İçeriğe Yönlendir

Yamaha R25 mercek, angel eye, bi-xenon projesi


Alper Arabacı

Recommended Posts

Alper Arabacı
(düzenlendi)

Arkadaşlar öncelikle merhabalar.

Yamaha r25 sahibiyim ve bi-xenon farların hastasıyım. Motoruma yardımlarınız sayesinde, kendi el becerimle, bi-xenon mercek uygulaması yapmak istiyorum. bunun için en doğru yerin geceucusu.com olduğunu düşündüğüm için sorularımı sizlere sormak istedim.

Bunu yapmaktaki birinci sebebim, Yamaha başta olmak üzere çoğu motosiklet markası, çift farlı modellerinde malesef kısalar için tek far, uzunlar için ise iki farın birden yanması şeklinde tasarlıyorlar. Simetri hastalığım mı vardır bilmem, tek farın yanması sinirimi bozuyor. O yüzden kısaları da çift far yanan motorum olsun istedim.

İkinci sebebim ise genelde bmw ve mercedeslerde karşılaştığım gecenin gündüz olması durumu :)

Üzerinde 2 adet 55w h7 ampul var ve kısalar tek far olunca önümü görebilmek için yetersiz, uzunlar, reflektör tasarımı sebebiyle sürücülerin gözünü alması için oldukça yeterli. Eh ben birde philips diamon vision h7 5000k taktım beyaz far sevdamdan dolayı, görüşüm iyice düştü.

Endonezyada r25/r3 angel eye hid tasarımları yapan bir sürü yer ve youtube'da videoları var. youtuba'da retrofitlab adında bir kanal, normal far-mercek dönüşümü hakkında epey videosu var. motosiklet ve otomobil farlar dönüşümü de dahil.

Yapmak istediğim kısa far kablosu ile iki farı beslemek, uzun far kablosuyla da selenoid'leri açıp kapamak şeklinde olmasını istiyorum.

Ancak tek far kablosunun ve sistemin 2 balast ve farı taşıyabileceğinden emin değilim. Bir arkadaşım röle ile halledilir dedi, siz ne dersiniz? Ayrıca fz6 fazer projesini yapan arkadaş bunun üstesinden nasıl geldi?

Buradaki videoda yamaha r6 uygulaması mevcut. r25 de r6'ya benzer yapıda, reflektör 3 noktadan ayarlanabilir vaziyette. ben de videodaki gibi reflektörü çıkarıp, plaka kestirip montajı yapmayı düşünüyorum.

Far değiştirme kapağından far camına kadar 17 cm olarak ölçtüm, tabi ön cama ve arka kapağa değmeden olması için 15 santim uzunluk gerekiyor maksimum.

Sitenin birinde bosch bi-xenon d2s-d1s (s1006) ve valeo bi-xenon d2s-d1s (s1016) mercek buldum. Sitede çıkma oldukları yazıyor. Acaba bulacağım ürünler hep çıkma ürünler midir?

Birkaç yorumda bosch'ların büyük olduğu için tercih edilmediğini okumuştum. Sizin önerebileceğiniz küçük mercek var mıdır?

Xenon ampullerinin tipleri de var. Hangi xenon ampulunu tercih etmemi önerirsiniz, d2s gece görüş bakımından motorum için en uygunu mudur?

Balast seçimim ne olmalı?

Mercek çerçevesini, dışarıdan güzel gözükmesi açısından önem veriyorum. Çeşitleri nereden temin edebilirim? Merceğe angel eye uygulaması da mümkün ise eğer yapmak istiyorum.

Forum üyelerinin elinde mercek ve/veya çerçeve varsa, kargo veya ambar ile de alabilirim.

Aklıma gelen sorular şimdilik bunlar. Bu işlerde çok yeniyim. Yönlendirmeniz sayesinde projeme başlamak ve tamamlamak istiyorum, şimdiden teşekkür ederim.

tarihinde Alper Arabacı tarafından düzenlendi
imla hatası
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Alper bey merhaba hoş geldiniz :flowers: Motorsiklet sevdalıları hızla artıyor forumda :bravo:

 

Far yapısı oldukça küçük buda montajda zorlayacak , Hella mercek montaj için uygun olacaktır , bu mercekleri sıfır bulamazsınız ancak temiz çıkma temin edebilirsiniz .

 

D1S ve Gen5 balast seçimi sizin için en ideal olanı gecenizi gündüz yapacak sistem bu :good1:

 

Mercek kapak seçimini merceği temin edeceğiniz yerden yada ebay aliexprees gibi alışveriş sitelerinden temin edebilirsiniz .

Yorum bağlantısı
Alper Arabacı
4 saat önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Alper bey merhaba hoş geldiniz :flowers: Motorsiklet sevdalıları hızla artıyor forumda :bravo:

 

Far yapısı oldukça küçük buda montajda zorlayacak , Hella mercek montaj için uygun olacaktır , bu mercekleri sıfır bulamazsınız ancak temiz çıkma temin edebilirsiniz .

 

D1S ve Gen5 balast seçimi sizin için en ideal olanı gecenizi gündüz yapacak sistem bu :good1:

 

Mercek kapak seçimini merceği temin edeceğiniz yerden yada ebay aliexprees gibi alışveriş sitelerinden temin edebilirsiniz .

 

Öneriniz için teşekkür ederim :) aliexpress'te biraz araştırma yaptım hella mercekler hakkında, hella 3, hella g3, hella 4, hella 5, hella g5 ve hella 6 isminde mercekler var ve tasarımlarında farklılık söz konusu. Burada uyumlu olması gereken mercek ve balast mıdır? hella g5'in gen5 balast ile alakası yok sanırım? Siz hella merceklerden hangisini önerirdiniz?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Kablo kesitine bakmak lazım. 2 adet xenon ampul+balast en az 80W güç çekecektir. Röle değil de, biraz daha kalın kablolama gerekebilir.

Ayrıca, 2 balastı nereye takmayı düşünüyorsun, küçük değiller, motorlarda da pek boş yer bulmak mümkün olmaz (selenin altı dışında)

Aslında motosikletlerin küçük reflektörleri için en uygun montaj 25W D5S ampul ve merceği olurdu, hem küçük hem balast için yer gerektirmez, hem de fazla güç tüketmez. Ne yazık ki yaygın değil çıkmasını bulmak imkansız gibi.

 

Yorum bağlantısı
Ümit Özcan

R25 farları benin sym gts nin farlarından küçük illaki olur ama Allah kolaylık versin baya bi ugraşacagına emin olabilirsin özellikle mercek şapkası konusunda çünki şapka takınca mercekler aşagı yukarı ayar yapılamıyor 

Yorum bağlantısı
Alper Arabacı
35 dakika önce, Selçuk Keleş yazdı:

Kablo kesitine bakmak lazım. 2 adet xenon ampul+balast en az 80W güç çekecektir. Röle değil de, biraz daha kalın kablolama gerekebilir.

Ayrıca, 2 balastı nereye takmayı düşünüyorsun, küçük değiller, motorlarda da pek boş yer bulmak mümkün olmaz (selenin altı dışında)

Aslında motosikletlerin küçük reflektörleri için en uygun montaj 25W D5S ampul ve merceği olurdu, hem küçük hem balast için yer gerektirmez, hem de fazla güç tüketmez. Ne yazık ki yaygın değil çıkmasını bulmak imkansız gibi.

 

 

Evet bulunması zor gibi gözüküyor. Balastları saklayabileceğim alan var orası kolay, hatta videosunu da göndereyim, 9.dakikadan itibaren balastı nereye koyacağımı gösteriyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Arabacı
25 dakika önce, Ümit Özcan yazdı:

R25 farları benin sym gts nin farlarından küçük illaki olur ama Allah kolaylık versin baya bi ugraşacagına emin olabilirsin özellikle mercek şapkası konusunda çünki şapka takınca mercekler aşagı yukarı ayar yapılamıyor 

 

Uğraştıracak illa ki :(

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Mercek olarak yeni nesil Hella bi-xenon ideal seçenek. Kılı kılına oturur diye düşünüyorum.Yer dar olunca mercek kapagı seni en uğraştıracak parça olacaktır.Yatık olduğu için üst kısımları düz kesebilirsen İnsignia Cosmo far iç mercek şapkası,Yada Aynı tite olan ama biraz daha küçük olan Astra serisinde kullanılan iç mercek şapkası bulursan nefis olacaktır.

 

 

Balast olarak rahatça bulacağın ve oldukça küçük boyutu ile gen6 Valeo balast taavsiye ederim.Diğer Gen5 serilerinden daha stabil akıma sahiptir.

 

 

Yada daha hesaplı olarak bulacağın E250 serilerinde kullanılan Bosch Servo tip mercek alabilirsin.Birini kısa far diğerini uzuna sabitleyip kullanabilirsin.Ampul tutucusu üzerindedir.İstediğin Led ampul ve xenon serisini takabileceğin mercek çeşididir.

 

İlk mercek linkinde ben resimlerini paylaşmıştım.

 

Xenon yerine ayarlanabilir şekilde olan led d1s kılıfta ledlerden kullanman sanırım daha iyi olabilir.

 

http://www.geceucusu.com/topic/7170-d-serisi-cree-led-ampul/

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Arabacı

Arkadaşlar;

Bi-xenon farların güzelliği dillere destan. Motoruma çok yakışacağını da düşünüyorum fakat bu motor bende kalıcı olmayacak. En az 1-2 sene binip motoru yükseltmek istiyorum. Malesef yapmak istediğim mercek dönüşümünün maliyeti 900küsür ₺'yi buluyor. Emeği ayrı. Motorun elektrik sistemi ile oynanması ayrı. İkinci elde talebi %90 oranında düşürmesi ayrı (orijinallik kaçması durumu). Motosikleti %95 gündüz kullanıyorum zaten. Yani bu iş benim için içinden çıkılmaz hale geliyor.

Bu sebeplerden dolayı projeyi rafa kaldırıyorum.  Bunu belirtmek istedim. Yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar...

Kısmet 1-2 seneye yoluma fabrika çıkışlı power led ile gelen Yamaha Mt-09 Tracer veya honda vfr800x crossrunner alarak devam etmek olacak :) Kendinize iyi bakın... 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Çok çabuk vazgeçtin ya :lol:

Dün akşam çıkış öncesi yazmıştım. Aslında uzun farı aynı şekilde bırakman, kısa fara güzel bir bi-xenon montajı yapmanın daha iyi bir alternatif olacağını düşünüyorum. Maliyet yarı yarıya düşer, kablolama vs değişim gerekmez, uğraştırmaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...