İçeriğe Yönlendir

1.3 Multijet Yakıt Ekonomisi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba

bu akşam 1,3 multijeti klima açmadan Çekmeköy - Tuzla ufak bir test tüketimi yaptım. Bakalım kaç yakmış.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

O an icin az yakmis olabilir. Fakat bu tarz bir kullanim aliskanliginin ileride acacagi dpf masrafi dusunuldugunde çok yakmiş diyebiliriz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Tevfik Işık yazdı:

O an icin az yakmis olabilir. Fakat bu tarz bir kullanim aliskanliginin ileride acacagi dpf masrafi dusunuldugunde çok yakmiş diyebiliriz...

Şirket aracı olduğu sürece masrafın bir önemi yok. 🤭

Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Ali Ankara Kemer 3 kişi , 2 valiz klima açık 590 km hiç kasmadan  3.5 ortalamayla gittim. Bu egea çokmu yakıyor ne..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Araba 2000 devirde 90 yapıyor. Ayrıca devir ile devrin pek alakası yok. Herşey 5 numaralı enjektör de bitiyor. Regenerationa girdiğinde egzozu kokusundan ve Star stop kullanım dışı kaldığında anlaşılıyor. 

Metin Mankal yazdı:

Ali Ankara Kemer 3 kişi , 2 valiz klima açık 590 km hiç kasmadan  3.5 ortalamayla gittim. Bu egea çokmu yakıyor ne..

 

Yolum uzun olsa dahada düşerdi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

2000 devir 90 çok düşük oran. Aslında tork da var nedense böyle uygun görmüşler. Aşağı yukarı yakın değerlerdeki clio 90 lık dizel 2000 devirde 110 yapıyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
İlkay Başaran yazdı:

2000 devir 90 çok düşük oran. Aslında tork da var nedense böyle uygun görmüşler. Aşağı yukarı yakın değerlerdeki clio 90 lık dizel 2000 devirde 110 yapıyor.

Biri 1.3 biri 1.5 olduğundan olabilir abi

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Oğuzkan Erışık yazdı:

Biri 1.3 biri 1.5 olduğundan olabilir abi

Kağıt üstündeki değerleri mjet daha güçlü aslında.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

1,3 mjet
95 hp / 3750 devir.
200 nm / 1500 devir.

1,5 dci 
90 hp / 4000 devir
220 nm / 1750 devir

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mahmut Yıldız yazdı:

Kaç yakmış?

 

Ben de merak ettim. mj nin en öne çıkan özelliğinin tasarruf olduğunu düşünmüyorum. En azından astra j de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
İlkay Başaran yazdı:

Kağıt üstündeki değerleri mjet daha güçlü aslında.

 

İlkay Başaran yazdı:

1,3 mjet
95 hp / 3750 devir.
200 nm / 1500 devir.

1,5 dci 
90 hp / 4000 devir
220 nm / 1750 devir

Ama kullanırken egea daha hantal hissettiriyor. Ki bence doğru hissettiriyor.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Oğuzkan Erışık yazdı:

 

Ama kullanırken egea daha hantal hissettiriyor. Ki bence doğru hissettiriyor.

O zaman bunu kutlayalım. :spiteful:

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Oğuzkan Erışık yazdı:

 

Ama kullanırken egea daha hantal hissettiriyor. Ki bence doğru hissettiriyor.

 

Naylonun vites aralıkları daha kısa olabilir. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1.3 1500 devir altında çok zayıf, dci tork eğrisi daha dengeli. Dci vites oranları uzun 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Naylonun vites aralıkları daha kısa olabilir. 

Nasıl aynı vites aynı devirde daha fazla hız yapıyor diyip soruyu kısır döngünün içine bırakıyorum :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Oğuzkan Erışık yazdı:

Nasıl aynı vites aynı devirde daha fazla hız yapıyor diyip soruyu kısır döngünün içine bırakıyorum :D

 

Detayları bilmediğim için bu tuzağa düşmüyorum :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Naylonun vites aralıkları daha kısa olabilir. 

Baya bir daha uzun

3000 devir 170 le gidiyor. 5.vites.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Baya bir daha uzun

3000 devir 170 le gidiyor. 5.vites.

 

Benim 2016 90 bg fluence hiç öyle değildi, uzun yol ile şehiriçi aynı yakıyordum vites yüzünden.

 

 

IMG20230808170855.jpg

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
İlkay Başaran yazdı:

Baya bir daha uzun

3000 devir 170 le gidiyor. 5.vites.

Edc 6.vites 3000le 150 gidiyordu. 5 ilerinin son dişlisi daha büyük.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...