Selçuk Keleş 6 Ocak 2016 Paylaş 6 Ocak 2016 http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.8182&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=karayollar%c4%b1%20trafik YEDİNCİ BÖLÜM Araçların Işıklandırılması ve Kullanılması Esasları Araçların Işıklandırılması Madde 126- Karayollarında trafiğe çıkan bütün araçların 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte gösterildiği şekilde ışık donanımı bulundurmaları ve bunları geceleri veya sis, kar, şiddetli yağmur ve yeterli derecede aydınlatılmamış tünel gibi görüşün yetersiz olduğu yer, zaman ve hallerde yakmaları mecburidir. 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte gösterilenler dışında, ışık ve yansıtıcı bulundurulması ve kullanılması yasaktır. Araç Işıklarının Kullanılması Madde 127- Araçların sürülmesi sırasında ışıklarının kullanılması bakımından mecburiyet ve yasaklar aşağıya çıkarılmıştır. a) Uzağı gösteren ışıklar (uzun hüzmeli farlar); 1) Yerleşim birimleri dışındaki karayollarında geceleri seyrederken, yeterince aydınlatılmamış tünellere girerken, benzeri yer ve hallerde uzağı gösteren ışıkların yakılması mecburidir. Ancak, sürücünün yeterli mesafeyi açık olarak görebildiği ve kendi aracının da yeterli uzaklıktan görülebileceği hallerde, uzağı gösteren ışıklar yerine yakını gösteren ışıklar kullanılabilir. 2) Karşı yönden gelen araç sürücülerinin ve karayolunu kullanan diğer kişilerin gözlerini kamaştıracak bütün hallerde, uzağı gösteren ışıkların yakılması yasaktır. b ) Yakını gösteren ışıklar (kısa hüzmeli farlar); 1) Karşılaşmalarda, 2) Aydınlatmanın yeterli olduğu kesimlerde, 3) Öndeki araç yakından izlenirken, 4) Uzağı gösteren ışıkların uyarma için kullanılması hali dışında, yanyana gelinceye kadar bir aracı geçerken, 5) Gündüzleri görüşü azaltan sisli, yağışlı ve benzeri havalarda. c) Kuyruk ışıklarının, (arka park lambası) seyir sırasında, uzağı veya yakını gösteren ışıklar veya sis ışıkları ile birlikte, Kullanılması mecburidir. d) Işıkların kullanılmasına ilişkin diğer esaslar; 1) Dönüş ışıklarının "geç" anlamında kullanılması, 2) Sadece park veya sis ışıkları yakılarak araç sürülmesi, 3) Karşılaşmalarda ışıkların söndürülmesi, 4) 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte gösterilen esaslara aykırı ışık takılması ve kullanılması, 5) Sis ışıklarının; sis, kar, şiddetli yağmur sebebiyle görüşün yetersiz olduğu haller dışında ve geceleri yakını ve uzağı gösteren ışıklarla aynı zamanda kullanılması, 6) 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelik esaslarına uygun olarak takılan ışıkların da amaç dışında ve gereksiz kullanılması, Yasaktır. Geçme sırasında ışıkla uyarma; uzağı ve yakını gösteren ışıkların çok kısa süre içinde sıra ile veya ikisinin birlikte aynı zamanda yakılmasıdır. Sürücüler, geceleri, yakın ilerisi görülmeyen kavşak, dönemeç ve tepe üstlerine yaklaşırken, yakın ve uzağı gösteren ışıkları ardarda ve sıra ile yakarak gelişlerini haber vermek zorundadırlar. 3 Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583 6 Ocak 2016 Paylaş 6 Ocak 2016 faydalı bilgiler için teşekkürler... Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 18 saat önce, Selçuk Keleş yazdı: http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.8182&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=karayollar%c4%b1%20trafik 2) Sadece park veya sis ışıkları yakılarak araç sürülmesi,Yasaktır. Sakıncalı bir madde 2 Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 6 saat önce, Mahmut Akbulut yazdı: Sakıncalı bir madde ben yapıyom hep nolcak Yorum bağlantısı
Ömer Elmas 2 Ocak 2018 Paylaş 2 Ocak 2018 Güncel led stop tasarımına sahip araç modellerinde sıkça görmeye başladığım ön gündüz farına eşlik eden arka led stop ışıkları hakkında bir bilginiz var mı ? Böyle bir standart ortaya çıktı galiba.Merak ettiğim ise güncel olmayan ama led stoplara sahip olan araçlarda böyle bir uygulamaya gidilip gidilmeyeceği konusudur.Konu hakkında görüşlerinizi merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 3 Ocak 2018 Yazar Paylaş 3 Ocak 2018 11 saat önce, Ömer Elmas yazdı: Güncel led stop tasarımına sahip araç modellerinde sıkça görmeye başladığım ön gündüz farına eşlik eden arka led stop ışıkları hakkında bir bilginiz var mı ? Böyle bir standart ortaya çıktı galiba.Merak ettiğim ise güncel olmayan ama led stoplara sahip olan araçlarda böyle bir uygulamaya gidilip gidilmeyeceği konusudur.Konu hakkında görüşlerinizi merak ediyorum. Bildiğim kadarıyla bir değişiklik yok. Gündüz farı yanarken diğer hiç bir far veya stop yanmaz. Farı açtığında da gündüz farı söner ya da kısılır. Örnek bi model ? 1 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 (düzenlendi) Standard durum değil sadece Vw gurubu araçlarda bcm ünitesinde kodlar ile opsiyonel olarak kullanıcı kontak açıldığında park lambalarını direkt açık şekilde yapabiliyor. 3 Ocak 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ömer Elmas 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 1 saat önce, Selçuk Keleş yazdı: Bildiğim kadarıyla bir değişiklik yok. Gündüz farı yanarken diğer hiç bir far veya stop yanmaz. Farı açtığında da gündüz farı söner ya da kısılır. Örnek bi model ? Son kasa clio,gündüz farları aktifken yani park konumunda değilken,arka stopların çalışıyor olması. Yorum bağlantısı
Can Ekin 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 Son kasa clio,gündüz farları aktifken yani park konumunda değilken,arka stopların çalışıyor olması.2017 Fiat Egea SW da da durum aynı. Far ayarı otomatik/kapalı/kısa şeklinde konumlar var. Sürekli otomatik te ve gündüzleri led DRL ler yanarken arka parklarda yanıyor. E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 2 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 (düzenlendi) Gündüz farı yanış komutu far anahatrına baglı değil.Ayrı bir sabit hattı var.Kontrolü sadece araç kontrol ünitesinde olan bir aydınlatma.Bu far içindeki led kartında ise park açılınca yada kısa far açılınca kısılma yapan bir ayrı ucu daha var buraya tetik gelmeden kısılmaz. Arka stoplarda park bölümü yeni nesil araçlardada kontrol ünitesine baglı lakin drl ile alakası yok ve park hattı aktif olmadan çalışması sadece ledli stop ise yazılımla kontrolü mevcut onun dışında park anahtarı açılmadan yanması zor..Mutlaka bir şekilde ya auto konum yada daha farklı bir komut algısı var. 3 Ocak 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Can Ekin 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 Gündüz farı yanış komutu far anahatrına baglı değil.Ayrı bir sabit hattı var.Kontrolü sadece araç kontrol ünitesinde olan bir aydınlatma.Bu far içindeki led kartında ise park açılınca yada kısa far açılınca kısılma yapan bir ayrı ucu daha var buraya tetik gelmeden kısılmaz. Arka stoplarda park bölümü yeni nesil araçlardada kontrol ünitesine baglı lakin drl ile alakası yok ve park hattı aktif olmadan çalışması sadece ledli stop ise yazılımla kontrolü mevcut onun dışında park anahtarı açılmadan yanması zor..Mutlaka bir şekilde ya auto konum yada daha farklı bir komut algısı var.DRL olduğu için o zaten kapanmıyor, kontak kapanmadan. Ama far kolunu "0" konuma alınca arka parklar yanmaya devam ediyor mu bilmiyorum fakat gündüz vakti "A"uto konumunda hem DRL yanıyor hem arka parklar,doğal olarak kısalar kapalı. E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 3 Ocak 2018 Yazar Paylaş 3 Ocak 2018 ECE R48’i taradım. Değişik kriterler de eklenmiş. 6.19.7.1 diyor ki, araç hızı 10 km/s altında ise veya 100 mt.’den az mesafe katettiyse veya vites P konumundaysa, el freni açıksa gündüz farı kapalı kalabilir. Trafik sıkışıklığı ya da kırmızı ışıklar için düşünülmüş. Konumuza dönecek olursak, 6.19.7.4 diyor ki, gündüz farları ön ya da arka parklar, plaka lambası, kuyruk lambasıyla birlikte gerekli ise yakılabilir. Bu güzel bi güncelleme olmuş çünkü gündüz farını normal far zannedip gece hayalet gibi gezenler var en azından arka parkların yanması görünürlüğü sağlar. 3 1 Yorum bağlantısı
Ömer Elmas 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 (düzenlendi) Bir saat önce, Selçuk Keleş yazdı: ECE R48’i taradım. Değişik kriterler de eklenmiş. 6.19.7.1 diyor ki, araç hızı 10 km/s altında ise veya 100 mt.’den az mesafe katettiyse veya vites P konumundaysa, el freni açıksa gündüz farı kapalı kalabilir. Trafik sıkışıklığı ya da kırmızı ışıklar için düşünülmüş. Konumuza dönecek olursak, 6.19.7.4 diyor ki, gündüz farları ön ya da arka parklar, plaka lambası, kuyruk lambasıyla birlikte gerekli ise yakılabilir. Bu güzel bi güncelleme olmuş çünkü gündüz farını normal far zannedip gece hayalet gibi gezenler var en azından arka parkların yanması görünürlüğü sağlar. Led'lerin ömrünü düşünüce gerçekten yerinde bir düşünce olmuş.Asıl merak ettiğim,sahibi olduğum araçlar gibi bu kriterleri karşılayıp bu koşulu sağlamayan araçların,bir yazılım güncellemesi ile bu özelliğe kavuşup kavuşmayacağıdır.Yetkili servislere bakıma gelen araçlara uygulanması aslında zor gibi gelmedi ama bilemedim 3 Ocak 2018 tarihinde Ömer Elmas tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Ekin 21 Ocak 2018 Paylaş 21 Ocak 2018 DRL olduğu için o zaten kapanmıyor, kontak kapanmadan. Ama far kolunu "0" konuma alınca arka parklar yanmaya devam ediyor mu bilmiyorum fakat gündüz vakti "A"uto konumunda hem DRL yanıyor hem arka parklar,doğal olarak kısalar kapalı. E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildiTekrar kontrol ettim, her türlü arka parklar yanıyor asla sönmüyor. E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts