İçeriğe Yönlendir

Powershift Kavrama


Kahraman Karafil

Recommended Posts

Kahraman Karafil

Merhaba, 2014 mk4 2.0 tdci powershift aracımda bu aralar d selenoid hatası vermekte aynı zamanda vites geçişleri çok sarsıntısı olmaya başladı. Vites geçişleri için kavrama setinin değişmesi gerekiyor sanırım.

 

Yakın zamanda değiştiren olduysa ne kadar maliyeti olur?

 

İyi günler. 

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

mekatronik revizyonu ile düzelebilir, bu yağlı kavramaların kuru kavramlara göre yapısı farklı revizyon olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Kahraman Karafil
Adem Kazıl yazdı:

mekatronik revizyonu ile düzelebilir, bu yağlı kavramaların kuru kavramlara göre yapısı farklı revizyon olabiliyor.

Eyvallah hocam. Bayram tatili olduğundan sanayide kimse yoktur. Önden bir ortalam fiyat almak için konu açayım dedim. Muhtemelen baya masraf açacak bana. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Memisoglu
Kahraman Karafil yazdı:

Eyvallah hocam. Bayram tatili olduğundan sanayide kimse yoktur. Önden bir ortalam fiyat almak için konu açayım dedim. Muhtemelen baya masraf açacak bana. 

hocam powershift şanzımanı araştırıyorum , kronik kavrama sorunu var diyorlar, yenilendiğinde gene bozuluyor diyorlar siz yaptırdınız mı süreç nasıl devam ediyor, yaptırdıysanız maliyetiniz ne oldu

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
TACEDDİN ÖKSÜZ

Konu ile alakalı kendi yaşadığım bir durumu dipnot düşmek istedim.  Şimdi bu powershift şanzımanlarda kronik sıkıntılar meydana geliyor. Doğrudur. Lakin insan bilmediği şeyden korkması da muhtemeldir. Dolayısıyla araştırıldığı taktirde çok sıkıntı edilecek, uğrana araba satılacak bir durum değildir.  Bu 6dct450 MPS6 serisi çift kavrama bir şanzımandır. Yani bulunduğu dişli konumun öncesinde ve sonrasında vites dişlilerini hazırlayan ve geçiş hassasiyetini minimuma indiren ayrıca performansını manuele yakın katlıyan bir türdür.

 

İlk kronik arıza kavrama kapağından olur. İçindeki fasülyeler dediğimiz fiber mukavemetini kaybedince kapakta boşluk oluşur. Volant ile motor birleşim noktasından yağ sızdırmaya başlar. Yağ siz farketmeden uzun soluklu akarsa, kavrama balatalarını yakabilirsiniz. İlk önceliğiniz bu kavrama keçeli kapağın ve fasülyelerin değişimidir. Tabi işlem tamamlanmayacaktır. Kavrama içinde yaylı tamper bulunmaktadır. Buda aracın vites geçişlerindeki titreşimi alan parçadır. İçinde bulunan yaylar ve plastikler kronik olarak kırılmaktadır. Ayrıca uzun zaman geçerse bulunduğu yaylı tamber de hasar aldığından tümünün değişmesi gerekmektedir. Son olarak kavrama balata ve sacların değişimi vardır. Bunlarda ustanın görüşüne kalmıştır. Şayet dişlilerde yoğun kayırma, araçta silkeleme mevcutsa bunlarında değişmesi gerekir. Bugün güncel piyasada sadece sök-tak işçilik - kavrama seti değişimi 35-40 bin ₺ tutmaktadır. linkteki görsel kavramanın parçalarıdır. https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fgarantilisanziman.com%2Findex.php%3Froute%3Dproduct%2Fproduct%26product_id%3D90&psig=AOvVaw1PeR660YHwJ4awbbsYFAOQ&ust=1698403638231000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBEQjRxqFwoTCNioqN7Ek4IDFQAAAAAdAAAAABAE

 

1.Ürün - Kavrama balata ve saclar

2.Ürün - Keçeli Kapak

3.Ürün - Yaylı Tamper (Plastik ve yaylar)

 

 Tabi bu sıkıntılar yağ kaçağı, silkeleme, vuruntu, vites geçişleri içindir. Bazen bu sebepleri bunları değişsenizde geçmeyebilir. Sebebi ise beyin hidroliğinde bulunan maşonların test edilmesi ve sensörlerin temizlenmesi gerektiğindendir. Şayet bunlarda da sıkıntı varsa değişim gerekmektedir. Bu işin en zor kısmı beyindir. Sıfırlama yapılması ve aktivasyon düzeltmesi gerekmektedir. Dolayısıyla burda sağlam firma araştırması yapmanız gerekebilir. Düz sanayide kavrama değişirim diyen ustalar noktasında bir tedbirli olmanız iyi olacaktır. Bazen işçilikte 5 bin liradan kaçayım derken 2.şanzıman indirilmesine sebep durum yaşanabilir. 

 

Bu sıkıntıyı yaşayan biri olarak piyasayı çok araştırdım. Volvo s60 t5 kasalar bu şanzımanın orjinal aracıdır. Dolayısıyla parçalarda orjinal diye alma imkanınız maddi duruma bağlıdır. Fakat fiyatlar çok uçuk olacaktır. Normal piyasaya baktığınızda çoğu üründen aliexpress gibi çin üzerinden ithal edilen ürünlerdir. Ben ürünlerimi çinden aldırdım. Şuan kargolama yapıldı beklemekteyim. Piyasa şartlarına göre ürünler 20 bin ₺ daha aynı markada uyguna geliyor. Tabi işçilik bilinen yer üzere yaptırılmak kaydıyladır.  

 

Satın aldığım ürünleri ve firmaları paylaşıyorum. Kontrol ederek almanızı tavsiye ederim.

 

Ford 6DCT450 MPS6 Land Rover Volvo için otomatik Powershift şanzıman yağ keçesi kapağı 31256729 31256845 1684808 - AliExpress (Keçeli kapak 18+1)

Yeni MPS6 6DCT450 yeni VOLVO şanzıman debriyajı friksiyon plakası VOLVO CHRYSLER FORD LAND ROVER H209880YC için kiti çelik plakalar - AliExpress (Saclar ve Balatalar)

6DCT450 MPS6 şanzıman debriyajı onarım tutucu bahar klip kiti için Land Rover Volvo Ford MONDEO/odak şanzıman - AliExpress (Plastik ve Yay takımı)

Castrol Transmax Dual 8 Lt Yağ

Febi Şanzıman Filtresi

carpower.com.tr/products/otomatik-ve-manuel-sanziman-super-onarici ( Motor onarıcı ve kompresyon düzenleyici ürünlerini kullandım ciddi oranda farkını gördüğümden şanzıman içinde deneyeceğim. Deneyenler 100 km sonrasında ciddi farkını gördüklerini söylüyorlar.)

 

Bu ürünleri alarak ve işçiliği katarsam ortalama maliyetim 17.500 ₺ gelmektedir. 

 

İlk safa da benimde deneyeceğim ve tecrübe ettiğim durum bu şekildedir. Durumla alakalı bir gelişme olursa burada yazacağım. 

Yazdığım ürün ve yönlendirmeler tamamen tavsiye niteliğindedir. Karar kişinindir. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...