İçeriğe Yönlendir

ESP On Off


Yasin Çelik

Recommended Posts

Yasin Çelik

Cümleten selamlar her kes'e.

Malum 1,2tce 4x2 bir duster im var. zaman zaman kagan zeminlerde Esp devreye giriyor , Bu durumda motor frenliyor çekiş kayboluyor ve tıkanıp kalıyorum.

Ayno durum hafif çamuz vb yerlerde de bu şekilde oluyor.Oysaki biraz paninaja düşse belkide kazıyıp kurtulacak.

Her niyeyse ki bu araca esp on off tuşu koymamışlar. 

şimdi bunu biz yapsak bir kaç yerde gördüm sigorta sökümü vs işler yapıyorlar, biz bunu içeriden bir switch aracılığı ile yapsak olur mu ? zararları ,faydaları nelerdir. Tcrübeli dostların yardımına ihtiyacım var.

Sevgi ve saygılarımla

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Halledenler ya sigortayı söküyor ya da araç içine Çağlar abinin dediği gibi düğme ekleyerek yapıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Esp ile pasatta kaldığım yerden çıkıyorum. Gaza basılı tutunca patinaj yapan tekeri kilitleyip çıkması gerekiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Esp ile pasatta kaldığım yerden çıkıyorum. Gaza basılı tutunca patinaj yapan tekeri kilitleyip çıkması gerekiyor

Abi bende de 1.5 dizel duster var iş aracı. Saçma biyerde kaldım antipatinaj yüzünden. Gazı tabana da yaslasan kısıyor. Stop ettirecek duruma getiriyor arabayı. Batmamıştım ama çıkamadım. Patinaja izin verse çıkardım. Çok ahmak çalışan bir sistemi var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Birinci viteste gazı dengeliyor ve belirli güce ulaşınca patinaj çeken tekeri frenleyip gücü tutunan tekere aktarıyor. Sistemin çalışması böyle. 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Birinci viteste gazı dengeliyor ve belirli güce ulaşınca patinaj çeken tekeri frenleyip gücü tutunan tekere aktarıyor. Sistemin çalışması böyle. 

 

Abi ikisi de patinaja düştüğünde sorun başlıyor. Patinajla çıkılacak olan yerden kıstığı için çıkamıyor. Toros gelse yara yara gider. Bizim tcs ve esp boğuyor motoru. Debriyaja basıyorsun zaten yoksa stop edecek. Tek tekerin kaygan zemine girmesinde güzel çalışıyor. İkiside düşerse patinaja apışıp kalıyor araba..

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

xds dir o sistem?

Kesin bi numara var ama soracam. O ne abi?

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
Servet Aydın yazdı:

Esp ile pasatta kaldığım yerden çıkıyorum. Gaza basılı tutunca patinaj yapan tekeri kilitleyip çıkması gerekiyor

Abi ona imkan vermiyor ki . Diyelim dik bir rampa çıkıyorum yerler ıslak ve kaygan bir süre gidiyor bir iki debeleniyor ardından gaz işlevsiz kalıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İki teker de patinajda kaldıysa esp iptal şart. Xds falan kurtaramaz. Abs sigortasına anahtar bağlat. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:

İki teker de patinajda kaldıysa esp iptal şart. Xds falan kurtaramaz. Abs sigortasına anahtar bağlat. 

Gtü deki buluşmada benim fokuzun iki tekerine birden roller koymuştu birileri, onu hatırladım bu konuşulanlardan!

:onder2:

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Birinci viteste gazı dengeliyor ve belirli güce ulaşınca patinaj çeken tekeri frenleyip gücü tutunan tekere aktarıyor. Sistemin çalışması böyle. 

Karda kalınca çıkamayınca bende ESP yi kapatıp kazıyarak çıkıyordum daha sonra fark ettim gazı hiç kesmeden 3-5 sefer boşa dönünce ESP kapatmaya gerek kalmadan çıktığını.

Yani sistem belli bir süre bekleyip emin olup devreye giriyor sanki abi

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

xds dir o sistem?

Xds aktif değildi. O zamanlar henüz kurcalamayı bilmiyordum. Xds ile iki tur dönsün çıkar

İlkay Başaran yazdı:

Kesin bi numara var ama soracam. O ne abi?

Sadece esp. Gtü'de bolca test yapmıştık. Gelsen bilirdin🍆

Yasin Çelik yazdı:

Abi ona imkan vermiyor ki . Diyelim dik bir rampa çıkıyorum yerler ıslak ve kaygan bir süre gidiyor bir iki debeleniyor ardından gaz işlevsiz kalıyor.

Muhtemelen iki teker kayıyor. İyi lastik ister aslında

Hamit inan yazdı:

Karda kalınca çıkamayınca bende ESP yi kapatıp kazıyarak çıkıyordum daha sonra fark ettim gazı hiç kesmeden 3-5 sefer boşa dönünce ESP kapatmaya gerek kalmadan çıktığını.

Yani sistem belli bir süre bekleyip emin olup devreye giriyor sanki abi

Zaten mantık öyle. Gaz bas ve bekle. Sistem gereken işlemi yapar. Mekanik diferansiyel kilidi olmayan sistemde aynı mantıkla çalışıyor. Esp olan araçta tcs oluyor. Esp olmayıp tcs olanda var. Şekil 41/C-22'de görüldüğü üzere🎸

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Kesin bi numara var ama soracam. O ne abi?

sanal diferansiyel kilidi , vw şeysi, teknikte ayıp olmaz sor bitanerm

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

sanal diferansiyel kilidi , vw şeysi, teknikte ayıp olmaz sor bitanerm

Yarın yokmuşuz gibi defransiyeller hakkında komuşalım :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Yarın yokmuşuz gibi defransiyeller hakkında komuşalım :crazy:

kumsalda telefon çekmiyor yoghum ben

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...