İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta 1.4 Titanyum Uyumlu LPG Tavsiye?


Ali Memisoglu

Recommended Posts

Ali Memisoglu

1.4 otomatik 2009 model aracımız için artık ciddi ciddi lpg düşünmeye başladık

 

Lpg tavsiyenin yanında,  bu araca has montaj aşamasında dikkat edilmesi hususlar nelerdir? Ayarları, kurulumu, yazılımı, basıncı...

 

Lpg den sonra motor ömrünü benzindeki gibi korumak açısından nelere dikkat etmeliyiz

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Geçen yıl 2010 fiestama atiker obd li sistem taktırdım. Göstergeyi  far düğmesinin altındaki  çekmece içine  koydurdum. Memnunum. 20 bin km oldu bir sıkıntı yaşamadım 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Bütün Ford araçlarıma atiker taktırmıştım. Aldığım araçlarda da Atiker takılı idi. Hiçbir problemle karşılaşmadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren
(düzenlendi)
Ali Memisoglu yazdı:

1.4 otomatik 2009 model aracımız için artık ciddi ciddi lpg düşünmeye başladık

 

Lpg tavsiyenin yanında,  bu araca has montaj aşamasında dikkat edilmesi hususlar nelerdir? Ayarları, kurulumu, yazılımı, basıncı...

 

Lpg den sonra motor ömrünü benzindeki gibi korumak açısından nelere dikkat etmeliyiz

Eğer taktıracaksanız

İmkanınızda varsa İstanbul Candan Oto yu tavsiye ederim

2 kere lpg taktırdım

hiçbir sorun yaşamadım.

tarihinde Mehmet Dagdeviren tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Akl Premium marka lpg kitini 1.25 2015 model fiestaya 55 binde taktırdım. Şuan araç 140 binde. 1 kere ayar yaptırmadım. Performansımdan da bir şey kaybetmedim. Arıza ışığı yakmadı. İç düğme için hiçbir yeri deldirmedim. Direksiyon altındaki ruhsat kabının içine yerleştirdim. Her dolumda km sıfırlayıp 450 km yol yaptıktan sonra tekrar doldururum. Rekorum 515 km. Sırf lpg uyumundan ötürü dizel araca geçmezsem yine turbosuz bir ford düşünürüm. Şimdiye kadar lpg konusunda sorun yaşamadığım tek araç ford fiesta. Tabii kitinde etkisi var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)
Fatih Sarıkaya yazdı:

Akl Premium marka lpg kitini 1.25 2015 model fiestaya 55 binde taktırdım. Şuan araç 140 binde. 1 kere ayar yaptırmadım. Performansımdan da bir şey kaybetmedim. Arıza ışığı yakmadı. İç düğme için hiçbir yeri deldirmedim. Direksiyon altındaki ruhsat kabının içine yerleştirdim. Her dolumda km sıfırlayıp 450 km yol yaptıktan sonra tekrar doldururum. Rekorum 515 km. Sırf lpg uyumundan ötürü dizel araca geçmezsem yine turbosuz bir ford düşünürüm. Şimdiye kadar lpg konusunda sorun yaşamadığım tek araç ford fiesta. Tabii kitinde etkisi var. 

515 km baya iyiymiş. 1.25 daha az mı yakıyor acaba 1.4 'ten? Yoksa  tank mı daha büyük? Sürüş şekli ile ilgili  bir tavsiye var mı?

( 90-100 ile %80  şehirdışı

50 km ile  %20 şehiriçi  420 km falan yapıyor maximum. Simit depo var.)

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
İnan Çınar yazdı:

Geçen yıl 2010 fiestama atiker obd li sistem taktırdım. Göstergeyi  far düğmesinin altındaki  çekmece içine  koydurdum. Memnunum. 20 bin km oldu bir sıkıntı yaşamadım 

İnan bey, arkadaş ortamında ne aman LPG konusunu açsam atikerden uzak dur dediler

 

Bir LPG ustasına götürdüm lovato takalım en iyisi dedi, prins diyen var

 

Aladığım kadarıyla kit de çok önemli

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Ali Memisoglu yazdı:

İnan bey, arkadaş ortamında ne aman LPG konusunu açsam atikerden uzak dur dediler

 

Bir LPG ustasına götürdüm lovato takalım en iyisi dedi, prins diyen var

 

Aladığım kadarıyla kit de çok önemli

1998 1.6 astra

1999 1.25 fiesta 

2004 1.2 clio

2010 1.4 fiesta 

Bu araçlarıma  hep atiker taktırdım. Sorun yaşamadım. Kitten ziyade usta önemli. 

Tercih sizin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Ali Memisoglu yazdı:

İnan bey, arkadaş ortamında ne aman LPG konusunu açsam atikerden uzak dur dediler

 

Bir LPG ustasına götürdüm lovato takalım en iyisi dedi, prins diyen var

 

Aladığım kadarıyla kit de çok önemli

 

Prins hiç gerek yok bence filtre değişimi bile ayrı dert... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
İnan Çınar yazdı:

515 km baya iyiymiş. 1.25 daha az mı yakıyor acaba 1.4 'ten? Yoksa  tank mı daha büyük? Sürüş şekli ile ilgili  bir tavsiye var mı?

( 90-100 ile %80  şehirdışı

50 km ile  %20 şehiriçi  420 km falan yapıyor maximum. Simit depo var.)

Aracın konusunda geçmişte bununla ilgili çok bilgi paylaşmıştım. O zamanlar daha bir azim vardı. Kendi az yaktırma rekorumu kırmak heyecan veriyordu. 

Depo simit versiyonu. 1.25 ile 1.4 arasında fark olacağını sanmıyorum. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)
Fatih Sarıkaya yazdı:

Aracın konusunda geçmişte bununla ilgili çok bilgi paylaşmıştım. O zamanlar daha bir azim vardı. Kendi az yaktırma rekorumu kırmak heyecan veriyordu. 

Depo simit versiyonu. 1.25 ile 1.4 arasında fark olacağını sanmıyorum. 

 

 

2 gün  önce lpg fulledim . Bu sabah işe  gelirken  tam lpg aldığım  istasyonun önünde   100 km olduğunu görünce  hemen istasyona girip tekrar fulledim.  87 tl lik gaz aldı.   12.75 tl litre fiyatı. 6.8 lt/100 km gibi bir lpg tüketimi var ki bence yeterli. 

Haftasonu toplamda  3000 km civarı  bir yolculuk var önümde ve   2013 tdci c max aracımla her  ne kadar daha rahat yolculuk yapabilecek olsam da yakıt açısından muazzam  fark olacağı için  fiestayla gideceğim sanırım.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu
İnan Çınar yazdı:

1998 1.6 astra

1999 1.25 fiesta 

2004 1.2 clio

2010 1.4 fiesta 

Bu araçlarıma  hep atiker taktırdım. Sorun yaşamadım. Kitten ziyade usta önemli. 

Tercih sizin...

Motoru durumu açısından gözlemleriniz nedir peki İnan bey 

yani motora zararı, motor ekipmanlarına zararı , korozyonu ne zamandan sonra başlar (kullanıma bağlı olarak) ya da hiç zararı yoksa nasıl önlem alıyorsunuz

 

*** Atiker obdli taktırabilirim 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

99 fiestada en uzun süre kullandım. Hiç bir ayar yapılmadı sonradan,önlem falan almadan sadece lpg filtresi değişimi ile  75-80 bin km binildi.  215 bin km civarı sattığımda eksper  motor için saat gibi ifadesini kullanınca  alıcı  pazarlık bile etmeden memnun bir şekilde aracı aldı. 2001 fiestamda üzerinde( Gazİtaly F1) lpg kiti takılı aldım. Hangi şartlarda kullanılmış ve  lpg ile kaç km kullanılmış olduğunu bilmiyorum.190 binde aldım. Alır almaz yarım motor yaptırdım. Motor istediğini bilerek aldım.

Başka sıkıntı yaşamadım.

Benzinli kullanimla arasında performans farkı görmedim  hiç birinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
İnan Çınar yazdı:

2 gün  önce lpg fulledim . Bu sabah işe  gelirken  tam lpg aldığım  istasyonun önünde   100 km olduğunu görünce  hemen istasyona girip tekrar fulledim.  87 tl lik gaz aldı.   12.75 tl litre fiyatı. 6.8 lt/100 km gibi bir lpg tüketimi var ki bence yeterli. 

Haftasonu toplamda  3000 km civarı  bir yolculuk var önümde ve   2013 tdci c max aracımla her  ne kadar daha rahat yolculuk yapabilecek olsam da yakıt açısından muazzam  fark olacağı için  fiestayla gideceğim sanırım.

 

Konu sahibi arkadaşdan affımı rica ediyorum. Biraz konu dışı olacak.

 

Lpg 5.8 litre yakıyordum. Benzinide 5.1 litre. Yanılma payı ile 5.2 litre kesin tüketimim vardı. Klima açmadan olan tüketim bu. Klima açınca çok farklı bir dünya çıkıyor ortaya. Fiesta 1.25 motorun kliması açılınca motordan çok güç çalıyor. 373 cc motorum var. 3.3 litre tüketimi var. Çok zorlasam yanılma payı ile 3 litreye düşer. Motorda çok düşük devirde sürülmediği için, fiesta her halükarda ekonomik. Hatta lpg ile 373 cc motordan daha az yakıt masrafı var. Fiesta ile haftada 2 kere depo fullerken motor ile 3 kere full yapmak zorundayım. Pedala ne kadar yumuşak basarsan, ne kadar az firen yaparsan, arabayı kendi haline bıraktığında tüketim makul seviyelerde olabiliyor. 

 

Birde olayın farklı boyutu var. Yazmayım yazmayım dedim ama dayanamadım. Yazayım bari. Şehir efsanesi diye tabir edilen, herkesin 2 diyot ile yapabileceğini iddaa ettiği ama yüksek meblağlara satılan pedal box kullanıyorum. Gaza bastığımda harekete dönmeyen enerji, yani pedala bastığında geç gelen tepkiyi, başka bir değişle aradaki boşluğu ortadan kaldırıyor. Dokunduğunda tepki alıyorsun. Bu olmadan yaptığım ölçümler ile bununla olan ölçümlerde çok bariz farklar vardı. Bilinçli bir kullanıcı ekonomi modunda tüketimin düştüğünü gözlemleyebiliyor. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Fatih Sarıkaya yazdı:

 

Konu sahibi arkadaşdan affımı rica ediyorum. Biraz konu dışı olacak.

 

Lpg 5.8 litre yakıyordum. Benzinide 5.1 litre. Yanılma payı ile 5.2 litre kesin tüketimim vardı. Klima açmadan olan tüketim bu. Klima açınca çok farklı bir dünya çıkıyor ortaya. Fiesta 1.25 motorun kliması açılınca motordan çok güç çalıyor. 373 cc motorum var. 3.3 litre tüketimi var. Çok zorlasam yanılma payı ile 3 litreye düşer. Motorda çok düşük devirde sürülmediği için, fiesta her halükarda ekonomik. Hatta lpg ile 373 cc motordan daha az yakıt masrafı var. Fiesta ile haftada 2 kere depo fullerken motor ile 3 kere full yapmak zorundayım. Pedala ne kadar yumuşak basarsan, ne kadar az firen yaparsan, arabayı kendi haline bıraktığında tüketim makul seviyelerde olabiliyor. 

 

Birde olayın farklı boyutu var. Yazmayım yazmayım dedim ama dayanamadım. Yazayım bari. Şehir efsanesi diye tabir edilen, herkesin 2 diyot ile yapabileceğini iddaa ettiği ama yüksek meblağlara satılan pedal box kullanıyorum. Gaza bastığımda harekete dönmeyen enerji, yani pedala bastığında geç gelen tepkiyi, başka bir değişle aradaki boşluğu ortadan kaldırıyor. Dokunduğunda tepki alıyorsun. Bu olmadan yaptığım ölçümler ile bununla olan ölçümlerde çok bariz farklar vardı. Bilinçli bir kullanıcı ekonomi modunda tüketimin düştüğünü gözlemleyebiliyor. 

 

 

Bu değerler pedalbox lı tüketim değerleri  mı?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
İnan Çınar yazdı:

Bu değerler pedalbox lı tüketim değerleri  mı?

O üzerinde iken ölçtüğüm değerler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Benim fiesta içiyor desem yeri. 1.4 2008 model Lovato Lpg li.

Çukurova sıcağında klimayı hiç kapatmadan, şehir içi 330 km, şehir dışı(ort. 100 km gidiş-geliş, daha uzun yola hiç gitmedim) 380-390 km arasında bitiyor, 35 litre lpg alıyor tank.

Bu arada sürüşüm hiç ekonomik değil, ne hantal ne sert kullanırım, tam arası.

Kökeni Amerikan aracın, yakmaya meyilli, mazur görüyorum o yüzden :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...