Çağatay Özsoy 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 Merhaba Arkadaşlar, 2017 1.6 dizel otomatik makyajlı kasa qashqai sahibiyim, 950-1000 civarıma aracımı satıp 2022 model 1250 civarına 1,3 benzilli otomatik qashqai almak ne kadar mantık lı? aracım daha 100bin km civarında. Yeni aracın yakıtı artacak (benzinli olduğundan mevcutta 7,5-8litre, 9-10lt civarına çıkacak), vergileri artacak, mecburen servise gideceksin yıllık 10bin servis parası tutacak, kaskosu da sağlam bi artacak. Kredi ile enflasyondan dolayı aracı yenilemiş olurum ama sanki masrafları nedeni ile kar değil zarar edeceğim, zaten yeni araçlar daha zor satılıyor alım gücünden dolayı. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 Güzel soru, tavsiyeleri ben de merak ediyorum. Hep tüketmeyi değil kullanmayı ön planda tuttuk ama bu ekonomi kullananı değil satıp alanı ödüllendirdi. 3 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 arabanız çok yeni. arkadaşım 450 binde hala kullanıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 Çağatay Özsoy yazdı: Merhaba Arkadaşlar, 2017 1.6 dizel otomatik makyajlı kasa qashqai sahibiyim, 950-1000 civarıma aracımı satıp 2022 model 1250 civarına 1,3 benzilli otomatik qashqai almak ne kadar mantık lı? aracım daha 100bin km civarında. Yeni aracın yakıtı artacak (benzinli olduğundan mevcutta 7,5-8litre, 9-10lt civarına çıkacak), vergileri artacak, mecburen servise gideceksin yıllık 10bin servis parası tutacak, kaskosu da sağlam bi artacak. Kredi ile enflasyondan dolayı aracı yenilemiş olurum ama sanki masrafları nedeni ile kar değil zarar edeceğim, zaten yeni araçlar daha zor satılıyor alım gücünden dolayı. Sanki cevabıda vermişsiniz gibi. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 ben değişmezdim bu seçenekler arasında 2017 900-1000 arasında gidiyor mu piyasada? 1 Yorum bağlantısı
Emrah Altun 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 Anladığım kadarıyla enflasyon karşısında paranın değeri korunmaya çalışılıyor. Bunun için başka yöntemler bakılabilir. 1 Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 Aracımı kullanmaya devam eder, cebimden cikacak miktar kadar da farkli yatırımlar yapardım... 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 Çağlar Bayur yazdı: ben değişmezdim bu seçenekler arasında 2017 900-1000 arasında gidiyor mu piyasada? Bugün 2018 meganı arkadaşım 780 e verdi ben artık kim ne dese şaşırmıyorum 1 Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir 28 Nisan 2023 Paylaş 28 Nisan 2023 Ülkenin ekonomik durumu gereği birkaç yıl daha sıfır araca ulaşmak biraz daha zorlaşacaktır. Birde örneğin ileride çocuğun okulu, evin taksidi gibi gider kalemleri artacak ya da olacaksa, elimdeki finansman ve arabanın ikinci el değeri toplamı sıfır araba ediyorsa alayım bir 5-6 yıl daha sorunsuz binerim , imkanım varken değiştirmiş olurum derseniz olur. Sonuçta mtv ve kasko değerleri artacak ama varolan araç kullanıldıkça da alt takım vb parçalar olsun ağır bakımlar ile masraf çıkaracak. Tabi bu dediğim aracın yoğun kullanımı için geçerli. Ama sadece yatırım amaçlı olup bu alım sonrası doğan maliyetler sebebiyle aracın kullanımından kısmanıza sebep olacak şekilde sizi sıkacaksa daralıp sıkıldığınıza değmez. Varolan aracınızı da rutin şekilde kullanıp ağır bakımlardan çıkacak masrafı mtv, kasko gibi kalemlerde edeceğiniz kar ile amorti edersiniz. Birde artık sıfır araç bayiden çok galerilerde. Buradan alışveriş yaparken aracın trafiğe çıkış tarihine dikkate edin. Bazı galerilerde araç bir yıldan fazla yatmış olabilir. Galerici alıp bakıma bile götürmüyor. Vatandaş da sıfır ayarınca araç aldım diyip garantisi bozulmasın diye servise götürüyor bakımlarda. Durduk yere hava parası ödüyor garantim bozulmasın diye. Servis bakımda ses etmez, iyi niyet garantisi şu bu der maksat o bakımdan para almaktır. Ancak bir sorun çıksın garantiden yararlanmak istiyorum diyin, ilk bakım süresini şu kadar geçirip gelmişsiniz diyip araç garanti dışı diye her türlü uğraştırırlar. Böyle araç alınacaksa da en güzeli ilk bakımları da sanayi de özel yetkili serviste yaptırmak sanırım 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Birikiminiz varsa veya düşük faizden kredi alabiliyorsaniz elinizdekini satmadan paranızın ederinde 2. aracı alin derim. 2 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 önümüz seçim ne olacağı meçhul bunu seçimden sonraya bırakmak daha akıllıca olur herhalde, durumun mevcut hali belli yönetim değişmez ise değişen bişey olmayacak sizin arabada değerlenecek sıfırda artacak, yönetim değişirsede ilk yapacaklarından biri ötv düzenlemesi seçimden önce pahalı pahalı alıp elimizde patlama durumuda var. 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Adem Kazıl yazdı: önümüz seçim ne olacağı meçhul bunu seçimden sonraya bırakmak daha akıllıca olur herhalde, durumun mevcut hali belli yönetim değişmez ise değişen bişey olmayacak Konu ile alakalı değil ama bahsi geçtiği için yazıyorum seçim öncesi ve sonrası için belirsizlik durumu konutlar için de geçerli. Her iki olasılıkta nasıl bir yön izler bu konut fiyatları acaba? Bir girişim içerisinde olduğum için merak ediyorum açıkçası 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Aracınız çok yeni denecek durumda. Mevcudu koruyarak yeni + yatırım yapmak daha mantıklı gibi duruyor. Toprak vs. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Araba ile evi hiçbir zaman para olarak görmedim. Maalesef sistem görmeyi gerektiriyor, “günün birinde satarsam, sıkışırsam” düşüncesi bırakmıyor yakamızı bu ülkede. Kafadaki planınıza istinaden benim düşüncem şu; Dizeli bırakmak için henüz erken. Sıfır araçta servise olan zorunluluk ve bakım onarım fiyatları fahiş. Üste tamamlamak için kullanacağınız parayla yatırım yapılabilir. Mesela model yılı düşük, küçük bir araç alınıp gündelik binilebilir, ilerleyen dönemde iki aracın da değeri illa ki artacağından, birinden birini satıp, paranın değeri korunduğu gibi, kâr da edilebilir. Gibi gibi seçenek çok. 2017 değil de 2007 olsaydı araç, durumum müsait olsaydı, düşünmeden değiştirirdim, orası ayrı. 1 1 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Alptuğ Özcan yazdı: Konu ile alakalı değil ama bahsi geçtiği için yazıyorum seçim öncesi ve sonrası için belirsizlik durumu konutlar için de geçerli. Her iki olasılıkta nasıl bir yön izler bu konut fiyatları acaba? Bir girişim içerisinde olduğum için merak ediyorum açıkçası konunun uzmanı olmamakla beraber benim kişisel düşüncem seçimi atlatıp plan yapmak. 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Adem Kazıl yazdı: konunun uzmanı olmamakla beraber benim kişisel düşüncem seçimi atlatıp plan yapmak. Bu ikilem insanı deli ediyor 3 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Alptuğ Özcan yazdı: Bu ikilem insanı deli ediyor 1000 kişi istihdamlı fabrikada ihracata yönelik 9 aylık satış/üretim plankaması yapanları düşünemiyorum 2 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 29 Nisan 2023 Paylaş 29 Nisan 2023 Adem Kazıl yazdı: konunun uzmanı olmamakla beraber benim kişisel düşüncem seçimi atlatıp plan yapmak. Seçimde sonuç ne olursa olsun pek birşey değişeceğini sanmıyorum. Kurlarda ciddi bir düşüş olsa da kısa süreli olacaktır ve fiyatlara fazla yansıyacağını düşünmüyorum. Diğer türlü kurlar artarsa fiyatları hemen güncellerler. 2 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 1 Mayıs 2023 Paylaş 1 Mayıs 2023 Zaten ülkede artan hiç bir şeyin fiyatının ddüştüğü görülmemiş herhalde 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 1 Mayıs 2023 Paylaş 1 Mayıs 2023 Çağlar Bayur yazdı: 1000 kişi istihdamlı fabrikada ihracata yönelik 9 aylık satış/üretim plankaması yapanları düşünemiyorum Derdini seveyim der gibi olmuş 2 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 3 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2023 Kusura bakmayın arkadaşlar, telefondan cevap yazamadım, kaydediliyor diyor kalıyor öyle. Yorumlarınızın hepsini okudum, haklısınız 2017 model bi arabayı değiştirip gereksiz masrafa girmeye gerek yok, zaten bunu sorarken alacağım arabanın 1250 olan fiyatlar 1300-1350 çıkmış 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Mayıs 2023 Paylaş 3 Mayıs 2023 Çağatay Özsoy yazdı: Yeni aracın yakıtı artacak (benzinli olduğundan mevcutta 7,5-8litre, 9-10lt civarına çıkacak), vergileri artacak, mecburen servise gideceksin yıllık 10bin servis parası tutacak, kaskosu da sağlam bi artacak. Sen kararını vermişsin ama onay istiyorsun.. Bence kurcalama Çağlar Bayur yazdı: 1000 kişi istihdamlı fabrikada ihracata yönelik 9 aylık satış/üretim plankaması yapanları düşünemiyorum Sağlam irade ister.. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 3 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2023 Çağlar Bayur yazdı: 1000 kişi istihdamlı fabrikada ihracata yönelik 9 aylık satış/üretim plankaması yapanları düşünemiyorum Arçelik Çerkezköy Elektrik Motor İşletmesinde 6 yıl civarında aylık/yıllık eleman hesabını ben yapardım (1000 kişi sadece direk eleman vardı). aslında rakamlar büyüdükçe hesabı daha kolay oluyor, hata yapsanız bile minör hata önemli değil çünkü hata bile sayılmaz, ayrıca yuvarlak hesap yaptığınızdan ve zaten içerde yürüyen bir sistem vardır. Üretim planlama kısmı ise en önemlisi satın almadır ve genelde sektör sektördür sorumluları ayrıdır, MRP gibi yardımcı sistemler ile üretim planına göre hangi malzeme ne zaman gelmesi gerektiği yansanayilere verilir, malzeme geliş zamanı doğru olursa planlama zor olmaz ama hemen hemen de her zamanda tedarik sürecinde sıkıntılar oluşur, oluştuğunda sürekli üretim değişikliği yapmak verim kaybı yaşamak durumunda kalırsınız, birde hesabını ilgili firmayı ceza vermeden vermek (genelde içerde bir bölüme çamur atarlar), düşük karlarla çalışan firmalara ceza yazmaya kalkarsanız hem çalışacak firma bulamazsınız hemde adam zaten küçük batar. Ama söz konusu ihracat üretimi olunca sıkıntı çok büyük tabi , genelde iç pazara vereceğiniz ürünleri kaydırma yaparsınız. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Mayıs 2023 Paylaş 3 Mayıs 2023 marka olunca işler daha kolay, satış rakamı hafızası da 69 yıllık , pazarlama departmanın da en büyük derdi latte köpüğü kaç cm olmalı 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts