Batuhan Cantali 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Herkese selamlar, 1997 model 2.0 otomatik vites 300.000 km de araç satın aldım. Araç malum eski ve yorgun ancak ekonomik koşullardan bazı şeyleri göze almak zorundayım. Araçtan mekanik olarak çok anlamadığım için bir konuda bilgilerinize danışmak istiyorum . Mekanik olarak bir usta sadece rutin bakımını ( yağ ve filtreler )yapıp çok fazla gereksiz masraf yapılmamasını belirtirken , diğer usta triger, egzantrik kayış, devirdaim , termostat , motor yağ filtre , el fren kolu , arka Balata , motor kabloları ( motor kaputunun bitişiğine elektrik ve LPG hortumları derme çatma sıkıştırılmış ) LPG ayar, rolanti dalgalanması , orta konsol kısmında yıpranma el freni boşluk , Egr hortumları , z rot , ateşleme sistemi , airbag ışığı gibi kozmetik ve mekanik olarak öncelik teşkil eden noktaların düzenlenmesi gerektiğini belirtti. Araçla ilgili bütçem sıkışık olduğu için hangilerine öncelik vermeliyim ve ortalama maliyeti ne olur. Şimdiden teşekkür ediyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 listede öncelik yok hepsinin görevi arıza riski ayrı, şu an aracın gidişi druşu çalışması gaz yemesi nasıl , kaça aldınız Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali 11 Nisan 2023 Yazar Paylaş 11 Nisan 2023 Çekişinde tıkanıklık seziyorum Çağlar Bey , rolanti dalgalanması mevcut belki LPG den kaynaklıdır diyorum ama 150 gibi rakama bitti. Özellikle siz fikir verirseniz çok memnun olurum . Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 böyle model yıllarında önemli olan şu: usta bir yere el atınca bir soketi söküp takınca tesisatta bir yerler kopabilir , olmayan arıza başlayabilir. fark edilmez sonra ne oldu bu arabaya denmesin, her motorda geçmişinden emin değilsek öncelikle trigeri yağı bakım parçaları değişmeli rakam da az değilmiş bu kadar işi varsa. 1 1 Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali 11 Nisan 2023 Yazar Paylaş 11 Nisan 2023 Rakam ortalama ne yapar sizce . Diğer usta o yüzden belki sadece rutin bakım ve trigerden devam edilmesini önerdi . Tüm hepsini yaptırırsak hem maddi açıdan sıkıntılı hemde geniş vadede bir hata oluşabileceğini sorun teşkil edebileceğini öngördünüz sanırım . Bu arada önceki sorduğunuzda atladım dıştan görünüm kozmetik açıdan iyi olsada konsol ve orta konsolun revizeye ihtiyacı bulunmakta Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Benim sıralamam şöyle olurdu. imkan buldukça yapardım. Yağı ve filtreleri değişin Fren bakımlarını yaptırın. Ateşlemeyi kontrol ettirin. Triger, devirdaim ve termostatı değiştirin. Lpg bakımını yaptırın. Alt takımı kontrol ettirin. Z rotları vs. Tesisatı kontrol ettirin. Bu ana kadar rolanti düzelmedi ise buna baktırın. Airbag lambası aynı zamanda arızanın yerini gösterir. muhtemelen koltuk altındaki soketlerdendir. ona baktırın. Kozmetik kusurlar 2 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 tamir bakım rakamı bilmem zaten her hafta değişiyor herşey, ön göğüs çatlar, plastiği gevrekleşiyor, benimkini söktüm evde salonda tabakların yanında saklıyorum 1 3 Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali 11 Nisan 2023 Yazar Paylaş 11 Nisan 2023 Çağlar Bayur yazdı: tamir bakım rakamı bilmem zaten her hafta değişiyor herşey, ön göğüs çatlar, plastiği gevrekleşiyor, benimkini söktüm evde salonda tabakların yanında saklıyorum oraya takılmıyoruz o zaman . Mehmet Ozyurek yazdı: Benim sıralamam şöyle olurdu. imkan buldukça yapardım. Yağı ve filtreleri değişin Fren bakımlarını yaptırın. Ateşlemeyi kontrol ettirin. Triger, devirdaim ve termostatı değiştirin. Lpg bakımını yaptırın. Alt takımı kontrol ettirin. Z rotları vs. Tesisatı kontrol ettirin. Bu ana kadar rolanti düzelmedi ise buna baktırın. Airbag lambası aynı zamanda arızanın yerini gösterir. muhtemelen koltuk altındaki soketlerdendir. ona baktırın. Kozmetik kusurlar İlginiz öneriniz için çok sağolun Mehmet Bey , Aynı sıralamada devam etmek maddi olarak ve gözlemsel olarak daha faydalı olabileceğini algıladım. 2 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Yağ filtresi https://orjinalfordparca.com/mondeo-2-0-yag-filtresi-1994-2000-benzin-orjinal/ Hava filtresi https://www.onlinefordyedekparca.com/mondeo-1996-sonrasi-br-hava-filtresi-tam-t9601-mon?lang=tr&h=37b121f8 Polen filtresi https://www.altunyedekparca.com/urun/polen-filitresi-karbonlu-mondeo-1993-2007 V kayışı https://www.otomert.com.tr/mondeo-16-18-20-v-kayisi-1996-1999-gates-pmu2000 Triger Seti https://www.fordtoptancisi.com/Triger-Seti-Mondeo-1992-2000,PR-3497.html Arka fren balataları https://orjinalfordparca.com/mondeo-1993-2001-arka-fren-balatasi-kampanali-ithal/ LPG filtre değişimi + ayar 300₺ 5litre 10w40 gereksinimleri karşılayan bir yağ 550₺ 5w30 km ve lpgden dolayı yorabilir. Toplamda malzemeler 2.700₺ yapıyor. Bulunduğunuz bölgeye göre işçilikle birlikte 4.000₺ nin altında bir tutarla arabayı diriltebilirsiniz 2 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 @Çağlar Bayur abi bu aracın özellikle motor bölmesindeki tesisatı komple yapıp satan biri var aklında olsun. Sıfır soketleri tezgahta orjinal kablo boylarına göre ayarlayıp gönderiyor, bir elektrikçiye montajını yaptırıyorsun. Alanlar çok memnundu. MK2'lerde en büyük dert olan motor bölgesi tesisatını komple sıfırlamak tamir ettirmekten daha mantıklı geliyordu bana. Tabi benim araçta sorun olmayınca seni dinleyip çalışıyorsa tamir etmeyip ellememiştim. Sana lazım olmaz gerçi, biliyorum ama lazım olursa diye kenarda not olarak bulunsun. FB'de mk2 grubunda sorulursa tam iletişim bilgilerine erişilebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 Ben olsam ilk iş trigere bakarım. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben olsam ilk iş trigere bakarım. Bütçe kısıtlı.. Yürümede zorlanan, durmada zorlanan aracın trigerini değişsen ne olacak. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 Aracın hayırlı olsun Batuhan, elin anahtar tutuyorsa el freni ayarını el freni kolunun altındaki somunu sıkarak yapabilirsin. Fotosunu da görelim mondinin Mehmet Ozyurek yazdı: Bütçe kısıtlı.. Yürümede zorlanan, durmada zorlanan aracın trigerini değişsen ne olacak. Bence de ilk iş triger kontrol edilsin, çatlak vs yoksa frenlere geçsin. Az da olsa fren balatası vardır heralde. Kayış çatlaksa sıkıntı büyük olur. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 Mehmet Ozyurek yazdı: Bütçe kısıtlı.. Yürümede zorlanan, durmada zorlanan aracın trigerini değişsen ne olacak. Son kale. Ya yolda koparsa Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 Murat Sahın yazdı: . FB'de mk2 grubunda sorulursa tam iletişim bilgilerine erişilebiliyor. soketçi rıza mı Murat Sahın yazdı: araçta sorun olmayınca elleme Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Son kale. Ya yolda koparsa Tamam gözle kontrol edilsin.. Kayış temiz ise şimdilik masraf edilmesin. Sençe % kaç motor kayış koparıp rektefiyeye gidiyor.. Sence % kaç motor hararet yapıp conta yakıyor. 2 Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali 12 Nisan 2023 Yazar Paylaş 12 Nisan 2023 Bugün triger ve hafif bakım + LPG ayarı ve fren için 8.000 gibi toplam rakam aldım . Bir diğer usta bakım filtre vb yeni ise belki gerekli olmayacağını acil olarak trigerden başlamanın daha iyi olabileceğini aktardı . Yarın liftte araca bakılıp gerekli şeyler tekrar incelenip onayım akabinde işlemlere başlanacakmış . Öncelik ve aciliyet gerektiren işlemleri bana belirteceğini söyledi . Tahminimce triger sonrası ön tarafta olan kablo vb kısa devre yaptırmayacak şekilde konumlandırılacak arka fren Balata kontrolleri hafif bakım iç kozmetik aksamı sabitlenecek ve ateşleme gözden geçirilecek umarım astarı yüzünden pahalı olmaz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Nisan 2023 Paylaş 12 Nisan 2023 bakım sonrası motor çalışmaz ise beyinciye gitmeden önce egzantik okuyucuya baksın 2 Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali 16 Nisan 2023 Yazar Paylaş 16 Nisan 2023 Araç triger , egzantrik kayış , termostat, devirdaim, fren balataları, yağ , yağ hava polen filtresi , z rotlar, arka viraj demirleri, bujiler değiştirildi . Yürüyene ait tıkanıklık ve tıkırtıların baya azaldığını aracın gidişinin farklılaştığını hissettim . Malum bayram öncesi olduğu için maalesef orta konsol , rölanti valfi boğaz kelebeği , LPG ve fan tesisatı , el freni kolu ( sıkıştırılma ve bakım yapılmış ancak sipariş geçileceğini belirtti usta ) sonraya kaldı. Araçta şu an olumsuz olarak ilk çalıştığında bir kaç kez stop etme ve rölanti dalgalanmasını hissetmekteyim. Aracı bayram sonrası bırakmasam LPG ve fan tesisatı yönünden sıkıntı yaşar mıyım usta kabloların kısa devre yapmayacak şekilde konumlandırdığını vurguladı .Daha önceki araçlarımda bu kadar eski ve LPG li araca sahip olmadığım için çekincelerim mevcut sizlerin görüşü nedir? Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Nisan 2023 Paylaş 16 Nisan 2023 Batuhan Cantali yazdı: Aracı bayram sonrası bırakmasam LPG ve fan tesisatı yönünden sıkıntı yaşar mıyım usta kabloların kısa devre yapmayacak şekilde konumlandırdığını vurguladı . muhtemel arıza zamanı olarak kimse birşey diyemez ama elden geçmiş düzgün takılmış ise çalışacaktır Yorum bağlantısı
Batuhan Cantali 17 Nisan 2023 Yazar Paylaş 17 Nisan 2023 Teşekkürler abi o zaman acele davranmaya gerek yok diye düşünüyorum Çağlar Bayur yazdı: muhtemel arıza zamanı olarak kimse birşey diyemez ama elden geçmiş düzgün takılmış ise çalışacaktır Yorum bağlantısı
Recommended Posts