Hasan Kadir Karaahmetli1679652703 18 Mayıs 2020 Paylaş 18 Mayıs 2020 Herkese merhaba, Aracımı lifte kaldırıp alttan yıkattıktan sonra Abs+Asr+El Freni lambaları yanmaya başladı. Orijinal yazılım aracılığı ile kontrol ediyorum kısa devre var diyor. Abs ünitesini söküp ünitenin kendisinde bir arıza olup olmadığını kontrol ettim, ünite temiz. Belirtiler şöyle, Yüksüz akü gerilimi ile Ecu'nun ölçtüğü akü gerilimi aynı, şasede problem görünmüyor. Araçta kısa devre kontrolü yaptım. Kapalı halinde 12,33 V akım çekiyor. Gaza yüklenmelerde Xenonlar git gel yapıp röleden kapıp bırakma sesleri geliyor. Yine yukarıda belirttiğim gibi Abs ünitesindeki hata sürekli devam. Tesisatta ne gibi kontroller yapabilirim ? Aklıma gelen ilk şey tek tek sigortaları söküp hangi hatta kısa devre olduğunu tespit etmeyi planlıyorum. Ekstra yapabileceğim test var mı ? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Mayıs 2020 Paylaş 19 Mayıs 2020 Bagaj döşeme altı ilk aklıma gelen. Farların soketleri sökülüp de denenebilir. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 20 Mayıs 2020 Paylaş 20 Mayıs 2020 Bu model araçta egerki farlarındaki gibi kablo izole yırtılmaları kuruma hatası varsa 1.ci olasılık yada Ustamın dediği kısımlarda sıvı teması ile oluşan oksit vesaire hatası olaılığı aynen yüksek ihtimaldir.Ciddi şekilde iyi bir yer bulun baktırın. Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli1679652703 30 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2020 Farlarla ilgili sorunu çözdüm, sinyal kolu ünite üzerindeki soket gevşeklik nedeniyle röle kapıp bırakıyordu. Araç üzerindeki tüm sigortaları tek tek söküp test ettim. Kaçak kontrol kalemiyle test yaptığımda genel servisler sigorta hattında kısa devre olduğunu tespit ettim. Akü üzerine kontrol kalemini sabitlediğimde sürekli olarak kısa devre görünüyor, kapılardan herhangi birini açtığımda kontrol kalemi lambası yanıp sönmeye başlıyor. Genel servisler sigortasının aracımda etkilediği alanlar 1- Ambians aydınlatmaları 2- Kapı aydınlatmaları 3- Gösterge panelinde kapı açılınca yanan km bilgileri. Kasap elektrikçilere güvenmediğimden tek tek ilerlemek zorunda kaldım. Garip bir kısa devre, tesisatı geziniyorum herhangi bir yerde ısınma da yapmıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 Sorunu buldunuz mu, sorunu çözdünüz mü Hasan Bey. Çözdünüz ise nasıl çözdünüz ? Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli1679652703 11 Haziran 2020 Yazar Paylaş 11 Haziran 2020 On 30.05.2020 at 13:27, Mehmet Özyürek yazdı: Sorunu buldunuz mu, sorunu çözdünüz mü Hasan Bey. Çözdünüz ise nasıl çözdünüz ? Abs beynine 0,02 V elektrik geliyor. Beyine gelen tesisatı komple takip edip açığa çıkarmam lazım . Baya zamanımı alacağından fırsat bulamadım. Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli1679652703 17 Haziran 2020 Yazar Paylaş 17 Haziran 2020 Çözüme kavuşturuldu... Aracımın motor revizyonu yapılıp alttan şanzıman yıkandıktan sonra baş gösteren Abs+Vdc+Ebd hatası almaya başlamıştım. Yol bilgisayarı hatası böyle iken kadran kısmında el freni+abs +vdc lambaları yanıyordu. Kafamı hangi dağa taşa vursam diye düşünmeye başlamadım da değil yani İlk olarak bu hatayı alırken daha sonra km göstermez oldu. FiatEcuScan ile bağlanıp baktığımda sürat sensörü sinyal hatası ve Can hattında toprağa kısa devre hatalarını gördüm, silmeme rağmen başarılı olamadım. İlk olarak Abs beynini dağıtmakla başladım işe. Multimetre ile devre kontrollerini gerçekleştirdim her şey normal, soketlerden bir miktar su almış oksitlenme var ama her şey yolunda. Kontrak temizleyici ile oksitlenmeleri temizleyip tekrar kapattım. Multimetre ile 4 tekerin abs sensörüne direnç ölçtüğümde hepsi 1500 Ohm seviyelerinde çalışır durumdaydı. Araçta hala hatalar aynı, cihaza bağladığımda yine hız sensörü hatası. Sadece Can hattı toprakta kısa devre hatasını çözmüş oldum. O da beyine giren su ve oksitlenme kaynaklı . Bu arada FiatEcuScan ile abs modülüne bağlanamıyordum, beyine ulaşamıyor cihaz. Beyin tamircisine götürdüm, bağlanamayınca abs beyni arızalı, tamiri çok olmuyor genelde değişiyor. Sökün getirin deyince tüm sigortalarım attı :):) Eve gidip elektrik hattını kontrol ettiğimde abs beynine elektrik gelmediğini, akü kutbu üzerindeki 30A genel servis sigortasından tam voltaj vermediğini gördüm. Sigorta değişimi sonrası el freni lambası söndü ve sadece Abs+vdc lambası yanık kaldı. Alt takımları değiştireceğim için biraz sabredip diskleri sökmüşken abs halkalarına baktık ve kir vardı. Sensör uçları ve abs halkaları temizlenip toplandı. Abs lambası da söndü, geriye kalan sadece vdc lambasıydı Eve gidip tekrar cihaza bağladım, artık abs modülüne giriş yapabilir durumdayım ve FiatEcuScan ile bağlandığımda bir çok arızayı hafızaya almıştı. Arızaları silip bir tur attım ve direksiyon açı sensörü hatası geldi. Kullananlar belki bilirler, programda parametreler kısmında bir çok modülün hangi değerde çalıştığı gözlemlenir. Direksiyon düz olmasına rağmen 740C açı yapmış görünüyordu. ( sanırım araç revizyondayen bir şekilde aküye bağlanmış burayı çözemedim) Bu değerin sıfır olması lazım aslında. Programda ayarlar kısmında direksiyon açı kalibrasyonu var, kalibrasyonu yapınca direksiyon açısı da sıfır (olması gereken) i göstermeye başladı ve artık hiçbir arıza kalmadı. 2 Yorum bağlantısı
Semih Tunca 22 Haziran 2020 Paylaş 22 Haziran 2020 Neyse geçmiş olsun sorunları çözdüğünüze sevindim. Bu tür arızalar uzun takip sabır ve deneme istiyor forumda böyle çözümlü sorunlar görme güzel. 1 Yorum bağlantısı
İnayet hilaloğlu 1 Ocak 2022 Paylaş 1 Ocak 2022 Merhaba arkadaşlar . 2015 model Jeep Renegade kullanıcıyım .. aracımda yağ kaçağı vardı ve motoru alttan üstten yıkattım .. abs hil holder çarpışma önleme sistemi gibi bazı sistemler araç kontağını açınca devre dışı kalıyor .. aracı Bilgisayara bağladığımızda arka hız sensörü arızası veriyor ama sensör değiştirdik yine aynı hata .. siliyoruz hatayı hemen yine aynı hatayı veriyor .. Abs beynine su gitmiş diyorlar ama ben hakim değilim bana yardımcı olabilir misiniz 0505 390 10 54 numaram Yorum bağlantısı
Recommended Posts