Mehmet Yener1 23 Mayıs 2023 Paylaş 23 Mayıs 2023 Herkese merhabalar.. Araç Mondeo Mk3 banzin+LPg Otomatik vites Ghia-x. geçen yaz aracımı şarj dinamosunu defa yaktığımdan dolayı klimasız kullanmak zorunda kalmıştım. şehir içinde klimayı her açtığımda ortalama dakika içerisinde şarj dinamosunu yakıyordum. uzun yolda problem olmazken şehir içerisinde bu problemin oluşması hayli ilginç gelmişti. kışın şarj dinamosu ile ilgili hiçbir problem yaşamadım. havalar ısınınca aşşağıda linkini vereceğim iki durum dikkatimi çekti. 1. Araç hareket halinden durağan hale geçtiğinde yani ışıklarda vs durduğumda anlık olarak devir çok aşağılara düşüyor (beraberinde araç voltajı da ) ve geri toparlıyor. Klima açıkken bu voltaj düşmesini 12.1 voltlara kadar gördüm. şuan araçta 150 amperlik iki sinyal kablosu çıkışlı (orjinali 3 sinyal kablosu çıkışlı) şarj dinamosu var. eskisine göre 13,2 voltun altını görmüyorum. şarj dinamosunun yanma sebebi olarak devir düşmesinden kaynaklı voltaj dalgalanması olduğunu düşünüyorum. 2. İkinci kademe fan çalıştığında voltaj çok aşağı düşüyor. NOT: Düşüş çok olmasın diye rolanti motorunu biraz açtığımdan dolayı devirim 800 rpm civarında. 700-750 rpm iken araç kendini toparlamakta zorlanıyordu. Değerli yorumlarınızı bekliyorum. https://youtu.be/nY7eVVOxmu4 2.Devre fan açıken, araç rolantide https://youtu.be/LRS6MBBqVsQ Yorum bağlantısı
Mehmet Yener1 23 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2023 Klima kompresörü sağlam. rahat dönüyor. en son kligramına göre gaz verdim. emme ve basma basınçları gayet güzel ve ideal çalışıyor. benim asıl kafama takılan iki sebep var. birincisi neden araç hareket halindeyken durduğumda anlık olarak rolanti düşüp toparlıyor. ikincisi fan ikinci kademe devreye girdiğinde o kadar voltajın düşmesi normal mi? akü + kutup başını değiştirip kablo sağlamlığını kontrol ettik. şarj dinamosundan aküye gelen kabloyu 50 lik kablo ile yeniledim. en son bayramda motor tarafında ki bütün şasi noktalarını söküp, temizlikğini yaptıktan sonra yerine monte ettim. Klima açıkken Soğurtucu fan 1. kademe devereye giriyor, içerinin fanı normalde en yüksek kademeden başlıyor, birde klima kompresörünü devereye alan zımbırtıdan ekstra yük gelince şarj dinamosuna fazla yük biniyor. en son durduğum da rolanti dalgalanmasından kaynaklı şarj dinamasuna ani yük binince herşey şişip kalıyor. ikinci fanı açınca voltajın o kadar düşmesi de normal gelmedi bana. birde şarj dinamosunun 3. ucu ne işe yarıyor? şarj dinamosu beyinden talimat alıyor mu? veya şarj dinamosundan beyine gelen voltaj değerine göre araç algoritmalarında değişiklik oluyor mu? Kafamda deli sorular... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2023 Paylaş 23 Mayıs 2023 rölanti en son probleminiz, bu garip bir elektrik arızası, arabayı bile yakma riski taşıyabilir Yorum bağlantısı
Mehmet Yener1 23 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2023 en son motoru indirttiğimde , motor tarafında ki tüm tesisatı söktürüp elden geçirttim. sadece enjektör kablolarında gevreme vardı onu yaptılar. yaklaşık bir yıldır aracı kullanıyorum. problemin nerden kaynaklandığını bilmiyorum. acaba fan motorları fazla akımmı çekiyor. malesef dc ampermetre olmadığı için ölçemiyorum. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 23 Mayıs 2023 Paylaş 23 Mayıs 2023 Smart Charge sistem var Ford'larda. O 3 uçlu kablo dediginiz o işe yarıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Yener1 23 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2023 tam olarak açılımı nedir bunun? açıklayabilirmisiniz? orjinal şarj dinamosu varken de aynı olayı yapıyordu. şimdiki fark 12 voltlara düşmüyor ve şarj lambası sürekli yanık kalıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts