İçeriğe Yönlendir

Araç elektriği kablo renkleri


Mesut UĞURLU

Recommended Posts

Mesut UĞURLU

Selamlar;

 

Kendi çapımda aracımla uğraşıyorum. Forumu da görüyordum ama üye olmak şimdiye kısmetmiş.

 

Arabalarda kablo renklerinin belirli bir standardı var mıdır?

Kablo salatası içinde nasıl buluyor ustalar çok diye elleriyle koymuş gibi istedikleri kabloları?

 

Arattım ama öyle bir standart bulamadım.

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Tecrübeme dayanarak yazıyorum.Daha farklı yorumlarda mutlaka gelecektir.

Yeni nesil araçlarda kablolar genelde artık siyah formda ve demet halinde ayrılarak gelişmiş kontrol ünitelerine ve sigorta kutularına ayrılarak belirli bir hatta sabitleniyor.Yinede iç dolaşım hatlarında hala farklı renk ayrımları ile yapılan tesisatlarda mevcut.Toptan yok diyemeyiz.Eski araçlardaki gibi çeşitli renklerde olmuyor.Eski araçlarda ise kalınlık incelik ve aynı renk kablolara paralel olarak ince hat olarak belirgin ayrımı yapmak için farklı renk izi ile ayrılabiliyor.Yani kahverengi kablo  ve başka bir hat için aynı renk kablonun üzerinde mavi,sarı,yeşil gibi ince renk ile anahtarlama ucuna giden kablolamada belirgin olarak kullanılır.Fakat buda farklı model araç bazında maalesef uyumlu değil.Aynı marka araç aynı versiyon serilere mahsus diyebiliriz.

 

Nasıl bulunur anlatımı ise üstte yazdığım gibi belirli bir hatta ve genelde sol direksiyon alt kısmında ayrı bir sigorta paneli ve kontrol üniteleri toplanması ile kablolama yapılır ve buradan arkaya ve sağ tarafa ana Ecu sistemine ayrılır.Bu ayrılanlar ise zaten belirli yerlere gider ve orta direklerde yeniden ve arka koltuk tarafından da bilahire ayrılır.Buna artık aşina olmuş el bulmakta zorlanmaz diyebiliriz ve her araca mahsus kronik sorunlardan dolayıda tecrübede buna eklenirse normal.

 

Sizin araç modelinde renk ayrımı ile bulmak kolay fakat üsteki yorumumda yazdığım gibi hat takibi ve belirli noktalarda yine belirli kullanılan parçaların göz aşinalığı ile zorlanılmaz.

 

Kablo kodu ile şuranın hattı demekte hali ile genelde zor dur.Bazı modellerde kahve kalın şase bazılarında ise siyah olabiliyor.Bazı modellerde kalın sarı artı bazılarında kırmızı.

 

Yani belirgin bir standart renk ayrımı olmuyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mesut UĞURLU
(düzenlendi)

Teşekkür ederim.

İğneyle kuyu kazmaya devam yani :p

tarihinde Mesut UĞURLU tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Benim motorda sarı-siyah şase. Arabada kahveydi sanırım. Gerisi için diagrama bakmak ya da deneyerek bulmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Enes Akgün

Konu kirliliği olmaması adına burdan sormak istiyorum.

Aracın soketinde ki bulunan kablolarda eksi kablo var mıdır yoksa hepsi artı kablo mudur ? Park ve sinyal lambasını soketteki kablodan bulmak istesem multimetre yardımıyla nasıl bulabilirim. Diyotla amerikan park yapmak istiyorum.

 

Yorum bağlantısı
Enes Akgün
11 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Ampul baglantısı olan her sokette + ve - şarttır,bulunur.

Direk fara bağlanan soketten bahsediyorum abi, ampule yada parka bağlanan direk kablodan değil 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Ampul baglantısı olan her sokette + ve - şarttır.

 

Tamam işte farda ampul olduğu için elbette şase olacak.Üstteki cümle aynen ucunda ampul baglantısı olan her soket için geçerlidir.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Yanlış hatırlamıyorsam fara giren ana sokette bir tane şase ucu var ve çoklu kablo ile park, sinyal ne varsa burdan dağılıyordu.

Yorum bağlantısı
Enes Akgün
21 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:

Yanlış hatırlamıyorsam fara giren ana sokette bir tane şase ucu var ve çoklu kablo ile park, sinyal ne varsa burdan dağılıyordu.

Başka yerde de okuduklarıma göre dediğin gibi abi tek şase var diğerleri ayrılıyor

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Halojen aydınlatmalı farlarda doğu üretim araçlarda her aydınlatma ampulüne ayrı şase gider.Japon araçlarda ise bu eksi anahtarlamalı tiplerde tersi olarak artı tektir şase dağılıyor diyebiliriz.Avrupa üretimlerde Fiat'ın bazı modellerinde yine her aydınlatmaya ayrı şase veriliyor.Bazı versiyon farlarda ise sinyal ve park için ayrı şaseleme vardır ve kısa ve uzun far aynı şaseden besleniyor. 

 

Tam olmasada Genel standard olarak tek pin şasedir diyebiliriz.Örnek olarak Vw,Ford grubunda  şase halojen modelde tek pinden içeriye dagıtılır.Peugeot 308 farı açtığım için bu farda sinyal,park şaseleri ayrı veriliyor.

 

Bütün en eski modellerde dahil Oem xenon farlarda xenon balast için ayrıca pinle şase vardır.

 

Yeni nesil elektronik kontrollü araçlarda bu durum her modelin yapısal elektronik kontrolüne göre ciddi değişim ile standard durumuda değişiyor.

 

İstenilen yerde yazılsın,okunsun Kısaca önceki mesajımda dediğim gibi aydınlatma için kullanılan her bölümde + ve -  kesinlikle şarttır.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...