İçeriğe Yönlendir

Bakım Sonrası Geç Çalışma


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama

2004 model 1.4 hdi sw 206 aldım.

5000 km yol yaparak aracın eksikleriyle alakalı bir liste yaparak bakımlarını kendim yaptım. Sonrasında araç geç çalışmaya başladı. Soğukken yaklaşık 10 saniye sıcakken de yaklaşık 5 saniyede anca çalışıyor. Bakım öncesi böyle bir problemim yoktu. Kurcaladığım alanlar....

 

Trigeri setini değiştim.

Dreksiyon pompasını değiştim.

Turbo ısı kalkan seti turbo giriş çıkış yağ borularını değiştim değişirken turbo ve katalizörü söküp tekrar taktım.

Yağ soğutucu iç ve dış contaları değiştim.

Vakum pompası contalarını değiştim.

Termostatı değiştim.

Vites çubuklarını değiştim.

Ön amortisöt takoz bilya setleri ve teker rulmanlarını değiştim.

Kalörifer peteğini değiştim

Yağ,hava,polen filtreleri antifiriz ve motor yağı değişti.

 

Triger senteyi 2 kez kontrol ettim sentesi yerinde.

Mazot hortum setini değişecektim ama araca uygun gönderilmemiş araç üzerindekini söktüm yenisinin uymadığını farkedimce geri taktım.

Krank sensörünün okuyucu kısmında ucunda daha öncesinden bir sürtünme sebebiyle deformasyon var ama çok önceden olmuş ondan dolayı geç çalışma problemi yapsa bakımdan önce de yapardı deformasyon eski çünkü.

Mazot hattında herhangi bir sebepten hava yapmış olsa çalışan aracı stop edip hemen geri marş yapınca hemen çalışırdı diye düşünüyorum ama sıcak motorda hemen stop edip çalıştırsam bilebyaklaşık 5 sn. geç çalışıyor.

Araç halen askıda test etme fırsatım olmadı rolanti düzgün ama sürüşde de anormalllikler olabilir o yüzde geç çalışma dışında bir problem yok diyemiyorum belki vardır yarın test edecem.

Mazot filtresi dahil her şey orjinal ürünler kullandım kurcaladığım yerleri söyledim sebebi ney olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Mazot hortum setini değişecektim ama araca uygun gönderilmemiş araç üzerindekini söktüm yenisinin uymadığını farkedimce geri taktım.

contasından felan hava alıyor olabilir bu motorun en hassas noktası da o hortumlar silsilesi

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağlar Bayur yazdı:

contasından felan hava alıyor olabilir bu motorun en hassas noktası da o hortumlar silsilesi

Bu seti araç üzerinden alamadım mazot pompasının en alt tarafına giden borunun klipsine ulaşamadım el girmedi.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Bir de dreksiyon pompası sorunum var eskisi ses yapıyordu yenisini alıp taktım yanlış hatırlamıyorsam ramsan marka sıvısı güzel görünüyordu değişmedim eskisi hidroliği tekrar kullandım. Taktım araç çalıştırdım ses yok ama yeni pompanın basınçlı borusu eskiye göre  fazla ısınıyor sanki ve dreksiyon eskisinden daha sert... bir ara araçtan kayış sıyırma sesi geldi stop etti pompa kitlemiş gibi oldu sonra biraz araştırdık hava alma olayı varmış o hava alma işini de yaptım şu an pompada sıkışma, aracı stop ettirme olmadı ama ısınma devam ediyor. Rolantide tam sag tam sol yaparken dreksiyon sert 2000 devirde tam sag tam sol yaparken dreksiyon yumuşacık oluyor hatta bir ara kendi kendine sol yapıtığını farkettim son olarak bugun de araç önü havada stop halde iken  elimle tekerden turarak tam  saga tam sola çevirirken dreksiyon kutusu içindem hava kabarcıkları sesi duydum fışıkkk fışıkkkk. Buna yorumunuz nedir.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Servet Aydın yazdı:

Marş hızı bakım öncesi hız ile aynı mı? 

Aynı hehangi bir sıkışma kasılma veya akım yetersizliği yok.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bence sentede ufak kaçıklık var veya krank sensöründe.

 

Sıcak soğuk motor arasındaki çalışma süresinin azalması sente ihtimalini arttırıyor bence. Sübaplar ısınıp genleştiği  için sente kaçık olsa bile kompresyon daha çabuk oluşuyor ve çalışıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Behlül Baş yazdı:

Bence sentede ufak kaçıklık var veya krank sensöründe.

 

Sıcak soğuk motor arasındaki çalışma süresinin azalması sente ihtimalini arttırıyor bence. Sübaplar ısınıp genleştiği  için sente kaçık olsa bile kompresyon daha çabuk oluşuyor ve çalışıyor 

Sente 2 kez kontrol edildi 1 diş bile kaçık değil.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Geç çalışma exantrik pozisyon sensörü nedeniyle olabiliyor. Wv ve dci motor öyle. Soketi çıkartıp deneme yapın isterseniz. Çalışacak ise yine geç çalışacaktır. Bir de arıza vs varmı arka planda, ekrana yansımayan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Servet Aydın yazdı:

Geç çalışma exantrik pozisyon sensörü nedeniyle olabiliyor. Wv ve dci motor öyle. Soketi çıkartıp deneme yapın isterseniz. Çalışacak ise yine geç çalışacaktır. Bir de arıza vs varmı arka planda, ekrana yansımayan

Arıza lambası yakmadı ama arka planda arıza var mı bakmadım. Egzanteik poz sensör soketini çıkartıp marş yaptığımda hangi durum olursa nasıl bir yprum yamalıyım. O kısmı açabilir misiniz

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Soket çıkık ve aynı geç zamanla çalışma varsa sensör okumuyor kablo kırığı veya sensör hatası. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Başta bahsettiğim sıcak motor soğuk motor tabirini stop halinde bekledikçe çalışma süresi uzuyor olarak güncelliyorum.

Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Başta bahsettiğim sıcak motor soğuk motor tabirini stop halinde bekledikçe çalışma süresi uzuyor olarak güncelliyorum.

Mesela motor soguk marşa bastım 7 saniyede çalıştı hemen stop edip marşa tektar basınca motor halen soğuk ama bu sefer 4 saniyede çalışıyor. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tesadüf aynı hata. 2.0 commonrail wv motoru. Kaç gün saç baş yolduk hatayı bulana kadar. Sensör okuyor hata vermiyor. Değişim yapıldı, motor dört beş saniye sonrası çalışma sonrası tek turda çalışmaya başladı

Tesisatı bile dağıttım

3AE4793F-0CDC-4092-A12C-F6EB5704BB6B.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Yeni aldığım mazot filtresinin üzerinde müşür yoktu eskisinin üzerindekileri taktım takarken contaları deforme olsa veya tam sıkamamış olsam bu geç çalışmayı yapar mı onun dışında bu müşürlerden birine mavi birine yeşil soket geliyor bunlar ne müşürleridir ve önemleri nedir. Yeşil olan soket eskisinde takılı değildi boşta idi ucu kırık kirli idi temizleyip bir şekilde yerine oturtmuştum.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Çağlar Bayur yazdı:

mazotta su algılama müşürüdür

yeşil soket mazot su algılama müşürü ise tek fonksiyonu ekranda lamba yakmak olsa gerek geç çalışmayla alakası yoktur değil mi? Mavi soketli müşür ne müşürü peki yukarda bahsettiğim şekilde bir aksilik var ise geç çalışmaya neden olabilirler mi. Bu olay bakımdan sonra meydana geldiği için ben yeni bir mazot filtresi siparişi de verdim bu arada belki filtredendir diye.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yok geç çalışmaya etkisi olmaz pug a özel bir dutum yoksa diye belirteyim, fransız bu ne yapacağı belli olmaz ancak o motorun dizaynında mazotta hava yapma isteği çok fazladır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Geç çalışma exantrik pozisyon sensörü nedeniyle olabiliyor. Wv ve dci motor öyle. Soketi çıkartıp deneme yapın isterseniz. Çalışacak ise yine geç çalışacaktır. Bir de arıza vs varmı arka planda, ekrana yansımayan

sıcak motordamı? herzamanmı?

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Araç bir kaç gün içinde çalışma süresini kademe kademe azaltarak sıfıra indirdi şu an bakımlardan önceki gibi marş anında hemen çalışıyor. Arttık hava mı yapmıştı da kendi kendine giderdi filtre süzmüyordu da o mu alıştı bilemedim ama düzeldi. Sabahları akşamları sıcak soğuk farketmeksizin tek marş çalışıyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Doğan Arşiray yazdı:

sıcak motordamı? herzamanmı?

Her zaman. Bu arada 2.0 tdi transporter motoru bizim makinada çalışan blok. Ecu aynı yazılım farklı. Devasa motor 36kw olmasına karşın 600nm tork var. 2500 dd max. Oem eksantrik sensörü uymadı. 800 TL doğuşta. Elde patladı. Jungheinrich'ten parça kodu ile aldım 7500tl ve makina normal çalışmaya başladı. 

Çağlar Bayur yazdı:

çalışıyorsa kurcalanmaz, ne olmuşsa birşey olmuş, kaput kapatılır

Bi açıp baksak bi kerecik

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Devasa motor 36kw olmasına karşın 600nm tork var. 2500 dd max. Oem eksantrik sensörü uymadı.

düşük güç yüksek tork iç elemanlar farklı olmadan nasıl mümkün olacakki? strok boyu filan farklıdır illaki.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Bi açıp baksak bi kerecik

ilk çıkan pilli arabalarda kaput teli yoktu

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Doğan Arşiray yazdı:

düşük güç yüksek tork iç elemanlar farklı olmadan nasıl mümkün olacakki? strok boyu filan farklıdır illaki.

Piston kolu uzundur muhtemelen. Blok çok büyük

Çağlar Bayur yazdı:

ilk çıkan pilli arabalarda kaput teli yoktu

Tel ne yaa. Elektrikle açılır zaten🍗

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

strok aynı şey zaten. alt devir de tork gelir makine devir çeviremez yüksek momentten ötürü. motorsikler motorunun tam tersine.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...