İçeriğe Yönlendir

Yağ Bakımını Planlı Olarak Geç Yapmak.


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Plan yapma plan dediğinizi duyar gibiyim. Neyse malum ekonomik şartların belimizi büktüğü bugünlerde merak ettiğim bir konu var.

 

Şimdi yağ bakımını 10.000 de bir yapmamız tavsiye ediliyor üretici tarafından. Arabadan arabaya farklı tabi kimisi 15 de gidiyor, kimisi 20 de gidiyor. Mesela Renault Fluence 20.000/yıl olarak belirlenmiş. 

 

Ford'un UK sitesine kayıt olup, aracımı şase ile eklediğimde bana şöyle bir bakım periyodu çıkarıyor ve her bakımda yapılacak işleri listeliyor.

 

image.png.af30f03298c84b28ef2f5ecb49782fd7.png

 

Şimdi burada 12.500 mil diyor. Yani 20.000 km. Ancak forumlarda gördüğüm kadarıyla kullanıcılar bu kadar beklemiyor 6 ile 8 arasında bakımı yapıyorlar. Yani en iyimser olarak 10.000 km, En kötümser olarak ise 20.000 km.

 

Aracın yaşı ve motor durumu da göz önüne alınırsa bunu aşağıya doğru çekmek daha mantıklı. O yüzden ben bakımları 12.500 km de bir yapmayı düşünüyorum. Ne kazanacaksınız demeyin yılda 2 kez bakım yapıyorum şu anda. Dolayısı ile her 4 bakımda 1 bakım bedavaya gelmiş gibi olacak.

 

Genel kanı aracın kullanıldığı şartlara, gün içinde ne kadar dur kalk yapıldığı, ne kadar marş basıldığı, iklim şartları da önemli deniyor. Ancak ben bunları gözardı ediyorum.

 

O yüzden sorum şu, arabayı 10.000 km yerine 12.500 de yağ bakımı yaptı diye motoru bozuldu, şu oldu bu oldu diye elimizde teknik bir veri var mı? Varsayımlar değil gerçek bilgiler üzerinden örnek lazım.

 

He bir de bakımda kullanılan malzeme de önemli. Ben paramın yettiği en iyi yağı almaya çalışıyorum. O yüzden pahalı yağ, uzun periyot mu yoksa ucuz yağ kısa periyot mu onu da sorayım. Mesela 1000 tl lik yağ ile 10.000 de bir bakım yapmak mı yoksa 500 liralık yağ ile 5000 de bir bakım yapmak mı? İkisi de aynı spesifikasyonları karşılıyor. Örnek yağlar;

Birinin litresi 194 lira, diğerinin litresi 125 lira. Ford servisi sağdakini koyuyor. Ben soldakini.

 

image.png.ceeb03f51b155c3ae1f0bf8b0f12e591.pngimage.png.4c7a00ca2529b92222422375e6722f57.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Aveonun teknik dökümanında hava filtre elemanını 30 bin km de bir değiştirin diyor ben sıkıntı olacağını sanmıyorum egeanın bakımı 20.000 kmde bir bazen yıl doluyor ben 20 bini bekliyorum 2 3 ay :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ülkemizde 15bin km veya 1 yıl. Almanya'da 20bin.

Yağın pahalı olması bir şey kazandırmaz bence , üretici tavsiyesi önemli.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Benim asıl merak ettiğim bu kullanmaz klavuzları ülkeye özel mi yazılıyor. Yoksa tüm ülkelerde mi ayrı. Malum farklı görüşler var. 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben her arabamı en az 1500 km geç götürüyorum. ama her 3000 km de yeni hava filtresi koyuyorum. kaliteli ve ısıya dayanıklı yağ en önemlisi.  özellikle de sabit devirde kullanım fark eden en önemli detay. eğer sürekli dur kalk, soğuk motor, hele tozlu yollar varsa erken bile değişmesi lazım. diğer türlü euro 6 kamyonun yağı 40 bin km de değişirken euro 5 arabanın 15 bin de değişmesi tam bir pazarlama başarısıdır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim bakım periyodu 15 bin.. Ancak araç 12000 olunca geri saymaya başlıyor.. Ben de her marşta uyarıyı gördüğüm için. 12-14 bin aralığında değişiyorum genelde.. 

Filtreye güvenemiyoruz yağa güvenemiyoruz. Ne yazıkki güvensiz bir toplumda yaşıyoruz. 

Bu sebeple bakımı çok uzatmak istemiyorum.. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

15 binde bir normal bakım. 85 sercede bile 5 bin 7 bin km de bakım yapmıyordum ben. 20 bin km için ise yağ kaliteli olmalı. 10 binde bir bakım yazan ustalar iyi de tek yağ boşaltmays bile 100 lira para istiyorlarken. Bakım vs o kadar kısa sürede zor. Ayrıca km dışında yaza ve kışa girerken yapardık eskiden km de denk gelirdi 6 ayda bir için şimdi senede bir yaparsak iyi.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

ben 10 binde bir yaparım eski kafalıyım. araba 9 binde flansa uzun yol varsa yola gitmeden değişirim genelde 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

ben 10 binde bir yaparım eski kafalıyım. araba 9 binde flansa uzun yol varsa yola gitmeden değişirim genelde 

 

 

bence asıl uzun yoldan gelince değiştirmek mantıklı. zaten uzun yolda en az eskiyor çünkü hep sabit ısı var yarış yapmıyorsan.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

bence asıl uzun yoldan gelince değiştirmek mantıklı. zaten uzun yolda en az eskiyor çünkü hep sabit ısı var yarış yapmıyorsan.

benimki yağ eskidiğinden değilde hani arabanın bi eksiği varsa usta baksın yola çıkmadan halledelim mantığından dı. ama artık ustalara bak desende bakmıyorlar usta kalmadı yağ boşalt doldur ne kadar 3888 TL .

İnsan bir inceler kayışları  rulmanları sağlammı fren balatası nasıl alt takımda sıknıtı varmı vs yok hiçbişeye bakmıyorlar 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Benim bakım periyodu 15 bin.. Ancak araç 12000 olunca geri saymaya başlıyor.. Ben de her marşta uyarıyı gördüğüm için. 12-14 bin aralığında değişiyorum genelde.. 

Filtreye güvenemiyoruz yağa güvenemiyoruz. Ne yazıkki güvensiz bir toplumda yaşıyoruz. 

Bu sebeple bakımı çok uzatmak istemiyorum.. 

 

yağı petrolün marketinden al derim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

benimki yağ eskidiğinden değilde hani arabanın bi eksiği varsa usta baksın yola çıkmadan halledelim mantığından dı. ama artık ustalara bak desende bakmıyorlar usta kalmadı yağ boşalt doldur ne kadar 3888 TL .

İnsan bir inceler kayışları  rulmanları sağlammı fren balatası nasıl alt takımda sıknıtı varmı vs yok hiçbişeye bakmıyorlar 

yağı petrolün marketinden al derim

e o zaman git istasyonda bedavaya değiştirt? petrol ofisi maksimayı bas geç.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ümit Türk yazdı:

Benim asıl merak ettiğim bu kullanmaz klavuzları ülkeye özel mi yazılıyor. Yoksa tüm ülkelerde mi ayrı. Malum farklı görüşler var. 

 

Evet. Bölgeye göre ülkeye göre değişir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sadece yağ değiştirmekle bakım olmaz , baltaya bakarsın,el freni ayarlarsın, motor suyuna bakarsın, kapıları yağlarsın , kayışlara bakarsın vs

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Taksici arkadaşım var. Bakımı hep zamanından önce yapar. Şimdiye kadar hiç motor sıkıntısı yaşamamış. Kullandığı sembol 800k üstünde enjektör dahil ellenmemiş.

20-25 günde bir yağ bakımı yaptırıyor. 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Motor saatine de bakmak lazım. İstde adam 10 bin km yi atıyorum 1000 saatte yapıyor. Ben ayvalıkta 10 bin km yi 150 saatte yapıyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ersen Tapan yazdı:

Taksici arkadaşım var

altın kural: adettir arızalar söylenmez nazar değer

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

e o zaman git istasyonda bedavaya değiştirt? petrol ofisi maksimayı bas geç.

Mis

Mert Gülkokan yazdı:

Benim dizel motor 15 bin de bir ama bu zamana kadar hep 10 binde bir yapıyordum ilk kez bu dönemde 15 bin km doldu ama 1 yıl dolmadı 7 ayda 15 bin km yapmışım

 

Para olduğu sürece 10 bin kmde bir yağ değiştireceğim km 165 bin oldu 2.5 sene de 60 bin km yol yapmışım 

Senin dediğin gibi yapayım dedim adamlar 2019 model yağı rafta tutuyorlar 600 tl de para istediler

Petrolden petrole farklı bı kaç petrole bakmak lazim

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Eşimde Peugeot 208 var 2015 Model, 22bin km de. Şimdiye kadar 4 yağ-filtre bakımı yaptım. Fazla km yapmayınca 2 yılda bir rutine bağladım. Yağı total quartz 0-30 alıyorum. Sanayide 5-30 koyuyorlardı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Az km de yapsam içime sinmez bakımı geçirmek. Ne erken ne geç, tam zamanında veya kilometresinde yaparım. 4 mevsim, soğuk sıcak yağmur çamur her koşulda tepe tepe kullanıyoruz sonuçta, değer.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pasat 15.k. garanti bitti ve hemen 25.k'ya çıkardık bakımlarını. Doğru malzeme ile bişey olmaz. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Servet Aydın yazdı:

Pasat 15.k. garanti bitti ve hemen 25.k'ya çıkardık bakımlarını. Doğru malzeme ile bişey olmaz. 

Uzun yol değil mi abi. Kısa mesafe yapan, 2 km git stop et yapan adam için fazla km. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...