Tulak Akan 21 Mayıs 2023 Paylaş 21 Mayıs 2023 Merhaba, ailemizden birinin aracinin 10 bin bakimini yapicaktik. Niyetlenmistik boyle ve sanziman yagini da degistirmek istedik. Fakat, videolar izlerken, fren hidroligi yagini vag grubunda degistirirken ustalar, ustden debriyaj yag tapasindan, fren hidroliginin kalan kisminida bosaltigini gorduk. Usten aku tarafindan kalan bir miktari aldi. Kafa karisti tabi, bizim alttan bosalttigimiz ve yandan ekledigimiz sanziman yagi ile fren hidrolik yagi ayni mi ? (DOT 4) Yani bosuna sanziman yagi degistirmeyelim diye diyorum. Fren degisirken ustaya sanzimani da degistir deriz bari (Videolardaki gordugumuzde fren hidroliginin debriyaj bolumunde ne isi var anlamadim) Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 21 Mayıs 2023 Paylaş 21 Mayıs 2023 Şanzuman yağı ayrı fren hidrolik yağı ayrıdır motor yağı ayrıdır. siz çok farklı şeylerden bahsediyorsunuz. Kafanız çok karışmış 10 binde fren yağı değişmez Şanzuman yağı da değişmez. 10 binde motor yağı değişir. Motor yağı alttan tapa açılır yağ boşalır tapa kapandıktan sonra motor yağ kapağından yağ koyulur araca göre değişir motor yağı koyulur Fren hidrolik yağı tekerlek merkezinden açılır akünün yanındaki fren merkezinin üstündeki fren yağ deposundan yağ ilave edilir fren pompalanarak eski yağın dışarı çıkması sağlanır üsten yeni yağ ilave edilir hava yapmasın diye Şanzuman yağı gene alttan tapa açılıp yağ boşaltılır Şanzuman üzerindeki yağ kapağından yağ eklenir 2 Yorum bağlantısı
Tulak Akan 21 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 21 Mayıs 2023 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: Şanzuman yağı ayrı fren hidrolik yağı ayrıdır motor yağı ayrıdır. siz çok farklı şeylerden bahsediyorsunuz. Kafanız çok karışmış 10 binde fren yağı değişmez Şanzuman yağı da değişmez. 10 binde motor yağı değişir. Motor yağı alttan tapa açılır yağ boşalır tapa kapandıktan sonra motor yağ kapağından yağ koyulur araca göre değişir motor yağı koyulur Fren hidrolik yağı tekerlek merkezinden açılır akünün yanındaki fren merkezinin üstündeki fren yağ deposundan yağ ilave edilir fren pompalanarak eski yağın dışarı çıkması sağlanır üsten yeni yağ ilave edilir hava yapmasın diye Şanzuman yağı gene alttan tapa açılıp yağ boşaltılır Şanzuman üzerindeki yağ kapağından yağ eklenir Aynen dogru diyosunuz, 10 binlik isleri hallederken fren hidroliginide degistirelim dedik, ama video da sanzuman ust bolgesinden de fren hidrolik yagi cekildi, bizde sanziman yagini ayri frenden bagimsiz biliyorduk, ama durum boyle oldu. Yada soylede sorabilirim: fren hidrolik haznesine ekleme yapip tekerlerden de eski yagi alip eksileni ekleyip yola devam edebilir miyiz ? Baska bir yerden fren hidroligi bosaltilmasina gerek var mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 21 Mayıs 2023 Paylaş 21 Mayıs 2023 Tulak Akan yazdı: Aynen dogru diyosunuz, 10 binlik isleri hallederken fren hidroliginide degistirelim dedik, ama video da sanzuman ust bolgesinden de fren hidrolik yagi cekildi, bizde sanziman yagini ayri frenden bagimsiz biliyorduk, ama durum boyle oldu. Yada soylede sorabilirim: fren hidrolik haznesine ekleme yapip tekerlerden de eski yagi alip eksileni ekleyip yola devam edebilir miyiz ? Baska bir yerden fren hidroligi bosaltilmasina gerek var mi ? Fren hidrolik yağı değişimi usta tarafından veya iyi bilen birisi tarafından yapılmalı hava yaparsa frenlerle tam tutmaz sıkıntı olabilir. Sizin gördüğünüz Şanzuman üst kısmında bulunan, akünün yanında fren yağ haznesidir. Oradan bir miktar boşaltılır ancak fren hortumlarinda kalanı da değişmek gerekir onun için hava yapmasın diye üsten yağ konulurken fren merkezinden frene basılarak yeni yağ gelen kadar işlem devam edilir. Dikkat edilecek şey üsten koyulan yağ, teker merkezinden çıkanlardan fazla olmalı yağ yerine hava gitmemelidir. Yağ tamamlandıktan sonra tüm teker merkezlerinden havanın alınmasında fayda var iyi bir usta tek tekerdenden havayı alabilir. Yorum bağlantısı
Tulak Akan 21 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 21 Mayıs 2023 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: Fren hidrolik yağı değişimi usta tarafından veya iyi bilen birisi tarafından yapılmalı hava yaparsa frenlerle tam tutmaz sıkıntı olabilir. Sizin gördüğünüz Şanzuman üst kısmında bulunan, akünün yanında fren yağ haznesidir. Oradan bir miktar boşaltılır ancak fren hortumlarinda kalanı da değişmek gerekir onun için hava yapmasın diye üsten yağ konulurken fren merkezinden frene basılarak yeni yağ gelen kadar işlem devam edilir. Dikkat edilecek şey üsten koyulan yağ, teker merkezinden çıkanlardan fazla olmalı yağ yerine hava gitmemelidir. Hayir bak onu demiyorum, Bu videoyu 13 47 den baslayip izlerseniz goruceksiniz ki debriyaj ust bolumunden de hava aliyor ve eski yag geliyor. Bunun sebebi ne, diger videolardan bunu hic gormedim www.youtube.com/watch?v=UZrIXX95LkI Biz bi sekilde degisimi yapabiliriz ama bu usten nasil alicaz onu cozemedik, ilk defa o bolumu gorduk, almasak ne olur hic bilmiyoruz Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 21 Mayıs 2023 Paylaş 21 Mayıs 2023 Fren hidroliği ile ortak olan debriyaj üst merkezinin hidroliği. Dediğinizin şanzıman yağı ile bir alakası yoktur. Onun haricinde periyodik bakımda yani 10bin bakımında değişecek tek yağ motor yağıdır. fren hidroliği, şanzıman yağı, mekatronik yağı gibi diğer sıvılar için araçların sevice manuallerine bakmak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 21 Mayıs 2023 Paylaş 21 Mayıs 2023 İzlediğim videodan anladığım şanzuman yağı değil debriyaj pedalı yağınıda aynı depoyu kullanıyor yani fren merkezi deposunu kullanıyor değişim aşamasında onun da değişmesi gerekir yapılmaz ise orada kalan kirli yağ fren yağını ile karışarak yağı kirletir Yorum bağlantısı
Tulak Akan 21 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 21 Mayıs 2023 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: İzlediğim videodan anladığım şanzuman yağı değil debriyaj pedalı yağınıda aynı depoyu kullanıyor yani fren merkezi deposunu kullanıyor değişim aşamasında onun da değişmesi gerekir yapılmaz ise orada kalan kirli yağ fren yağını ile karışarak yağı kirletir Peki simdi o bolumdeki yagi o aparat olmadan nasil degistirebiliriz? Tekerlerde oldugu gibi pompalama yaparken ki gibi yapsak gelir mi ? Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Tulak Akan yazdı: Peki simdi o bolumdeki yagi o aparat olmadan nasil degistirebiliriz? Tekerlerde oldugu gibi pompalama yaparken ki gibi yapsak gelir mi ? Bence çok anlamıyorsanız hidrolik yağlara pek bulaşmayın, servis veya anlayan ustası değişsin. Hava yapar, tapayı tam sıkmazsınız yağ boşalır vs vs. 2 Yorum bağlantısı
Galip Kul 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Harun Kocaçalışkan yazdı: Bence çok anlamıyorsanız hidrolik yağlara pek bulaşmayın, servis veya anlayan ustası değişsin. Hava yapar, tapayı tam sıkmazsınız yağ boşalır vs vs. Katiliyorum abi, ama merak ettigim servis boyle yapar mi yoksa duz mantik yapip gecer mi. Guzel servis bulmakta zor Yorum bağlantısı
Celal Aydın 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Debriyaj hidroliği ve fren hidroliği ortaktır. Şanzıman yağı ayrıdır. Hidrolik değişimi yapacaksanız, makina ile yaptırın daha sağlıklı. Şanzıman yağı durduk yere değişmez, baskı balatayı uzun kilometreler sonra değişim yaptırdıysanız, değiştirin gitsin. Aksi halde ellemeye gerek yok, uğultu sorunu yaşayabilirsiniz. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Kafanız çok karışmış.. Arkadaşların da dediği gibi.. : motor yağı, şanzıman yağı ayrı yağlardır. debriyaj ve frendeki ise hidroliktir ve aynı haznedir.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Tulak Akan yazdı: Merhaba, ailemizden birinin aracinin 10 bin bakimini yapicaktik. Niyetlenmistik boyle ve sanziman yagini da degistirmek istedik. Fakat, videolar izlerken, fren hidroligi yagini vag grubunda degistirirken ustalar, ustden debriyaj yag tapasindan, fren hidroliginin kalan kisminida bosaltigini gorduk. Usten aku tarafindan kalan bir miktari aldi. Kafa karisti tabi, bizim alttan bosalttigimiz ve yandan ekledigimiz sanziman yagi ile fren hidrolik yagi ayni mi ? (DOT 4) Yani bosuna sanziman yagi degistirmeyelim diye diyorum. Fren degisirken ustaya sanzimani da degistir deriz bari (Videolardaki gordugumuzde fren hidroliginin debriyaj bolumunde ne isi var anlamadim) bakımı siz yapacak isneiz heves olarak kalsın, ellemeyin motoru 3 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Üst merkezdeki hidroliği de bir miktar boşaltırlar bazen fren hidroliğini değişirken. Amaç oraya da yeni hidrolik gitsindir. Haricinde önemli olan doğru değerde ve mutlak doğru kapasitede hidrolik ile değişmek. Anlık duruma göre hidroliği max seviyesine getirince balata değişiminde fazla hidrolik taşar genelde 🙂 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 balata ve diskler aşındığında pistonlara fren hidroliği daha fazla gittiğinden dolayı debriyaj pedalının düşmesi gibi durumlar yaşanır mı ? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Ortak hidrolik arıyorsanız direksiyon hidroliği ile şanzıman aynı olabilir Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Fren Hidroliği ile Debriyaj Hidroliği aynı yağı ve Dolum haznesini kullanıyor diye anlıyorum.Benim araçtaki bu Dolum deposu ortakmı ? Debriyaj ve Fren Hidroliği aynı tankımı kullanıyor ? Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Kapaktaki şekle bakınca fren hidroliği olduğunu düşünüyorum. Direksiyon resmi oluyor normalde. 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Selçuk Bakış yazdı: Kapaktaki şekle bakınca fren hidroliği olduğunu düşünüyorum. Direksiyon resmi oluyor normalde. Fren hidroliği diyor Manueldede benim merak ettiğim debriyaj merkezide bu depodaki aynı hidroliğimi kullanıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Fren ve debriyaj aynı hazne, direksiyon farklı diye biliyorum ben.. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Frenle debriyaj ortak, direksiyon hidrolik ise ayrıdır. Yeni araçlarda hazne yoktur direksiyon için 2 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Ü.Emre Kartal yazdı: Frenle debriyaj ortak, direksiyon hidrolik ise ayrıdır. Yeni araçlarda hazne yoktur direksiyon için Mehmet Ozyurek yazdı: Fren ve debriyaj aynı hazne, direksiyon farklı diye biliyorum ben.. Selçuk Bakış yazdı: Kapaktaki şekle bakınca fren hidroliği olduğunu düşünüyorum. Direksiyon resmi oluyor normalde. Yanıtlar için Teşekkürler... O zaman Fren Hidroliği değişiminde Debriyaj Hidroliğide değişmiş oluyor.Ben arabayı kullanırken Debriyajda bazen basınç farkı hissediyorum Bakımda Usta bakmış sorun yok normal demişti. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Aytac Sakal yazdı: Yanıtlar için Teşekkürler... O zaman Fren Hidroliği değişiminde Debriyaj Hidroliğide değişmiş oluyor.Ben arabayı kullanırken Debriyajda bazen basınç farkı hissediyorum Bakımda Usta bakmış sorun yok normal demişti. Eskiyince debriyaj sertleşebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Aytac Sakal yazdı: Debriyajda bazen basınç farkı hissediyorum Bakımda Usta bakmış sorun yok normal demişti. Debriyaj alt ve üst merkezi kaynaklı olma ihtimali yüksek. Hidrolik kaynaklı değildir. 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 28 Kasım 2023 Paylaş 28 Kasım 2023 Evren Erakçora yazdı: Eskiyince debriyaj sertleşebiliyor. Baskı Balatamı kastettiğiniz ? Ü.Emre Kartal yazdı: Debriyaj alt ve üst merkezi kaynaklı olma ihtimali yüksek. Hidrolik kaynaklı değildir. Hidrolik Fren ile ortakmış onu burdan öğrendim Debriyaja Usta baktı sorun yok dedi ama bilemiyorum bende Hidrolikte basınç kaybı yada hava yapmıştır diye düşünmüştüm.İş dediğiniz gibi Merkeze gidiyor bir süre takip edeceğim Sürüşü etkilerse nereye bakacağımı bileyim dedim. Bazen Ustaları yönlendirmek gerekiyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts