Alpaslan Aslan 12 Kasım 2017 Paylaş 12 Kasım 2017 Teşekkürler.Kodlamayı halen yapamadım vakit bulamıyorum.Ebayda gerçekten yüksek çinli bi satıcıda 135$ Ebayda. Dhgate uzun araştırmalar sonucu bir satıcıda modülleri buldum 2 adet kargo dahil 215$ istedi. Yorum bağlantısı
Berkay Eraslan 19 Ocak 2018 Paylaş 19 Ocak 2018 Selamlar E90 LCi 2011 model aracımda halojen sarı farlar var. https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-bmw-e90-lci-far-takimi-520530024/detay/ ilandaki far takımını alıp takmak istiyorum. Bu yeterli olur mu ? Kodlanması gerek sanırım. Son olarak her mauyenede orjinale mi dönmem lazım. Çünkü kendi farlarımı verip alacağım bunları eğer her muayenede far sök takla uraşacaksam kendi farlarımı vermekte mantıklı olmaaycak. Bu konuda araştırma yaptım ancak pek bi sonuca varamadım. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 19 Ocak 2018 Paylaş 19 Ocak 2018 Sadece ecu ya kodlama yetmez , far soket pinlerinin yerleri değişecek , röle ilavesi gerekebilir . Ayrıca farlar halojenden xenona döneceği için muayenede far yıkama ve otomatik far yükseklik olmadığından ağır kusur alır . Ya bu ekipmanlar ilave edilecek , ya farlar halojenle değişecek , yada vizeden geçene kadar xenon ampul yerine halojen ampul uydurup muayeneden geçilecek... 2 Yorum bağlantısı
Berkay Eraslan 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 On 20.01.2018 at 02:25, Mahmut Akbulut yazdı: Sadece ecu ya kodlama yetmez , far soket pinlerinin yerleri değişecek , röle ilavesi gerekebilir . Ayrıca farlar halojenden xenona döneceği için muayenede far yıkama ve otomatik far yükseklik olmadığından ağır kusur alır . Ya bu ekipmanlar ilave edilecek , ya farlar halojenle değişecek , yada vizeden geçene kadar xenon ampul yerine halojen ampul uydurup muayeneden geçilecek... Muayenede halojen takıp geçebiliyoruz sanırım biraz traşlama işlemi ile oturtabiliyoruz ampülü. O yüzden far yıkama işine falan girersem iş çok büyüyecek. Muayeneden halojenlerle geçmeyi üdşünüyorum. Soketler anlaığım kadarıyla 1-1 uyumlu. ecu ile kodlayınca adaptif özelliğide geliyor mu merceklere? Birde baktığım cıkma farlarda anladığım akdarıyla mercekten başka birşey yok tam bir set için ne kadar daha harcamlıyım balastlar falan pek anlamıyorumda. Kaliteli orta ayar bir seçim için Yorum bağlantısı
Oktay Toker 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 (düzenlendi) Adaptif özelliğini kontrol eden ve çalıştıran araç üzerinde olması gereken modullerdir.Farda sadece motorları ve motor yöneticisi mevcuttur.Siz eski far tetsisatı ile sadece yükseklik ayarı aynı çalışır ve düz aydınlatma olarak kullanabiliyorsunuz. Alacağınız farın orijinal balast vesaire olması montajda far üzerindeki yerlerini kullanmak açısından iyi olur.Yoksa bu kısımları bilahire izole etmek zor. Mebla kısmı sizin elinizde. 22 Ocak 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 On 22.01.2018 at 11:51, Berkay Eraslan yazdı: Soketler anlaığım kadarıyla 1-1 uyumlu. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 (düzenlendi) On 20.01.2018 at 01:25, Mahmut Akbulut yazdı: Sadece ecu ya kodlama yetmez , far soket pinlerinin yerleri değişecek , röle ilavesi gerekebilir On 22.01.2018 at 11:51, Berkay Eraslan yazdı: ecu ile kodlayınca adaptif özelliğide geliyor mu merceklere? FRM modülü değişmesi gerekebilir , 26 pin connecter X14259 / 51 pin connecter X14260 / 51 pin connecter X14261 bunlardan hangisi halojen alt yapıyı xenon a çeviriyor , öncelikle bu önemli . FRM desteklemezse farlar sadece xenon olarak kalır , ne afl nede ahl çalışır . FRM sonrası bir diğer olmazsa olmaz , automatic headlight height module ler , bunlar aracın ön ve arka akslarına montajlanacak ve oem haberleşme kablo tesisatı çekilecek ... Berkay bey BMW sıradan bir araç değil , yapılan yanlış bir kodlamada araç kendini korumaya alıp fabrikadan yeni kod dahi isteyebilir . Bu işi daha önce yapmış ustalarla yada direk yetkili servislerle görüşün ... Bunlarla uğraşmayıp sadece xenon far olarak kullanmak daha mantıklı afl/ahl olmadan da kaliteli bir aydınlatmaya sahip olacaksınız ... 23 Ocak 2018 tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 Yinede uğraşmak istersen FRM kodlarının pin atamalarını vereyim ... The graphic shows the footwell module on the E90. 1) 26-pin connector X14259 2) 51-pin connector X14261 3) 51-pin connector X14260 - Pin assignment Pin assignment for connector X14259, 26-pin Pin Type Description A = Output E = Input M = Ground V = voltage supply For current specifications regarding pin assignments, please refer to BMW diagnosis system 1 E Signal from light switch for side lights 2 E Signal from light switch for low-beam headlight 3 E Signal from steering column switch cluster for left turn indicator 4 E Signal from steering column switch cluster for right turn indicator 5 M Terminal 31 for light switch 6 E Signal from light switch dimmer for terminal 58g (locator lighting) 7 --- 8 E Signal from potentiometer for automatic headlight beam throw adjustment (from light switch) 9 --- --- 10 --- --- 11 A Terminal 58g (locator lighting) only for light switch 12 A Right footwell light activation 13 A Left footwell light activation 14 E Signal from light switch for rear fog lights 15 E Signal from light switch for front fog lights 16 E Signal from light switch for high-beam headlights and headlight flasher 17 --- --- 18 E Signal from hazard warning lights switch 19 A Automatic driving lights indicator light activation 20 A Hazard warning lights indicator lamp (LED) activation 21 A Terminal 58g (locator lighting) 22 --- --- 23 A 5V voltage supply for light switch 24 --- --- 25 --- --- 26 --- --- Pin assignments of 51-pin connector X14260 Pin Type Description A = Output E = Input E/A = Input and output M = Ground V = voltage supply For current specifications regarding pin assignments, please refer to BMW diagnosis system 1 --- --- 2 V Terminal 30 from junction box 3 A Right fog light 4 A High-beam headlight, right 5 A Brake Force Display, left 6 A Low-beam headlight, left 7 --- --- 8 A Side lights, front, right 9 A Reversing light, right 10 A Brake Force Display, right and rear fog light, right (depends on national-market version) 11 A Side repeater, right 12 A Turn indicator, rear right 13 A Turn indicator, front left 14 A Tail light, left and tail light for trailer (if fitted) 15 A Stepper motor for headlight beam throw adjustment, left 16 A 2nd tail light, left (inner, i.e. on the tailgate) 17 A Stepper motor for headlight beam throw adjustment, left 18 A 2nd tail light, right (inner, i.e. on the tailgate) 19 A Stepper motor for headlight beam throw adjustment, left 20 --- --- 21 --- --- 22 I/O LIN-Bus to exterior mirror on passenger's side 23 I/O LIN-Bus to exterior mirror on driver's side 24 I/O LIN-Bus to stepper motor controller (SMC) for right-hand headlight 25 I/O LIN-Bus to stepper motor controller (SMC) for left-hand headlight 26 M Ground for ride height sensor, front 27 M Ground for ride height sensor, rear 28 A Stepper motor for headlight beam throw adjustment, right 29 A Voltage supply for ride height sensor, rear 30 A Stepper motor for headlight beam throw adjustment, right 31 A Voltage supply for ride height sensor, front 32 V Stepper motor for headlight beam throw adjustment, right 33 --- --- 34 --- --- 35 A Interior lighting 36 --- --- 37 A Brake Force Display, right 38 --- --- 39 --- --- 40 A Additional brake light and trailer module (if fitted) 41 A Lifting magnets for moving the mechanical covers to redirect the bi-xenon headlights, left and right 42 A Voltage supply for stepper motor controllers (SMC), left and right 43 I/O PT-CAN Low 44 I/O PT-CAN High 45 I/O K-CAN Low 46 I/O K-CAN High 47 M Terminal 31, ground 48 E Signal from rear ride height sensor 49 E Signal from front ride height sensor 50 A Stepper motor for headlight beam throw adjustment, left 51 A Stepper motor for headlight beam throw adjustment, right Pin assignments of 51-pin connector X14261 Pin Type Description A = Output E = Input M = Ground V = voltage supply For current specifications regarding pin assignments, please refer to BMW diagnosis system 1 V Terminal 30 from junction box (F36 30 A fuse) 2 --- --- 3 --- Terminal 30 from junction box (F41 30 A fuse) 4 A Power window regulator in driver's door: "Close window" 5 A Power window regulator in driver's door: "Open window" 6 V High-beam headlight, left 7 --- --- 8 --- --- 9 A Brake light, right 10 A Ground lights, left 11 A Ground lights, right 12 E CAS (Car Access System), terminal 15 wake-up line 13 A Door contact for front passenger door 14 A Incremental sensor for driver's door power window regulator 15 A Door contact, passenger's side, rear 16 M Ground for incremental sensor in driver's door power window regulator 17 M Ground for incremental sensor in front passenger door power window regulator 18 M Ground connection (Terminal 31) 19 E Reversing light signal 20 --- --- 21 E Signal from brake light switch 22 E 2nd incremental sensor for driver's door power window regulator 23 E 2nd incremental transducer for front passenger door power window 24 E Driver's door contact 25 E 1st incremental sensor for front passenger door power window regulator 26 E Door contact, driver's side, rear 27 E Signal from switch for interior lighting 28 --- --- 29 --- --- 30 E Signal from power window switch in driver's door (only with basic equipment specification without LIN bus) 31 E Signal from power window switch in front passenger door (only with basic equipment specification without LIN bus) 32 --- --- 33 M Ground connection (Terminal 31) 34 V Terminal 30 from junction box (F53 50 A fuse) 35 A Power window regulator in front passenger door: "Close window" 36 A Power window regulator in front passenger door: "Open window" 37 A Left fog light 38 A Low-beam headlight, right 39 --- --- 40 A Turn indicator, front right 41 A Tail light, right and for trailer, if fitted 42 E Signal from driver's door lock "Lock" 43 A Brake light, left 44 A Side repeater left 45 V Turn indicator, rear left 46 E Signal from driver's door lock "Unlock" 47 A Reversing light, left 48 A Terminal 58g for locator lighting 49 A Number plate light 50 A Side lights, left 51 A Brake Force Display, left and rear fog light (depending on national-market version) 3 Yorum bağlantısı
Berkay Eraslan 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 Şimdi, Mahmut Akbulut yazdı: FRM modülü değişmesi gerekebilir , 26 pin connecter X14259 / 51 pin connecter X14260 / 51 pin connecter X14261 bunlardan hangisi halojen alt yapıyı xenon a çeviriyor , öncelikle bu önemli . FRM desteklemezse farlar sadece xenon olarak kalır , ne afl nede ahl çalışır . FRM sonrası bir diğer olmazsa olmaz , automatic headlight height module ler , bunlar aracın ön ve arka akslarına montajlanacak ve oem haberleşme kablo tesisatı çekilecek ... Berkay bey BMW sıradan bir araç değil , yapılan yanlış bir kodlamada araç kendini korumaya alıp fabrikadan yeni kod dahi isteyebilir . Bu işi daha önce yapmış ustalarla yada direk yetkili servislerle görüşün ... Bunlarla uğraşmayıp sadece xenon far olarak kullanmak daha mantıklı afl/ahl olmadan da kaliteli bir aydınlatmaya sahip olacaksınız ... Teşekkür ederim Mahmut Bey. Kaliteli bir aydınlatma yeterli olursa kafiidir benim için. Pek çok ampül denememe rağmen (eski aracımda) güzel bir aydınlatma sağlayamadım. Gözlerinde biraz bozuk olması buna etken tabiki. O yüzden yeterli bir aydınlatma olursa dediğiniz gibi beyin falan kitlemek korkutan şeyler. afl ahl de olmayıversin . Tekrar teşekkür ederim bilgileriniz için. Yorum bağlantısı
Gökhan Torun1679652666 30 Ocak 2018 Paylaş 30 Ocak 2018 Herkese iyi akşamlar Aracımın sağ ön far ampülü pembeleştikten sonra yanmamaya başladı sanırım ömrü bitti Sizce hangi marka ampülü almalıyım Osramın sitesinde araç bulucu ile yaptığım aramada sonuc bu cıktı . Sizce ne yapmalıyım Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 30 Ocak 2018 Paylaş 30 Ocak 2018 Osram marka ampuller kalitelidir tavsiye ederiz . Ampuller mutlaka çift olarak değiştirilmelidir , tek olarak değişen ampullerde renk ton farkı meydana gelir . Hem aydınlatmayı hemde görseli etkiler ... Yorum bağlantısı
Gökhan Torun1679652666 30 Ocak 2018 Paylaş 30 Ocak 2018 Mahmut bey meraba osram kalite biliyorum ama bir çok çeşidi var bu ampüllerin benim için hangisinin daha uygun olacağını merak ediyorum resimdeki ampül olurmu veya night breaker dahamı uygun olur burda ki araştırmalarımda konuya vakıf olan cok kişi oldugu icin actım bu konuyu gece performansı,yağmur performansı gibi osram gurubu için bahsediyorum Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 30 Ocak 2018 Paylaş 30 Ocak 2018 Osram D1S 66140XNB tavsiye ederim , 4350K dir ve her türlü hava/yol koşuluna uygundur ... 1 Yorum bağlantısı
Alpaslan Aslan 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 Merhabalar, İşlerimin aşırı yoğunluğu sebebiyle siteye giremedim.Farları halen kullanıyorum.Kodlamayı daha yapamadım.Ncsexpert'te hata verdi ,sanırım doğru dosyaları kuramadım. Araç arıza ışığı yakıyor halen ecu'ya tanıtmadığım için. Geçen günlerde İlginç bir şekilde sağ angel eye söndü.Tekrar yakmak için inpa'dan Tools32'ye bağlandım.(Pc araca bağlı) Frm 70 'den aracın frm modülünü resetlediğimde sorun düzeldi. Bu problemi yaşayan arkadaş olur ise yardımcı olabilirim.Kalıcı çözümü ise bilmiyorum.(Tek bildiğim bu araçları birdaha xenon suz almayacağım ) Far yükseklik ayarı ve uzunlar(bixenon) bende çalışıyor herhangi bir modifikasyon yapmadım. İyi günler dilerim. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 5 Mart 2018 Paylaş 5 Mart 2018 NCS Expert Coding in içinde FSW_PWS.TRC yada FSW_PWS.MAN Coding dosyalarında herhangi bir kapalı özellik var mı? Kontrol ettiniz mi? Yada hata veren bir click var mı? Yorum bağlantısı
Hayri Türker 10 Mart 2019 Paylaş 10 Mart 2019 Merhaba aracım 2011 320d. Halojen farları adaptif bixenon fara dönüştürmek istiyorum. Mevcut farlarla xenon farların girişleri tamamen farklı. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 10 Mart 2019 Paylaş 10 Mart 2019 Hoş geldiniz. Adaptif farı adaptif özelliği hariç halojen far tesisatına uyumlu hale biraz uğraşı ile ve tecrübeli elde yapılması ile dönüştürülebilir.Şu yolu izleyin demek zor.Soket yapısı halojen far soket yapısına dönüştürlecek,arıza ışığı olarak deneme yanılma ile giderebilirsiniz. Adaptif bölümü içinse araç üzerinde kontrol üniteleri ve sensörlere ihtiyaç duyar ve araç üzerinde bunların tespiti yapılmalı. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Mart 2019 Paylaş 10 Mart 2019 Hayri bey merhaba , aramıza hoş geldiniz İstediğiniz şey biraz zor ama imkansız değil , zorluğu yedek parça tedariği , kodlamayı ve gerekli tesisat alt yapısını yapıp devreye alacak bir teknisyen yada bu işlere kafa yoran bi cengaver bulmakta . Sökme takmayı işten saymıyorum - Xenon farlarla beraber FRM modülü (araçtaki aydınlatma ve siyalizasyondan sorumlu arkadaş ) almanız gerekecek bu modül olmadan kodlama yapamaz pinleri doğru yerleştirseniz bile farları çalıştıramazsınız . FRM modülü 2. el olarak çıkmacılarda bulunabilir ... - Seviye sensörlerine ihtiyacınız olacak ön ve arka akslara takmak için , kodlama yaparken hata vermemeli sistem , tüm bağlantı parçaları ile beraber , eksik parça olmamalı ... - Bunların haricinde far anahtarına da ihtiyaç duyulabilir , aklınızda olsun ... - Eğer araç alt yapısında sensörler için gerekli tesisat yoksa sistem konfügirasyonu için komple ALC kablo setine ihtiyacınız olacak ... Konfügirasyon devre şemasını malzemeleri tedarik ettiğinizde paylaşabilirim ... PinOut şeması burada ... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts