karar verdim. Ailemde askeriye olan birkaç kişi de bu aracı önerdi. Maceramıza ufaktan giriş yaptık. Ağır off-road yapmayacağım için (en azından şimdilik) tamamen orijinal olarak düşük km li bir araç buldum ve aldım. İzmir'de ikamet ediyorum. Direkt eski aracımın ustasına götürüp baştan sona herşeyine bakılıp tamir ettirilmesini istedim. Eskiyen birçok parçası yenilendi. Bu araçla ilgili tecrübe sahibi olanlara bir kaç sorum olacak. Önerileriniz var ise onları da ekleyebilirsiniz. Gerçekten çok işime yarar. Bakılabilecek en iyi şekilde bakıp uzun süre kullanmayı hatta hiç satmamayı planlıyorum. Ayrıca şunlarıda belirtmek isterim. İlk eski model, ilk otomatik, ilk arazi, ilk büyük motorlu, ilk lpgli aracım. Bundan önce hep piyasa arabaları kullandım. 1- Bu araçların arazi şanzumanı ile ana şanzumanının yağları birbirine karışıyor. Bazı yerlerde farklı yağ koyulması gerektiğini okudum. Komple ATF 4 koyduk. Sorun yaratır mı? 2- Motor yağ bakımı bazı yerlerde 5.000km de bazı yerlerde ise 7.500km de bir değiştirilmesi söyleniyor. Km ve süre bakımından bunun optimumu nedir? 3- Araç tüplü, uzun süre kullanımda bunun motora bir zararı olur mu? Arada bir benzinle seyahat etmeli miyim? 4- İzmir'de bu araçlara aksesuar (off road, double din) yapan önerebileceğiz bir yer var mı? 5- İzmir'de mekanik anlamda ustalığına güvendiğiniz bir servis var mı? 6- Hangi uygulamalar muayeneden geçmez ya da geçer? Şimdilik aklıma gelenlar bunlar. Yardımlarınız için teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Temel Akyürek 28 Eylül 2023 Yazar Paylaş 28 Eylül 2023 Mert Gülkokan yazdı: forumda çok kullanan oldu size bilgi verirlere Türkiyeye 400 küsür geldiğinde altına babam imza atmak zorunda kalmıştı araçlar yıllarca askeriye de yatırıldı Haklısınız. Konusu açıldığında çok anı anlatıldı bu arabalarla alakalı. Sani Gerşon yazdı: Ooo @Cem Işık @Servet Aydın Evet bence de. Foruma üye olup yazmadan önce bu isimlerin araç hakkında tecrübelerini okudum Ben de bekliyorum bakalım. Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 @Ali Gök @Mustafa Tüfekçi @Sami Demirpaz bu arkadaşlarında vardır bir şeyleri. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Temel Akyürek yazdı: 1- Bu araçların arazi şanzumanı ile ana şanzumanının yağları birbirine karışıyor. Bazı yerlerde farklı yağ koyulması gerektiğini okudum. Komple ATF 4 koyduk. Sorun yaratır mı? 2- Motor yağ bakımı bazı yerlerde 5.000km de bazı yerlerde ise 7.500km de bir değiştirilmesi söyleniyor. Km ve süre bakımından bunun optimumu nedir? 3- Araç tüplü, uzun süre kullanımda bunun motora bir zararı olur mu? Arada bir benzinle seyahat etmeli miyim? 4- İzmir'de bu araçlara aksesuar (off road, double din) yapan önerebileceğiz bir yer var mı? 5- İzmir'de mekanik anlamda ustalığına güvendiğiniz bir servis var mı? 6- Hangi uygulamalar muayeneden geçmez ya da geçer? uzun süre kullandım. çok severim. 1 ATF 4 doğru 2 Hatta daha uzun sürede de değişse olur 10 bin 12 bin gibi yeterki modern ve kaliteli yağlardan olsun. 3 Tüp bu motorun üst kapaklarını öldürür. 80 90 bin km de yeni üst kapak ister. Kalçınılmaz. Sürekli benzin ile gezmek yerine tamir parası biriktirilmeli. yine daha ucuz agelir. 4 ... 5 ... 6 ... projesiz işli olmayan takılı haldeki çeki demiri, xenon far, hatalı renk ampuller, dodik hizasını geçen jantlar ve lastikler muayeneden geçemez. kronik sorunu olmayan arabadır. LPG ye dikkat sadece. 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 kumsalda gezerdik arada lakin etrafta başka arazi aracı görüyorsak paletli tank dışında kumsalda batmaz denecek araba yok kum işi sıkıntı recall çağrılarına bakın arka benzin depo koruyucusu taktırmıştım yetkli serviste recall ile bakımını 10w40 yağ ile 10K Da yaparsınız. tüp tankı ufaksa zaten sık sık benzine düşer araba kuru zeminde 4 çere alıp direksiyonu kırmayın biyerleri kırabilirsiniz hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Yazmışlar deneyimli abilerimiz. Güzel arabaydi sağolsun @Ali Gök sayesinde bindik. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Lpg varsa söküp atılmalı. Motor soğutma sıvısı boşaltılarak mutlaka organik antifriz konacak. Arazi şanzımanı arka ön diferansiyel yağları mutlaka değişecek. Arka lsd kilidi için özel yağ ilavesi yapılacak. Lsd Balataları bitik ise değişecek. Arka beşik takozları ön salıncak takozları paraya kıyılıp en iyisinden alınacak. A/T lastik takılacak ise kaba dişleri olan takılmayacak. Sürücü şımarıp kırıyor sonra bir yerleri. Bayan sürücü kullanacak ise iki çekeri kullanmayacak. Arka habire yanlar. Full time modunda kullanacak alışana kadar. Başka bir araca nesneye duvara Tanka filan çarpınca yalandan üzülme ah vah benim arabamda haşat oldu gibi numaralar öğrenilecek 4 9 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Çok keyifli bir araçtır, 2002 ilk çıkanlarda arka frenler kampanadır, oradan ayırabilirsiniz. Mısır üretimi olanlarda plakalık arka tampondadır. Benim ilk lpg'li aracımdı, 5-6 sene 100 binden fazla km kullandım.Lpg'de tüketimi üzmez. Motoru dayanıklıdır. Termikli fanı kontrol edilebilir, radyatörü kontrol edilebilir su kaçırabiliyor. Anahtarın Kumandası yüksek gerilim hattı olan bölgelerde çalışmaz (her amerikan gibi). Yağına suyuna dikkat edilirse cidden ömürlük araçtır. Halen tadı damağımdadır, özel bir soru varsa yardımcı oluruz. Kaygan zeminde arkadan itişte ise araç, ne ara arabanın arkası yanıma geldi dedirtebilir, dikkat etmek lazım.. Ben L dönmek isterken kaç sefer U döndüm alışana kadar, bilmiyorum 4x4 kilit modu sadece yumuşak zeminde kullanılmalı, asfalt vs kullanımda araba parçalanacak gibi sesler çıkartır.. 3 Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Servet Aydın yazdı: Motor soğutma sıvısı boşaltılarak mutlaka organik antifriz konacak. bu tavsiye ile tüm soğutma sistemini sıfırlamıştık vaktiyle haha geçmişi düzgün antfirizle binilmiş araba ise iyi olur ama bizim gibi geçmişi belli olmayıp antfriz olmayan arabaya koyunca macera olduydu neyseki jeep garage var sıkıntısız çözüyorlar herşeyini . jeep garage gibi servis türkiyeyedede yoktut herhangi bir markadan bağımsız ne iş için gittiysek sıfır sıkıntı ile çıktık yeterki parasını ver 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Mustafa Tüfekçi yazdı: Yazmışlar deneyimli abilerimiz. Güzel arabaydi sağolsun @Ali Gök sayesinde bindik. almeranın borcunu bitirelim belki üstüne biraz daha kredilenip maceraya atılırız gene 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış Hayırlı olsun bu arada 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış Hayırlı olsun bu arada aksine amerikadan posta ile parçasını alınca çok da ucuzdu. 1 Yorum bağlantısı
Temel Akyürek 28 Eylül 2023 Yazar Paylaş 28 Eylül 2023 Ali Gök yazdı: bu tavsiye ile tüm soğutma sistemini sıfırlamıştık vaktiyle haha geçmişi düzgün antfirizle binilmiş araba ise iyi olur ama bizim gibi geçmişi belli olmayıp antfriz olmayan arabaya koyunca macera olduydu neyseki jeep garage var sıkıntısız çözüyorlar herşeyini . jeep garage gibi servis türkiyeyedede yoktut herhangi bir markadan bağımsız ne iş için gittiysek sıfır sıkıntı ile çıktık yeterki parasını ver Bostanlıdaki mi tavsiye ettiğiniz usta? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Ali Gök yazdı: almeranın borcunu bitirelim belki üstüne biraz daha kredilenip maceraya atılırız gene Hadi inşallah, ama çok pahalı geldi gözüme en son baktığımda 2 Yorum bağlantısı
Temel Akyürek 28 Eylül 2023 Yazar Paylaş 28 Eylül 2023 Servet Aydın yazdı: Lpg varsa söküp atılmalı. Motor soğutma sıvısı boşaltılarak mutlaka organik antifriz konacak. Arazi şanzımanı arka ön diferansiyel yağları mutlaka değişecek. Arka lsd kilidi için özel yağ ilavesi yapılacak. Lsd Balataları bitik ise değişecek. Arka beşik takozları ön salıncak takozları paraya kıyılıp en iyisinden alınacak. A/T lastik takılacak ise kaba dişleri olan takılmayacak. Sürücü şımarıp kırıyor sonra bir yerleri. Bayan sürücü kullanacak ise iki çekeri kullanmayacak. Arka habire yanlar. Full time modunda kullanacak alışana kadar. Başka bir araca nesneye duvara Tanka filan çarpınca yalandan üzülme ah vah benim arabamda haşat oldu gibi numaralar öğrenilecek Çok sert girmişsin abi. Lpg yi nasıl sökeyim Son cümlen harika ama Diferansiyel yağı değiştirince tortular gittiği için şıkırtı yapabiliyor. Lsd espirisini bilmiyordum. Değerlendireceğim. Teşekkür ederim :) Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış Hayırlı olsun bu arada ekonomi düşünülecek araçlar değil yahu Temel Akyürek yazdı: Bostanlıdaki mi tavsiye ettiğiniz usta? aynen jeep garage bostancı davut usta ve uğur usta 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Temel Akyürek yazdı: Bostanlıdaki mi tavsiye ettiğiniz usta? İstanbul Bostancı Sanayi sitesi içinde branşları amerikandır. Uğur ve davut usta işinin ehlidir. 1 Yorum bağlantısı
Temel Akyürek 28 Eylül 2023 Yazar Paylaş 28 Eylül 2023 Ali Gök yazdı: ekonomi düşünülecek araçlar değil yahu aynen jeep garage bostancı davut usta ve uğur usta ben izmir botancı dedim Cem Işık yazdı: İstanbul Bostancı Sanayi sitesi içinde branşları amerikandır. Uğur ve davut usta işinin ehlidir. İzmirde lazım abi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Anlatılanlara göre masraflı bi araçmış Hayırlı olsun bu arada Ruhu fakirler meditasyon grubu 2 blok ötede. 1 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Cem Işık yazdı: Çok keyifli bir araçtır, Maslakta merdivenlerden çıkmıştık.. Hatırlıyor musun.. 3 Yorum bağlantısı
Temel Akyürek 28 Eylül 2023 Yazar Paylaş 28 Eylül 2023 Cem Işık yazdı: Çok keyifli bir araçtır, 2002 ilk çıkanlarda arka frenler kampanadır, oradan ayırabilirsiniz. Mısır üretimi olanlarda plakalık arka tampondadır. Benim ilk lpg'li aracımdı, 5-6 sene 100 binden fazla km kullandım.Lpg'de tüketimi üzmez. Motoru dayanıklıdır. Termikli fanı kontrol edilebilir, radyatörü kontrol edilebilir su kaçırabiliyor. Anahtarın Kumandası yüksek gerilim hattı olan bölgelerde çalışmaz (her amerikan gibi). Yağına suyuna dikkat edilirse cidden ömürlük araçtır. Halen tadı damağımdadır, özel bir soru varsa yardımcı oluruz. Kaygan zeminde arkadan itişte ise araç, ne ara arabanın arkası yanıma geldi dedirtebilir, dikkat etmek lazım.. Ben L dönmek isterken kaç sefer U döndüm alışana kadar, bilmiyorum 4x4 kilit modu sadece yumuşak zeminde kullanılmalı, asfalt vs kullanımda araba parçalanacak gibi sesler çıkartır.. Öncelikle değerli bilgileriniz için teşekkürler. Her bakımda her yerini kontrol ettireceğim zaten. Sadece İzmide Usta bulmam lazım. Onlar işini bilir diye düşünüyorum. -Mısır üretimi olması avantaj mı dezavantaj mı? -4x4 kilit dediğiniz full time mı low mu? Aslında hangi zeminde ve hızlarda hangi vitesi kullanmalıyım dahadoğru bir soru? -Sizde lpg kapağa zarar vermemiş anladıgım kadarıyla.. 100b km kullanımızda değiştirdiğiniz parçaları ya da başınıza gelen olumsuzlukları paylaşbilir misiniz? -Nerede L dönmek istiyordunuz? Zemin nasıldı ona göre yanlayacak yerimi bileyim -Bu arada aracınızda kit ya da lastik var mıydı? Benimkisi şu an fabrika çıkışı gibi. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Temel Akyürek yazdı: Öncelikle değerli bilgileriniz için teşekkürler. Her bakımda her yerini kontrol ettireceğim zaten. Sadece İzmide Usta bulmam lazım. Onlar işini bilir diye düşünüyorum. -Mısır üretimi olması avantaj mı dezavantaj mı? -4x4 kilit dediğiniz full time mı low mu? Aslında hangi zeminde ve hızlarda hangi vitesi kullanmalıyım dahadoğru bir soru? -Sizde lpg kapağa zarar vermemiş anladıgım kadarıyla.. 100b km kullanımızda değiştirdiğiniz parçaları ya da başınıza gelen olumsuzlukları paylaşbilir misiniz? -Nerede L dönmek istiyordunuz? Zemin nasıldı ona göre yanlayacak yerimi bileyim -Bu arada aracınızda kit ya da lastik var mıydı? Benimkisi şu an fabrika çıkışı gibi. hafif ıslak hafif çamur heryerde arkası kayar arabanın. çok tehlikeli kötü lastik de varsa. asla affetmez. acemi işi değil kesinlikle. ama çok eğleniyordum zamanında. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Eylül 2023 Paylaş 28 Eylül 2023 Temel Akyürek yazdı: Öncelikle değerli bilgileriniz için teşekkürler. Her bakımda her yerini kontrol ettireceğim zaten. Sadece İzmide Usta bulmam lazım. Onlar işini bilir diye düşünüyorum. -Mısır üretimi olması avantaj mı dezavantaj mı? -4x4 kilit dediğiniz full time mı low mu? Aslında hangi zeminde ve hızlarda hangi vitesi kullanmalıyım dahadoğru bir soru? -Sizde lpg kapağa zarar vermemiş anladıgım kadarıyla.. 100b km kullanımızda değiştirdiğiniz parçaları ya da başınıza gelen olumsuzlukları paylaşbilir misiniz? -Nerede L dönmek istiyordunuz? Zemin nasıldı ona göre yanlayacak yerimi bileyim -Bu arada aracınızda kit ya da lastik var mıydı? Benimkisi şu an fabrika çıkışı gibi. mısır üretiminde sanruf yok koltuk ısıtma yok boş modeli özetle 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts