çağlar Tuncu 10 Nisan 2023 Paylaş 10 Nisan 2023 Merhaba selamin aleyküm yeni bir arac aldim otomatik Peugeot 307 2004 model arac sogukken vites gecisinde problem yok ama isindiginda 1den 2 ye gecerken sanki bisey tutuyon 3 bin devire geliyor sonra vites geçiyor ama sadece 1 den 2 ye gecerken bir sanjimanciya gittim devirdaimden de yapabilir dedi sizce ne yapmalıyım Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Hem otomatik hem 2004 model baya riskli değilmi ? Umarım şanzıman değildir. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Renault ve PSA grubunda uzun yıllardır kullanılan, tam otomatik, tork konvertörlü, 4 ileri şanzıman. Değişik isimleri vardır. Pazarlama BVA BVA AL4 BVA AL4 DP0 AL4 DP0 AL4 Her ne kadar şanzıman yağı, selenoidler ve ısı sensörüyle, basınç sensörünü değiştirelim düzelir dense de, genelde düzelmez. Tavsiyem, iyi bir araştırma sonunda şanzımanı komple revizyon yaptırın ya da, yeni şanzıman alın. Güncelde 35-45 bin arası revizyon tutacaktır. Yenisi de 15-20 bin civarı fazlası olacaktır. Bu şanzıman genel anlamda sorunlu. Bir çok usta yanaşmıyor ve garanti vermiyor. Şanzıman aşırı ısındığından ilk olarak yağ ve selenoidler bozuluyor. Bununla birlikte, ısı ve basınç sensörleri de arızalanınca, hemen ardından da konverter dağıtıyor. Bu süreç bazen çok hızlı gerçekleşebiliyor. Komple revizyon ya da yeni şanzıman takılsa dahi, aşağıdaki işlemler yapılmadığı sürece, benzer sorunlar kısa sürece tekrarlayacaktır. Silindir kapak contası kontrol edilmeli ya da risk almamak adına yenilenmeli. Kaçak var ise, bir şekilde şanzımanın ısınmasına ya da, ters basınç uygulanmasına sebep oluyor. Şanzıman yağ soğutucusunun büyük olanı ile değiştirilmeli. Orjinal soğutucu çok küçük ve soğutmaya yetmiyor. Büyük tip soğutucu daha kalın. Hatta radyatör tipi özel soğutucular yaptırıp, aracı ön tarafına montaj yapanlar dahi var. Termostat ve devirdaim yenilenmeli. Radyatör yenilenmeli, ya da içi ve dışı iyice temizlenerek, soğutma kanalları düzeltilmeli. Araç LPG' li ise, yüksek devirde kullanılmamalı. Motorda tüm su kanalları temizlenmeli, 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Tamer Topaç yazdı: Orjinal soğutucu çok küçük ve soğutmaya yetmiyor. radyatöre entegre olmayan dış ortamda duran tip mi bu soğutucu Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Çağlar Bayur yazdı: radyatöre entegre olmayan dış ortamda duran tip mi bu soğutucu Kalın tip soğutucu bu. Orjinali daha ince ve küçük. Şanzımanın hemen üzerinde konumlu. Bunun gibi sistem yapılabiliyor ve çok daha iyi soğutma sağlanabiliyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 yağı nasıl soğtacak bu? hava kanalları yok? kapalı dar bir alana da konmuş anladığım? videodaki işlem bayağı mantıklı 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 Çağlar Bayur yazdı: yağı nasıl soğtacak bu? hava kanalları yok? kapalı dar bir alana da konmuş anladığım? videodaki işlem bayağı mantıklı Evet Abim, tam da dediğin gibi. Mavi tıpalı olan yap soğutucu 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2023 Paylaş 11 Nisan 2023 muazzam über ultra bir metalden üretilmediği sürece bu parça yağı soğutamaz acaba ne düşünmüşler Yorum bağlantısı
Recommended Posts