İsmail Hakkı Ay 1 Ağustos 2008 Paylaş 1 Ağustos 2008 Arkadaşlar bu işe bu siteyi ve yapılanları gördükten sonra bende merak sardım. Ama aklımı kurcalayan bir soru var. Bu değişikliği yaptıktan sonra arabamızı yeni vize işlemlerinden geçirebilirmiyiz? Bize sorun yaratırmı? Bu konuda bir araştırma yapan var mı? Ya da en azından benim gibi merak eden... Ben araştırdım ama rastlayamadım. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 1 Ağustos 2008 Paylaş 1 Ağustos 2008 Yeni muayene uygulamasını ben de merak ediyorum, trafikte sağı solu bozuk o kadar araç var ki. Mercek takan araçların ışık dağılımları zaten sorun teşkil etmeyecektir, ancak kit takılı farlar yasal sınırların üstünde olduğundan testten geçemeyebilirler.Bildiğim kadarıyla belli bir limitten sonrası muayeneden geçemiyor ve bunları düzeltip yeniden muayeneye sokmaları isteniyor. Bir far ayar cihazıyla seviye kontrolü de yapılır herhalde. Yorum bağlantısı
İsmail Hakkı Ay 3 Ağustos 2008 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2008 Araştırdım ve bunları buldumKaynak: www.tuvturk.com.trTürkiye�de 2008 yılında 4 milyon adet motorlu aracın muayenesini gerçekleştirebilmeyi hedeflediklerini de belirten TÜVTURK yetkilileri, �Türkiye�de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon adet motorlu araç bulunuyor. Bu araçların muayene edilmesinden elde edilen toplam gelirden, yaklaşık 7.3 milyar Amerikan Doları devlete ödenecektir.4 farklı değerlendirme kriteri olacak, uluslararası muayene kriterleri uygulanacak!TÜVTURK yetkilileri araç muayenesinde Kusursuz, Hafif Kusurlu, Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz olarak 4 farklı değerlendirme kriterlerinin olduğunu ve Avrupa Birliği standartlarından taviz vermeden muayene işlemlerini gerçekleştireceklerini belirttiler. Bununla birlikte kusur derecelendirmesinde Türkiye�ye özgü bazı değişiklikler yaptıklarının da altını çizen yetkililer, � Örneğin cam çatlağı olan bir araç Almanya�da ağır kusurlu sayılmaktadır ama bunu Türkiye�de muayene sürecinin ilk geçiş döneminde hafif kusur kapsamına aldık. Böyle bir durumda olan aracın sahibine belli bir süre vereceğiz ve kendisinden bu sorunun çözmesini rica edeceğiz. Verilen süre sonunda çatlak onarılmış ise biz de kendisine onay ve plaka etiketi verebileceğiz� dedi. Emniyetsiz ya da ölümcül kusurlu olarak tespit edecekleri araçları ise trafiğe çıkmaması için Trafik ve Emniyet Kuruluşlarına bildireceklerini belirten yetkililer, muayene için geri gelmesi gereken araçları da bildirmekle yükümlü olduklarını da dile getirdi.KONTROLÜ YAPILAN NOKTALARTÜVTURK�te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. Şlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecekşekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği titizlikle kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.8-Çevreye Zarar Verme: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler ile yaydıkları egzoz gazları insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple Şstasyonlarımızda gürültü seviyesi kontrolleri ile egzoz emisyon kontrolü gerçekleştirilecektir.9-Yolcu Taşıyan Araçlar Şçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.MUAYENE SONUÇLARIKusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.� Bu durumda aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir.� Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.� Bu durumda araç muayeneden geçmiş sayılır. Aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir. Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.� Raporda belirtilen eksikliklerin tamamlanması gerekmektedir.Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda, tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir. Bu eksikliklerin giderilerek bir ay içinde aracın yeniden muayeneye gelmesi gerekmektedir.� Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.Emniyetsiz: Aracın; can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.� Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.� Aracın emniyetsiz olduğuna dair rapor verilir.� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.ARAÇ MUAYENESŞ ÖNCESŞNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER :Tüm araçlar için;� Ruhsat : Tescil ve Trafik Belgesinin aslı.� Fenni Muayene Şzin Belgesi :Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. Aracınıza ait ceza ve borç yok ise bu belge olmadan da TÜVTURK istasyonlarında muayene işleminizi başlatabilirsiniz.� Trafik Sigortası (Poliçe) :Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (Şnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)LPG veya CNG takılı araçlar için;� Gaz Sızdırmazlık Raporu :LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.Tadilat (tespit) muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;� Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesaplarıARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN ZORUNLU EKŞPMANLAR:Tüm araçlar için:� Şlk yardım seti: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet. (TS 4019�a uygun)� Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.� Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.� Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:� Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.� Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)� Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici� Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.� Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.� Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)� Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km�nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)� Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.� Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 3 Ağustos 2008 Paylaş 3 Ağustos 2008 Teşekkürler bu iyi oldu.Şu durumda seviye ayarına bakılacak ki çok gerekli bişeydi. Kontrol eden görevli farda xenon kit olduğunu kolayca ayırtedebilir ve bu durumda araç bu testten geçemez. Bekleyelim bakalım üyeler geri bildirimde bulunacaklardır, ne olcak göreceğiz. Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 6 Ağustos 2008 Paylaş 6 Ağustos 2008 Teşekkürler bu iyi oldu.Şu durumda seviye ayarına bakılacak ki çok gerekli bişeydi. Kontrol eden görevli farda xenon kit olduğunu kolayca ayırtedebilir ve bu durumda araç bu testten geçemez. Bekleyelim bakalım üyeler geri bildirimde bulunacaklardır, ne olcak göreceğiz.xenon far açısından ne olur bilmiyorum ancak bu listedeki herşeyi test ettiklerine ve edeceklerine inanmıyorum açıkçası. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 6 Ağustos 2008 Paylaş 6 Ağustos 2008 Açılan istasyonlarda testler full yapılıyor ve çoğu araç da muayeneden geçemiyormuş, bi yazıda okumuştum. Far seviye ayarlaması çok önemli bir kontroldü, halojen far bile gece ortalığı mahvetmeye yetiyor. Anadolu'da gece yolculuğu yapanlar daha iyi bilirler, araçların %90'ının farlarının ayarı bozuktur. Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 6 Ağustos 2008 Paylaş 6 Ağustos 2008 Açılan istasyonlarda testler full yapılıyor ve çoğu araç da muayeneden geçemiyormuş, bi yazıda okumuştum. Far seviye ayarlaması çok önemli bir kontroldü, halojen far bile gece ortalığı mahvetmeye yetiyor. Anadolu'da gece yolculuğu yapanlar daha iyi bilirler, araçların %90'ının farlarının ayarı bozuktur.far ayarı çok önemli. bu kesin.muayene istasyonları ile ilgili olarak, ankarada ki muayene mekanı, eski usulde muayeneye devam edip sadece cam filmine ve aşırı modifiyeye takılarak muayeneyi tamamlıyor. TUV lenmemişmi acaba orası merak ettim şimdi. Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 12 Ağustos 2008 Paylaş 12 Ağustos 2008 izmirdeki muayenede bir tanıdığımın halojen farlı mercedes aracı vardı. aracı içereyi alıp uzunca bir süre hertürlü kontrolü yapmışlar. çıkışta formu verip eksikleri tamamla 1 hafta sonra tekrar gel muayene harcı yatırmadan eksik kontrol bölümüne gir demişler. ve verdikleri formda sadece bir maddede sorun var dedi. hangisi dedim. Far yükseklik ayarınız bozuk yazmışlar dedi.yani sadece far yükseklik ayarı bozuk diye muayeneyi tamamlamamışlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ağustos 2008 Paylaş 12 Ağustos 2008 Tüm istasyonlarda böyle galiba... Nevşehir'de de far ayarından geri gönderdiklerini duyuyorum... Olmalı da... Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 12 Ağustos 2008 Paylaş 12 Ağustos 2008 yetkili servisçe takılmadığı sürece önemli parçalarda modifikasyon yapmak benim bildiğim yasaktı zaten senelerdir fakat adı bile yoktu. şimdi direk xenon takılı farlar geçemez bunu kabul ediyorum ama bu şekilde bakarsak bizim mercek modifiyelerininde muayeneden geçememesi gerek. çünkü kağıt üzerinde bakarsak mercekli xenon farlarda far yıkama olmak zorunda. hatta yükseklik ayarıda otomatik olmalı. bu konuyu çok merak ediyorum. maddeler arasında cam yıkama silecek gibi kontrollerden bahsediliyor sürüş için gerekli önemli parçalar. o zaman mercekli xenon farın yıkamasınıda kontrol etmeleri gerek Yorum bağlantısı
Guest lastsaga 18 Ekim 2008 Paylaş 18 Ekim 2008 evet www.tuvturk.com.tr sitesinde acıklamalı var.kusurlar tablosunu dahttp://www.camfilminedir.com/arac_muayenesi_tuvturk.htmlsitesinden gorebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ekim 2008 Paylaş 19 Ekim 2008 http://www.ubak.gov.tr/tr/kugm/dosyalar/di...racmuayene7.pdf Yorum bağlantısı
Sercan Keklik 16 Kasım 2008 Paylaş 16 Kasım 2008 xenon farı olana far yıkama şart dıyorlar dıye gıttık far yıkamayıda aldık, şimdide xenon farı olana viraj denge cubugu üzerinden elektronik olarak yükseklik, alçaklık ayarı yapabılen zımbırtıyı şart koşuyorlarmış..!Bu tüv delirticek adamı.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Kasım 2008 Paylaş 16 Kasım 2008 xenon farı olana far yıkama şart dıyorlar dıye gıttık far yıkamayıda aldık, şimdide xenon farı olana viraj denge cubugu üzerinden elektronik olarak yükseklik, alçaklık ayarı yapabılen zımbırtıyı şart koşuyorlarmış..!Bu tüv delirticek adamı..Evet şimdi doğruyu bulmuşlar... Xenon farlarda far yıkama ve otomatik seviye ayarı üretim aşamasında şart... Yorum bağlantısı
Barış Günay 16 Kasım 2008 Paylaş 16 Kasım 2008 sanki "devlet"in herşeyi tamda yolda giden arabaları denetlemeye kalkıyor. Yorum bağlantısı
Sercan Keklik 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 o yükseklik ayarınıda malesef ECU yu degiştirmeden yapamıyorsunuz bu kadar saçma bı konu olamaz... cogu passatta far yıkama yok xenon oldugu halde bu adamlar napıcak? arabayı götüremıcekmı yoksa dogus holdıng oldugu ıcın tuvler gecceklermı anlamadımkı ben bu devleti.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 Passatlar mercekli ama. xenon değil.. Halojen H7... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 o yükseklik ayarınıda malesef ECU yu degiştirmeden yapamıyorsunuz bu kadar saçma bı konu olamaz... cogu passatta far yıkama yok xenon oldugu halde bu adamlar napıcak? arabayı götüremıcekmı yoksa dogus holdıng oldugu ıcın tuvler gecceklermı anlamadımkı ben bu devleti..Hella'nın otomatik seviye ayarlama kiti var universal olarak satılıyor. Manuelini ekliyorum. 220 euro fiyatı var, içinden çıkan motor bizim fara uyacak mı orası da meçhul.autolevelingkit.pdf Yorum bağlantısı
Göksel Bahadır 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 Passatlar mercekli ama. xenon değil.. Halojen H7...Arkadaşımda 2000 model passat highline II var. Kısalar mecekli xenon, far yıkama var, otomatik yükseklik ayarı yok. Yorum bağlantısı
Sercan Keklik 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 ocak ayına kadar sadece izmitte tüv yok arkadaşlar.. ocak ayından sonra oda tüv olacak ve tüm türkiye tüv e şartlanacak.. ben yarın ızmıtte yaptırıcam muaene şubatta normalde ama yarın gıdıp yaptırıcam Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 (düzenlendi) Arkadaşımda 2000 model passat highline II var. Kısalar mecekli xenon, far yıkama var, otomatik yükseklik ayarı yok.yükseklik ayarının otomatik olmaması imkansız. ya bir yanlışınız var. yada sonradan far ve yıkama takılmış olabiliro yükseklik ayarınıda malesef ECU yu degiştirmeden yapamıyorsunuz bu kadar saçma bı konu olamaz... cogu passatta far yıkama yok xenon oldugu halde bu adamlar napıcak? arabayı götüremıcekmı yoksa dogus holdıng oldugu ıcın tuvler gecceklermı anlamadımkı ben bu devleti..far yükseklik işini idare eden ecu ayrı oluyor. aracın ecusunu değiştirmenize gerek yok. fakat bu ecu motorlar sensörler kabloları falan filan bunları almak çok pahalıya gelir. ve ayrıca her araç için kendine özel üretilmiş olması gereki. çünkü her aracın aksları aynı boyda olmadığı için aynı oranda hareket etmiyor. aks lar aynı bile olsa takılıcak olan noktanın tam olarak hesaplanması bana imkansız geliyor.birde passatlarda yıkama olmayanlarda xenonda yok. yanlış hatırlıyorsunuz.sanki "devlet"in herşeyi tamda yolda giden arabaları denetlemeye kalkıyor.tüv muayene sistemini kesinlikle savunuyorum ve kesinlikle olması gerektiğini düşünüyorum. ama bazı konularda gerçekten ya işlemler yanlış yapılıyor yada hiçbir olay tam olarak düzenlenmiyor. istanbula falan bu muayene gelsin işte o zaman olucakları görücez servislerin bayilerin çoğu orjinal araç faturasına xenon paketi diye ekleme yaparak çin malı xenonları çakma olarak çatır çatır takıyor. kimsede bu yasa dışı yapılan işleme birşey demiyor. yolda giden aracın denetlemek ne kadar zorsa. sadece bir yazı ile bu bayilerin servislerin yasaya aykırı şekilde araca xenon takmasını engellemekte o kadar kolay. ama bazı şeyler yapılmıyor işte. muayeneler tam anlamıyla başlasın o zaman adam gidicek arabası muayeneden geçmemiş. gerekçe? xenon merceksiz. e elinde aracın orjinal faturası var adam opelden arabayı tamamen orjinal olarak o halde almış?? şimdi burda kim haklı? işini yapan muayene görevlisimi? yoksa dünyadan haberi olmayan aracını orjinal olarak aldığını zanneden vatandaşmı? 17 Kasım 2008 tarihinde BuTcHeR tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sercan Keklik 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 far yükseklik işini idare eden ecu ayrı oluyor. aracın ecusunu değiştirmenize gerek yok. fakat bu ecu motorlar sensörler kabloları falan filan bunları almak çok pahalıya gelir. ve ayrıca her araç için kendine özel üretilmiş olması gereki. çünkü her aracın aksları aynı boyda olmadığı için aynı oranda hareket etmiyor. aks lar aynı bile olsa takılıcak olan noktanın tam olarak hesaplanması bana imkansız geliyor.birde passatlarda yıkama olmayanlarda xenonda yok. yanlış hatırlıyorsunuz.benım gördügüm xenonlu passatlar var merceklı belkı sonradan HID kıt taktırdılar bılmıyorum..bızdekı sıstem ECU ıle baglantılı malesef.. Tüm far soketleri vs. herşey degişiyor hepsının cıkması var buldum fakat ECU degişmeden malesef uygulayamıyorsunuz.. Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 2001 öncesiüretilen araçlarda far yıkama şart değildi bu nedenle önce yıllarda üretilmiş araçlarda far yıkama şartı aramıyorlar.yani fabrika çıkışındaki donanımda var ama sizin aracınızda yoksa sorun çıkıyor Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 benım gördügüm xenonlu passatlar var merceklı belkı sonradan HID kıt taktırdılar bılmıyorum..bızdekı sıstem ECU ıle baglantılı malesef.. Tüm far soketleri vs. herşey degişiyor hepsının cıkması var buldum fakat ECU degişmeden malesef uygulayamıyorsunuz..bazu araçlardada balastın içinde oluyor haklısınız. zaten aracın modeli neyse o model için üretilen far yükseklik sistemi parçalarını kullanmak lazım bunun içinde dediğiniz gibi ecu sorunu ortaya çıkıyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Aralık 2008 Paylaş 18 Aralık 2008 Ford Club Türkiye forumundan alıntı :Merhaba Arkadaşlar,Öncelikle hepinizin geçmiş bayramınızı kutlarım, umarım güzel, sağlıklı ve kazasız geçmiştir. Bu konu hakkında ben TÜV TÜRK'e e-mail gönderdim. Far iç yapıları merceksiz ve XENON'a uyumlu olmayıpta XENON ampül takan araçlar aşağıda gelen mail'de de belirtildiği gibi "Hafif Kusurlu" sayılmaktaymış. TÜV TÜRK, ancak kanun'un belirttiği ve Kusur Tablosu'na göre değerlendirme yapıyor. Bu sebeple yapacak malesefki bir şey yok. Ben aldığım cevaba üzüldüm. Bu tip araçlar bence ağır kusurlu sayılmalı ama şu an için kanun bu şekilde. "Hafif Kusurlu" olarak rapor alacaklar ve göz almaya devam edecekler, ama belki muayene öncesi far ayarları düzeleceğinden göz almaları azalır diye ümit ediyorum. Bilgiyi paylaşmak istedim. Şyi günler dilerim...TÜV TÜRK'ten gelen cevap."Mete Gürer;Öncelikle müşterimiz olarak tarafımıza iletmiş olduğunuz sorularınızınbizler için bir gelişim fırsatı olduğunu belirtir, göstermiş olduğunuz ilgive hassasiyet için teşekkür ederiz. Tüvturk Araç Muayene istasyonlarında T.C. Ulaştırma Bakanlığı tarafındanbelirlenen kusurlara göre değerlendirme yapılmaktadır.Xenon farlar araçlara ECE-R48 teknik regülasyonuna uygun olarak tip onayıalındıktan sonra takılabilmektedir. Onaysız olarak kullanılan farlar şu ankikusur tablosunda hafif kusur olarak belirlenmiştir. Ayrıca far seviyeayarlayıcısı ve far yıkama sistemleride hafif kusur olarak değerlendirilir.Bu sebeple aşağıda bahsi geçen araçlarda kusur tespit edilirse bu durumrapora yansıtılır. Hafif kusurlu araçların muayeneleri de onaylanırBilginize sunar, güvenli yolculuklar dileriz.Saygılarımızla.TÜVTURK A.Ş.-----Original Message-----From: mmm.gurer@isnet.net.tr [mmm.gurer@isnet.net.tr]Sent: Thursday, December 04, 2008 3:43 PMTo: info@tuvturk.com.trSubject: Sonradan XENON Ampül takılan araçların muayenesi hk. soru.Importance: LowSayın Şlgililer,Araç muayenesi sırasında XENON far tipine uygun olmadığı halde H4 veya H7 vbgibi halojen ampül yerine XENON ampül + balast takan araçları farmuayenesinde geçer raporu veriyor musunuz?Bu sorumun sebebi Orjinal Halojen ampül tipindeki araç sahipleri, havalıolsun diye XENON ampül + balast takıyorlar. Bu değişiklikten sonra XENONampül, aracın farları doğru ayarlansa bile insanın gözünü çok ama çokalıyor. Bu göz alma sebebi bence far iç yansıtma ayarlarının Halojen'e göretasarlanması. Bence sonradan XENON takılan ve takıldığı far tipi XENON'auygun olmayan araçların aydınlatma kontrolünden OK raporu almamasıgereklidir.Bu gibi durumlarda nasıl bir uygulamanız olduğunu bir vatandaş olarak çokmerak ediyorum. Cevabınızı bekliyorum.Saygılarımla,Mete GÜRERMakina Mühendisi Yorum bağlantısı
Recommended Posts