İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Benzin& LPG 2005 Otomatik - Subap Değişimi


Ahmt Demirtaş

Recommended Posts

Ahmt Demirtaş

Üstadlar merhaba. Focus 2 aracım iyice çekişten düştü. Müthiş tekliyor , ani frende stop ediyor , vites D konumunda iken titriyordu.

Bugün Bursa'da çok güvendiğim bir ustaya götürdüm. Adam çalıştırıp direkt subaplar dan dedi.

Söküldü ancak maliyet biraz fazla geldi.

 

İleriki tarihlerde başına gelecek arkadaşlara bilgi olması ve fiyat kıyası acisindan yazıyorum 2023 yılı ağustos 26 itibariyle talep edilen fiyat. Ortalama 20.000 TL dedi.💥💥💥

 

(LÜTFEN FİYATIN BUGÜN İTİBARİYLE NORMAL OLDUĞUNU SÖYLEYİN 🙏)

 

Ortalama 20 bin derken nihai fiyat ne çıkacak onu iş bitiminde göreceğiz.🥺onunda buraya yazarım araç tesliminde.

 

Bu işlemde maliyet✍️

📌 subap takımı ücreti 

📌 tornacı taşlama ücreti

📌 işçilik ücreti

Kalemlerinden oluşuyor. 20 bin çok gazlandık gibi geliyor.

 

Devir daim ve triger henüz 50 bin km anca olmuştur sizce bunları da değiştirmek gerekir mi🤔

 

Subaplar çelik takılacak.

Çelik subap takıldıktan sonra,  alüminyum valflere göre daha sert olduğundan beygir gücü düşmesine ve sesli çalışmaya sebep olur deniliyor ama çelik taktırmaktan başka çare yok zaten.

 

Burada sormak istediğim bir başka soru ise şöyle vites D konumunda iken aracın titremesi, N konumuna alınca titremenin azalmasi yine subaba mı bağlanmalı yoksa baskı balata da bir sorun olabilir mi 🤔

 

📌📌📌Yaptırdığımız bu işlem rektefiye mi oluyor acaba 

📌📌📌

IMG20230826113456.jpg

IMG20230826110923.jpg

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Fiyatta bir anormallik yok bugünkü şartlarda ama üstü de çıkabilir nihai durumda. Vites d de iken titreme subaptan yapar benzerini ben de yaşadım. Aracınızda baskı Balat’a yok tam otomatik tork konvertörlü şanzıman. Vitesi n ye alınca şanzımandaki yük kalkar d de iken tekerlere dönme kuvveti uygulayacağı için asgari miktarda titreşim olabilir normal şartlarda. Devirdim ve triger için bişe diyemeyeceğim kaç yıl oldu taktıralı ben olsam değiştirmezdim. Çelik subap sizi aynı sıkıntıdan korumaz bilginiz olsun ayarsız LPG nin sonu yine aynı olur. Ben focus 1 için orijinal subap taktırdım 40 bin km hiç sıkıntısız binip sattım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

LPG'li her fordun kaderidir bu. 80-100bin km sonra subap yanar. Çelik subap şart. Bununla beraber motor yarım yapılıyor. zaten.

O triger kesin yağlanmıştır. Ben olsam değiştirirdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş
Sani Gerşon yazdı:

LPG'li her fordun kaderidir bu. 80-100bin km sonra subap yanar. Çelik subap şart. Bununla beraber motor yarım yapılıyor. zaten.

O triger kesin yağlanmıştır. Ben olsam değiştirirdim.

Yağlandiğini kastettigin trigerin kayışları mı devirdaim in içi mi tam anlayamadım abican. Ona göre talepte bulunurum ustalardan 

Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş
Çağatay Kılınç yazdı:

Fiyatta bir anormallik yok bugünkü şartlarda ama üstü de çıkabilir nihai durumda. Vites d de iken titreme subaptan yapar benzerini ben de yaşadım. Aracınızda baskı Balat’a yok tam otomatik tork konvertörlü şanzıman. Vitesi n ye alınca şanzımandaki yük kalkar d de iken tekerlere dönme kuvveti uygulayacağı için asgari miktarda titreşim olabilir normal şartlarda. Devirdim ve triger için bişe diyemeyeceğim kaç yıl oldu taktıralı ben olsam değiştirmezdim. Çelik subap sizi aynı sıkıntıdan korumaz bilginiz olsun ayarsız LPG nin sonu yine aynı olur. Ben focus 1 için orijinal subap taktırdım 40 bin km hiç sıkıntısız binip sattım. 

Orjinali alüminyum abi. Ondan taksak yine sorun olabilir. Tabiki çelik olması sorunu biraz geciktirebilir. Çelik subabin hangi markası iyidir bilmiyorum ama iyi usta iyi parça ile iş yapar mantığından hareketle içim rahat. Demekki işlem sonunda ayar için bir LPG ci yolu gözükecek. Teşekkür ederim değerli fikirleriniz için 🙏

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ahmt Demirtaş yazdı:

Orjinali alüminyum abi. Ondan taksak yine sorun olabilir. Tabiki çelik olması sorunu biraz geciktirebilir. Çelik subabin hangi markası iyidir bilmiyorum ama iyi usta iyi parça ile iş yapar mantığından hareketle içim rahat. Demekki işlem sonunda ayar için bir LPG ci yolu gözükecek. Teşekkür ederim değerli fikirleriniz için 🙏

Biraz ömrü uzar tabiki subayların. Motor yapıldıktan sonra 100 km kadar şehir içi şehir dışı kullanın. Stft ve ltft değerleri normal şekle geldikten sonra LPG Cide yolda ayar yaptırın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Çağatay Kılınç yazdı:

şehir içi şehir dışı kullanın

Benzinde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ahmt Demirtaş yazdı:

Yağlandiğini kastettigin trigerin kayışları

Aynen. Motor sökülürken mutlaka yağ bulaşmıştır. Zaten işçiliğini ödüyorsunuz, değiştirin kayış, devirdaim, gergileri, kafanız rahat etsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Araçlar farklı ama fikir edinirsiniz diye atayım.

 

Astra J Mart ayında 130 binde supaplar değişti. Belirtiler ilk başta 2022 Kasım ayında motor ısınana kadar anormal bir titreme, çekişte afaki fark görmemiştim, usta arabayı görüp te muhtemelen supaplar deyip yakında stop etmeye başlar dediği gün stop etmeye başlaması gibi durumlar vardı 😊

 

Supap takımı triger üst kapak contası (yağı kendim almıştım) yağ polen hava filtreleri bujiler üst kapak işçiliği  vs vs 11500 e yapıldı arabam. Kasım ayında bu miktar 7000 lira imiş. Yakıt çekiş gayet iyi anormal bir durum yok. Şu an 20000 normal geliyor açıkçası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmt Demirtaş
Metin Akbal yazdı:

Araçlar farklı ama fikir edinirsiniz diye atayım.

 

Astra J Mart ayında 130 binde supaplar değişti. Belirtiler ilk başta 2022 Kasım ayında motor ısınana kadar anormal bir titreme, çekişte afaki fark görmemiştim, usta arabayı görüp te muhtemelen supaplar deyip yakında stop etmeye başlar dediği gün stop etmeye başlaması gibi durumlar vardı 😊

 

Supap takımı triger üst kapak contası (yağı kendim almıştım) yağ polen hava filtreleri bujiler üst kapak işçiliği  vs vs 11500 e yapıldı arabam. Kasım ayında bu miktar 7000 lira imiş. Yakıt çekiş gayet iyi anormal bir durum yok. Şu an 20000 normal geliyor açıkçası.

Abi motor yağı da mı yenileniyor bu işlemde.daha iki ay önce yağ ve filtre bakımı yapıldı bu araca aynı tamircide.

Bana ortalama 20 bin dedi. Bunun içinde bujiler varmı bilmiyorum. Devir daim ve kayışları değiştirelim mi dedi daha netleştirmedim. Buji devirdaim vs de yapılsın desek ne çıkacak fiyat acaba 🤦🏼.

 

İşte bujiler devirdaim ve kayışlar da 20 bine dahil olsa tamam diyecem 20 makul ama sadece subap değişimi torna ve işçilik olarak bana 20 çok geldi 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

çelik geniş bir kavram. supap üreticileri kendilerine göre reçetelerle supap üretiyor. hangisi sağlam bilmiyoruz. fakat burada şöyle bir detay var. motor tasarlanırken orijinal supapların ağırlıkları ve davranışları bilinir. ona göre tasarım kuvvetleri öngörülür. her şey birbiriyle alakalıdır. şimdi siz farklı yoğunlukta, supaplar taktırdınız. motorun tasarımından farklı bir eleman. farklı sesler ve çalışma şekilleri ortaya çıkabilir. bunu görmezden gelmeniz gerekecek. ya da servisten orijinal supaplarını alıp tekrar 100 bin km sürebilirsiniz. tabi doğru lpg ayarıyla. 

@Ahmt Demirtaş 3 sene önce supap değişimi 2-3 bin liraydı. asgari ücret 2000 liraydı. asgari ücret 6 katına çıkmış. supap değişimi de 15-20 bin lira arası olmuş. normal gibi. hatta asgari ücret ucuz kaldı. ona rağmen normal. daha fazla da olabilirdi

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ahmt Demirtaş yazdı:

Abi motor yağı da mı yenileniyor bu işlemde.daha iki ay önce yağ ve filtre bakımı yapıldı bu araca aynı tamircide.

Bana ortalama 20 bin dedi. Bunun içinde bujiler varmı bilmiyorum. Devir daim ve kayışları değiştirelim mi dedi daha netleştirmedim. Buji devirdaim vs de yapılsın desek ne çıkacak fiyat acaba 🤦🏼.

 

İşte bujiler devirdaim ve kayışlar da 20 bine dahil olsa tamam diyecem 20 makul ama sadece subap değişimi torna ve işçilik olarak bana 20 çok geldi 

 

Triger tek atımlık olur demişti ustam zaten zamanı gelmişti. Triger geri takılır ama atma ihtimali var. Triger yeni ise sadece kayısı değişse de olur sete gerek yok.

 

Yağ bakımım da gelmişti o vakit. Yağ bakımında gelirim demiştim

 

Devirdaim e yorum yok benim hala orijinal devirdaim 😅 2 triger ser değişti bir kere de yağ soğutucu arizasindan dolayı sadece triger kayısı değişti 3 kere değişim oldu.

 

Başka ustadan da fiyat almalı. En başta soğuk motorda silindir kompresyon testi yapılmalı.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Aynı arabada Başına gelmiş biri olarak benim ustam bujileri değiştirip kablo ve bobini üstünde bırakmış 500 km sonra tekrar bi tekleme yaptı. Benden tavsiye olsun. Buji, buji kablosu ve bobin değişsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...