İçeriğe Yönlendir

Focus 1 Yalancı Hararet Sorununa Focus 2'nin Su Konnektörü.


Burak Bilgibir

Recommended Posts

Burak Bilgibir

Focus 1 aracım var.  Yalancı hararet sorunu var. Termostad ve termostad yuvasını değiştireceğim. Forumda bir usta resimdeki parçayı bobinin altına tak hararet müşürüni bujinin oradan alıp bobin altına kablosunu uzatıp bu parçayı tak dedi. Yardımcı olurmusunuz acil. Teşekkürler 

IMG_3810.jpeg

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

bunu bilmiyorum ama genelde focuslardaki yalancı hararet için müşürün altına pul atıyolardı sağlıklı bi çözüm değil kesinlikle ama sorunu çoğu o şekilde çözüyor 

Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Muhammed çeliker yazdı:

bunu bilmiyorum ama genelde focuslardaki yalancı hararet için müşürün altına pul atıyolardı sağlıklı bi çözüm değil kesinlikle ama sorunu çoğu o şekilde çözüyor 

Abi dediğin sistem ise yanıltıyormuş müşürü sağlıklı olmuyır dediler kullananlar. 

Koray Demir yazdı:

Aracın orjinalini bozmayın. Çözümü bu değil.

Focus 1 lerde bu sorunu düzeltmek için focus 2 de düzeltme yapmışlar. Bu sistem tam uyumlu dediler bobinin altına takılıyormuş. Emin olmak istedim. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Focus 1 ile Focus 2'nin motorları tamamen farklı. Düzeltilen bir şey varsa da, sizin aracınıza uygun değil.

Yalancı hararetin çözümü için aracın havasının düzgün alınması lazım. @Mehmet Ozyurek focus1 sahibiydi, belki o daha iyi anlatabilir.

Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Sani Gerşon yazdı:

Focus 1 ile Focus 2'nin motorları tamamen farklı. Düzeltilen bir şey varsa da, sizin aracınıza uygun değil.

Yalancı hararetin çözümü için aracın havasının düzgün alınması lazım. @Mehmet Ozyurek focus1 sahibiydi, belki o daha iyi anlatabilir.

Abi forumda focus 2 nin hararet müşürünü focus 1 e sulu sistem olarak uygulayıp sorunu çözen bir arkadaş varda şaşırdım bende. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Focus 1 ile Focus 2'nin motorları tamamen farklı. Düzeltilen bir şey varsa da, sizin aracınıza uygun değil.

Yalancı hararetin çözümü için aracın havasının düzgün alınması lazım. @Mehmet Ozyurek focus1 sahibiydi, belki o daha iyi anlatabilir.

 

Sistemdeki hava aracın arkası yüksekte iken alınacak.. 

Şayet sistemde hava yoksa ve hararetin yalancı olduğu kesin ise, fordun transitlerde de uyguladığı bir sistem varmış.. 

Sensörün altına pul takıp sensörü bloktan uzaklaştırınca anlık yükselmeleri algılamıyormuş. 

Ben yapmadım, bir servisçiden duymuştum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sistemdeki hava aracın arkası yüksekte iken alınacak.. 

Şayet sistemde hava yoksa ve hararetin yalancı olduğu kesin ise, fordun transitlerde de uyguladığı bir sistem varmış.. 

Sensörün altına pul takıp sensörü bloktan uzaklaştırınca anlık yükselmeleri algılamıyormuş. 

Ben yapmadım, bir servisçiden duymuştum. 

 

Abi pul işide yanıltıyormuş diye araştırdım bende. Ama hava olayı dediğiniz doğru abi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
Burak Bilgibir yazdı:

Abi pul işide yanıltıyormuş diye araştırdım bende. Ama hava olayı dediğiniz doğru abi 

Bunu uygula sorundan kurtul

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Sezgin Yılmaz yazdı:

Bunu uygula sorundan kurtul

Abi bu sistem pek güven vermiyor bana sanki her an bozulabilir gibi sanki. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Burak Bilgibir yazdı:

bir usta resimdeki parçayı bobinin altına tak hararet müşürüni bujinin oradan alıp bobin altına kablosunu uzatıp bu parçayı tak dedi. 

IMG_3810.jpeg

Öyle bir şey yapmayın. Zira kendinizi ve motoru kandırmış olursunuz. Motorun üstünde kalan soğutma suyundaki hava aynen kalmış olacak. Sensör motor üst kapak ısısı yerine su sıcaklığını ölçecek herşey normalmiş gibi görünecek belki ama üst kapakta fazla hava varsa aşırı ısınma sonucu contanızı yakmanıza sebep olacak muhtemelen. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
Burak Bilgibir yazdı:
Sezgin Yılmaz yazdı:

Bunu uygula sorundan kurtul

Abi bu sistem pek güven vermiyor bana sanki her an bozulabilir gibi sanki. 

12 sene kullandik bir sorun yasamadik , focus 1 lerin en buyuk sorunu bu problem yorumlarini okuyabilirsin , babam tam anlamiyla altinda acikliyor yorumlar kisminda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Bilgibir
Ömer Sarıgül yazdı:

Öyle bir şey yapmayın. Zira kendinizi ve motoru kandırmış olursunuz. Motorun üstünde kalan soğutma suyundaki hava aynen kalmış olacak. Sensör motor üst kapak ısısı yerine su sıcaklığını ölçecek herşey normalmiş gibi görünecek belki ama üst kapakta fazla hava varsa aşırı ısınma sonucu contanızı yakmanıza sebep olacak muhtemelen. 

Abi motor üst kapak ısısını su soğutmuyormu? 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Burak Bilgibir yazdı:

Abi motor üst kapak ısısını su soğutmuyormu? 

silindir kapağınıda su soğutur zaten hararet müşürüde kapağa gelen suyun sıcaklığını ölçer hararetiniz o suyun sıcaklığıdır , sizin tam olarak sorununuz nedir yani arabanızda belki gerçekten hararet var veya arızayı tam olarak anlatsanıda ona göre şudur desek yalancı hararet diyosun mesela belkide hararet müşürün bozuk boştan yere bu kadar şeyle uğraşmana gerek kalmayacak 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Burak Bilgibir yazdı:

Abi motor üst kapak ısısını su soğutmuyormu? 

Su soğutur.

Sensör tepe noktada konum olarak asla suya temas etmez. Siz suya sokmak istiyorsunuz.* Bu sensörün ismi CHT(silindir başlığı ısısı). ECT(su sıcaklık) değil.

Yazın aşırı sıcakta Kızıldağ yaylasına çıkarken 129'c max sıcaklık okudum ben o sensörden. Hararet hep sabitti tabiki normal olarak. Sizde hava var siz sıkıştırdınız diyelim uzun yol boyu sizde hararet kaça çıkar tahmin edilemez? 

Size gerekli olan hava almayı bilen bir yere gitmeniz. Ben nerdeyse 2 yıla bir suyunu komple boşaltıp değiştiriyorum sıfır sorun.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Burak Bilgibir
Sezgin Yılmaz yazdı:

12 sene kullandik bir sorun yasamadik , focus 1 lerin en buyuk sorunu bu problem yorumlarini okuyabilirsin , babam tam anlamiyla altinda acikliyor yorumlar kisminda

Abi termostad nasıl görecek oradan sıcağı. Fabrikanın bıraktığı yerin ilerisine bırakırsak iş çözülmez mi ? 

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Gökhan DOĞAN
Sezgin Yılmaz yazdı:

Bunu uygula sorundan kurtul

 

Nihayet bu sorundan kurtuldum. Pul attık olmadı rampada hava aldık olmadı antifriz boşaltıp su koyduk olmadı kalorifer peteği temizlettik olmadı radyatörü ve klima radyatörünu tazikli su ile yıkadık olmadı bu sistemi hayata geçirdik ve sonunda kurtulduk. En ufak rampada yükselen hararet şehir içi sürekli çalışan fan şimdi Erzurum +3000 rakımlı Palandöken rampasinda 101 derecelere çıktı maksimum fan açmadı bile. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...