İçeriğe Yönlendir

Arabam 150'den Yukarı Çıkmıyor!


özgür çetinkaya

Recommended Posts

Servet Aydın

140 ile 6 litre o teknoloji için bu günlerde fazla değil. İntercooler yok motorda. Kışın daha az yakar. Manifold ve hava sensörleri temizliği yapılırsa araç canlanır. Bir de soft yazılım ile çok keyifli olur araç. 65'den 85bg'e çıkıyor araç

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Fordun kadranı o hızda kaç km fazla gösteriyordu :)

%5

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Fordun kadranı o hızda kaç km fazla gösteriyordu :)

Bunu ford kullanıcılarının % kaçı biliyor, herkes kadrana göre bakıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bunu ford kullanıcılarının % kaçı biliyor, herkes kadrana göre bakıyor. 

Hız arttıkça artardı fordda.. 

220 de % 10 falan olurdu.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hız arttıkça artardı fordda.. 

220 de % 10 falan olurdu.. 

Mondeo mk4, mk5 de %4,  fiestada %5 fazla gps e göre.

Mondeo 1.6 olduğu için 240 km/h gördüm en fazla o anda da gps ile ölçüm yapamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bence arabanız normal değil. 20-24 saniye 0-100 mü olur.

Küçücük bagajı var zaten ne kadar ağır yük koyabilirsiniz ki.

Yakıt tüketimi 5,5 litreyi geçmemesi lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

O kadar Fiesta'ları kullandım. 150'den sonra hızlanması bayağı yavaşlıyor. Gördüğünüz hızlar gayet normal. 

Ancak bir enjektör temizliği, emme manifold temizliği sonrası bi tık daha iyi hızlanma sağlayabilirsiniz.

Servet Aydın yazdı:

65'den 85bg'e çıkıyor araç

Abi zamanında clio ile kapıştırmıştık. Clio biliyorsun intercooler'lı. IC olmayan ford bi devirden sonra fena bayılıyor. Ben olsam, o araca yazılım yaptıracağıma, ic taktırmaya bakardım. Ya da en azından ic'siz yazılım atmazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Öncelikle performans denemelerinizi araçta aileniz yok iken yapmanız herkes için daha iyi olacaktır.

 

Aynı motor benim araçta da var. Dyno da 65hp 190nm verdi. Siyah duman yok, egr den enjektöre sensorden devirdaimine kadar tertemiz. 0-100 profesyonel ölçüm değil ama 11.5 sn kadranda 12.5 sn GPS'de. Hissiyatı anlık tork sebebiyle 10 saniye gibi hissettirir. Lastik ölçüleri doğru islense bile yaklaşık  %10luk sapma vardır gostergede.

 

Diğer arkadaşların belirttiği gibi eski teknoloji olmasından dolayı 140 dan sonra tikanmaya başlıyor. 1800 de turbo alıyor 3500-4000de bırakıyor. Zaten 5000 devir arac. Ben üreticinin yazdığı max hızı geçtim ama kadranda. İbre 170 dese de aslında 155 civarı ile gidiyordum. Aracın ideali 140 bana göre. 

 

Yakıt tüketimi 100 ile gitmeyi basarirsaniz (5. Viteste dokununca 120 oluyor) 3.8-4lt. 110-120 arası 5-5.5 lt. 120 sonrası ben en çok 6.5lt yi gördüm. 2500 devirden sonra hız ne olursa olsun baya artıyor tüketim. Bu devir altında da baya tasarruflu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya
Süleyman Can yazdı:

Öncelikle performans denemelerinizi araçta aileniz yok iken yapmanız herkes için daha iyi olacaktır.

 

Aynı motor benim araçta da var. Dyno da 65hp 190nm verdi. Siyah duman yok, egr den enjektöre sensorden devirdaimine kadar tertemiz. 0-100 profesyonel ölçüm değil ama 11.5 sn kadranda 12.5 sn GPS'de. Hissiyatı anlık tork sebebiyle 10 saniye gibi hissettirir. Lastik ölçüleri doğru islense bile yaklaşık  %10luk sapma vardır gostergede.

 

Diğer arkadaşların belirttiği gibi eski teknoloji olmasından dolayı 140 dan sonra tikanmaya başlıyor. 1800 de turbo alıyor 3500-4000de bırakıyor. Zaten 5000 devir arac. Ben üreticinin yazdığı max hızı geçtim ama kadranda. İbre 170 dese de aslında 155 civarı ile gidiyordum. Aracın ideali 140 bana göre. 

 

Yakıt tüketimi 100 ile gitmeyi basarirsaniz (5. Viteste dokununca 120 oluyor) 3.8-4lt. 110-120 arası 5-5.5 lt. 120 sonrası ben en çok 6.5lt yi gördüm. 2500 devirden sonra hız ne olursa olsun baya artıyor tüketim. Bu devir altında da baya tasarruflu.

 

Araçta siyah duman sorunum var. Hatta ilk çalıştırmada bir koku geliyor aracın içerisine. Enjektörleri yaptırdım memelerden kaçırıyor demişti(O zamanlar beyaz duman vardı tamamen kesti) Enjektör oranlar 0,90 ile 1 arasında ama geneli 0,95 1 arası sadece bir tanesi 0,90  biri ise 1.02 çıkmıştı en son.

 

Açıkçası lastikler kış lastiği var yakında değiştireceğim. Bir lastikçiye götürdüm buna 55 160 15 takmalısın demişti. Herkes farklı söylüyor. pirelli sitesinde ise 175 65 14   /  195 50 15   /  195 45 16

 

hangisi neyi ifade eder çözemedim bir türlü

Yorum bağlantısı
Cem Işık

175/185/195 olan rakamlar taban genişliği, 45/50/65 olanlar yanak ölçüsü, 14/15/16 olanlar da jant ölçünüz. Jantınız kaç inch ise ona göre lastik almanız gerekir özetle. Fabrika tavsiyesine göre lastik alınmalıdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya
(düzenlendi)
Cem Işık yazdı:

175/185/195 olan rakamlar taban genişliği, 45/50/65 olanlar yanak ölçüsü, 14/15/16 olanlar da jant ölçünüz. Jantınız kaç inch ise ona göre lastik almanız gerekir özetle. Fabrika tavsiyesine göre lastik alınmalıdır. 

 

Merhaba,

Fabrika verilerini nasıl bulabilirim acaba internette aradım bulamadım.

 

Ekleme    bir kaç lastik firmasının sitesinde arama yaptım 175 65 14 çıktı.

tarihinde özgür çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Araç zaten sert bir araç, konforlu bir kullanım için 175 65 14 ideal ölçüsüdür 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

1.4 tdci için normal bence de. 2012'de sıfırken 6 ay kullandım, düzde 160'ı zor görüyordu kadranda, tek başıma ve GTL mazot alıyordum o dönem. Gitmiyor diye sattım zaten.

Uzun yolda ayağım halıda (gazın dibinde) gittiğim için 6 litre yakıyordu, İstanbul içinde Mecidiyeköy. trafiğinde 5 litreye düşüyordu.

Performans kaygısı olmayan için güzel ve ekonomik araba ama performans arıyorsanız yarın satın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
özgür çetinkaya yazdı:

 

Merhaba,

Fabrika verilerini nasıl bulabilirim acaba internette aradım bulamadım.

 

Ekleme    bir kaç lastik firmasının sitesinde arama yaptım 175 65 14 çıktı.

175/65/14 ya da 185 /60/14 olmalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
özgür çetinkaya yazdı:

Fabrika verilerini nasıl bulabilirim acaba internette aradım bulamadım.

 

Sol tarafta iki kapı arasındaki etiketlerde de ölçünüz yazar. Ancak jantınız kaç inch'se, ona göre lastiği o ölçülerden seçip almalısınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
özgür çetinkaya yazdı:

lastikler kış lastiği var

 

Kişlık lastik tutar aracı. Şu havalarda güvenli de değildir. Çıkma da olsa yazlık takın daha rahat süzülür yolda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya
Sani Gerşon yazdı:

O kadar Fiesta'ları kullandım. 150'den sonra hızlanması bayağı yavaşlıyor. Gördüğünüz hızlar gayet normal. 

Ancak bir enjektör temizliği, emme manifold temizliği sonrası bi tık daha iyi hızlanma sağlayabilirsiniz.

Abi zamanında clio ile kapıştırmıştık. Clio biliyorsun intercooler'lı. IC olmayan ford bi devirden sonra fena bayılıyor. Ben olsam, o araca yazılım yaptıracağıma, ic taktırmaya bakardım. Ya da en azından ic'siz yazılım atmazdım.

 

Hocam söküp temizlemekten ise https://www.liquimolyturkey.com/dizel-emme-manifold-temizleyici-400-ml-5168   burada bulunan spreyi kullanmak varsa kurum ki illaki vardır 230bin km yapmış bunları temizler mi yoksa bir ustaya götürüp söktürüp baktırmak daha mı iyi olur?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
özgür çetinkaya yazdı:

 

Hocam söküp temizlemekten ise https://www.liquimolyturkey.com/dizel-emme-manifold-temizleyici-400-ml-5168   burada bulunan spreyi kullanmak varsa kurum ki illaki vardır 230bin km yapmış bunları temizler mi yoksa bir ustaya götürüp söktürüp baktırmak daha mı iyi olur?

230bin km'deki aracın kurumunu hiç bir solüsyon araç üstündeyken temizleyemez. Mutlaka sökülüp temizlenmeli.

Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya
Sani Gerşon yazdı:

230bin km'deki aracın kurumunu hiç bir solüsyon araç üstündeyken temizleyemez. Mutlaka sökülüp temizlenmeli.

 

Peki bunu temizlemek satarken "motorda işlem yapılmış" gibi bir izlenim bırakır m?

Tam olarak hangi parça olduğunu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O km'de motorda işlem görmüş olması kötü bir şey olmaz ki zaten. Kaldı ki kimse bakmaz ona.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
özgür çetinkaya yazdı:

Tam olarak hangi parça olduğunu bilmiyorum.

Hiç bir şey olmaz, aksine, temizlik iyidir.

 

fiesta-fusion-14-tdci-emme-manifoldu-kul

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hız arttıkça artardı fordda.. 

220 de % 10 falan olurdu.. 

Bugün gösterge ile gps arasında 4 km/h fark vardı. Gösterge 145 iken gps 141 di.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
İlkay Başaran yazdı:

E ali cihangiroğlu övüp duruyordu bunu. 15 saniye miydi 0 100 :D

Önemli olan o 15 saniyede ne yaptığın ama 😂😂

 

Ben mesela acaba kaç yakar diye düşünüyorum. 

 

Şaka bir yana potansiyeli yüksek bir motor, 120 hp 300 nm kaldırabilecek blok vs var. Ama enjektör, turbo ve beyin farklılıkları ile kısılmış versiyonu kullanıldı bizde. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...