İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 1.6 mı 2.0 mı?


Batuhan çelik

Recommended Posts

Batuhan çelik

merhaba arkadaşlar, başlıktan da anlaşıldığı gibi. focus mk1 ' in 1.6 sı mı yoksa 2.0 mı tercih edilmeli. araştırdığımda ustalar 2.0 lar sorunlu diyor ve bu araçlara aşina olmadıkları için ustasının bulunmasının zor olduğunu söylüyor. bakımlarını yetkili serviste yaptırdığımızı düşünsek, 2.0 ın gerçekten 1.6 ya göre daha sorunlu olduğunu söyleyebilir miyiz. ikisinde de rölanti sorunu oluyormuş sanırım. onun dışında bir şeyi var mı. 2.0 daha güzel yürür diye 2.0 almak niyetindeyim ama bir yandan da ürküttüler. araştırdğımda kullanıcılar memnun gibi. onun dışında yedek parça sıkıntısı yaşar mıyım. hangisini tercih etmeliyim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Külliyen yalan.. 

2.0 zetec motordan korkan usta dükkandaki tabelayı indirsin.. 

1,6 ya göre daha stabildir, daha sorunsuzdur. 

Aynı motor yıllarca mondeolarda da kullanılmıştır. Amerikanın ingilterenin baz model motorudur. 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

hocam 2.0 st modeline bindim 2 yıl kadar şimdi sadece 2.0 motor olarak düşünme ona göre şanzumanda değişiyor mesela bi şanzuman hırıltı sesini 10 tane usta gezdim çözen çıkmadı öylece de sattım arabayı bidaha kesinlikle 2000 motoruna binmem gidişi güzel eyvallah ama ustası yok maalesef ve öyle herkeste bakmıyo 2000 motorsa aman abi hiç içeri sokma direk ustaların vereceği cevap motor olarak ben bi arıza yaşamadım ama yaşarsan parçası falanda 1.6 ya göre pahalı onu ve servisi göz önüne alarak alcaksanız alın tavsiyem 1.6 ghıa alın başınız ağrımaz 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Piyasa aracı almak iyidir.. Ona eyvallah, ancak 2.0 öcü değildir. 

Teknik olarak 1.6 ve 2.0 ikisi de zetec motor, Bu motorlar da teknik olarak 30 yıldır aynı teknikle çalışıyor. Şanzıman derseniz, ikisinde de dişliler var, ikisinde de senkromeçler var. ikisi de manuel baskı balata ile ayrılıyor. Ki yukarda söylediğim gibi, 2.0 mondeodaki şanzıman da tüm dünyada ve mondeolarda kullanılan şanzıman.

Tekniği bilinen bir şeyin neyinden korkulur anlamış değilim.. 

Ben Allianz acentesiyim, başına geçtiğimde diğer 30 şirketin de ekranını 5 dakikada çözerim. 

Usta olan kişi de, 2.0 motorun 1,6 motordan bir farkı olmadığını bilir..  

Sadece başından atmak için, 2.0 ile gidersen aaa 2.0 mı bu, sakın yaklaşma diyorlar.. Şahin ustası onlar.. 

Forddaki 2.0 motorun prensip olarak tüm dünyadaki diğer elektronik ateşlemeli motorlardan hiç bir farkı yok.. Tümünde ateşleme elektronik, tümünde vakumlar var. maf var maf yoksa map var, krank, egzantrik, ısı, vakum sensörleri var.. 

Ford 2.0 motorun diğer markalardan tek farkı, beynine bağlanılacak cihazın farklı olması.. 

Hava almasını bile bilmeyen adamlar, 3 yıl çıraklıktan sonra ustayım diye dükkan açıyor, yağ değişsem yeter diyor.. Sonra arıza ile gelen araçlara türlü bahaneler uyduruyorlar. 

Bir çoğu sorun çözme odaklı değil, bu aracı da çözeyim de bir şey daha öğrenmiş olurum diye bakan yok hiç. 

Yağı değiş balata değiş, 300-500 al. günü basit işçiliklerle kapat..

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

2.0 ZETEC' in, emme manifoldu klape arızası dışında başka bir arızasını duymadım. O da, araç ömründe bir defa oluşur.

Maalesef ki, ekonomik durumların bizleri işten anlamaz sanayi ustacıklarına mahkum etmiş olması üzücü.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tamer Topaç yazdı:

2.0 ZETEC' in, emme manifoldu klape arızası dışında başka bir arızasını duymadım. O da, araç ömründe bir defa oluşur.

O arıza mk3 Mondeo duratec içindir 

 

 

 

 

En yenisi  20 yaşında olan araba bunlar.

 

Parça problemi motordan bağımsız artık :)

 

usta problemi de markadan bağımsız 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Piyasa aracı almak iyidir.. Ona eyvallah, ancak 2.0 öcü değildir. 

Teknik olarak 1.6 ve 2.0 ikisi de zetec motor, Bu motorlar da teknik olarak 30 yıldır aynı teknikle çalışıyor. Şanzıman derseniz, ikisinde de dişliler var, ikisinde de senkromeçler var. ikisi de manuel baskı balata ile ayrılıyor. Ki yukarda söylediğim gibi, 2.0 mondeodaki şanzıman da tüm dünyada ve mondeolarda kullanılan şanzıman.

Tekniği bilinen bir şeyin neyinden korkulur anlamış değilim.. 

Ben Allianz acentesiyim, başına geçtiğimde diğer 30 şirketin de ekranını 5 dakikada çözerim. 

Usta olan kişi de, 2.0 motorun 1,6 motordan bir farkı olmadığını bilir..  

Sadece başından atmak için, 2.0 ile gidersen aaa 2.0 mı bu, sakın yaklaşma diyorlar.. Şahin ustası onlar.. 

Forddaki 2.0 motorun prensip olarak tüm dünyadaki diğer elektronik ateşlemeli motorlardan hiç bir farkı yok.. Tümünde ateşleme elektronik, tümünde vakumlar var. maf var maf yoksa map var, krank, egzantrik, ısı, vakum sensörleri var.. 

Ford 2.0 motorun diğer markalardan tek farkı, beynine bağlanılacak cihazın farklı olması.. 

Hava almasını bile bilmeyen adamlar, 3 yıl çıraklıktan sonra ustayım diye dükkan açıyor, yağ değişsem yeter diyor.. Sonra arıza ile gelen araçlara türlü bahaneler uyduruyorlar. 

Bir çoğu sorun çözme odaklı değil, bu aracı da çözeyim de bir şey daha öğrenmiş olurum diye bakan yok hiç. 

Yağı değiş balata değiş, 300-500 al. günü basit işçiliklerle kapat..

 

Sakin ol şampiyon. Kaptırdın gidiyorsun. :rallici:

  • Beğenme 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.6 nin manuelini,Otomatiğini makyajsızini makyajlısini, Ghia sini colectionunu sürdüm. Ben bıraktığımda en yenisi 10 yaşına giriyordu. Şimdi 2.0 sedanı bı ay olmadı aldım. Biniyorum.

 

Temiz kalanlar 500 bin TL lere gidiyor. 250 350  bin TL arasında olanlar var. 

 

En meraklısından aldığım arabada bile yapılacaklar listem var kondisyon için.

 

Ucuz olanı para harcatir usta söyletir adı çıkar. Diri olanı kurcalanmamişı ehil ellerde bı 10 sene daha gider.

 

Motor parçaları bir kısmı Escort bir kısmı Mondeo 2.0 larda. Direk focus 2.0 diye sorunca az sayıda olduğu için parça yok derler.

 

Şanzımaninda kodundan emin değilim ama escort ile aynı olabilir. Yine.

 

Onun dışında 1.6 ile yürüyen vs aynı. Tek tük absürt parçası çıkarsa da oda 20 yaşında olan her model kadar aratır.

 

Ustası da  40 50 yaşından genç olursa meraklısı değilse püf noktasi bilmez

Tamer Topaç yazdı:

Plastik manifold dimi?

Mk3 145 lik duratec de var o saçma klape işi. Zetec de klape yok kara düzen manifolt 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Küçük bir ilçede mecburiyetten sanayiye girmiştim. Yetkili serviste çıraklık yapan birinin dükkanına uğradım, işimi 10dk hallettmişti. O esnada yan liftte motoru olmayan focus 1 vardı. Bunun derdi neydi dedim motor yemiş sıfırdan yapıyorum 2.0 demişti. İşi bilen ustaya fark etmiyor burada önemli olan hepsine bakarız abi değil marka özelinde uzmanlaşan usta bulmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

2.0 ın temizini zor bulursunuz. Herkes Mustafa Tüfekçi kadar şanslı değil :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tamer Topaç yazdı:

2.0 ZETEC' in, emme manifoldu klape arızası dışında başka bir arızasını duymadım. O da, araç ömründe bir defa oluşur.

Maalesef ki, ekonomik durumların bizleri işten anlamaz sanayi ustacıklarına mahkum etmiş olması üzücü.

 

Focustaki motorda klape de yok..  145 beygir duratec'lerde var.. (Mk3 Mondeo)

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Şanzımaninda kodundan emin değilim ama escort ile aynı olabilir. Yine.

 

MTX75 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_MTX-75_transmission

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.6 oranları bı tık daha uzun 2.0 a göre onu biliyorum.

Yakıt ortalaması yakında çıkar daha çok km yapmadık ama beklentime göre 1.6 otomatik den az yakicak 2.0 manuel gibi. 1 litre kadar belki.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.6 oranları bı tık daha uzun 2.0 a göre onu biliyorum.

 

Al Her yerde bulamasın bu bilgileri.. 

 

Mondeo, 2.0 litre focus1 şanzımanı (MTX-75) = 1-3.46, 2-2.13, 3-1.44, 4-1.02, 5-0.76, geri-3.46 son dişli- 4.06:1

1.6 Focus1 (IB5) = 1-3.58, 2-1.93, 3-1.32, 4-0.95, 5-0.76, geri-3.62 son dişli- 4.06:1

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.6 oranları bı tık daha uzun 2.0 a göre onu biliyorum.

Yakıt ortalaması yakında çıkar daha çok km yapmadık ama beklentime göre 1.6 otomatik den az yakicak 2.0 manuel gibi. 1 litre kadar belki.

Şartlar aynı değilki. 225 45 17 lastik jantlarla bu ölçümü yapıyorsun. 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.6 oranları bı tık daha uzun 2.0 a göre onu biliyorum.

Yakıt ortalaması yakında çıkar daha çok km yapmadık ama beklentime göre 1.6 otomatik den az yakicak 2.0 manuel gibi. 1 litre kadar belki.

hocam benim 2.0 st kime desem inanmıyodu ama 1.6 lar ile aynı yakıyordu şanzuman vites aralığı 2.0 st de 5 vites 3000 devir 100 km hız dı ben daha sonra buna mondeonun şanzuman içini aktarmıştım 5. vites 3000 devir 120  yapıyordu yakıt dahada az yakıyodu o şekilde hatta 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yakıt ortalaması yakında çıkar daha çok km yapmadık ama beklentime göre 1.6 otomatik den az yakicak 2.0 manuel gibi. 1 litre kadar belki.

5-6 yıl.. ortağım 1,6 gihayı, ben 2.0 ghiayı kullandık.. Lastik ölçüleri aynı idi.. 

Genelde yakıt tüketimimiz aynı olurdu.. 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Al Her yerde bulamasın bu bilgileri.. 

 

Mondeo, 2.0 litre focus1 şanzımanı (MTX-75) = 1-3.46, 2-2.13, 3-1.44, 4-1.02, 5-0.76, geri-3.46 son dişli- 4.06:1

1.6 Focus1 (IB5) = 1-3.58, 2-1.93, 3-1.32, 4-0.95, 5-0.76, geri-3.62 son dişli- 4.06:1

Kitapçık var yaaaa

 

Hatta 2000 yılının karayolları haritasındaki Ford yetkili servislerinin bile haritası var 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tamer Topaç yazdı:

Direkt gözüme çarptı. Allah bir daha göstermesin. İşte sorunlu ürün budur.

2005–2007 ZF-Batavia CFT30—Continuously variable transaxle (CVT)

 

Bu da sadece fordda sorunlu.. Forda atılan bir kazık.. 

Nissan, Honda yıllardır kullanıyor.. Sorunsuz. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kitapçık var yaaaa

 

Hatta 2000 yılının karayolları haritasındaki Ford yetkili servislerinin bile haritası var 

 

Oo bendeki çantadan sende de var demek ki.. 

Bende gazoz açacağı, buz kazıyıcısı da var ama :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Şartlar aynı değilki. 225 45 17 lastik jantlarla bu ölçümü yapıyorsun. 

:P napalim sattın 15 ghialari. Takar denerdik. Diğer aracımda da 205 45 16 vardı :P

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu da sadece fordda sorunlu.. Forda atılan bir kazık.. 

Nissan, Honda yıllardır kullanıyor.. Sorunsuz. 

 

Oo bendeki çantadan sende de var demek ki.. 

Bende gazoz açacağı, buz kazıyıcısı da var ama :)

 

Bu arada araç Galiba Kayseri çıkışlıydi

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

2.0 zetec 1.6 zetec ile kıyaslanamayacak kadar üstündür bence. 1.6 sahiplerinin büyük çoğunluğu yalancı/gerçek hararet rolanti problemleri, sarsıntılı çalışma, rolantide stop etme şikayetleri ile dolaşıyor. Alacağınız 1.6 focusta bu problemler olmasada birgün sizde tüm bunlarla kendinizi uğraşırken bulacaksınızdır. Ben olsam şartları zorlar bulabileceğim en temiz 2.0 focusu alırım. Orjinal haliyle istanbul şehir içi trafiğinde 7.5lt/100km lerde dolaşıyordum. Uzun yolda 100-120kmh ortalama hızla 6lt/100km civarında tüketimi vardı.

160A1CC5-43B3-4C8E-9296-C2123214BCA2.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Taner Kadak yazdı:

2.0 zetec 1.6 zetec ile kıyaslanamayacak kadar üstündür bence. 1.6 sahiplerinin büyük çoğunluğu yalancı/gerçek hararet rolanti problemleri, sarsıntılı çalışma, rolantide stop etme şikayetleri ile dolaşıyor. Alacağınız 1.6 focusta bu problemler olmasada birgün sizde tüm bunlarla kendinizi uğraşırken bulacaksınızdır. Ben olsam şartları zorlar bulabileceğim en temiz 2.0 focusu alırım. Orjinal haliyle istanbul şehir içi trafiğinde 7.5lt/100km lerde dolaşıyordum. Uzun yolda 100-120kmh ortalama hızla 6lt/100km civarında tüketimi vardı.

 

 

İşte tecrübeli yorumu bu.. 9 tane focus sahibi olmuş biri :) 

Senin aracın kondisyonu çok iyi.. 

Ben focusu 2 yaşındayken almıştım, aynı tüketim verileriyle seyahat ederdim.. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...