İçeriğe Yönlendir

Focus 1 1.6 Zetec SE Motorda Kat İptali?


Batuhan çelik

Recommended Posts

Batuhan çelik

merhaba arkadaşlar, focus 1'imi aldım. temiz 1.6 denk geldi. fakat arabanın çekişi olması gerekenden biraz zayıf. bunun için gerekli işlemleri yarın yapacağım. bunların içinde, egzoz orta susturucu, son susturucu ve katalizör de var. muhtemelen bu parçalar araç alındığı günden bu yana hiç değişmemiş. (araçta baskı kaçırma yok. direkt olarak çekiş düşüklüğü var. %80-85 gibi diyeyim.) forumda zetec s ve zetec se motor farkını araştırdığımda, zetec se motorda kat iptali yapıldığında motor arıza ışığı yakmadığını yazmış bir abi. bu doğru mudur? deneyen var mı? bendeki de zetec se ve arabanın ciğerini biraz açmak için kat iptali yapmayı düşünüyorum. arıza yakar mı veya yaksa bile söndürsek tekrar tekrar yakmaya devam eder mi? bir de alt devirleri fazla öldürür mü? focus 1'in alt devirleri biraz zayıf, iyice zayıflasın istemem.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tam tersidir. Makyajsız gri kapak zetec-s kat sonrası sensör yok. Siyah kapak zetec-se kat sonrası sensör var 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Bunlara girişmeden önce orijinal motorcraft marka bobin , buji kablosu ve buji degisimlerini yapsanız daha iyi olmaz mı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Aracınızın orjinalliğini kesinlikle bozmayın. Focus araçlarda iyi olacak diye orjinalinden çıkardığıniz  her parça sizi daha da geri götürür. ( performans hava filtresi ve katalitik iptali ) 

Arac 98 99 veya 2000 ise kat öncesi tek sensor vardir. 2001 ve sonrası euro 4 motordur ve  cift sensorludur. Aracin km si ve gaz takilip takilmadigi da bir faktor. 

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Tolgahan Doğru yazdı:

Bunlara girişmeden önce orijinal motorcraft marka bobin , buji kablosu ve buji degisimlerini yapsanız daha iyi olmaz mı 

aynen öyle yapacağım zaten. bobin değil ama buji ve buji kablosu değiştirip deneyeceğim fakat sadece bununla tam anlamıyla verim alamayacağım gibi geliyor. bu yüzden girişmişken egozu da yenilemek, en azından kat iptali yapmasam bile yeni kat takmam gerek diye düşünüyorum. eski araçta da bir çekiş sorunu vardı, bi orta susturucu ve kat değişti araba kendine geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Tam tersidir. Makyajsız gri kapak zetec-s kat sonrası sensör yok. Siyah kapak zetec-se kat sonrası sensör var 

anladım hocam. burada da ayhan bey farklı ifade etmiş: 2001 Ambiante Motor Yapısı Hakkında ? - Focus - Oto Club Türkiye (otoclubturkiye.com)

en iyisi hiç riske girmeyip sadece kat değişimi yapmak. headers falan hayallerim vardı ama yazılımsız imkansızmış bari kat iptali yapayım demiştim ben de :)

Mustafa Erkan yazdı:

Aracınızın orjinalliğini kesinlikle bozmayın. Focus araçlarda iyi olacak diye orjinalinden çıkardığıniz  her parça sizi daha da geri götürür. ( performans hava filtresi ve katalitik iptali ) 

Arac 98 99 veya 2000 ise kat öncesi tek sensor vardir. 2001 ve sonrası euro 4 motordur ve  cift sensorludur. Aracin km si ve gaz takilip takilmadigi da bir faktor. 

tamamdır hocam. benim için sorun çıkarmaması en önemli şey zaten.  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

performans kaybını neden direkt egzosdan sebep buldunuz? geçenlerde 90 bin km civarı samanlıktan focus almıştık, otoyolda kafa kaldırıp gidiyordu , sıfırken atak makinedir arızası yok ise

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Çağlar Bayur yazdı:

performans kaybını neden direkt egzosdan sebep buldunuz? geçenlerde 90 bin km civarı samanlıktan focus almıştık, otoyolda kafa kaldırıp gidiyordu , sıfırken atak makinedir arızası yok ise

direkt olarak egzozdan sebep bulmadım aslında, onun da etken olabileceğini düşündüm daha önceki deneyimlerimden dolayı. buji, buji kablosu, hava, yakıt filtresi her halükarda yenileyeceğim. ayrıca egzozu da yenilemeyi düşündüm bunca zaman değişmediğinden dolayı. o da zamanla az da olsa tıkanmış olabilir diye düşündüm. gerek yok derse usta değiştirmem. veya sadece kat iptali ya da değişimi yaparım diye düşündüm.

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Çağlar Bayur yazdı:

ben olsam direkt egzos sensörünü yenilerdim mesela

tamamdır çok sağolun, yenileyelim onu da

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Tolgahan Doğru yazdı:

Bunlara girişmeden önce orijinal motorcraft marka bobin , buji kablosu ve buji degisimlerini yapsanız daha iyi olmaz mı 

arkadaşa katılıyorum önce bobinlere ve bujilere baktırın hocam 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bujileri kontrol ettirin, 

Silindir kompresyonlarını ölçtürün. 

Tespit yapmadan teşhis koyup operasyon yapmayın. 

Egzoz sitemi tıkanıklığı daha çok yüksek hızlarda kendini belli eder.

Ayrıca kat iptali alt devirlerde torku düşürür.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Muhammed çeliker yazdı:

arkadaşa katılıyorum önce bobinlere ve bujilere baktırın hocam 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Bujileri kontrol ettirin, 

Silindir kompresyonlarını ölçtürün. 

Tespit yapmadan teşhis koyup operasyon yapmayın. 

Egzoz sitemi tıkanıklığı daha çok yüksek hızlarda kendini belli eder.

Ayrıca kat iptali alt devirlerde torku düşürür.

 

 

bujiler orjinaliyle değişti. buji kabloları da orjinal ve usta sorun yok dedi. bobine bakmadık ama bobin kaynaklı bir sorun olsa araçta başka birtakım sorunlar olur diye düşünüyorum, bilmiyorum emin olmak için ona da bakabiliriz tekrar. egzoz sensörü sökerken kırılabilir diye sökmedi, arıza olsa lamba yakar dedi fakat kattan hemen önceki değişmiş. hava filtresi değişti. kompresyon yapıldı, değerler gayet iyi çıktı. egzoz orjinal, kat değişmiş ama egzozda tıkanıklık yok dedi egzozcu. yakıt filtresi değişmiş, söküp kontrol etmedik ama üstündeki yazılar hala duruyor dedi, ben de illa sökelim demedim. keşke emin olmak için söktürseydim. yapılan işlemler sonucunda aracın çekişi arttı, 0-100: 11.3 saniye. fabrika verisini karşılıyor. (gerçi fabrika verisi farklı kaynaklara göre 10.4 sn. onu çözemedim) aslında kompresyon değerlerine göre bundan da iyi olmasını beklerdim o ayrı. fakat son hızı hala düşük.  limitöre girmiş gibi 170 in üzerine çıkamıyor. benim de aklıma hala acaba egzoz mu ya da başka bir şey mi sorusu takılıyor.

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Batuhan çelik yazdı:

 

bujiler orjinaliyle değişti. buji kabloları da orjinal ve usta sorun yok dedi. bobine bakmadık ama bobin kaynaklı bir sorun olsa araçta başka birtakım sorunlar olur diye düşünüyorum, bilmiyorum emin olmak için ona da bakabiliriz tekrar. egzoz sensörü sökerken kırılabilir diye sökmedi, arıza olsa lamba yakar dedi fakat kattan hemen önceki değişmiş. hava filtresi değişti. kompresyon yapıldı, değerler gayet iyi çıktı. egzoz orjinal, kat değişmiş ama egzozda tıkanıklık yok dedi egzozcu. yakıt filtresi değişmiş, söküp kontrol etmedik ama üstündeki yazılar hala duruyor dedi, ben de illa sökelim demedim. keşke emin olmak için söktürseydim. yapılan işlemler sonucunda aracın çekişi arttı, 0-100: 11.3 saniye. fabrika verisini karşılıyor. (gerçi fabrika verisi farklı kaynaklara göre 10.4 sn. onu çözemedim) aslında kompresyon değerlerine göre bundan da iyi olmasını beklerdim o ayrı. fakat son hızı hala düşük.  limitöre girmiş gibi 170 in üzerine çıkamıyor. benim de aklıma hala acaba egzoz mu ya da başka bir şey mi sorusu takılıyor.

hocam katolizörün içini aldırmak aracı rahatlatır evet ama çekiş gibi bi sorunun varsa en son katolizöre yönelmelisin aracın bujı bobininin soketini bile kontrol ettirmelisin ne biliyim hava akış metreye baktırabilirsin gaz kelebeği , potansiyonmetre , sibop ayarın bozuk olabilir mesela  bunların hepsine tek tek bakman lazım aracı bi obd cihazına bağlatıp baktırmak lazım ama benim şahsi görüşüm aracın önce sibop ayarına bi baktırın katolizör içinde şirketimde ford courier var bazen çekişten düştüğü oluyo otoyolda 4.vites 4000-5000 devir arası yükleniyorum sıkıştırıyorum daha sonra açılıyor mesela bunuda bi deneyebilirsiniz katolizörü boş yere içini aldırıp daha sonrasında sorununuz düzelmezse eğer yenisni almanız gerekecek yan sanayisi bile aşağı yukarı 2000 civarı olması lazım 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

170 i geçmiyorsa egzoz olabilir. Ancak, araçta kurum da olabilir. 

Focus 1, 100 beygir bir araç için 11,3 kötü bir zamanlama değil.

Ben olsam kurcalamayı bırakırdım.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Mehmet Ozyurek yazdı:

170 i geçmiyorsa egzoz olabilir. Ancak, araçta kurum da olabilir. 

Focus 1, 100 beygir bir araç için 11,3 kötü bir zamanlama değil.

Ben olsam kurcalamayı bırakırdım.. 

 

bence de kötü değil. ama 170 de tıkanması üzdü. ben de egzozdan olabilir diye düşünmüştüm. nerede kurum olabilir. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Lastik ebadı ne aracın.

195 60 15

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Batuhan çelik yazdı:

bence de kötü değil. ama 170 de tıkanması üzdü. ben de egzozdan olabilir diye düşünmüştüm. nerede kurum olabilir. 

195 60 15

 

Emme manifoldunda.. 

Egzozda olabilir. 

Oksijen sensörün bozuk olabilir. İyi bir usta bilgisayarla bağlanıp verileri okumalı ve anlıyorsa yorumlamalı. 

maf sensörün tam çalışmıyor olabilir.  

Yani olabilecek yerler çok.. 

Benim olsa.. direk oksijen sensörünü değiştirirdim.. Ki focusum varken, 100 binde değiştirmiştim.. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Muhammed çeliker yazdı:

hocam katolizörün içini aldırmak aracı rahatlatır evet ama çekiş gibi bi sorunun varsa en son katolizöre yönelmelisin aracın bujı bobininin soketini bile kontrol ettirmelisin ne biliyim hava akış metreye baktırabilirsin gaz kelebeği , potansiyonmetre , sibop ayarın bozuk olabilir mesela  bunların hepsine tek tek bakman lazım aracı bi obd cihazına bağlatıp baktırmak lazım ama benim şahsi görüşüm aracın önce sibop ayarına bi baktırın katolizör içinde şirketimde ford courier var bazen çekişten düştüğü oluyo otoyolda 4.vites 4000-5000 devir arası yükleniyorum sıkıştırıyorum daha sonra açılıyor mesela bunuda bi deneyebilirsiniz katolizörü boş yere içini aldırıp daha sonrasında sorununuz düzelmezse eğer yenisni almanız gerekecek yan sanayisi bile aşağı yukarı 2000 civarı olması lazım 

anladım. yok bende sıkıştırınca açılma gibi bir durum yok, hatta tam tersi sıkıştırdıkça düşme gibi bi durum var. ama diğer önerdiğiniz şeylere de baktırcam, teşekkürler. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Emme manifoldunda.. 

Egzozda olabilir. 

Oksijen sensörün bozuk olabilir. İyi bir usta bilgisayarla bağlanıp verileri okumalı ve anlıyorsa yorumlamalı. 

maf sensörün tam çalışmıyor olabilir.  

Yani olabilecek yerler çok.. 

Benim olsa.. direk oksijen sensörünü değiştirirdim.. Ki focusum varken, 100 binde değiştirmiştim.. 

 

 

oksijen sensörü bozuk olsa arıza yakar dediği için ben de değiştirelim demedim. ama cihaza bağlamadık, ilk akla gelenleri yapıp yol testine çıktık. çekiş iyiydi ama tabii şehir içinde yüksek hızlara çıkamadığımız için  daha yüksek hızlardaki durumuna bakamadık. ben düzeldi sandım ama şehir dışında bastığımda tam olarak düzelmediğini gördüm. o zaman dediğiniz gibi önce sensörler, obd ile kontrol, son çare egzoza bakmak daha doğru gibi görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Batuhan çelik yazdı:

oksijen sensörü bozuk olsa arıza yakar dediği için ben de değiştirelim demedim.

 

Ölü olursa arıza yakar belki, ama bozuk çalışıyorsa arıza yakmaz.. 

 

Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ölü olursa arıza yakar belki, ama bozuk çalışıyorsa arıza yakmaz.. 

 

anladım. iki tane varmış bir de. ikisi birden mi değişmeli sadece birini mi. ikisi birdense, ikisi de birebir aynı parça mı. yoksa ön arka diye ayrımı var mı. ona göre parçayı alayım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Batuhan çelik yazdı:

anladım. iki tane varmış bir de. ikisi birden mi değişmeli sadece birini mi. ikisi birdense, ikisi de birebir aynı parça mı. yoksa ön arka diye ayrımı var mı. ona göre parçayı alayım.

Buna parçacı şasi numarası ile katalogdan baksın. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Batuhan çelik
Mehmet Ozyurek yazdı:

Buna parçacı şasi numarası ile katalogdan baksın. 
 

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kat onu yeşil sensör kat sonrasi mavi sensör 

tamamdır teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Batuhan çelik yazdı:

anladım. iki tane varmış bir de. ikisi birden mi değişmeli sadece birini mi. ikisi birdense, ikisi de birebir aynı parça mı. yoksa ön arka diye ayrımı var mı. ona göre parçayı alayım.

bi tane üstte bi tane altta olur obd cihazına bağlatmadan onu bilemezsiniz hangisinin bozuk olduğunu ama benim pejo 207 de üstteki bozuk çekişte bi sorun yok aracın şu an , sizin iyi bi usta bulmanız lazım böyle tek tek değiştire değiştire giderseniz arabanın her yeriyle oynarsınız iyi bi ford servisi bulup baktırın bence yine diyorum ama sibop ayarına bi baktırın önceliğiniz o olsun senin aracın normalde çok sibop ayarı bozan bi araba değil ama yinede belli olmaz 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...