İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK4 2.0 TDCI Hararet Problemi


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Selam arkadaşlar yine maceralı bir problemle karşınızdayım.

 

Sabah arabaya bindim çocukları okula bırakacaktım gözüm benim genelde hep göstergedeki su ve motor harereti kısmında olur genelde bakarım.

 

Neyse baktım alttaki su sıcaklığı 114-116 lara çıktı. Soldaki motor harereti kısmı da yükselmeye başladı. 

 

image.png.be4298b2bc3ac9f2d170e97b1ed2586c.png

 

 

Ben de arabayı kenara çektim, camları açtım kaloriferi en fullde açtım motor hemen soğudu sıcaklık 95 lere falan indi. Sonra o şekilde yola devam ettim eşimi de bıraktım ve eve döndüm.

Ustamı aradım o da suyunu kontrol et dedi. Suyunu kontrol ettik su var arabada sıkıntı yok, eksilme de yok. Fan çalışıyor. (Araba hararet yaptığı anda inip bakmadım fan çalışıyomu diye). Usta eğer kalorifer sıcak üflüyorsa devirdaim de çalışıyordur dedi. Onu da kontrol ettim devirdaim de düzgün gibi. Klimayı açınca fan daha hızlı dönüyor.

 

Sonra babamla teste çıktık, klima açık / kapalı gaz verdik zorladık yokuş tırmandık 99 u geçiremedim arabaya. İşe geldim 30 km yol yaptım gene bir sıkıntı yok. Bu sıkıntı neden olmuş olabilir? Ustanın demesine göre termostat komple değişmesi lazım.

 

Acaba termostat anlık takılı kalmış olabilir mi. Arabada şu an antifiriz yok gibi bişey. Acaba termostat içi paslandı da tutukluk mu yapıyor? 

 

Bakalım göreceğiz :S 

 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Geçmiş olsun, daha önce hararetten canım yandığı için korkuyorum bu işlerden, umarım önemli bir şey yoktur :unsure2:

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Geçmiş olsun antifiriz yok ise epey zamandır paslanmalar olabilir, motor suyunu komple boşaltıp duruma göre pas temizleyici kimyasal ile temixleyebilirsiniz riskide yok değil. O esnada termostat sökülüp bakılabilir sonra orjinsl pembe sntifiriz ile devam edersiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
İsa Acar yazdı:

Geçmiş olsun, daha önce hararetten canım yandığı için korkuyorum bu işlerden, umarım önemli bir şey yoktur :unsure2:

Şu an bir sorun yok bakalım göreceğiz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bence ya termoıstat tutukluk yaptı ya da fan o an açmadı ikisi de takip yani

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Herşeyden evvel soğutma sıvınızı yenileyin. Antifreeze motor içini koruduğu gibi kaynama derecesini de yükseltir. Basınç altında antifreeze olmadan görebileceğiniz en üst dereceyi görmüşsünüz. Daha üstünde araç kaynamaya başlar. Antifreeze ile 5-10 dereceye kadar kaynama ısısı yükseliyor. Basınç da eklenince 120 dereceye kadar güvende kalıyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Sani Gerşon yazdı:

Herşeyden evvel soğutma sıvınızı yenileyin. Antifreeze motor içini koruduğu gibi kaynama derecesini de yükseltir. Basınç altında antifreeze olmadan görebileceğiniz en üst dereceyi görmüşsünüz. Daha üstünde araç kaynamaya başlar. Antifreeze ile 5-10 dereceye kadar kaynama ısısı yükseliyor. Basınç da eklenince 120 dereceye kadar güvende kalıyorsunuz.

Antifiriz koyacağım ama etrafımda uzun zaman antifiriz koymadan direkt antifiriz koyanlardan 2-3 tanesi malesef motor yenilemek zorunda kaldı. O yüzden yavaş yavaş ekleyeceğim. Daha önce niye koyulmamış ben de anlamadım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Antifiriz koyacağım ama etrafımda uzun zaman antifiriz koymadan direkt antifiriz koyanlardan 2-3 tanesi malesef motor yenilemek zorunda kaldı. O yüzden yavaş yavaş ekleyeceğim. Daha önce niye koyulmamış ben de anlamadım.

O motorların gideceği varmış. Fiziki olarak, antifreeze'in zararı değil, yararı var. Radyatörler delinmek üzeredir su olduğundan, sisteme yeni oksijen ve antifreeze girince bu durumda gelmiştir. Başka hiç bir açıklaması olamaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Önceki astra g aracımda önce 1 lt antifriz+su ekleyip 1000-2000 km sonrasında onu da yenilemiştim, bir zararını görmedim. Paslı suyu varken tek seferde komple yenilemek daha riskli geliyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
(düzenlendi)

Derecesini ölçtürdünüz mü soğutma suyunun? Çoğunluğu su olan bir karışımın -10'u geçeceğini zannetmiyorum. Bir de üzerine ekleme yapmaktan ziyade komple boşaltılıp hazır karışım antifreze eklenmeli.

tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

2.0 TDI MK3 Mondeom vardı. Çok severek kullanıyordum. Onda da aynı böyle hararet sorunu başladı. Nereye gittiysem çözülmedi. En sonunda arabayı satmıştım. O dönem forumda benzer şikayetler paylaşıldı. Sonradan yağ soğutucusundan olduğuna dair çözümler yazıldığını hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Unoya ustanın çırağı full antifiriz eklemişti sıkıntı olmamıştı, sen antifirizi değiş kolay kolay bir şey olmaz bence.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Antifiriz yoktuysa ne kadar km öyle gezdi bilinmiyorsa, bence sorunu sorun etme devam et. Max motor gider. Antrfiriz koyunca da yine Max motor gidecek :P

 

şaka şaka.

 

ama antifiriz koymadan önce tüm su hortumlarinin yedeklerini temin et. Bagajda dursun.  Tecrübe ile sabit. Eski motorda antifiriz ne zaman yenileşme bı yerler patladı. Korozyon oluşunca hortum vs içinde antifiriz temizliyor zayıflatıyor sistemi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Antifiriz koyacağım ama etrafımda uzun zaman antifiriz koymadan direkt antifiriz koyanlardan 2-3 tanesi malesef motor yenilemek zorunda kaldı. O yüzden yavaş yavaş ekleyeceğim. Daha önce niye koyulmamış ben de anlamadım.

Dışarda arıtılmış su ile karıştırıp ekleyin.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Arabayla dun 50 km yol yaptim hararet yapmadi. Bu sabah gene hararet yapti 5 km yolda. Gece biseyler oluyo ama ney. Hava mi yapiyor acaba.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Geçmiş olsun antifiriz yok ise epey zamandır paslanmalar olabilir, motor suyunu komple boşaltıp duruma göre pas temizleyici kimyasal ile temixleyebilirsiniz riskide yok değil. O esnada termostat sökülüp bakılabilir sonra orjinsl pembe sntifiriz ile devam edersiniz.

 

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Arabayla dun 50 km yol yaptim hararet yapmadi. Bu sabah gene hararet yapti 5 km yolda. Gece biseyler oluyo ama ney. Hava mi yapiyor acaba.

Gece su soğuduğu için termostat paslı yerlere takılıp kalıyor hafif genlrşince kurtulup çalışıyor.  Termostat değişimi ile başlayan bir süreciniz görünüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Termostatı değiştir ve. Bir kaç defa doldur boşalt yaparak sistemi temizle.. Bunu motor çalışırken üstten ekleyip, alttan akıtarak yapabilirsin. olması gerektiği kadar antifriz koy. bir şey olmaz. 

Termostat ile düzelmez ise, yağ soğutucu fikri bana mantıklı geldi. 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Metin Uzunoğlu yazdı:

 

Gece su soğuduğu için termostat paslı yerlere takılıp kalıyor hafif genlrşince kurtulup çalışıyor.  Termostat değişimi ile başlayan bir süreciniz görünüyor. 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Termostatı değiştir ve. Bir kaç defa doldur boşalt yaparak sistemi temizle.. Bunu motor çalışırken üstten ekleyip, alttan akıtarak yapabilirsin. olması gerektiği kadar antifriz koy. bir şey olmaz. 

Termostat ile düzelmez ise, yağ soğutucu fikri bana mantıklı geldi. 

 

 

Bana da termostat gibi geliyor. Şimdi bi kapak aldım önce yedek su depo kapağı. Bakalım bir değişim olmazsa da termostat değişeceğiz. O da fayda etmezse sistemde tıkalı bir şey var yavaşlatan su akışını. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Şimdi bi kapak aldım önce yedek su depo kapağı.

Son ihtimal bu bence. Çok uzağız buraya.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Kapak işe yaramadı. Termostat sipariş edildi bakalım sonuç ne olacak. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Antifiriz kullanılmadıysa radyatöre de hazır olun, aracın kliması sağlıklı çalışıyor mu.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Mustafa Yanar yazdı:

Antifiriz kullanılmadıysa radyatöre de hazır olun, aracın kliması sağlıklı çalışıyor mu.

Calisiyor buz gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...