İçeriğe Yönlendir

Turbo Sümbül


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hibrit olayı zaman geçirme olayıdır bana göreye neyse, enazından şehir içinde rahatsınız, devri geçene dek sendekini satarsın zaten, keyfine bak ama geleceği yok haberin olsun....

renoyu izle, hibrit konusunda pekte birşey yapmayacak, modaya uyuyor şimdilik.... japonda mecburen hibrit amonyok hidrojen vs debeleniyor çünki biliyorki çine karşı şansı yok, başedemez, şimdilik zorluyor ama oda mecbur kalacak, gelecek hibritte değil çünki....


abi hibrit geçiş arabası değil. Benzinli bir araba. Start stop’un gelişmiş versiyonu. 1kwh pil ile gaza basılmayan anlarda motoru kapatmak, frenden toplanan enerjiyi depolamak amacıyla yapılmış benzinli bir araba. 
 

ha toyota bu sistemi daha basit hale getirdi. Normal arabadan daha basit mekanik tasarımla çalışıyor. Daha az sorunlu oluyor. 
 

diğer markalar da çok karmaşık değil ama toyota kadar basit değil. 
 

o yüzden benzinli arabalar durdukça hibrit en az onlar kadar duracak. Hatta emisyon yasakları çok ciddi olunca hibritler bir süre daha yaşayacak. 
 

 


mesela toyota avrupa kafasıyla düşünce turbolu güçlü bir hibrit yapardı. Çift kavrama şanzıman koyardı. Motor da fındık olurdu. Sonra 100 bin de bum :) herkes hem az yakan hem turbolu araba diye peşinde koşardı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hibrit olayı zaman geçirme olayıdır bana göreye neyse, enazından şehir içinde rahatsınız, devri geçene dek sendekini satarsın zaten, keyfine bak ama geleceği yok haberin olsun....

Buna kesinlikle katılmıyorum. Hibrit ve elektrikli araçlarda gelecek. Karbonmonoksit salınımına dikkat ediyorlar artık. Bu yüzden gelecekte, illa piller olacak. Ha tek başına, ha içten yanmalı ile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

evde iki araç olacaksa biri uzun veya kısa menzilli elektrikli olabilir hatta olmalı ama tek araç olacaksa hibrit olabilir hatta olmalı çünkü menzil sorunu yok ve lpg den de ekonomik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Aytac Sakal yazdı:

 

Hepsi değil örneğin Clio ile Symbolü kıyaslamak haksızlık olur.

 

Benimki şakaydı ama ciddi olarak düşününce de her Reno'da biraz sümbüllük var diyebiliriz. Sınıfındaki Almanlarla karşılaştırınca.

Renault Sport departmanının el atmadıklarında tabi ki.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

megane etech'te iyi iş çıkarıyor.

200 ps in son hızı kaç

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

200 ps in son hızı kaç

180km/h :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

180km/h :D 

zoe den iyiyymiş

bence çok bile 145 kafi

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Selim Bilgin yazdı:

 

Benimki şakaydı ama ciddi olarak düşününce de her Reno'da biraz sümbüllük var diyebiliriz. Sınıfındaki Almanlarla karşılaştırınca.

Renault Sport departmanının el atmadıklarında tabi ki.

Haklısınız Alman kalitesi yok ama Renault sanki bu yolu seçmiş gibi daha uygun fiyat standart kalite çok satış.

Motor konusunda iyiler F1 Alonso zamanında Şampiyonlukları var Potansiyel var aslında.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Aytac Sakal yazdı:

Motor konusunda iyiler F1 Alonso zamanında Şampiyonlukları var Potansiyel var aslında.

Özellikle 1.5 dci den 1.6 dci ye geçerken f1 tecrübelerinden çok faydalandılar.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

zoe den iyiyymiş

bence çok bile 145 kafi

Kesinlikle katılıyorum. Artan rüzgar direnci ile enerji boşa gidiyor. Gereksiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Buna kesinlikle katılmıyorum. Hibrit ve elektrikli araçlarda gelecek. Karbonmonoksit salınımına dikkat ediyorlar artık. Bu yüzden gelecekte, illa piller olacak. Ha tek başına, ha içten yanmalı ile.

bende hibrit tarih olacak diyorum, bir araçta iki ayrı güç ünitesi olması bence yanlış, zaman geçsin bakalım kim haklı çıkacak?

 

ben diyorumki ya tam elekrtrik yada tam yakıtlı :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bende hibrit tarih olacak diyorum, bir araçta iki ayrı güç ünitesi olması bence yanlış, zaman geçsin abakalım kim haklı çıkacak?

 

ben diyorumki ya tam elekrtrik yada tam yakıtlı :)

Hibrit 1950lerden beri demiryollarında kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Hibrit 1950lerden beri demiryollarında kullanılıyor.

o tam olarak hibrit değil ama olsun, kaşkay e power gibi birşey o ki o bile değil aslında, pil yok ortada,  arabada ise olmaz o iş kardeş, izle ve gör.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bende hibrit tarih olacak diyorum, bir araçta iki ayrı güç ünitesi olması bence yanlış, zaman geçsin bakalım kim haklı çıkacak?

 

ben diyorumki ya tam elekrtrik yada tam yakıtlı :)


Ona bakarsak şanzımanlı araçlar zaten sıkıntı. Motorla teker arasında kavrama mekanizmalı arabalar tarih olacak diyelim. 

 

abi sen hiç hibrit sisteme bakmadın bence. Sana karmaşık geliyor o yüzden. Tasarım olarak çok basit çalışma mantığı ve düzeneği var. 
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ona bakarsak şanzımanlı araçlar zaten sıkıntı. Motorla teker arasında kavrama mekanizmalı arabalar tarih olacak diyelim. 

 

abi sen hiç hibrit sisteme bakmadın bence. Sana karmaşık geliyor o yüzden. Tasarım olarak çok basit çalışma mantığı ve düzeneği var. 
 

 

elektriklide şanzıman yok biliyorsun +1

hibrite baktım, iki ayrı güç ünitesi olması anlamsız, karmaşık olması çokta önemli değil, bir furya şuan maliyetli ve geçici yaz kenara.....

 

 yüzden gelecek ya tam elektrikli ya tam yakıtlı yada başka birşey çıkarsa ondan olacak, karma değil...

 

özellikle japon hibrirtlerini baz alma, adamların başka yapacak durumu yok,  mecburen hibrit yapıyorlar yada tam yakıtlı, tam pillide kurtarmaz onları başedemezler....

 

yakıtlı araba tarih olana dek ne hibrit kalır yada bildiğimiz şuanki pillerle çalışan tam elektrikliler, başka birşey bulmak zorundalar, yeni bir güç teknolijisi pil olayı, yoksa petrole devam.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Sonbahar'da 75 km tur attım.. 

 

 

IMG_20231126_114905.jpg

IMG_20231126_114913.jpg

IMG_20231126_114927.jpg

IMG_20231126_114944.jpg

IMG_20231126_114954.jpg

IMG_20231126_115007.jpg

IMG_20231126_115019.jpg

IMG_20231126_120040.jpg

IMG_20231126_120110.jpg

Tam Sahininden.com luk resimler olmuş.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

World Street journal'ın yapmış olduğu Türkiye ile ilgili haberden sonra ülkemizdeki araba fiyatları Dolar TL değeri nasıl etkilenir  arabayı satmak için erken mi davranıyoruz. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

wsj ne demiş ki

Kötü günler geçti şükür şimdi daha kötü günler var demiş

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Kötü günler geçti şükür şimdi daha kötü günler var demiş

kime göre neye göre?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

Kötü günler geçti şükür şimdi daha kötü günler var demiş

 

Haber geldiğinde Yatırım merkezinin bilgisayarlarını yapıyordum. Haber orda bomba gibi patladı. ekranlarına kilitlenip etkilerini görmeye çalıştılar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

etkilerini görmeye çalıştılar. 

müdürleri olup aynı sahneyi izlemiş olsam alayını kovardım....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...