İçeriğe Yönlendir

Pejo 307 Otomatik Isınınca Viteste Takılma


çağlar Tuncu

Recommended Posts

çağlar Tuncu

Merhaba selamin aleyküm yeni bir arac aldim otomatik Peugeot 307 2004 model arac sogukken  vites gecisinde problem yok ama isindiginda 1den 2 ye gecerken sanki bisey tutuyon 3 bin devire geliyor sonra vites geçiyor ama sadece 1 den 2 ye gecerken bir sanjimanciya gittim devirdaimden de yapabilir dedi sizce ne yapmalıyım 

Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren

Hem otomatik hem 2004 model baya riskli değilmi ?

Umarım şanzıman değildir.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Renault ve PSA grubunda uzun yıllardır kullanılan, tam otomatik, tork konvertörlü, 4 ileri şanzıman. Değişik isimleri vardır. Pazarlama :fiuw: 

BVA

BVA AL4

BVA AL4 DP0
AL4
DP0 AL4

 

Her ne kadar şanzıman yağı, selenoidler ve ısı sensörüyle, basınç sensörünü değiştirelim düzelir dense de, genelde düzelmez.

Tavsiyem, iyi bir araştırma sonunda şanzımanı komple revizyon yaptırın ya da, yeni şanzıman alın. Güncelde 35-45 bin arası revizyon tutacaktır. Yenisi de 15-20 bin civarı fazlası olacaktır.

 

Bu şanzıman genel anlamda sorunlu. Bir çok usta yanaşmıyor ve garanti vermiyor. Şanzıman aşırı ısındığından ilk olarak yağ ve selenoidler bozuluyor. Bununla birlikte, ısı ve basınç sensörleri de arızalanınca, hemen ardından da konverter dağıtıyor. Bu süreç bazen çok hızlı gerçekleşebiliyor.

 

Komple revizyon ya da yeni şanzıman takılsa dahi, aşağıdaki işlemler yapılmadığı sürece, benzer sorunlar kısa sürece tekrarlayacaktır. 

Silindir kapak contası kontrol edilmeli ya da risk almamak adına yenilenmeli. Kaçak var ise, bir şekilde şanzımanın ısınmasına ya da, ters basınç uygulanmasına sebep oluyor.

Şanzıman yağ soğutucusunun büyük olanı ile değiştirilmeli. Orjinal soğutucu çok küçük ve soğutmaya yetmiyor. Büyük tip soğutucu daha kalın. Hatta radyatör tipi özel soğutucular yaptırıp, aracı ön tarafına montaj yapanlar dahi var. 

Termostat ve devirdaim yenilenmeli.

Radyatör yenilenmeli, ya da içi ve dışı iyice temizlenerek, soğutma kanalları düzeltilmeli.

Araç LPG' li ise, yüksek devirde kullanılmamalı.

Motorda tüm su kanalları temizlenmeli,

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Orjinal soğutucu çok küçük ve soğutmaya yetmiyor.

radyatöre entegre olmayan dış ortamda duran tip mi bu soğutucu

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

radyatöre entegre olmayan dış ortamda duran tip mi bu soğutucu

Kalın tip soğutucu bu. Orjinali daha ince ve küçük. Şanzımanın hemen üzerinde konumlu.

94DA1397-D07C-4CE0-AB32-BC6192D0D33E.jpeg.0587214f1f7d2b3fc9ea45f2125c1ac7.jpeg

 

Bunun gibi sistem yapılabiliyor ve çok daha iyi soğutma sağlanabiliyor

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağı nasıl soğtacak bu? hava kanalları yok? kapalı dar bir alana da konmuş anladığım?

videodaki  işlem bayağı mantıklı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

yağı nasıl soğtacak bu? hava kanalları yok? kapalı dar bir alana da konmuş anladığım?

videodaki  işlem bayağı mantıklı

Evet Abim, tam da dediğin gibi.

FF5BC162-A30F-44BC-B249-41641421A4DC.jpeg.b74f71dbae974d23247c721a0a085564.jpeg

Mavi tıpalı olan yap soğutucu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

muazzam über ultra bir metalden üretilmediği sürece bu parça yağı soğutamaz acaba ne düşünmüşler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...