İçeriğe Yönlendir

Mondeo V - Hatalı Üretim Motor Bloğu


M.Volkan Vurulkan

Recommended Posts

Muhammet Bülent ÖZTÜRK
M.Volkan Vurulkan yazdı:

Herkese Selamlar,

 

2022 Aralık ayında 2017 Model Mondeo MK5 1.5 EcoBoost aldım, MK3 ve MK4'den sonra hayalimdeki araca kavuştuğum için çok mutluydum ama bu mutluluğum bir ay sürdü 😊. Başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Başkalarına da yardımı dokunması dileğiyle 😊.

 

98000 Km'de olan aracı ustalara ve expere götürdükten sonra satın aldım, araç garanti süresi dahilinde 1 kez yetkili servis'e bakım için gitmiş (18000'de) fakat filtre vb. parçalar orjinaldi, çok takılmadım ve temiz bir araç olduğu için satın aldım. 1000 km sürdükten sonra sabah marşa bastım ve şoför mahallinin ön tarafından doğru su devirdaim sesi geldiğini fark ettim. (Belki aldığımda da vardı). Nedir ne değildir diye bakarken su deposunu açtığımda hava yaptığını farkettim. Hava'dan dolayı yapabileceğini söyledi ustalar, hazır el atmışken soğutma sistemini boşaltıp yeniden doldurttum. Kapakta problem vardı elimde kaldı onu da değiştirttim. Problem düzelmedi, contadan kaçırıyormu diye baktırdım, yok kaçırmıyor.. Oluruna bıraktım.

 

Sol arka amortisörden ses geliyordu, aracı ilk aldığımda yetkili serviste viraj demirlerinin değişimi yapılmıştı fakat ses kesilmediği için tekrar götüreyim dedim. Yetkili servis araca bakarken, ben birşey demediğim halde ya şunun motoruna bir bakalım bu araçta problem olabilir demişler (!). Beni aradılar, "Biz bu aracın bloğuna kamera saldık, pistonlara su kaçırıyor, motor bloğu çatlak." dediler.. Nedir ne değildir derken arayan kişi "Ya abi bunlarda kronik arıza, fabrikasyon, blok gidiyor." dedi. Fabrikasyon hataysa fabrika bunu ücretsiz yapmalı dedim, "Garantisi bitmiş aracın, o  yüzden olmaz." dedi. Kardeşim, fabrikasyon bir hata ise aracın garantisine bakılmaz deyince "Ben fabrikasyon demedim ki." dedi. Tamam dedim, fiyatı nedir, blok dolu bir şekilde değişecek, üst kapak hariç sıfır motor yani. 220.000 TL ücreti var dediler.

 

Tabi benim moralim yerle bir, aracı yakasım var. Oturup sakince düşündüm fabrikasyon hata olduğunu nasıl bulabilirim diye, yurtdışı forumlar, youtube, reddit. Altını üstüne getirdim. Bir de "Fusion" olarak bakayım dedim ve bum! Ford'un bu konuda yayınlamış olduğu TSB'lere ulaştım (Technical Service Bulletin) (6-7 adet varmış ulaştım). Daha sonrasında Ford'un bu konu hakkında yayınladığı müşteri memnuniyet programınada ulaştım. Ford bloğun kapağa bakan kısımının tasarımını yanlış yapmış (3-5mm kayma vs değil, tasarım olduğu gibi değişmiş.) ve buna istinaden gelin kapak hariç bir defaya mahsus ve ücretsiz olarak onarımını yapalım demiş.

 

Aldım laptop'ı koltuk altına servise gittim, müdür ile görüşmek istediğimi söyledim. Müdüre TSB'leri, memnuniyet programını ve bloğun eski-yeni tasarımını gösterdim. Müdür biraz yükselerek "Sizin aracınızın servis bakımı yok, Ford buna bakmaz büyük ihtimalle..." vs. diye belgelere bile doğru düzgün bakmadan olumsuz cevap verdi. Bu olumsuzluğa karşı ben de, siz fabrikanın sahibi değilsiniz size işçilik harici bir maliyet çıkmıyor, sorun bu ise onu da karşılayayım dedim. Bu durumu Amerika merkez ile görüşeceğimi o da olmazsa dava açacağımı söyledim, ortam yumuşadı. Sonra "Tamam, biz de Otosan'a yazalım." dedi.

 

Amerika ve aracın üretildiği Almanya fabrikasına mail attım, oradan da ücretsiz değişeceğini, Türkiye ofisi ile görüşmem gerektiğini söylediler.

 

4 gün sonra servis arayarak Otosan'ın kabul ettiğini, küçük bir kısmını benim karşılamam gerektiğini söylediler. 20 gün içerisinde aracı yapıp teslim ettiler. 38.000 TL bir ödeme çıktı, Otosan ile görüştüm, ücreti onların aldığından emin oldum. Onlara da bu işin ücretsiz olması gerektiğini söyledim. Onlar da yasal hakkınızı kullanabilirsiniz dedi. Şimdi sıra tüketici haklarına başvuruda bulunmakta 😃. Ben oradayken birisi 220.000 TL'yi ödemiş aracı yapılmıştı, teslimat bekleniyordu. Yazık olmuş..

 

+++ Bonus +++

Aracı teslim aldım, ilerleyen günlerde bir iki kere test ettim. Performans yerlerde, alçak devirlerde araba aşırı derecede baygın. Turboda bir problem var belli, blok değişiminden önce yoktu. Aracı biraz sıkıştırdım ve iki adet DTC hata aldım. Yetkili servise tekrar gittim, iki tane usta 30-40 dakika her yerine baktı ve turbo sargılı valfi arızalı 6500 tl ücreti var, 5200 TL olur dediler. Parça kodunu aldım, koddan parçaya bakıyorum, ustanın dediğiyle alakası yok. Bu parça değişecekmiş, olmazsa başka parça değişecekmiş o da olmazsa turbo değişecekmiş... Nasıl bir ortama düştüm!?! 😂

 

Pırr hemen turbocuma gittim, ağzında cuğara elini bi soktu turbonun oraya, "Lan !?! bunu yanlış bağlamışlar" dedi. 1 dk'da sorunumu çözdü, 200 TL istedi, 300 TL verdim Allah razı olsun dedim. Aracı turbosuz kullanıyormuşum 😊 (Kamu Spotu : Yetkili servislere gidip, sanayideki güzel ustalarımızı üzmeyelim 🤣.)

 

Sonuç olarak 1.5 ecoboost motorlarda 2014-2019 arası üretilen Mondeo ve 2017-2019 Kuga araçlarda bu yanlış tasarımlı blok mevcutmuş. Bu modelde bu araçlara sahip olan arkadaşlara duyrulur, eşe dosta söyleyin.

 

Eski ve yeni bloğun fotoğrafını ekledim, TSB'ler ve bağlı müşteri memnuniyet programları şu şekilde;

 

TSB 19-2139 (Benim bulduğum bu konu hakkında en son yayınlanan TSB bu, bundan önce 6-7 tane daha yayınlanmış.)

TSB 19-2134

CSP-19B37

CSP-21N12

 

 

short-block.jpg

Volkan bey, bu konuda bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Bende de 2015 1.5 ecoboost kuga var. Soğutma suyu sürekli eksiliyor. Servise danıştım ve motorda çatlak olabileceğinden bahsettiler. Eğer çatlak varsa sizin de bahsettiğiniz gibi 200.000 tl civarı masrafı olur dediler. Randevu aldım bu hafta servise bırakacağım, araştıracaklarmış. Sizden ricam, eğer zahmet olmazsa yurdışı ile yapmış olduğunuz yazışma örneklerini bizim ile paylaşmanız mümkün mü? Bir de hangi servise götürmüştünüz, öğrenebilir miyim?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan
Muhammet Bülent ÖZTÜRK yazdı:

Volkan bey, bu konuda bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Bende de 2015 1.5 ecoboost kuga var. Soğutma suyu sürekli eksiliyor. Servise danıştım ve motorda çatlak olabileceğinden bahsettiler. Eğer çatlak varsa sizin de bahsettiğiniz gibi 200.000 tl civarı masrafı olur dediler. Randevu aldım bu hafta servise bırakacağım, araştıracaklarmış. Sizden ricam, eğer zahmet olmazsa yurdışı ile yapmış olduğunuz yazışma örneklerini bizim ile paylaşmanız mümkün mü? Bir de hangi servise götürmüştünüz, öğrenebilir miyim?

 

Merhaba, özelden cevap verdim size.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Selçuk Öztürk
(düzenlendi)
M.Volkan Vurulkan yazdı:

 

Merhaba, özelden cevap verdim size.

 

Volkan bey merhaba. Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Umarım sorunu kökten çözmüşsünüzdür. Darısı bizim başımıza diyorum. Bende de 2016 model 1.5 Ecoboost Mondeo var. Motor suyu eksiltme problemi yaşıyorum. Conta'dan şüpheleniliyor. Hatta motor bloğunun da çatlamış olabileceğini, motor kapağını açınca belli olabileceğini söyledi usta. Sizden ricam, yurtdışına yazdığınız yazının örneğini bana da iletebilir misiniz? Ben de gerekli görüşmeleri başlatmak istiyorum. Çok ciddi paralardan bahsediliyor.

 

Şimdiden çok teşekkür ederim.

 

tarihinde Mustafa Selçuk Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Asuman Kolbaşı
Mustafa Selçuk Öztürk yazdı:

 

Volkan bey merhaba. Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Umarım sorunu kökten çözmüşsünüzdür. Darısı bizim başımıza diyorum. Bende de 2016 model 1.5 Ecoboost Mondeo var. Motor suyu eksiltme problemi yaşıyorum. Conta'dan şüpheleniliyor. Hatta motor bloğunun da çatlamış olabileceğini, motor kapağını açınca belli olabileceğini söyledi usta. Sizden ricam, yurtdışına yazdığınız yazının örneğini bana da iletebilir misiniz? Ben de gerekli görüşmeleri başlatmak istiyorum. Çok ciddi paralardan bahsediliyor.

 

Şimdiden çok teşekkür ederim.

 

 

Muhammet Bülent ÖZTÜRK yazdı:

Volkan bey, bu konuda bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Bende de 2015 1.5 ecoboost kuga var. Soğutma suyu sürekli eksiliyor. Servise danıştım ve motorda çatlak olabileceğinden bahsettiler. Eğer çatlak varsa sizin de bahsettiğiniz gibi 200.000 tl civarı masrafı olur dediler. Randevu aldım bu hafta servise bırakacağım, araştıracaklarmış. Sizden ricam, eğer zahmet olmazsa yurdışı ile yapmış olduğunuz yazışma örneklerini bizim ile paylaşmanız mümkün mü? Bir de hangi servise götürmüştünüz, öğrenebilir miyim?

 

 

Merhabalar, biz de şu anda aynı problemden şüpheleniyoruz. Konu ile ilgili tecrübelerinizi paylaşmanızı rica edebilir miyim?

Şimdiden çok teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan

Özelden cevaplandı.

Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan

Herkese Merhaba,

CSP-21N12 nolu dokümanın linkini yanlış koymuşum, adminler düzenleyebiliyorsa güzel olur. Doğru link;
https://drive.google.com/file/d/1Epcuzzqhv85Z2tIWWlzGSglyagVPiH4u/view

++++

İki hafta önce Ford yetkili servisinden ayrılma bir usta ile tanıştım, 18 yıl çalışmış yetkili serviste. Başıma geleni anlattığımda şunu dedi,

"Ford Türkiye (Otosan), Ford'dan araçları alırken üç kuruş daha ucuza almak için garantisiz olarak alıyor. Yani oluşan problemlerde fabrika mesul olmuyor. Bundan dolayı Otosan bu tarz fabrikasyon hatalarda elinden geldiğince garantiye sokmamaya çalışıyor."

Ne kadar doğru, ne kadar yanlış bilmiyorum ama bana da söyledikleri "O belgeler bizim ülkemizde geçerli değil, Türkiye'nin kuralları farklı." cümlesine göre doğru gibi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Ford malının arkasın da durmazsa yalnız transit ve cargo satar bence istedikleri bu zaten

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
M.Volkan Vurulkan yazdı:

Herkese Merhaba,

CSP-21N12 nolu dokümanın linkini yanlış koymuşum, adminler düzenleyebiliyorsa güzel olur. Doğru link;
https://drive.google.com/file/d/1Epcuzzqhv85Z2tIWWlzGSglyagVPiH4u/view

++++

İki hafta önce Ford yetkili servisinden ayrılma bir usta ile tanıştım, 18 yıl çalışmış yetkili serviste. Başıma geleni anlattığımda şunu dedi,

"Ford Türkiye (Otosan), Ford'dan araçları alırken üç kuruş daha ucuza almak için garantisiz olarak alıyor. Yani oluşan problemlerde fabrika mesul olmuyor. Bundan dolayı Otosan bu tarz fabrikasyon hatalarda elinden geldiğince garantiye sokmamaya çalışıyor."

Ne kadar doğru, ne kadar yanlış bilmiyorum ama bana da söyledikleri "O belgeler bizim ülkemizde geçerli değil, Türkiye'nin kuralları farklı." cümlesine göre doğru gibi.

18 yıl güzel süre lakin uluslararası ithalat ihracata vakıf olamamış,olması da beklenemz, servisin faaliyet alanı içinde değil  tsb ler asm ler vs. her ne isim verilirse var ise, şase no suna denke gelenlerde aksiyonlar her ülkede uygulanır, baaane baaane yapmıcamm yapmıcammm demez distribütör, garanti konusunda da otomotivin %99 unda giderler o ülkedeki distribütöre aittir, mesela amerikaya ihraç olan  connect in de garanti maliyeti abd ford un cebinden çıkar.

3kuruşa pazarlık yapılmaz dünyada öyle bir sektör değil bu pazardan domates alır gibi

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

14 yıllık aracı çağırıp hava yastığını ve modülünü değiştirdiler, gerekli belgeler varsa çözüm bulursunuz.Ford büyük firmadır.Hatalı üretim varsa geri dönüş mutlaka olur, araştırın bence.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Selçuk Öztürk
(düzenlendi)
Asuman Kolbaşı yazdı:

 

 

 

Merhabalar, biz de şu anda aynı problemden şüpheleniyoruz. Konu ile ilgili tecrübelerinizi paylaşmanızı rica edebilir miyim?

Şimdiden çok teşekkürler

 

Merhabalar. Öncelikle @M.Volkan Vurulkan 'a çok teşekkür ederim bilgi/belgeleri ve süreçleri bizimle paylaştığı için. Onun bilgilendirmesi sayesinde 2 aylık süreç sonunda Otosan ve Ankara'daki yetkili servis tarafından garanti kapsamında sandık motor değişimi için onay çıktı!!

 

Süreci anlatacak olursam,

 

İlk olarak yaşadığım şikayeti Volkan Bey'in paylaştığı ilgili TSB ve CSP'lerle birlikte hem Ford Otosan'a hem de yurtdışı fabrikalara mail ortamında ilettim. Otosan ertesi gün telefonla arayarak, aracı Ankara'da olduğum için Ankara'daki yetkili servise götürmemi ve tespit yapılması gerektiğini bildirdiler. Ben de 11 Eylül tarihinde aracımı servise teslim ettim. Aracım 2016 model ve 140bin km'de. İlk başta aracımın garanti kapsamında olmadığını, daha sonra ise yağ bakımlarının hepsini yetkili serviste yapmadığım için iyi niyete girmeyeceğini belirttiler. Ben TSB'leri çıktı alarak gitmiştim. Ancak hiç belgelere bakma ihtiyacı bile hissetmediler. Tsb'lerin Türkiye'de geçerli olmayacağını bile söylediler. Ancak ben kararlı bir şekilde söz konusu yaşanan sorunun yağ bakımları ile ilgili olmadığını, fabrikasyon hata olduğunu üstüne basa basa dile getirdim. 8 yaş ve 160bin km doldurmamış araçlarda ücretsiz motor değişimi yapılması gerektiğini defalarca dile getirdim. Otosan ile yazışacaklarını ve ona istinaden işlem yapılacağını bildirdiler. Gel zaman git zaman 2 aylık süreç geçti ben de tabi arabasız kaldım ama yılmadım. Servisin yoğunluğu sebebiyle ve garanti biriminin de birtakım motorda kontrol için talepleri olduğunu ve rapor istediklerinden dolayı bu kadar uzun sürdüğünü bildirdiler. Bu 2 aylık süreç içerisinde zaman zaman Otosan'a mail attım sürecin sonuçlanması için. 

 

Servis tarafından motor açıldığında bloğun çatlak olduğu tespit edildi! Farklı bir şey beklenmiyordu zaten! 2 aylık süreç sonunda servis ve daha sonra Otosan tarafından aranarak garanti kapsamında sandık motor değişimi gerçekleşeceğini bildirdiler. Gerçekten çok mutlu olduğum bir andı! Zira yetkili serviste motorun fiyatı 300 küsür bin tl civarındaymış!

 

Bu arada değişen motorun yeni nesil tasarımı yenilenmiş bloğa sahip olduğunu teyit ettim. 

 

Sanıyorum 10 gün içinde teslimat gerçekleşir. Bu arada tabi garanti kapsamına girdiğinden yetkili servisten ikame araç talep ettim ve talebim kabul edildi. 

 

Sonuç olarak, belgelerle birlikte kararlı bir şekilde yetkili servise ve Otosan'a ifade edilmesi gerekiyor. Biraz da sabırlı olmak gerekiyor.

 

Umarım bu sorunu yaşayan herkese ışık ve fikir olmuştur. 

tarihinde Mustafa Selçuk Öztürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 12
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Selçuk Öztürk yazdı:

Ben TSB'leri çıktı alarak gitmiştim. Ancak hiç belgelere bakma ihtiyacı bile hissetmediler. Tsb'lerin Türkiye'de geçerli olmayacağını bile söylediler.

personel eğitimsizliğin yarattığı cahilliği müşteri çekmek zorunda değildir, acilen depoya falan geçsin o personel, geçmiş olsun

Mustafa Selçuk Öztürk yazdı:

Sonuç olarak, belgelerle birlikte kararlı bir şekilde yetkili servise ve Otosan'a ifade edilmesi gerekiyor. Biraz da sabırlı olmak gerekiyor.

aslında global tekink olarak bu gerekmemelidir, ameliyata giren hasta kendi dikişini mi atacak, bayiler unutmuş olabilir ama, müşteriler için oradalar, müşteirler bayi için değil

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan

Rica ederim @Mustafa Selçuk Öztürk hocam, sonucu tekrardan foruma yazdığınız için de teşekkür ederim. Toplamda sayabildiğim 5 kişi oldu sandık motor değişimi onaylanan.

Az önce de Ankara'dan bir arkadaş ile görüştük, Kuga sahibiymiş. Aynı problem gibi gözüküyor, o da başvurularını yapacak.

Benim de yakıt tüketimim aşırı fazla görüştüğüm arkadaşlara göre, enjektörlerden olabileceğini söylediler. Tüm yazılım güncellemelerini yaptırdım ama sonuç elle tutulur biçimde değişmedi.

 

Ben de gidip tekrar ağlasam mı Ford'a, herkese sandık motor bana niye yarım motor diye 😂😂 Enjektörler güzel para tutuyor, hem turbo da geliyor diye biliyorum (?) sandık motorda, o da yenilenmiş olurdu 😂

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Muhammet Bülent ÖZTÜRK
Mustafa Selçuk Öztürk yazdı:

 

Merhabalar. Öncelikle @M.Volkan Vurulkan 'a çok teşekkür ederim bilgi/belgeleri ve süreçleri bizimle paylaştığı için. Onun bilgilendirmesi sayesinde 2 aylık süreç sonunda Otosan ve Ankara'daki yetkili servis tarafından garanti kapsamında sandık motor değişimi için onay çıktı!!

 

Süreci anlatacak olursam,

 

İlk olarak yaşadığım şikayeti Volkan Bey'in paylaştığı ilgili TSB ve CSP'lerle birlikte hem Ford Otosan'a hem de yurtdışı fabrikalara mail ortamında ilettim. Otosan ertesi gün telefonla arayarak, aracı Ankara'da olduğum için Ankara'daki yetkili servise götürmemi ve tespit yapılması gerektiğini bildirdiler. Ben de 11 Eylül tarihinde aracımı servise teslim ettim. Aracım 2016 model ve 140bin km'de. İlk başta aracımın garanti kapsamında olmadığını, daha sonra ise yağ bakımlarının hepsini yetkili serviste yapmadığım için iyi niyete girmeyeceğini belirttiler. Ben TSB'leri çıktı alarak gitmiştim. Ancak hiç belgelere bakma ihtiyacı bile hissetmediler. Tsb'lerin Türkiye'de geçerli olmayacağını bile söylediler. Ancak ben kararlı bir şekilde söz konusu yaşanan sorunun yağ bakımları ile ilgili olmadığını, fabrikasyon hata olduğunu üstüne basa basa dile getirdim. 8 yaş ve 160bin km doldurmamış araçlarda ücretsiz motor değişimi yapılması gerektiğini defalarca dile getirdim. Otosan ile yazışacaklarını ve ona istinaden işlem yapılacağını bildirdiler. Gel zaman git zaman 2 aylık süreç geçti ben de tabi arabasız kaldım ama yılmadım. Servisin yoğunluğu sebebiyle ve garanti biriminin de birtakım motorda kontrol için talepleri olduğunu ve rapor istediklerinden dolayı bu kadar uzun sürdüğünü bildirdiler. Bu 2 aylık süreç içerisinde zaman zaman Otosan'a mail attım sürecin sonuçlanması için. 

 

Servis tarafından motor açıldığında bloğun çatlak olduğu tespit edildi! Farklı bir şey beklenmiyordu zaten! 2 aylık süreç sonunda servis ve daha sonra Otosan tarafından aranarak garanti kapsamında sandık motor değişimi gerçekleşeceğini bildirdiler. Gerçekten çok mutlu olduğum bir andı! Zira yetkili serviste motorun fiyatı 300 küsür bin tl civarındaymış!

 

Bu arada değişen motorun yeni nesil tasarımı yenilenmiş bloğa sahip olduğunu teyit ettim. 

 

Sanıyorum 10 gün içinde teslimat gerçekleşir. Bu arada tabi garanti kapsamına girdiğinden yetkili servisten ikame araç talep ettim ve talebim kabul edildi. 

 

Sonuç olarak, belgelerle birlikte kararlı bir şekilde yetkili servise ve Otosan'a ifade edilmesi gerekiyor. Biraz da sabırlı olmak gerekiyor.

 

Umarım bu sorunu yaşayan herkese ışık ve fikir olmuştur. 

Mustafa bey merhaba, Bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Temmuz ayında aracımı su eksiltmesinden dolayı servise götürdüğümde aynı sıkıntı olabileceğindan şüphelenmişlerdi. Fatak kontrol ettiklerinde hortumların patlak olduğunu söylediler ve değişimi yaptılar.

2 hafta önce sabahları motoru çalıştırdığımda araç titriyordu. Onun için götürdüm ve dün beni arayarak pistonlarda su olduğunu, motorun çatlak olabileceğini, motor bloğunun değişim yapılması gerektiğini söylediler. Normal fiyatının 450.000,00 tl olduğunu, bunun büyük bir kısmını Otosan'ın karşıladığını, bana maliyetinin 150 - 200 bin civarı olacağını söylediler. Bugün iş çıkışı servis ile görüşeceğim.

Sizden ricam Otosan'a attığınız mailleri paylaşabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Selçuk Öztürk
Muhammet Bülent ÖZTÜRK yazdı:

Mustafa bey merhaba, Bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Temmuz ayında aracımı su eksiltmesinden dolayı servise götürdüğümde aynı sıkıntı olabileceğindan şüphelenmişlerdi. Fatak kontrol ettiklerinde hortumların patlak olduğunu söylediler ve değişimi yaptılar.

2 hafta önce sabahları motoru çalıştırdığımda araç titriyordu. Onun için götürdüm ve dün beni arayarak pistonlarda su olduğunu, motorun çatlak olabileceğini, motor bloğunun değişim yapılması gerektiğini söylediler. Normal fiyatının 450.000,00 tl olduğunu, bunun büyük bir kısmını Otosan'ın karşıladığını, bana maliyetinin 150 - 200 bin civarı olacağını söylediler. Bugün iş çıkışı servis ile görüşeceğim.

Sizden ricam Otosan'a attığınız mailleri paylaşabilir misiniz?


özelden bilgi verilmiştir.

Yorum bağlantısı
Abdulvahap Yılmaz

Benim aracım 1.5 ecoboost banada yardımcı olabilir misiniz forda göndermiş olduğunuz maili benlede paylaşabilir misiniz size zahmet 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ahmet Karaayvaz
Muhammet Bülent ÖZTÜRK yazdı:

Mustafa bey merhaba, Bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Temmuz ayında aracımı su eksiltmesinden dolayı servise götürdüğümde aynı sıkıntı olabileceğindan şüphelenmişlerdi. Fatak kontrol ettiklerinde hortumların patlak olduğunu söylediler ve değişimi yaptılar.

2 hafta önce sabahları motoru çalıştırdığımda araç titriyordu. Onun için götürdüm ve dün beni arayarak pistonlarda su olduğunu, motorun çatlak olabileceğini, motor bloğunun değişim yapılması gerektiğini söylediler. Normal fiyatının 450.000,00 tl olduğunu, bunun büyük bir kısmını Otosan'ın karşıladığını, bana maliyetinin 150 - 200 bin civarı olacağını söylediler. Bugün iş çıkışı servis ile görüşeceğim.

Sizden ricam Otosan'a attığınız mailleri paylaşabilir misiniz?

Su eksiltmesi ne kadar oluyordu hocam ? Mesela her gün su mu ilave etmeniz gerekiyordu ? Ya da suyu kontrol ettiğinizde ne kadar azalma oluyordu hangi sürelerde ? 

Yorum bağlantısı
Muhammet Bülent ÖZTÜRK
Ahmet Karaayvaz yazdı:

Su eksiltmesi ne kadar oluyordu hocam ? Mesela her gün su mu ilave etmeniz gerekiyordu ? Ya da suyu kontrol ettiğinizde ne kadar azalma oluyordu hangi sürelerde ? 

Hortumları patlamasından dolayı Temmuz ayında baya bir eksiltme yapıyordu. Hortumları değiştirdikten sonra o sorun ortadan kalktı. Fakat Aralık ayında özellikle sabahları motor soğukken marşa bastığımda araç bir süre aşırı derecede titreme yapıyordu.

Yorum bağlantısı
Ahmet Karaayvaz
Muhammet Bülent ÖZTÜRK yazdı:

Hortumları patlamasından dolayı Temmuz ayında baya bir eksiltme yapıyordu. Hortumları değiştirdikten sonra o sorun ortadan kalktı. Fakat Aralık ayında özellikle sabahları motor soğukken marşa bastığımda araç bir süre aşırı derecede titreme yapıyordu.

motorda çatlak patlak birşey var mıymış peki ? motora birşey yapıldı mı sizde ? 

Yorum bağlantısı
Muhammet Bülent ÖZTÜRK
Ahmet Karaayvaz yazdı:

motorda çatlak patlak birşey var mıymış peki ? motora birşey yapıldı mı sizde ? 

Evet, motorda çatlak var. Motor değişimi için onay verdim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...