Ramazan Alptekin 16 Eylül 2023 Paylaş 16 Eylül 2023 Selamün aleyküm. Herkese hayırlı işler. Abilerim C3 1.2 puretech Turbo araç 60 binde bunların trigeri yağın içinde çalışıyor kaç binde değişmesi gerek ? Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 16 Eylül 2023 Paylaş 16 Eylül 2023 Bende Garndland var aynı 1.2 130 hp lık motor var.Benzer şekilde yağ içinde çalışıyor.64 bin küsür km de motor arıza lambası yakıp stop etti.O bu derken triyerden olduğunu anladık.Kayış kopmadı ama ufak parçalar koparak motor içi süzgeç filtreleri tıkadı.Motor kendini korumaya aldı.baya uğraşlar ile motor içi temizlendi ve kayış değiştirildi.Zahmetli ve maliyetli bir iş.Yetkili servis yapılacak işleme 35-40 bin tl fiyat istedi.Ben özel serviste 7500 tl ye yaptırdım. Yani demem o ki bence değişim zamanı gelmiş ve araçta kullanılacak yağın PSA B71 2297 onayına sahip olduğundan emin olun.Kayış ömrü açısından önemli.Dışarıda özel servisler iyi diye bu normlara bakmadan yağ koyabiliyor ve kayış daha hızlı deforme oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2023 Paylaş 16 Eylül 2023 o kayışı yağda çaıştıracağız diyen mühendise onay verip, bunu dış kayış imalatçısı firmaya bildiren fabrika şefi iile bir çay içilirdi 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin 17 Eylül 2023 Yazar Paylaş 17 Eylül 2023 Mert Gülkokan yazdı: araç kaç model belirtilmemiş ama euro 5 tiplerinde olanlar daha hızlı deforme oluyordu euro 6 ya geçince güçlendirilmiş trigere geçildi ama ömrü çok uzun değil eğer 5 yıl olmuş ise km ye bakmadan değiştirin birde Ahmet beyin dediği gibi uygun yağ çok önemli 2020 model abi araç Çağlar Bayur yazdı: o kayışı yağda çaıştıracağız diyen mühendise onay verip, bunu dış kayış imalatçısı firmaya bildiren fabrika şefi iile bir çay içilirdi Yok abi Fransız yapamıyor bu işi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts