İçeriğe Yönlendir

Karavan Tecrübem


Hasan Karabekiroglu

Recommended Posts

Hasan Karabekiroglu

Bir yıldır kafamı kurcalayan konu karavandı.

En sonunda deneyimleme fırsatı yakaladım. Kuzenim alacaktı ve bu işe benim ön ayak olmam gerekiyordu.

Bende alım satım konusuna karışmam çok opsiyon ve seçenek var zevk meselesi konulara girmem dedim.

Benim tavsiyem size yaptığı iş iyi olan kalite malzeme kullanan bir yerden alın geri kalan teknik detayları ben incelerim.

Zaten konuyu da takip de ediyordum, okuyor, kullanıcılar dinliyor ve videoları izliyordum.

 

Zaten burada da karavanın içi dışı şunu bunu detaylı yazmama gerek yok ama az biraz değineyim, 

 

151999716_WhatsAppGrsel2023-09-17saat13_20_41.jpg.f69a6918ae6e56610287606a9cde2e45.jpg

 

Karavan bu dıştan görünüş yuvarlak hesap 4 metre uzunluk 2 metre genişlik var.

İçi bu şekilde 

 

1581163147_WhatsAppGrsel2023-09-17saat13_38_10.jpg.3967db0f670f06e63207ecbfbdfa03ee.jpg

 

 

Bi bakıma standart üretim.

Üretim yerini gördüm, Konya da üçayrı ayrı yerde üretiliyor, en son mobilya atölyesinde montaj tamamlanıyor.

 

Benim ilgilendiğim kısım burasıydı

 

1535768410_WhatsAppGrsel2023-09-17saat13_21_28.jpg.157e994a517c677955528a187fcf97dd.jpg

 

Kuzenimin hiç tecrübesi olmadığı ve araçlarında çeki demiri ve bununla ilgili işlemler olmadığı için bana rica ettiler karavanı getirebilirmiyiz diye.

Bende hay hay tabi dedim, aslında aradığım fırsattı. Benim de karavan tecrübem hiç olmamıştı ama, römork dan antrenmanlıydım.

 

Şasesi, kaplini, torsiyonlu dingili, ön ilave tekeri kaliteli malzemeden. O1 belgeli,

Asıl konu benim için karavanlı aracın kullanımı, bu yüzden yaşam alanı kısmına girmiyorum.

Yolda iyi gidiyor. Duster rampalarr haric normal yolda tınlamadı bile. Karavan çekmek için Duster tam sınır araç. 

Daha altı araçlarda sorun oluşturabilir.

 

Karavanı teslim almadan önce ben bütün üzerine ne var ne yok test edilmesini istedim, bunda da haklıydım, çünkü imalat hatası olabilirdi.

Dediğim gibi de oldu benim aracımın soketi düzgün olmasına rağmen karavanın arka stop bağlantıları yanlıştı, Sağ sol sinyaller ters çalışıyordu.

Orda hemen hallediverdiler. Çıktık yola.

 

Trafikte arkamda kocaman bir obje ile dolaşmak istemediğimden en kısa yoldan, ana yola nasıl çıkarım diye navigasyonu karıştırdım biraz, bir rota bulup hemen kendimi şehirler arası yola attım.

 

İlk hislerim sanki otobüs kullanıyorum gibiydi. Biraz daha kullandıktan sonra alıştım, uzunluk ve dönüş tayinlerim daha güzel oldu. 

Tek sorun bana göre arka görüşün sıfır olmasıydı, iç aynadan baktığım zaman göz aşınalığı olarak hep arkayı gördüğümden bunda bakınca göremedim ve bu beni rahatsız etti. 

 

Karavanın eninin 2 mt olması tam sınır, biraz daha büyük olsa araca ek ayna takmak gerekecek. Araç sollamaya çıktığınızda, yolda sol aynaya baktığınız zaman gerekli boşluğu tam göremiyorsunuz, ben sollama yapmadan önce hafif sağa yanaşıp soldaki boşluğu kontrol edip, sinyali verip sollamaya çıktım. Arkası için kamera şart, sürekli görüntü aktaran, sürücünün açıp kapama gibi işlemleri yapmayacağı bir sistem olması gerekiyor. Ayna gibi arada gözünüzü çevirip arkayı görebileceğiniz bir sistem gerekli. Karavan arkasını görmeniz gerekiyor yolda. Otomobillerin arkanızda olduğunu bilmelisiniz.

 

Fren sistemini beğendim, kaplin arkasındaki bir yay ve mille arka kampanalara hareket aktarılıyor ve karavanın araçla birlikte frene basması sağlanıyor.

Trafikten kurtulup ana yolda 60 km hızdan 0 a düşürdüm, hiç gezme salınma görmeden iki araçta kalıp gibi durdu. Rampa inişlerde ayağınızı frene koyduğunuzda arkadan karavanında sizinle beraber aynı şeyi yaptığını fark ediyorsunuz.

 

Genel olarak yolda 80 km hızla gittim, 120 ye kadar çıktığım yerler de oldu, karavan ile araç hala deyim yerindeyse ok gibi gidiyor. Tabi bu test amaçlı idi tavsiyem ideal hız çekme karavanda 80-90 arası. 

 

Beni zorlayan kısımlar da oldu, bunun en ciddi olanı yanal rüzgarlar, yolda siz sakince ilerlerken bir anda rüzgar sizi iteklemeye başlıyor fakat ne kullandığının farkında olup temkinli olduğunuz sürece sorun olacak bir durum yok, çok şiddetli rüzgar var ise daha da temkinli olunmalı, 

 

Duster bu iş için tam sınır oldu demiştim, motor gücü ve aracın ağırlığı olarak.

Benim aracım 105 hp rampalar da boş vaziyette çıktınız yerlerde bir vites aşağı düşüyor. Karavan biraz daha büyük olsa zorlanacak

Karavanı taktıktan sonra, araba şöyle bir tık daha güçlü olsaymış dedim kendi kendime. Meşhur Aksaray rampasında 3 vitese kadar çıktım sonra 4 e attığımda Duster bi homurdandı geri 3 e çektim çıktım. Kişisel tavsiyem karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen en az arabanın 130 hp turbolu torku kuvvetli bir araç olması.

 

  • Beğen 19
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Güzelmiş. Arka tarafı görebilmek için bir kamera şart  ve de ne kadar sınırda olsa da geniş aynalar lazım. En önemli etken görüş... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Benim aracım 105 hp rampalar da boş vaziyette çıktınız yerlerde bir bites aşağı düşüyor. Karavan biraz daha büyük olsa zorlanacak

Karavanı taktıktan sonra, araba şöyle bir tık daha güçlü olsaymış dedim kendi kendime. Meşhur Aksaray rampasında 3 vitese kadar çıktım sonra 4 e attığımda Duster bi homurdandı geri 3 e çektim çıktım. Kişisel tavsiyem karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen en az arabanın 130 hp turbolu torku kuvvetli bir araç olması.

 

en önemli kısım bu bence. insanlar kendilerini kandırıyorlar. karavan için karavanın iki katını çekebilecek kapasitede bir araç lazım en az.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen

ve otomatik vites olmalı  konfor duble artar

bu karavn 750kg altı sanırım?

pendikte fuar vardı 100 bin tl ye karavan varmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

110 hp benim aracım ve gayet rahat çekiyorum. Ama yokuş çıkarken aynı hızla çıkayım derseniz yakıt tüketimini çok arttırırsınız. Gördüğüm kadarıyla knott frenli kaplin kullanılmış. Eğer Al-Ko veya Knott stabilizatör takarsanız daha stabil bir sürüş yapabilirsiniz. Ama tabii bu parça rüzgar yemenizi engellemez.

Dikiz aynası ilk başta bende alayım dedim ama daha sonra baktım sürüşe alıştım, gerek duymadım. Arka kamera bende araştırıyorum. Wifi ile çalışan bir model arıyorum. Piyasada mevcut kameralarda bağlantı kesilme sorunu oluyor. Olmayan bir model bakınıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

ve otomatik vites olmalı  konfor duble artar

bu karavn 750kg altı sanırım?

pendikte fuar vardı 100 bin tl ye karavan varmış

 

Nissan navara 2.5 TDI 4x4 LE  ?

Evet 750 kg altı, donanıma göre değişiklik gösteriyor fiyat.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Cihat Küçükay yazdı:

110 hp benim aracım ve gayet rahat çekiyorum. Ama yokuş çıkarken aynı hızla çıkayım derseniz yakıt tüketimini çok arttırırsınız. Gördüğüm kadarıyla knott frenli kaplin kullanılmış. Eğer Al-Ko veya Knott stabilizatör takarsanız daha stabil bir sürüş yapabilirsiniz. Ama tabii bu parça rüzgar yemenizi engellemez.

Dikiz aynası ilk başta bende alayım dedim ama daha sonra baktım sürüşe alıştım, gerek duymadım. Arka kamera bende araştırıyorum. Wifi ile çalışan bir model arıyorum. Piyasada mevcut kameralarda bağlantı kesilme sorunu oluyor. Olmayan bir model bakınıyorum.

 

Kamera konusunda şu aklımıza geldi.

İç aynanın üzerine takılan hem geri görüş kamerası hemde ayna olanları var, kablo mesafesi kurtarıyor karavanın arkasına takıp. Karavan soketinin yanına da bu kamera için su geçirmez bi soketle bağlamak mantıklı geldi bana. 

Wifi ile iletişim sıkıntısı yaşanabilir kamera ile alıcı arasında mesafe farkı olacak ve yolda wifi sinyalini bozacak etkenlerde olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Nissan navara 2.5 TDI 4x4 LE  ?

Evet 750 kg altı, donanıma göre değişiklik gösteriyor fiyat.

karavan zaten dert, buna bir de kamyonet derdi çekilmez, daha çok c-b-suv gibi iç hacmi ferah iyi olur uzun yolda

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

direksiyon turu iyi kısa boylu birşey lazım tek kapı vitara vs gibi mesela.  bir jeep WK ile kocaman karavanı döndürmek hayattan soğutur herhalde.

 

Hasan Karabekiroglu yazdı:

Benim aracım 105 hp rampalar da boş vaziyette çıktınız yerlerde bir bites aşağı düşüyor. Karavan biraz daha büyük olsa zorlanacak

Karavanı taktıktan sonra, araba şöyle bir tık daha güçlü olsaymış dedim kendi kendime. Meşhur Aksaray rampasında 3 vitese kadar çıktım sonra 4 e attığımda Duster bi homurdandı geri 3 e çektim çıktım. Kişisel tavsiyem karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen en az arabanın 130 hp turbolu torku kuvvetli bir araç olması.

 

en önemli kısım bu bence. insanlar kendilerini kandırıyorlar. karavan için karavanın iki katını çekebilecek kapasitede bir araç lazım en az.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Kişisel tavsiyem karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen en az arabanın 130 hp turbolu torku kuvvetli bir araç olması.

 

Çağlar Bayur yazdı:

ve otomatik vites olmalı  konfor duble artar

 

 

Doğan Arşiray yazdı:

en önemli kısım bu bence. insanlar kendilerini kandırıyorlar. karavan için karavanın iki katını çekebilecek kapasitede bir araç lazım en az.

 

IBAN atayım mı?

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Kamera konusunda şu aklımıza geldi.

İç aynanın üzerine takılan hem geri görüş kamerası hemde ayna olanları var, kablo mesafesi kurtarıyor karavanın arkasına takıp. Karavan soketinin yanına da bu kamera için su geçirmez bi soketle bağlamak mantıklı geldi bana. 

Wifi ile iletişim sıkıntısı yaşanabilir kamera ile alıcı arasında mesafe farkı olacak ve yolda wifi sinyalini bozacak etkenlerde olabilir.

Kamera sinyali güçlü olan wifi kameralar varmış, araştırıyorum. Sonuçlandırınca buraya da yazarım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 

 

 

IBAN atayım mı?

 

510 nm var bizde. çeki demiri yok ama.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

100bine karavan nasıl olur acaba, plastikten yapsan daha pahalı olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

O değilde seyir halinde iken karavanda birileri olsa mesela Önder ve İlkay?

Dönen tekerlek zaferi simgelermiş.

Krem şanti olacak mı?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

 

 

IBAN atayım mı?

 

4.cüyü de bulursak oldu bu iş alırım bi çeyrek çekişini

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

Dönen tekerlek zaferi simgelermiş.

Krem şanti olacak mı?

Tanyeli bile olacak

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

4.cüyü de bulursak

101, okey ?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Servet Aydın yazdı:

O değilde seyir halinde iken karavanda birileri olsa mesela Önder ve İlkay?

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...