İçeriğe Yönlendir

TüvTürk Muayenesi, Yasal Uyumluluk, Araç Aydınlatmasında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar


İsmail Hakkı Ay

Recommended Posts

E güzel haber diye buna derim ben. Millet şimdi körük sensörü, aks sensörü çaktımı aracın altına bir ihtimal geçecek demektir

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ya orjinal değilse de bana ne dediklerini biliyorsun, halojen ampul takıp geçeceksiniz..

Yorum bağlantısı

Eveet arkadşlar bu gün Crv muayene oldu ve beklediğim sonuç ; süperötesi ağır kusur :)

Muayene istasyonu yönetisi ile konuştum

Yön :Halojen ampül ile geçebilirsiniz

Ben; otomatik eğimi kurayım ve öyle geleyim

yön: projeniz yok

ben: orjinal bi-xenonlu özel sipariş bu araç desem yermisiniz ?

yön: farın sökülüp tadilat yapıldığını anlamayacak kadar boş değiliz

ben: tamam ot. eğim kurayım sonra ?

yön: mak.müh.odası'ndan proje getirin, tekrar muayene yapılacak uygun ise geçersiniz.

Şimdi iki yol var. Birincisi ve kolay olan, halojen takıp muayeneyi geçmek. İkincisi inat edip 2000 tl'den olmak..

Ağır kusur olarak : gaz deşarjlı ampül : yükseklik ayarı yok.

gaz deşarjlı ampül : eğim sensörü çalışmıyor

Yorum bağlantısı
Adem Türkmenoğlu
(düzenlendi)

Dur cevap gelsin de, bir soru daha soracağım, o sorunun cevabında kesin çatlarım. :D

Sor abi sor diyecem ama geç oldu herhalde :)

Xenonlarla hafif kusurlu olarak geçtim.Oda far ayarlarımın düzgün olamamsı hafif kusur yazdı.

Otomatik yükseklikmiş neymiş bakmadı bile :)

tarihinde Adem Türkmenoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Adem teşekkürler...

Bu işte de bir standart oluşturmadıklarını anlıyoruz :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Mustafa'nın önerisi ile servisten detaylı yazı alıp gideceğim...

Şu şasi numaralı araç, orjinal xenonludur, otomatik seviye ayarlıdır, bu araçtaki otomatik seviye ayarı şu şekilde çalışır...

Yazmayı unutmuşum...

Servisten şu şekilde bir yazı aldım.. "01010101 şasi numaralı 50 AS 220 plakalı araç orjinal xenon farlıdır, orjinal otomatik seviye ayarlıdır, otomatik seviye ayarı, farlar ilk açıldığında seviye kontrolünü yapar"

Bu yazı ile Tüv'e gittim ve yetkili kişi ile görüştüm.. Bu araca xenon sebebiyle ağır kusur verdiniz ama buyrun yazıyı okuyun dedim..

Okudular..

Tamam, giriş yapın halledelim dediler..

Kanala aldılar ve eğim sensörlerini gördüler. başka da bir şeye bakmadılar..

Muayeneden geçtim..

Geçmiş olsun abi. ama ben olsam yine geçirmezdim :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun abi. ama ben olsam yine geçirmezdim :p

Henüz bi-xenon kavramı ile ilgili bir kural yok Mustafa :D

Bixenondan sorun çıkarsa, bobinin fişini çeker giderim... ;)

Yorum bağlantısı
Adem Türkmenoğlu

Arabayı satmazsam bidahaki sefere kadar, Ssorun çıkmasın diye alırım çıkma 1 set far giderim muayeneye...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Kamil
(düzenlendi)

Bugün muayne istasyonunun önünden geçerken boş oldugunu görünce uğryıp aracın muaynesini bi yaptırıyım bakalım gecicekmi dedim(daha 1 ay var bitmesine) xenonlardan dolayı agır kusur yazdılar :)

18'inde izinim bitiyor 17'sinde orjinal farlarla muayneden geçicem sonra tekrar üzerinde biraz oynama yaptıgım bi-xenon farlarımı takıcam. Farları sökmüşken bikaç ekleme yapıcam :)

Babamı uğraştırmamak için muayneyi biraz erken yaptırmak zorunda kaldım.

tarihinde Uğur Kamil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Koray Tek

Vizenin bitmesine 2 gün kala randevuyu bugüne aldım.Arabanın üzerinden hiçbir şeyi sökmeden vizeye gitmeyi tercih ettim.Büyük ihtimal xenondan kalırım diye gittim.

Sonuç böyle oldu .Artık bayramdan sonra sarı ampullerle gidip geçeceğim.Vizeci 5 dk. sarıları tak, vizeden geç.Sonra xenona'a dönersin :) dedi

Foto :

resim007m.jpg

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Benim güzel memleketimin güzel muayene istasyonu :rtfm: olmayan gaz sızdırmazlık raporuna "Hafif Kusur" yazıyor ama xenon a "Ağır Kusur" yazıyor.Biri bu istasyon ve teknisyenlerine xenon un LPG den daha az zararlı olduğunu anlatmalı :punish: Trafikte pimi çekilmiş el bombası :bomb: gibi dolaşan bir sürü kontrolsüz ve raporsuz LPG li araç varf1.gif

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Montaj pozisyonu nasıl hatalıymış, duvar resmi var mıydı bu farın.. ?

Yorum bağlantısı
Koray Tek

Montaj şekline ağır kusur yazma sebebi, farı mercekli gördüğü ve orjinalinde mercekli olmadığı için bilerek ağır kusur olarak bunu yazdı.

Aslında uzunlarda mercek yok, kırılma daha fazla hatta her yere dağıtıyor.Fakat mercekli fara sırf orjinal değil diye ağır kusur yazdı.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Fatih Özbaş1679652583

arkadaşlar bir arkadaşımın aracında OEM 4300K xenon ve otomatik yükseklik ayarlayıcısı var. ikisi de çalışır vaziyette. sistem D2S olarak çalışıyor. biz bunun kısalarını bi xenon olarak değiştirsek muayenede sorun olur mu? bir de uzun reflektöründe de ufak bir oynama yapıp D1S ampul yerleştirip G5 ballast ile yakmak istiyoruz. :) uzunların halojen olmaması da muayenede sorun çıkarır mı? cevap veren herkese şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Bi-xenon merceğin selenoid iptali yapılacak ve uzunda halojen şart.Bu şekilde sorunsuz geçer.Uzunlarda anlattığın gibi gidilirse kalır.

Selenoid iptali aslında şart değil.Uzunda halojen şart.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mutlu Güney

Niye uzunda halojen şart ki? Ben uzunlar ledli iken orjinal bixenon, far yıkama ve yükseklik ayarı olduğu için rahatça geçtim. mesela hyundai ix35 aldım, benimki 1.6 motorlu olduğu için bihalojen fakat, gördüğüm kadarıyla fabrika çıkışlı dizel 2.0'larda bixenon far var ve halojen uzun falan yok

Niye uzunda halojen şart ki? Ben uzunlar ledli iken orjinal bixenon, far yıkama ve yükseklik ayarı olduğu için rahatça geçtim. mesela hyundai ix35 aldım, benimki 1.6 motorlu olduğu için bihalojen fakat, gördüğüm kadarıyla fabrika çıkışlı dizel 2.0'larda bixenon far var ve halojen uzun falan yok

Adamların tek baktığı xenon varsa, otomatik yükseklik ayarı ve far yıkama olup da çalışıyorsa uzunda ne olduğuna bakmıyorlar bile. istersen lazer tak

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Yazınızın içinde cevaplarıda var.Orijinal donanımlı yapılarda sıkıntı zaten çok yok.

Uzun ve kısa halojen yapılı ve mercek takılmış bir araç ile gidenler geneli olarak kalıyor.Yorumlar ve muayene sonuç kagıtlarıda hep bu yönde

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mutlu Güney

Oktay Ustam yani araçta bixenon+halojen varsa (megane 3'lerdeki gibi) sorun olmuyor, fakat bihalojen+halojen sorun mu oluyor muayenede (çift uzun olduğu için)

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Megane için yorum okumadım ama orijinal yapı olduğu için sorun olmuyor diyebilrim.Ama orijinal yapı tamamen halojen ise inceleme artıyor ve hata olasılığı yani genelde far ayarı kısmına özellikle bakıldığı için hataları affetmiyorlar.Bu nedenlede kullanılan ampul vesairede orijinal değilse kusurlar arasında kesinlikle sıralanıyor ve agır kusur olarak işaretleniyor.Bunu en son Scirocco için yaptığım farda yaşadım.

Ben orijinal mercekli yapılardan bahsetmiyorum.Sonradan dönüşümü yapılmış farlar için yazıyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Cem Şenel

Merhaba arkadaşlar, arabamı muayeneye götürdüm, hafif kusur olarak "kısa hüzmeli far: yönü hatalı" yazıyor. :) Bu ne anlama geliyor? Far seviyesi ayarı mı yoksa başka bir şey mi?

Yorum bağlantısı
Gökhan Ekren

Yazınızın içinde cevaplarıda var.Orijinal donanımlı yapılarda sıkıntı zaten çok yok.

Uzun ve kısa halojen yapılı ve mercek takılmış bir araç ile gidenler geneli olarak kalıyor.Yorumlar ve muayene sonuç kagıtlarıda hep bu yönde

şimdi okuyunca gözüme çarptı. uzun ve kısa halojen yapılı aracıma bixenon mercek takılı durumda. ben bildiğim kadarıyla bixenon içindeki xenon ampulü çıkarıp, halojen takıp muayeneye gideceğim. uzun far içini boş bırakacağım. bu şekilde gittiğimde yine de muayeneden kalır mıyım?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...