Eren Babayiiğit 15 Nisan 2023 Paylaş 15 Nisan 2023 İnternette akıllı debriyaj diye bir sisteme denk geldim Manuel araçları otomatik gibi kullanmaya imkan veren bir sistemmiş debriyaj pedalı boşa çıkıyor sadece vites değişimi yaparak araç kullanılıyor taktıran kullanan var mı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Nisan 2023 Paylaş 15 Nisan 2023 Bir yerde görmüştüm. Gayet güzel çalışıyordu. Nasıl çalıştığını bilen var mı ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Nisan 2023 Paylaş 15 Nisan 2023 akılıı değil de manueli otomatiğe çevirenler vardı, yarı otomatik tekniği, gazdan ayaç çek vites değiş gibi olmalı. kulağa hoş gelir, pratikte verimli çalışmaz, en eski leyland otobüsler böyle idi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 16 Nisan 2023 Paylaş 16 Nisan 2023 https://www.akillidebriyaj.com/ https://www.facebook.com/groups/277356294269950/ https://forum.donanimhaber.com/manuel-araci-yari-otomatik-yapiyorlar--152037034 Daha önce de merak edip araştırıp herhangi bir engel neticesinde mecburi değilse mantıklı olmadığı kanaatine varmıştım. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 16 Nisan 2023 Paylaş 16 Nisan 2023 15k civarında ücreti var. Yarı otomatik diyorlar. yağını gazdan çekiyorsun, vites atıyorsun. Acemiler için büyük kolaylık. F-p açısından değer değmez tartışılır. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 16 Nisan 2023 Paylaş 16 Nisan 2023 Ahmet Ekici yazdı: 15k civarında ücreti var. Yarı otomatik diyorlar. yağını gazdan çekiyorsun, vites atıyorsun. Acemiler için büyük kolaylık. F-p açısından değer değmez tartışılır. Orjinali böyle olan modeller vardı, hatta bir tanesi mercedesin eski a serisiydi diye hatırlıyorum. Orda bir muhatap var, yedek parça var vs. Buna rağmen de sevilmeyen araçtır kendisi. Bir atölyede sonradan yapılacak böyle bir donatıda olası sıkıntılarda ne kadar muhatap bulunabilir bilmiyoruz ki en büyük risk bu aslında. Birde işin temel mantığı ne kadar uygulamaya açık, ona da bakmak lazım verimlilik açışından. Mesela yokuş iniyorum, eğim beni istediğim hızda götürüyorsa gazı bırakıyorum, kompresyon kontrolsüz hızlanmamı engelliyor. Bu esnada vites değiştirecek diye debriyajı ayırırsa şenlik olur. Aynı koşullarda motor kompresyonu yetmedi, araç hızlanıyor. Vites küçülteceğim, bıraktım gazı, debriyajı ayırmadı, yine şenlik olur Tabi sürücüde uzuv kaybı vardır, engel vardır, orada diyecek bir şey yok. Bir abimiz vardı, iki bacakta ampute. Araç kullanırdı. Debriyaja bir itki kolu ile basar sonra vites değiştirirdi. Gaz fren zaten bir manivela, bir tarafta gaz diğer tarafta fren işlevi görüyor. Burada işlevsellik ön planda olur mesela. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Kasım 2023 Paylaş 10 Kasım 2023 Valla bu videodan sonra alasım geldi açıkcasıda Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 10 Kasım 2023 Paylaş 10 Kasım 2023 Vitesi yine biz atacaksak pek de mantikli degil sanki. Kullanilabilirligi de soru isareti Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Kasım 2023 Paylaş 10 Kasım 2023 bu çok eski bir sistem, genel mantığı şu: arabayı satıp 4 misli ekleyip yeni otomatik bir şey alamayana sunulan seçenek, bir dsg değil tabi ayrı dünyalar ayrı ihtiyaçlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts