İçeriğe Yönlendir

1.4 Fire Egea Cross Deneyimlerim


Serkan Derya

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

arabayı alırkenmi dediler aksesuar var fiyat arttı diye, öyleyse aksesuar para etmez demedinizmi...

 

yoksa sıfır alındıda bayi zorlamı taktı,,, tamam takmayın vericez parasını koyun bagaja diyeydiniz bari.... birde araziyle suvla crossoverla alakasız şu araba gibi normal arabaya takmıyorlamı deli ederler....

 

bizim milletinde nedir şu basamak merakı yahu, söz meclisten dışarı biz suv alsak basamağı söküp atarız, aracın yüksekliğini azaltır takılır hasar verir diye, millet normal arabaya basamak takar :angry:


ikinci elden aldı abi.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ali darbazda hangi arabalar var kafam karışıyor artık :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:


ikinci elden aldı abi.

o zaman aksesuar para etmez sök al diyecekti, tabii şu araba bulunmayan ortamda ne kadar diyebilrisin ayrı konu, normal zaman olsa para etmez o zımbırtılar...

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ali darbazda hangi arabalar var kafam karışıyor artık :)

hiper yapıcam diye diye kaçıncı bu bende unuttum :D neyski kibrite bulaşmadı :tongue:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Serkan Derya

EDİT: 

04.08.2023 tarihi itibari ile 2.000 km uzun yol yaptık cross ile. Yokuş performansı çok büyük beklenti yoksa vasat. Muğla-Fethiye-Kalkan-Kaş hattında aracın beni zorladığı yerler oldu. 4 kişi , bagaj dolu ve klima açık şekilde, araç gerçekten performansı kaybediyor. Düz yolda sıkıntı yok. Fakat hafif eğimli veya dik tırmanışlarda araç çok zorlanıyor. 

 

Otoban ve düz sürüşlerde 110-130 bandında kullanmama rağmen, 2.000 km de 5 depo yakıt yedi araba !! Aracım 8 bin km oldu an itibari ile. Belki de sıfır olmasından kaynaklı biraz fazla yaktığını düşünsemde, araç yakıt sarfiyatı çok yüksek. Dik tırmanışlarda kesinlikle arabayı boğacak ya da sıkıştıracak hareketlerde bulunmamama rağmen, inanılmaz yaktı araç. 

 

Dik tırmanışlarda (Akyaka - Fethiye arası özellikle) Klimayı kapattım, ani hızlanma ve frenlemede bulunmadım, gerektiğinde devir çevirdim. Zorlamamaya gayret ettim aracı. 17 yıldır aktif araç kullanan, bugüne kadar 6 tane araç sahibi olmuş biri olarak ki, ilk aracımda atmosferik bir araçtı. Herhalde benim pilotajda bir sorun var. Bu yakıt sarfiyatı bana çok geldi. 

 

İnşallah ilk 10k bakımı sonrası biraz yakıt normale döner ümidindeyim. 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Serkan Derya yazdı:

2.000 km de 5 depo yakıt yedi araba !!

Km'de 4 TL'nin üzerinde mi yaktı araba :unsure2:

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Alptuğ Özcan yazdı:

Km'de 4 TL'nin üzerinde mi yaktı araba :unsure2:

Henüz depo litre hesabını yapmadım ama 3.5 TL civarı yaktı galiba. 2k km de 7k benzin masrafım oldu.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

O kadar yakmaması lazım. 110 la hızı koruyup çıkmak için yüklendiyseniz bilmiyorum tabi ama 1.4 atmosferik araç için 130 seyir hızı bence yüksek. Baya gaz isteyecektir ki tüketimden de belli. O aracı bence 90 100 hızlarda kullanmalısınız. Yokuş çıkarken hızı korumaya uğraşmayıp 70 80 gibi uygub vites ve devirde çıkmak bence faydalı olacaktır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Yaptığınız bu yolculuklarda Fiat connect verilerinde tüketim değerleriniz ne gözüküyor. Ayrıca kullanım tarzı puanlamanız nasıl? 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Gitsin diye fazla basılmış bence. Biraz sabırlı kullanmak gerekir atmosferik motorlu aracı. Turbo dizeller gibi gitmez.

Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Performansı aracı sattıracak duruma getirmesine rağmen sizin dediğiniz hesapla 10 litreye yakın tüketimden bahsediyorsunuz dün 125 km uzun yol yaptım 3 kişi klima full açık bagaj dolu ort tüketim 7,5 oldu.Sizin değer fazla sanki.Bu arada aracı kesinlikle satıcam 4000 kö sabredebildim.

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
İlkay Başaran yazdı:

O kadar yakmaması lazım. 110 la hızı koruyup çıkmak için yüklendiyseniz bilmiyorum tabi ama 1.4 atmosferik araç için 130 seyir hızı bence yüksek. Baya gaz isteyecektir ki tüketimden de belli. O aracı bence 90 100 hızlarda kullanmalısınız. Yokuş çıkarken hızı korumaya uğraşmayıp 70 80 gibi uygub vites ve devirde çıkmak bence faydalı olacaktır.

Tırmanışlarda 4.vites 80-90 civarı çıktım. Hız koruma gibi bir çabam olmadı, zaten araç hafif eğim gördüğü zaman devir düşmeye başlıyor, mecburen boğulmasın diye vites düşüyorsun. Kesinlikle devire dikkat ederek kullandım.

Evren Erakçora yazdı:

Gitsin diye fazla basılmış bence. Biraz sabırlı kullanmak gerekir atmosferik motorlu aracı. Turbo dizeller gibi gitmez.

İnanın sabır bende en çok olan şey uzun yolda :) Zaten turbolu araba performansı olmayacağını bilerek aldım aracı , ilk aracımda 1999 Polo Classic. Atmosferik te kullandık daha önce ama bu kadar yakması normal gelmedi. 

Erkam Elma yazdı:

Performansı aracı sattıracak duruma getirmesine rağmen sizin dediğiniz hesapla 10 litreye yakın tüketimden bahsediyorsunuz dün 125 km uzun yol yaptım 3 kişi klima full açık bagaj dolu ort tüketim 7,5 oldu.Sizin değer fazla sanki.Bu arada aracı kesinlikle satıcam 4000 kö sabredebildim.

İşin aslı senede en fazla 2 kez uzun yol yapıyorum. Şehir içinde bir sıkıntı yok. Ama LPG düşünmeye başladım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...