İçeriğe Yönlendir

Tiptronic Şanzıman Kaydırma Sorunu


Furkan Bakırel

Recommended Posts

Furkan Bakırel

Sanırım bir sorun var gibi ama yok gibi de içinden çıkamadım.Drive modda şanzıman sanki cvt şanzıman gibi bir devire sabitleniyor 1-2-3-4 aynı devirde bitiyor hemen 5 e geçiyor ama bunu sadece Drive modda çok az gaza basınca yapıyor S modda yada Manuel modda böyle bir problem yok. Herhangi bir arıza kodu yok ama Drive modda debriyaj balatası zayıflamış manuel şanzıman gibi. 
0-100 normal

100-200 normal 

Yokuşlarda en ufak kaçırması yok (Yokuş kalkış desteği yok) 

Vuruntu kararsız kalma gibi bir durum yok 

Son hız eskisi gibi , vcds üzerinden bakıyorum tork konvertörü kilitleniyor ama olması gerekenden yüksek bir devirde kilitleniyor.Kilitlenince her şey olması gerektiği gibi.Çok az gaza basarak kullandığım için adaptasyonu bozulmuş olabilir gibi bir fikir veren oldu, konvertör bozuk , balatalar bitik diyen oldu , pompa bozuk diyen oldu. Burada da zf servisi yok ☹️ yağı hiç değişmedi 195bin km de ZF 6hp19A .

 

Videodaki gibi birebir aynı sıkıntı 
 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Selam Furkan, yeni mi başladı bu? Daha önce düzgün müydü?

ZF servisi dışında elletme bence, ben son görüştüğümde fiyatları makuldü, astarı yüzünden pahalıya gelebilir dışarıda. Ya da ZF ile görüşüp o bölgede tavsiye edilen bir yer sormakta fayda olabilir.

Senin KM bayağı düşük, ben aldığımda 280K gibi yağ değiştirdim, şu an 320K olduk, büyük bir sıkıntı yok ama keyfe keder revizyon yaptıracağım eğer araba kalırsa. 300K'da revizyon için gitmiştim gerek yok dediler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
  Selim Bilgin yazdı:

Selam Furkan, yeni mi başladı bu? Daha önce düzgün müydü?

ZF servisi dışında elletme bence, ben son görüştüğümde fiyatları makuldü, astarı yüzünden pahalıya gelebilir dışarıda. Ya da ZF ile görüşüp o bölgede tavsiye edilen bir yer sormakta fayda olabilir.

Senin KM bayağı düşük, ben aldığımda 280K gibi yağ değiştirdim, şu an 320K olduk, büyük bir sıkıntı yok ama keyfe keder revizyon yaptıracağım eğer araba kalırsa. 300K'da revizyon için gitmiştim gerek yok dediler.

Genişlet  

Merhaba abi.  Bir anda oldu her şey normaldi garaja çekmiştim sonra çıkardım akü zayıftı çalışırken komple elektrik gitti geldi hafif meyilli yolda gidiyordum motor soğuktu bir anda baktım motor rölantide hız 50 civarı ama vites boşa geçmedi Drive modda idi hiç böyle yapmazdı sonra bu şekilde davranmaya başladı eskisi gibi değil gibime geliyor çok çabuk geçiyor vitesleri kavrama üst devirlerde kilitleniyor bende hiç gaza basmıyorum çünkü çok hızlanıyor devirli ağır ağır giderken beni rahatsız ediyor bu durum. ZF ye mail attım dönüş olmadı. Sadece Drive modda bu şekilde davranıyor. Mekanik bir problem olduğunu zannetmiyorum çünkü böyle bir şanzıman için fazla bir km’de değil ama ne yapacağımı bilemedim 🤷🏻‍♂️ elletmek istemiyorum kimseye yapamayacaklarına eminim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin
  Furkan Bakırel yazdı:

Merhaba abi.  Bir anda oldu her şey normaldi garaja çekmiştim sonra çıkardım akü zayıftı çalışırken komple elektrik gitti geldi hafif meyilli yolda gidiyordum motor soğuktu bir anda baktım motor rölantide hız 50 civarı ama vites boşa geçmedi Drive modda idi hiç böyle yapmazdı sonra bu şekilde davranmaya başladı eskisi gibi değil gibime geliyor çok çabuk geçiyor vitesleri kavrama üst devirlerde kilitleniyor bende hiç gaza basmıyorum çünkü çok hızlanıyor devirli ağır ağır giderken beni rahatsız ediyor bu durum. ZF ye mail attım dönüş olmadı. Sadece Drive modda bu şekilde davranıyor. Mekanik bir problem olduğunu zannetmiyorum çünkü böyle bir şanzıman için fazla bir km’de değil ama ne yapacağımı bilemedim 🤷🏻‍♂️ elletmek istemiyorum kimseye yapamayacaklarına eminim.

Genişlet  


Sen bakmışsındır şanzımanla ilgili kod atmış mı akü işinden sonra? 

ZF’yi de telefonla arayabilirsin. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Furkan Bakırel yazdı:

akü zayıftı çalışırken komple elektrik gitti geldi

Genişlet  

 

Buradan başla belki de hiçbirşeye gerek kalmayacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
  Selim Bilgin yazdı:


Sen bakmışsındır şanzımanla ilgili kod atmış mı akü işinden sonra? 

ZF’yi de telefonla arayabilirsin. 

Genişlet  

Transmission dct iletişim kopukluğu gibi bir hata atmıştı sildim onu silindi harici olarak sürekli verdiği bir hata yoktu. Arasam cevaplarla mı ?

  Ali Darbaz yazdı:
Genişlet  

Giderim mesele değil de oraya gidince komple revizyon yada farklı bir durum çıkarsa maddi açıdan içinden çıkılmaz bir hale gelir 🤕 en kötü ihtimalle 70-80 bin para ayırmam lazım o da çok mümkün görünmüyor.Sadece gitmiş gelmiş olurum. 

  Metin Akbal yazdı:

 

Buradan başla belki de hiçbirşeye gerek kalmayacak.

Genişlet  

Alayım yeni bir akü bakalım umarım eski haline gelir.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Furkan Bakırel yazdı:
  Selim Bilgin yazdı:

 

Genişlet  

Transmission dct iletişim kopukluğu gibi bir hata atmıştı sildim onu silindi harici olarak sürekli verdiği bir hata yoktu. Arasam cevaplarla mı ?

Genişlet  


Ben bir kere telefonla arayıp mühendisle konuşmuştum ama o zaman daha yeni başlamışlardı yine de bi şansını dene bence. Ahmet bey idi ismi hatta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Furkan Bakırel yazdı:

Transmission dct iletişim kopukluğu gibi bir hata atmıştı sildim onu silindi harici olarak sürekli verdiği bir hata yoktu. Arasam cevaplarla mı ?

Giderim mesele değil de oraya gidince komple revizyon yada farklı bir durum çıkarsa maddi açıdan içinden çıkılmaz bir hale gelir 🤕 en kötü ihtimalle 70-80 bin para ayırmam lazım o da çok mümkün görünmüyor.Sadece gitmiş gelmiş olurum. 

Alayım yeni bir akü bakalım umarım eski haline gelir.

Genişlet  

 

Ölçtür ya da ölç ona göre karar verirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
  Metin Akbal yazdı:

 

Ölçtür ya da ölç ona göre karar verirsin.

Genişlet  

Ölü şarjdan çıkarıp marşa basınca 8voltlara düşüyor, ama şanzımana odaklandım şimdi.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Furkan Bakırel yazdı:

Ölü şarjdan çıkarıp marşa basınca 8voltlara düşüyor, ama şanzımana odaklandım şimdi.

Genişlet  

 

Ölmüş hacı o.

 

Hanımın mesai arkadaşının Corolla var otomatik akü bitince vites kadran şarj vs herşey karışmış. İhtimal dahilinde.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Bugün araç yolda giderken bir anda stop etti çalıştırdım bir daha stop etti arkadaş arkadan bayağı duman attığını söyledi. Aküyü götürdüm aküsü sağlam ama deşarj olmuş dolduralım dediler ama düşük voltaj arabayı bozdu 😐. İkame olarak sağlam akü getirdim ama araba yine patırtılı ve dumanlı çalışıyor çok canım sıkıldı. 

IMG_3165.jpeg

IMG_3165.jpeg.d3b10e831a0e1bc057c66760f6da502c.jpeg

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Şarj dinamosunu da kontrol ettirmekte fayda var, dolu akü takılınca arızaları silip denemek lazım 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Furkan Bakırel yazdı:

Bugün araç yolda giderken bir anda stop etti çalıştırdım bir daha stop etti arkadaş arkadan bayağı duman attığını söyledi. Aküyü götürdüm aküsü sağlam ama deşarj olmuş dolduralım dediler ama düşük voltaj arabayı bozdu 😐. İkame olarak sağlam akü getirdim ama araba yine patırtılı ve dumanlı çalışıyor çok canım sıkıldı. 

IMG_3165.jpeg

IMG_3165.jpeg.d3b10e831a0e1bc057c66760f6da502c.jpeg

Genişlet  

 

Enjektör kalibrasyonları bozulmuş olabilir mi?

Sağlam akü ile arıza kodlarını sildikten sonra bir süre kullanınca geçer diye düşünüyorum. Geçmezse ustasına sorarız.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
  Selim Bilgin yazdı:

 

Enjektör kalibrasyonları bozulmuş olabilir mi?

Sağlam akü ile arıza kodlarını sildikten sonra bir süre kullanınca geçer diye düşünüyorum. Geçmezse ustasına sorarız.

Genişlet  

Akü geldi şarjdan çalıştırdım yine bir iki kez aynı sıkıntıyı yaptı, sonra düzeldi gibi şimdilik tekleme yok gibi ama emin değilim. Tüm arızaları sildim sonra 5 numaralı enjektör hata verdi soketleri kontrol ettim ve arıza silindi. 
   Yarın garajdan çıkıp deneme yapacağım inşallah bir problem olmaz ama soğudum araçtan 😔 .IMG_3202.jpeg.881f03642493f0960a3578ba4b285770.jpeg

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
(düzenlendi)

Sorun devam ediyor. Bana iyi bir ecu tamircisi lazım 

tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Furkan Bakırel

Sorunun sebebini buldum ecu üzerinde yer alan transistörlerden biri resmen ikiye ayrılmış 😞 sıkıntının sebebi bu parçaymış. Arızayı tespit ettikten sonra Kayseri’ye gittim Ecu tamiri yapan bir yere çok cüzi bir rakama yaptırdım. Sorun çözüldü 😀😀 bayağı keyif bozucu bir sıkıntıydı ama hem maddi olarak hemde manevi olarak kolay çözüldü garajımın olması çok büyük avantaj sağladı.

IMG_3304.jpeg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...