Mustafa Alatay 20 Temmuz 2023 Paylaş 20 Temmuz 2023 (düzenlendi) Kıymetli ustalarım, Aracım 97 1.6 clx klimalı efi motor Pazar günü Ankaradan Gaziantepe gelirken 350 km civarı yol kat etmiştim, hararetin M harfini geçtiğini fark ettim yokuş aşağı idi hararet düşsün diye gazdan ayağımı çekip aracı kendi halinde saldım, değişiklik yok hafiften yukarı devam ediyor A harfine geldi gibi hemen önümdeki servis alanına girdim, baktım arabadan su boşalmış yedek depoda su kalmamış, o gün sıfır olarak taktırdığım radyatör üst hortumu müşürün ek yerinden patlama şeklinde kaçırmış arabada su azalmıştı Arabayı stop edip suyunu tamamladım, baktım epey akıtıyor kamyoncunun birinden normal düz sağlam hortum bulup direk bağladım, eksik suyu tamamladım aracı çalıştırdım, termostat açtıktan sonra araca gaz verdiğimizde bağladığımız şeffaf hortumu balon gibi şişiriyordu ( şişme esnadında içi su ile doluyordu hava kabarcığı vs olmadan ), hem pazar günü hem de akşam saati olduğu olduğu için mecburen fan soketine köprü yapıp fanı direk çalıştırdım kalan 400 km yolu bu şekilde 70-80 ile durup dinlenerek geldim, yol boyunca hararet en fazla M harfine geldi o kadar yoldan sonra eve 200 metre kala araç gaz yemez gibi oldu hararet ortalarda idi durdum baktım, hortum yine patlamış araç yedek depoda su kalmamıştı, aracı stop ettim suyu tamamladım çalıştırdım gaz yeme sıkıntısı olmadı, 1 dk içinde garaja ulaştım aracı öylece bıraktım Sormak istediğime gelince; -Bu hortum neden patlar ve araca gaz verdiğimizde yukarıda bahsettiğim şekilde şişirmesi normal midir? -Yağ içinde su veya su içinde yağlanma yok, hararet hiç L harfine bile gelmedi, bu durumda conta veya üst kapağa zarar vermiş olma ihtimalim var mıdır acaba? Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu, şimdiden teşekkür ederim 20 Temmuz 2023 tarihinde Mustafa Alatay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Coşku Mert 20 Temmuz 2023 Paylaş 20 Temmuz 2023 bence yanma odasına yakın bi yerden conta kaçırma yapıyor. bu nedenle kompresyonu suya verip hortumların şişmesine ve su eksiltmeye, teklemeye vs. neden oluyor. 6 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Temmuz 2023 Paylaş 20 Temmuz 2023 sisteme hava basıyor motor. kapak contası yapılacak. umarım sadece budur. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 20 Temmuz 2023 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2023 Coşku Mert yazdı: bence yanma odasına yakın bi yerden conta kaçırma yapıyor. bu nedenle kompresyonu suya verip hortumların şişmesine ve su eksiltmeye, teklemeye vs. neden oluyor. Coşku Bey, Yukarda bahsettiğim gibi şişme olduğu esnada hortum tamamen antifirizli su ile doluyordu, hava geçişi vs mevcut değildi, bu durumda iken yine de contadan kaçak olabilir mi, kaçak olsa görünmez mi acaba ? Birde bu kaçağın testini ne şekilde yapıp tam emin olabiliriz ? Yorum bağlantısı
Coşku Mert 20 Temmuz 2023 Paylaş 20 Temmuz 2023 şişme olmasi demek hortumlara olagandisi bi basınç geliyor olmasi demek. bu da iyi ihtimal silindir kapak contasinin deforme olmasi demek. kötü ihtimal kapakta catlak olmasi. her silindire kompresyon testi yapilarak net teshis konabilir 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Temmuz 2023 Paylaş 20 Temmuz 2023 bencede conta, emin olmak için şundan alıp deneyebilirsin, teşhis kesindir. https://www.hepsiburada.com/cs-motor-kacak-testi-pm-HB000004RRPH yada hemen bir bosch serviste baktır, tamircilerdede olabilir sormak lazım... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 20 Temmuz 2023 Paylaş 20 Temmuz 2023 cs motor testi bende tavsiye ederim. benim tahminimde kompresyon kaçağı olduğu yönünde ayrıca su kalmadığı için hararet müşürü suya temas etmediğinden harareti düzgün ölçemeyecektir bu yüzden gösterge bu durumda yanıltır. umarım sadece contadır geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker 21 Temmuz 2023 Paylaş 21 Temmuz 2023 geçmiş olsun öncelikle abilerde yazmış zaten % 90 conta yanık arabanın aynı sıkıntı 1 ay önce yaşadım üst hortum aşırı derecede şişiyodu taş gibi oluyodu söktük baktık conta yanık çıktı bunla beraber devirdaım triger seti falan herşeyi değiştirdim aracın radyatörü tıkalı olursa ,araç düzgün devirdaım yapmazsa , fan açmazsa üst hortumda şişme olur 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 21 Temmuz 2023 Paylaş 21 Temmuz 2023 Kamyoncudan aldığınız şeffaf hortum otomotiv hortumu değilse şişip inebilir. Termostat açıp sıcak su radyatöre gittiğinde radyatör bile balon gibi şişip inebilir. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Temmuz 2023 Paylaş 22 Temmuz 2023 Nihat Palolu yazdı: Kamyoncudan aldığınız şeffaf hortum otomotiv hortumu değilse şişip inebilir. Evet bu önemli. Doğru hortumu takıp denemek gerek. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 24 Temmuz 2023 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2023 (düzenlendi) Nihat Palolu yazdı: Kamyoncudan aldığınız şeffaf hortum otomotiv hortumu değilse şişip inebilir. Termostat açıp sıcak su radyatöre gittiğinde radyatör bile balon gibi şişip inebilir. Aynen söylediğiniz gibi otomotiv hortumu değildi, epey sertti takarken zorla taktım sıcak suyu görünce iyi yumuşamıştı Mehmet Ozyurek yazdı: Evet bu önemli. Doğru hortumu takıp denemek gerek. Kalitelisinden bi hortum alıp montajını yaptım, havasını da aldıktan sonra biraz şehir içi dolaştım sorun yok, termostat ve fan açtığı esnada hortum soğuk halinden bi tık sert idi, o da ısınan suyun yaptığı basınçtır diye düşünüyorum Dün 150 km uzun yol yaptım çok şükür hortumda anormal bir durum olmadı Yine de motor conta testini sipariş ettim, bikaç gün içinde elime ulaşır, test sonucunu buradan paylaşacağım inşallah. 24 Temmuz 2023 tarihinde Mustafa Alatay tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Temmuz 2023 Paylaş 24 Temmuz 2023 Hortumu özeldir.. liflidir. düdüklü tencere gibi basınç oluşur sistemde, özel olmayan hortumu şişirmesi normaldir. 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Mustafa Alatay 29 Temmuz 2023 Yazar Çözüm Paylaş 29 Temmuz 2023 Kıymetli ustalarım Bugün motor conta kaçak testini yaptım, Test içerisindeki renk kartelasına göre belli belirsiz bir renk değişimi var, yani contamız sağlam, bu duruma sevindim 😊 testten önceki ve sonraki renk durumunu paylaşıyorum, Yardım ve destekleriniz için çok teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Recommended Posts