İçeriğe Yönlendir

Mondeo V - Hatalı Üretim Motor Bloğu


M.Volkan Vurulkan

Recommended Posts

M.Volkan Vurulkan
(düzenlendi)

Herkese Selamlar,

 

2022 Aralık ayında 2017 Model Mondeo MK5 1.5 EcoBoost aldım, MK3 ve MK4'den sonra hayalimdeki araca kavuştuğum için çok mutluydum ama bu mutluluğum bir ay sürdü 😊. Başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Başkalarına da yardımı dokunması dileğiyle 😊.

 

98000 Km'de olan aracı ustalara ve expere götürdükten sonra satın aldım, araç garanti süresi dahilinde 1 kez yetkili servis'e bakım için gitmiş (18000'de) fakat filtre vb. parçalar orjinaldi, çok takılmadım ve temiz bir araç olduğu için satın aldım. 1000 km sürdükten sonra sabah marşa bastım ve şoför mahallinin ön tarafından doğru su devirdaim sesi geldiğini fark ettim. (Belki aldığımda da vardı). Nedir ne değildir diye bakarken su deposunu açtığımda hava yaptığını farkettim. Hava'dan dolayı yapabileceğini söyledi ustalar, hazır el atmışken soğutma sistemini boşaltıp yeniden doldurttum. Kapakta problem vardı elimde kaldı onu da değiştirttim. Problem düzelmedi, contadan kaçırıyormu diye baktırdım, yok kaçırmıyor.. Oluruna bıraktım.

 

Sol arka amortisörden ses geliyordu, aracı ilk aldığımda yetkili serviste viraj demirlerinin değişimi yapılmıştı fakat ses kesilmediği için tekrar götüreyim dedim. Yetkili servis araca bakarken, ben birşey demediğim halde ya şunun motoruna bir bakalım bu araçta problem olabilir demişler (!). Beni aradılar, "Biz bu aracın bloğuna kamera saldık, pistonlara su kaçırıyor, motor bloğu çatlak." dediler.. Nedir ne değildir derken arayan kişi "Ya abi bunlarda kronik arıza, fabrikasyon, blok gidiyor." dedi. Fabrikasyon hataysa fabrika bunu ücretsiz yapmalı dedim, "Garantisi bitmiş aracın, o  yüzden olmaz." dedi. Kardeşim, fabrikasyon bir hata ise aracın garantisine bakılmaz deyince "Ben fabrikasyon demedim ki." dedi. Tamam dedim, fiyatı nedir, blok dolu bir şekilde değişecek, üst kapak hariç sıfır motor yani. 220.000 TL ücreti var dediler.

 

Tabi benim moralim yerle bir, aracı yakasım var. Oturup sakince düşündüm fabrikasyon hata olduğunu nasıl bulabilirim diye, yurtdışı forumlar, youtube, reddit. Altını üstüne getirdim. Bir de "Fusion" olarak bakayım dedim ve bum! Ford'un bu konuda yayınlamış olduğu TSB'lere ulaştım (Technical Service Bulletin) (6-7 adet varmış ulaştım). Daha sonrasında Ford'un bu konu hakkında yayınladığı müşteri memnuniyet programınada ulaştım. Ford bloğun kapağa bakan kısımının tasarımını yanlış yapmış (3-5mm kayma vs değil, tasarım olduğu gibi değişmiş.) ve buna istinaden gelin kapak hariç bir defaya mahsus ve ücretsiz olarak onarımını yapalım demiş.

 

Aldım laptop'ı koltuk altına servise gittim, müdür ile görüşmek istediğimi söyledim. Müdüre TSB'leri, memnuniyet programını ve bloğun eski-yeni tasarımını gösterdim. Müdür biraz yükselerek "Sizin aracınızın servis bakımı yok, Ford buna bakmaz büyük ihtimalle..." vs. diye belgelere bile doğru düzgün bakmadan olumsuz cevap verdi. Bu olumsuzluğa karşı ben de, siz fabrikanın sahibi değilsiniz size işçilik harici bir maliyet çıkmıyor, sorun bu ise onu da karşılayayım dedim. Bu durumu Amerika merkez ile görüşeceğimi o da olmazsa dava açacağımı söyledim, ortam yumuşadı. Sonra "Tamam, biz de Otosan'a yazalım." dedi.

 

Amerika ve aracın üretildiği Almanya fabrikasına mail attım, oradan da ücretsiz değişeceğini, Türkiye ofisi ile görüşmem gerektiğini söylediler.

 

4 gün sonra servis arayarak Otosan'ın kabul ettiğini, küçük bir kısmını benim karşılamam gerektiğini söylediler. 20 gün içerisinde aracı yapıp teslim ettiler. 38.000 TL bir ödeme çıktı, Otosan ile görüştüm, ücreti onların aldığından emin oldum. Onlara da bu işin ücretsiz olması gerektiğini söyledim. Onlar da yasal hakkınızı kullanabilirsiniz dedi. Şimdi sıra tüketici haklarına başvuruda bulunmakta 😃. Ben oradayken birisi 220.000 TL'yi ödemiş aracı yapılmıştı, teslimat bekleniyordu. Yazık olmuş..

 

+++ Bonus +++

Aracı teslim aldım, ilerleyen günlerde bir iki kere test ettim. Performans yerlerde, alçak devirlerde araba aşırı derecede baygın. Turboda bir problem var belli, blok değişiminden önce yoktu. Aracı biraz sıkıştırdım ve iki adet DTC hata aldım. Yetkili servise tekrar gittim, iki tane usta 30-40 dakika her yerine baktı ve turbo sargılı valfi arızalı 6500 tl ücreti var, 5200 TL olur dediler. Parça kodunu aldım, koddan parçaya bakıyorum, ustanın dediğiyle alakası yok. Bu parça değişecekmiş, olmazsa başka parça değişecekmiş o da olmazsa turbo değişecekmiş... Nasıl bir ortama düştüm!?! 😂

 

Pırr hemen turbocuma gittim, ağzında cuğara elini bi soktu turbonun oraya, "Lan !?! bunu yanlış bağlamışlar" dedi. 1 dk'da sorunumu çözdü, 200 TL istedi, 300 TL verdim Allah razı olsun dedim. Aracı turbosuz kullanıyormuşum 😊 (Kamu Spotu : Yetkili servislere gidip, sanayideki güzel ustalarımızı üzmeyelim 🤣.)

 

Sonuç olarak 1.5 ecoboost motorlarda 2014-2019 arası üretilen Mondeo ve 2017-2019 Kuga araçlarda bu yanlış tasarımlı blok mevcutmuş. Bu modelde bu araçlara sahip olan arkadaşlara duyrulur, eşe dosta söyleyin.

 

Eski ve yeni bloğun fotoğrafını ekledim, TSB'ler ve bağlı müşteri memnuniyet programları şu şekilde;

 

TSB 19-2139 (Benim bulduğum bu konu hakkında en son yayınlanan TSB bu, bundan önce 6-7 tane daha yayınlanmış.)

TSB 19-2134

CSP-19B37

CSP-21N12

 

 

short-block.jpg

tarihinde M.Volkan Vurulkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 20
  • Teşekkür 15
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, gitttiğiniz servis her detayda ekobusttan da kötüymüş, en basittinden topladığın motorda aniden böyle acaip 2 büyük arıza kodu okursan önce işçiliğie bakmalısın, hatta ben bunu nitelikli dolandırıcıılık olarak tarif ederdim bunu ayrıca şikayet edin otosan a

teknik olarak görseldeki gibi bir gömlek dizaynı bana garip geldi, eski dizaynda arayı neden kessin? gömleği ne destekleyecek anlamadım? yeni dizayn dedği görselde de sanki kaynakla doldurulmuş gibi geldi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Oncelikle geçmiş olsun .Uk da ecoboom diyorlar bu motora bbc den bir haber 

 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, gitttiğiniz servis her detayda ekobusttan da kötüymüş, en basittinden topladığın motorda aniden böyle acaip 2 büyük arıza kodu okursan önce işçiliğie bakmalısın, hatta ben bunu nitelikli dolandırıcıılık olarak tarif ederdim bunu ayrıca şikayet edin otosan a

teknik olarak görseldeki gibi bir gömlek dizaynı bana garip geldi, eski dizaynda arayı neden kessin? gömleği ne destekleyecek anlamadım? yeni dizayn dedği görselde de sanki kaynakla doldurulmuş gibi geldi

Geçmiş Olsun iyiki Peşini bırakmamışsınız...

Çağlar Bey Bu hafta Wheller Deallers izledim Benzinli 5 silindirli Focus St de Metal bir Plaka 2 silindir arasına konulmuştu Mondeo motorunda Old Desing ile işaretli nokta özellikle bırakılmış olabilirmi ?  arada Metal Plaka olmalımı ?

Ben öğrenmek için tamamen meraktan soruyorum fikrinizi merak ettim 21,41 de parça görünüyor...

 

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Geçmiş olsun. 
 

bence sorun hatalı bakımdır yaaağğ :) 

Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, gitttiğiniz servis her detayda ekobusttan da kötüymüş, en basittinden topladığın motorda aniden böyle acaip 2 büyük arıza kodu okursan önce işçiliğie bakmalısın, hatta ben bunu nitelikli dolandırıcıılık olarak tarif ederdim bunu ayrıca şikayet edin otosan a

teknik olarak görseldeki gibi bir gömlek dizaynı bana garip geldi, eski dizaynda arayı neden kessin? gömleği ne destekleyecek anlamadım? yeni dizayn dedği görselde de sanki kaynakla doldurulmuş gibi geldi

Sağolun hocam. Burada da görebilirsiniz yeni bloğu, eskisindeki kanal duruyor, üstünü kapatmışlar. Oradan sızıntı yapıyormuş.
 

 

Servis olayını sormayın, viraj demiri de boşuna değişti. Şimdi de aa amortisör arızalı diyorlar. En başta amortisör sesi olduğunu söylemiştim.

 

Teşekkürler @Aytac Sakal.

 

Teşekkürler @Tansu Kalafatoğlu 😂

 

 

 

  • Beğen 3
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aytac Sakal yazdı:

21,41 de parça görünüyor...

dediği gerçek ise: volvonun eski tasarım zamanında bu motorda her gömleği birbirinden ayrı tasarlamışlar, bunlar da zamanla birbirine çarpmaya başlamış :crazy: araya konan şim sanayi çözümü olarak gözüküoyr, evet olmamış bu tasarım.

çok saçma bir mühendislik stajyere falan sorsan oradan sorun çıkma riskini rahatça görürdü

parça tek üstüne çizik atılmış

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Çağlar Bayur yazdı:

dediği gerçek ise: volvonun eski tasarım zamanında bu motorda her gömleği birbirinden ayrı tasarlamışlar, bunlar da zamanla birbirine çarpmaya başlamış :crazy: araya konan şim sanayi çözümü olarak gözüküoyr, evet olmamış bu tasarım.

çok saçma bir mühendislik stajyere falan sorsan oradan sorun çıkma riskini rahatça görürdü

parça tek üstüne çizik atılmış

Anladım biz bu şimleri Elektrik motoru bağlarken ayar için ayaklara koyuyoruz :).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

Forddan git gide soğumaya başladım. 

Geçmiş olsun. Mücadelenizin karşılığını almışsınız. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
(düzenlendi)

Geçmiş olsun.

Azminize hayran kaldım.:bravo:

 

Servisle ilgili olarak geçenlerde başıma geleni ilave edeyim ben de;

Yağ filtre bakımı için randevu alıp gitmiştim.

Gitmişken, park halinde iken arkamdan çıkan araç park sensörü gözüne dokundurup çerçevesini kırmıştı, sonrasında tüm sistem arızaya geçtiydi onu da sorayım dedim.

Neyse bakım bitti elektrikçi kontrol ediyor dediler. Sonra temsilci arkadaş geldi, hasarlı olan göz, yanındaki diğer göz ve kablo demeti hasarlı komple değişecek dediler. Ne kadar dedim, tammmm 9.000 TL küsur dedi :shok: Kalsın dedim.

Sanayide arkadaşın yanına gittim dedim böyle böyle, elektrikçisi baktı, hasarlı olan sensörün soketinin dibindeki kablo kopmuş, 2 dk da halletti arızayı sildi, tüm sistem eskisi gibi çalıştı.

Bu saatten sonra orijinal parçamı alır ustama giderim.

Sırf bu güvensizlik sebebiyle çıkan parçaları istedim bakımdan sonra.

tarihinde Aydın Sert tarafından düzenlendi
ilave
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan

Teşekkürler @Ümit Türk.

 

@Aydın Sert teşekkürler, yetkili servislerin çoğu sök takçı olmuş maalesef. Özellikle Ford'da çoğu yetkili serviste usta kalmamış, 3-4 tane dolaştım hep hüsran.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan
Tamer Topaç yazdı:

O ara kanaldan su mu geçiyor?

 

Evet soğutma sıvısı geçiyor. Videoda da anlatıyor bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

O ara kanaldan su mu geçiyor?

volvöcüler bişi denemiş de nedir bilemedim

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

volvöcüler

Karışmayın, adamlar yapıyor. Kibrit dizel bile var, çok eğlenceli. Ayrıca 5 silindirli eköbüst olmayanlar 2521 cc Volvö.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
M.Volkan Vurulkan yazdı:

 

Evet soğutma sıvısı geçiyor. Videoda da anlatıyor bu şekilde.

 

Çağlar Bayur yazdı:

volvöcüler bişi denemiş de nedir bilemedim

E madem su geçiyor, o aradaki şim ne iş yapıyor. Ya da, araya şim konulacak ise, neden su geçiyor. Güncel versiyondaki kanal da tehlikeli gibi.

Hani bu motor, yetişkin bir filin tek ayak üstünde basmış halde uyguladığı basınçtan daha fazlasına dayanıyordu.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

 

E madem su geçiyor, o aradaki şim ne iş yapıyor. Ya da, araya şim konulacak ise, neden su geçiyor. Güncel versiyondaki kanal da tehlikeli gibi.

Hani bu motor, yetişkin bir filin tek ayak üstünde basmış halde uyguladığı basınçtan daha fazlasına dayanıyordu.

şimi contayı çürütüp  motoru açınca bir daha yakmasın diye koyuyorlar sanayide , sonradan bulununan bir çözüm aftermarkaet

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

şimi contayı çürütüp  motoru açınca bir daha yakmasın diye koyuyorlar sanayide , sonradan bulununan bir çözüm aftermarkaet

Zaten conta yanmamış mı 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Benim merak ettiğim bu ödenen 220.000 tl ler'den Ford Europe'un haberi varmı? Yani bu bloklar ve parçalar Ford Europe'dan TSB kapsamında ücretsiz temin edilip burada müşterilere ücretli mi veriliyor?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Benim merak ettiğim bu ödenen 220.000 tl ler'den Ford Europe'un haberi varmı? Yani bu bloklar ve parçalar Ford Europe'dan TSB kapsamında ücretsiz temin edilip burada müşterilere ücretli mi veriliyor?

Hepsi değil, KDV' si var :crazy:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Zaten conta yanmamış mı 

yanmış sıvı temas ederse yanar zaten

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Benim merak ettiğim bu ödenen 220.000 tl ler'den Ford Europe'un haberi varmı? Yani bu bloklar ve parçalar Ford Europe'dan TSB kapsamında ücretsiz temin edilip burada müşterilere ücretli mi veriliyor?

kapamasak tükkan önünü 3-5 kar var

Yorum bağlantısı
Kerim Bilge

çok geçmiş olsun gerçekten Otosan'ın yaptığı akıl alır gibi değil, zaten motorun ödemesini Ford MoCo'dan alacak daha neyi diretir ki? Transitler de olmasa silinip gidecekler TR'den böyle yaparlarsa...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Volkan Vurulkan
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Benim merak ettiğim bu ödenen 220.000 tl ler'den Ford Europe'un haberi varmı? Yani bu bloklar ve parçalar Ford Europe'dan TSB kapsamında ücretsiz temin edilip burada müşterilere ücretli mi veriliyor?

 

Günahları boynuna, sanki bir hile dönüyor gibi. Servisten ilk başta 0 TL'lik bir e-fatura geldi, sonra o faturayı iptal ettiler, ben sorduğumda da yanlış olmuş vs dediler. Sanki 0 TL'lik fatura FoMoCo'ya gösterilip sonra bir daha fatura kesiyorlar gibi... Farklı bir markanın yetkili servisinde çalışan bir arkadaş bu tarz şeylerin yapıldığını söylemişti.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yok normal fatura kesilir, bedeli 0 yazılır

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Benim merak ettiğim bu ödenen 220.000 tl ler'den Ford Europe'un haberi varmı? Yani bu bloklar ve parçalar Ford Europe'dan TSB kapsamında ücretsiz temin edilip burada müşterilere ücretli mi veriliyor?

garanti parçası ayrı işlenir, servise giriş çıkışı takip edilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...