İçeriğe Yönlendir

Kara Murad


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Erdem Doğan
Önder Özcan yazdı:

Hangi araca? 211 de çok çirkin duruyor bu.

Bu jant her arabada cirkin durur, cunku jant cirkin 😂

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Erdem Doğan yazdı:

Bu jant her arabada cirkin durur, cunku jant cirkin 😂

Ben kibarca söyledim. İnsanları incitmeyelim di mi.

O JANTLAR ÇOK ÇİRKİN KARDEŞİM, SAKIN ALMAYIN! mı deseydim :rofl:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kışlıklari taktık 

 

m1h1eto.jpeg

bx92hd3.jpeg

16l2oel.jpeg

fmn6xl5.jpeg

 

LPG bakımıni da yaptık 

 

ni0g1ld.jpeg

 

Lastik değişim 700 TL 

 

Prins LPG bakımı çift filitre değişimi 1300 TL

 

Prins orijinal filitre üzerindeki seri noyu yazmayınca bakım sayacini sıfırlamiyormus :)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lastik tabanı güzel durmuş

geniş kalıp gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Paralar kara murada gidiyor, sonra mike niye deli :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Paralar kara murada gidiyor, sonra mike niye deli :)

Hahaha Mike kış uykusuna hazırlanıyor uyanınca yer paraları artık 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karda kışta en sevdiğim araba focus1 idi, fiesta1 den sonra tabii.. yanyannn

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Çağlar Bayur yazdı:

karda kışta en sevdiğim araba focus1 idi, fiesta1 den sonra tabii.. yanyannn

Olsada binsek
@Mustafa Tüfekçi

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Olsada binsek
@Mustafa Tüfekçi

Gel götür ayıpsın ama lastik farz kış için 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

karda kışta en sevdiğim araba focus1 idi

 

Bulgaristan kışında garip bir şekilde güven veriyordu, ilk defa gördüğüm bir marka kış lastiğiyle.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Şuraya bir SVT bırakayım ozaman (#711 of a build 2173) :)

IMG_7356.jpeg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bu gün bı test yapma fırsatım oldu 

 

E270 CDI

5gf6ay7.jpg

 

E200 kompresör 

 

3pr6zr5.jpg

 

 

Tam sıfıra sıfır bir test değildi ama sürüş hızlari ve yaşadığı trafik aynı idi

 

Dizel olan sıcak motor sıfırlandı 

Benzinli olan soğuk motor marş ile sıfırlandı

 

Trafikli otoban sürüşü peş peşe gidilerek denendi

İki araçta yaz yaksin vs gibi bir tarzda kullanilmadi

 

Ortalama hız ve sürüş mesafesi aynı Max 140 geneli 100 110 li hızlarda bolca İstanbul giriş trafikli ortalama hız 58 km/h

Test parkuru Körfez - Çamlıca gişe 

5.4 dizel e 8.5 litre benzin muadili LPG ( 10 litre LPG diyebiliriz)

 

Krs bazında yakıtları yakın sayılır.

 

Performans olarak 270 CDI 170 PS sanırım 200k 184 PS km lerle çok Uzak değil  dizelde düşük devir ve kısa devir aralığında  tork hissi güzel ama benzinde geniş devir aralığında çekiş hissi gibi değil burda turbo dizelim Torku 400nm lerde birden gelmesi ile  kompresör 250 mm torkunun devre yayılması farkı var 

 

Motor sesi olarak dizelin kukreyisi ile de kompresörun tatlı hiriltisi arasında seçim yapılabilir .

 

Yakıt maliyeti odaklı bir test olduğu için performansi denemedik tam manasında ama ikisi de kasasına zevkli denebilecek hizlanmalara sahip, yüksek performans denemez ama çoğu piyasa arabasından daha keyifli 

 

 

@Önder Özcan abi de teşekkür aracını paylaştı denemem için 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

İlk defa kompressor kullandım. Düşük devirde dizel gibi değil ama gaz normal kullanımda gaz tepkisi çok iyi, dizeldeki turbo boşluğu yok. Motorun sesi ayrı güzel.

Çok aksiyona girmeden, tem yolunda 100-140 arası ani hızlanmalı kullanım.

Bu arada neden dizelin saati 20.29 komp. un saati 19.29. Dizelin dış sıcaklık göstergesi 17.5 komp.un 16.5 derece. Yanyana dururlarken :D

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Performans olarak

bagajı doldur 5 kişi bin bi uzun yol yap , tam testlik olur

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

5.4 çok iyi diyecektim ki sıcak motor sıfırlanmış, yine de iyi.

270 cdi son vites 2000 devirde kaç yapıyor?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Selim Bilgin yazdı:

5.4 çok iyi diyecektim ki sıcak motor sıfırlanmış, yine de iyi.

270 cdi son vites 2000 devirde kaç yapıyor?

İki aracın da da kapının önünde sayaç sıfırlandı, dizel sıcaktı komp. kapının önüde yatıyordu. Otobana çıkana kadar ısındı zaten :D

Toplam 64 kmlik yol işte.

Devir/hız ölçümü aklımda değil Selim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Önder Özcan yazdı:

İlk defa kompressor kullandım. Düşük devirde dizel gibi değil ama gaz normal kullanımda gaz tepkisi çok iyi, dizeldeki turbo boşluğu yok. Motorun sesi ayrı güzel.

Çok aksiyona girmeden, tem yolunda 100-140 arası ani hızlanmalı kullanım.

Bu arada neden dizelin saati 20.29 komp. un saati 19.29. Dizelin dış sıcaklık göstergesi 17.5 komp.un 16.5 derece. Yanyana dururlarken :D

 

büyük motor dizel gibisi yok böyle bir kıyas yapacaksak. büyük dizeleden iyidsi daha da büyük hacimli dizeldir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Selim Bilgin yazdı:

5.4 çok iyi diyecektim ki sıcak motor sıfırlanmış, yine de iyi.

270 cdi son vites 2000 devirde kaç yapıyor?

Beklediğimden iyi hipermilcilik oynasak daha da düşürürdum de mercedese binen adamlarız kasmaya gerek yok.

 

Bu arada ortalama sıfırlandiginda benzinli 9 litreden açıyor dizel 7 litreden 

 

Kompresör çalışma sıcaklığına çok çabuk geliyor o yüzden çok sıcak soğuk takılmadim en baba sıcak motor da 8 derdi o günkü parkurda.

 

. videolarda sanki 2000 dd de 110 gibi CDI

 

Benim net bildiğim benzinli de 3000 dd 140 la gidiyor tam

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

büyük motor dizel gibisi yok böyle bir kıyas yapacaksak. büyük dizeleden iyidsi daha da büyük hacimli dizeldir.

 

Stock 1000nm.

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 

Stock 1000nm.

 

bunları biliyorum ben de. ütopik bir şey. bence v8 dizel kafidir eğer fantazi peşindeysek.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

bunları biliyorum ben de. ütopik bir şey. bence v8 dizel kafidir eğer fantazi peşindeysek.

 

Yapabileceklerini göstermek için yaptılar zaten, yoksa hiçbir anlamı yok bence de. V8 bile fantezi dediğin gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dün istanbuldan geldik jeep ile. malum ağır bir araba. 2.2 ton. 3.0 dizel. 211 hp 510 nm tork var. haram beygir olsa 250 260 hp oluyor sadece yazılımla. biz ellememiştik.

2 yetişkin iki çocuk, biraz bagaj vs. en büyük faydayı yokuş yukarı o itiş tepiş otoyol trafiğinde yüksek hızda araç solarken görüyorsun. yoksa şehir içi hızlarda hepsi aynı araçların belli standartlara çıkıldığı zaman.

 

ama dediğim gibi büyük ve ağır bir araç ise, isterse 5 turbolu olsun ben dizel tercih ederim. çünkü az yakması da mümkün aynı güçlerde.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Orada olsam kameraya çekerdim sizi iyi olurdu :crazy:

 

 

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

E280 cdi  a çok yukseliyorum da bilemiyorum 

 

212 de belki 220 CDI aliriz

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mustafa Tüfekçi yazdı:

E280 cdi  a çok yukseliyorum da bilemiyorum 

 

212 de belki 220 CDI aliriz

Taylanda gidecektik

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...