Mustafa Alatay 26 Haziran 2023 Paylaş 26 Haziran 2023 Kıymetli ustalarım, 1997 1.6 efı döküm manifold aracımda hararet normalde M harfine gelmez iken klimayı çalıştırdıktan bir süre sonra MA harflerini geçiyor biraz sıkıştırınca L ye doğru devam ediyor, bu esnada klimanın soğutma performansı ciddi manada düşüyor, Şehir içi trafikte aracı yeterinde devirli kullanamadığım için klimadan pek randıman alamıyorum, o yüzden genellikle uzun yolda 3500 - 4000 devir aralığında kullanıyorum ve yukarda behsettiğim gibi sorun yaşıyorum Bu durumun kaynağı ne olabilir acaba, nasıl çözebiliriz? Yardımlarınız için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Haziran 2023 Paylaş 26 Haziran 2023 Muhtemelen klima radyatörü iyi soğuyamıyor. Hararetin en büyük sebebi bu. Ya fanınız yeterli dönmüyor, ya da radyatör ölmüş ya da önden giren havada sorun var. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 27 Haziran 2023 Yazar Paylaş 27 Haziran 2023 Sani Gerşon yazdı: Muhtemelen klima radyatörü iyi soğuyamıyor. Hararetin en büyük sebebi bu. Ya fanınız yeterli dönmüyor, ya da radyatör ölmüş ya da önden giren havada sorun var. Aracın üzerinde tek kademe fan müşürü var, klima devreye girince yüksek hızda çalışıyor, bundan dolayı ilk başlarda hararet N harfi civarlarında oluyor yavaş yavaş çıkmaya başlıyor. Hava girişi ile alakalı desek aracın üzerinde normal standart tampon var, Klima radyatöründe soğumayı engelleyecek aman aman bi etken yok, toz birikmesi var ama delikleri tıkalı değil, az bi yerinde yüzeysel deforme var sadece, yine de en mantıklı bu geliyor gibi, peki sağlam olup olmadığı hakkında kesin teşhisi nasıl koyabiliriz acaba ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Haziran 2023 Paylaş 27 Haziran 2023 Klima kompresörü bozuk olması, gaz miktarı fazla olması gibi nedenler ile kompresör zor dönebilir. Motora yük fazla olur, dış petek aşırı ısınarak motor soğutma sıvısı peteğine fazla ısı transferi yapabilir. Gaz miktarına baktırın önce 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 27 Haziran 2023 Paylaş 27 Haziran 2023 Fanda bir sıkıntı olabilir. Klimayı açında 2. kademe fan açıyor ama yeterli devri bulamıyor ya da, klima kompresörü arızalı bir anda kilitleyebilir. Klimacının bakması gerekiyor. Kompresör sağlamsa, kasnak, kayış ve devirdaim kontrol edilmeli. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 27 Haziran 2023 Paylaş 27 Haziran 2023 Servet Aydın yazdı: gaz miktarı fazla Bunu kimse dikkate almıyor. Çok önemli bir konu. Fazla basılan gaz kısa sürede kompresörü bozabiliyor. Rotçu bile klima gazı basıyor artık. Ki geçen hafta başıma geldi. Yolda kompresör kilitlemiş. Kayış kokusu gelene kadar anlamadım. Sonrası, kompresör tamir edildi. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Haziran 2023 Paylaş 27 Haziran 2023 İşi klima olmayan yerde gaz kontrolü zaten hata 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 27 Haziran 2023 Yazar Paylaş 27 Haziran 2023 Servet Aydın yazdı: Klima kompresörü bozuk olması, gaz miktarı fazla olması gibi nedenler ile kompresör zor dönebilir. Motora yük fazla olur, dış petek aşırı ısınarak motor soğutma sıvısı peteğine fazla ısı transferi yapabilir. Gaz miktarına baktırın önce Klima kompresörünü geçen yıl sıfır olarak taktırdım, klima gazını da bastıralı 1 ay olmadı, normalde bizim araçlara 740 gram gaz basılması gerekiyormuş, sistem eski fazla sıkıştırma olmasın diye klimacı 700 gram gaz bastı Tamer Topaç yazdı: Fanda bir sıkıntı olabilir. Klimayı açında 2. kademe fan açıyor ama yeterli devri bulamıyor ya da, klima kompresörü arızalı bir anda kilitleyebilir. Klimacının bakması gerekiyor. Kompresör sağlamsa, kasnak, kayış ve devirdaim kontrol edilmeli. Normal klimasız sürüşlerde fan ile alakalı herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum, aracı sıkıştırsam dahi hararetin M harfini geçtiği olmuyor, şöyle bir durum var fan sürekli ve yüksek hızda çalıştığı için sesinden rahatsız oluyorum, bundan dolayı elektrikçiye sordum kontrol etti ses olsun çalışma hızı olsun fanda herhangi sorun olmadığını normal göründüğünü söylemişti Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Haziran 2023 Paylaş 27 Haziran 2023 Gaz miktarı kontrolü yapın. Başka birşey çıkacağını sanmam 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Haziran 2023 Paylaş 27 Haziran 2023 Mustafa Alatay yazdı: peki sağlam olup olmadığı hakkında kesin teşhisi nasıl koyabiliriz acaba ? Klima çalışırken gaz basan cihazdan basınçlarına bakmak lazım. Ama bunu bilecek tek yer, bir klimacıdır. İşi sadece bu olan birine gösterin ya da Ford'tan anlayan uzman birine baktırın. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts