İçeriğe Yönlendir

Toyota Avensis 3 (2009-) Halojen mercekli fara xenon takılması


Talat Serkeş

Recommended Posts

Talat Serkeş
(düzenlendi)

Avensis 2011 model araçta halojen mercekli farlar var kısalar bu şekilde uzunlar mercek siz. Ben bu fara philips 4300k can bus slim balast xenon taktım. Sonuç Bu şekilde karşıdan göz de almıyor.

Sizlerin yorumları nedir. Siyah alan, kesilme çizgisi vs ne durumda tam anlamadığım için sormak istedim.

5 ay falan oldu aydınlatma olarak ben farkı hissettim..

0c3b95ee7c59cbc23ad1320387969e99.jpg

Bu da video

tarihinde Talat Serkeş tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
S.Buğrahan Güler
(düzenlendi)

Aydıtlanma çok güzel ama far ayarı sanki iyi değil gibi. Benim araçta Mtec 6000k var daha düz yayılması...

tarihinde S.Buğrahan Güler tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Talat Serkeş
Aydıtlanma çok güzel ama far ayarı sanki iyi değil gibi. Benim araçta Mtec 6000k var daha düz yayılması...

Sizce hangi farda nasıl bir ayarsız lik var kendim yaparım aslında far arkasında 2 tane somun var yukarı aşağı ve sağa sola diye biliyorum. Sağdaki hafif yüksek mi acaba?

Yorum bağlantısı
Kaan Kara1679652638

Far ayarını nasıl yapıyorsunuz? Belli bir ayar ölçütü var mı?

Yani duvarda hazır bir çizgi, ona göre bir ayar mı yapılıyor?

Yorum bağlantısı
Talat Serkeş
(düzenlendi)
o farlar daki mercekler halojen uyumlu 1 sene sonra kararmaya başlarsa yazık olur merceklere

Benden önceki de xenon kullanmış daha doğrusu 2011 de servis takmış ben alınca sokmuştu. ben yine taktım. Çok şükür bir sıkıntı yok. Zaten akşamları çok araç kullanmıyorum uzun yol yapmıyorum.

tarihinde Talat Serkeş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Bekir Yavuzcan

Herkese iyi forumlar öncelikle.

Aracım 2014 Avensis Elegant Extra donanımlı olup bir üst donanım paketinde sadece 2.0 litrelik Premium seviyede olan orjinal Bixenon sistemini kendi aracıma uyarlamak istiyorum.

Far yuvaları zaten birebir aynı.

Ancak farımın içini açtırıp mercek değişimi yerine Premium donanımlı kazalı bir araçtan;

2 adet Bixenon Mercekli Far

AFS motoru

AFS tuşu

Otomatik Yükseklik Motoru ve farın arka kısım kablo ve soketleri uyumsuzlukları gidererek dönüşüm yapmayı düşünüyorum.

 

Ancak burda aklıma takılan şöyle bir durum var.

Bizim araçlarda gündüz farları halojen 21/5w halogen ampul.

Premium paketteki gündüz farları ise Power Led.

Acaba aracın Ecusu aradaki akım farkını anlayıp farların gündüz ledlerinin çalışmasını engelleyebilirmi?

diğer konu farların arka kısım soket ve kablo demetlerinde biraz farklılıklar mevcut.Bunlar araya konabilen konnektörler ile aşılabilirmi?

 

Görüş ve önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Orijinal bi-xenon model far alınacaksa ve özelliğinde afs varsa zaten motoru içindedir.Afs tuşu tek başına yeterli değil.Afs kontrol ünitesi şart ve aracınızda bu üniteyi destekleyecek şekilde teker kısımlarında sensörler olması şart.Otomatik yükseklik içinde aynen farda zaten motoru mevcuttur.Bunun içinde yine bir kontrol ünitesi ve tesisatı arka tarafta agırlığı yada yeni nesilde araç taban mesafe sensörü gerekir.Tabiki bu özellikler için tesisat şart.

 

Aracınız avrupa üretim ise arıza ışığı varmıdır emin değilim lakin voltaj kontrollü bir yapısı mevcuttur.Led watt burda sorun değil.Egerki far takıldığında ledler araç çalışınca bir müddet sonra sönerse aküden direkt voltajlı role sistemi temiz yol olacaktır.Yada ampulün yerine geçecek 8 yada 10ohm en az 50watt aliminyum direnç ile sokete paralel baglayacaksınız ki voltaj koruması hata algılamasın.Ledin watt hesabı ile ampulün watt hesabı biraz farklıdır.

 

http://www.geceucusu.com/topic/7675-led-tak%C4%B1nca-olu%C5%9Fan-sorunlara-%C3%A7%C3%B6z%C3%BCmler/?page=10

Yorum bağlantısı
Bekir Yavuzcan
(düzenlendi)

Oktay bey cevap için öncelikle teşekkür ederim.

Bana aslında en az masraflı olacak işlem orjinal farlarımda zaten kısalar Koito Mercekli H11 tipi Halogen,uzunlar ise sadece H9 tipi halogen.

Şu anda kısalarımda Philips 4300k xenon var ancak bixenon sistemlerindeki aydınlatmaların kaliteli mercek ve balastlarla nasıl olduğunu biliyorum.

Gece yolculuklarımda olduğu için bu sisteme geçmek istiyorum.

 

Orjinal far sistemi ve diğer komponentleri temin etmek çok daha masraflı ancak Bixenon dönüşümünde ise far içinde buğulanma,su alma veya kalitesiz mercek veya balast kullanımı birazda işçilikte özenme durumu yapan kişinin insafına kalıyor.

 

Bu sektöre çok yabancı birisi,sizlerde işin içinde birisi olarak bana hangi yolu önerirsiniz acaba?

Birde işin Tuvtürk muayene kısmı var.Bixenon dönüşümünü farın içini açtırıp yaptırsak sadece muayene öncesinde ampul değişimi işi yeterli olucakmı acaba?

 

Led konusunda gelince.

Şu ilandaki ikinci resimde aracın önden görüntüsündeki farların iç kısmındaki 3-2-1 şeklinde alt alta sıralanan power ledleri görebilirsiniz.Bu araç orjinal Premium Avensis ve Bixenon AFS sistemli.

Toyota Avensislerin tüm donanım seviyeleri İngiltere üretimli ve arıza lambası olayı yok.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sertas-tan-periyodik-servis-bakimli-hatasiz-premium-paket-411797657/detay/

 

Benim aracım bunun bir alt donanımı.Bizde power ledlerin olduğu yerde halogen ampul var ve sadece kısa farlar mercekli.

Bu halogen ampulu söküp yerine led takıp arayada elektrikçinin elektrik bilgisine güvenip direnç koyduğu için(kaç wattlık yada nasıl bir şey koyduysa) henüz aracım 1 yıllıkken sol farın devrelerini yakıp garantiden zar zor değiştirmiş birisiyim bu arada.

 

Şöyle bir bağlantı yapmışlar onu belirteyim.Bu gündüz lambasının üstünden farın kaporta kısmına doğru uzanan ayrı bir kaş led denen inci tanesi gibi küçük bir sıra led zinciri var bizim araçlarda.Bir üst donanımda da var bu.Ancak gündüz farındaki ampul patlarsa kaş ledlerde otomatik olarak sönüyor.Bu halogen ampulu cree led ile değiştirmek isteyen başka avensis sahipleride oldu ancak her seferinde ledi yakmayı başarsalar bile bu sefer o tarafa ait kaş ledler sönüyor.Bir türlü çözüm bulamadık bu duruma!

tarihinde Bekir Yavuzcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

 

Bu araçtaki farı bulduysanız ve alacaksanız Xenon kitide üzerinde ise Soket vesaire uyumu varsa kullanabilirsiniz.Diğer afs sistemi falan için maalesef yüksek mebla gerekiyor.

 

Orijinal fara bi-xenon sistemi için aynı kalıpta bire bir değişim ile koito  bi-xenon mercek sanırım bunlarda d4s diye biliyorum zor bulunur denilebilir lakin bulunur.Far altında hazırda balast kısmı genelde oluyor.O kısıma gerekli işlemler ile yapılabilir.

 

İşçilik için kimseye karşı yorumum olmaz.

 

Lakin farda su alma diye olay olmaz.Açılıp kapandığı için ilk zamanlar içteki hava sirkülasyonu  randıma binene kadar bugu yada terleme mutlaka olur.Olmaz demek yanıltıcı olur.Far hava kanalları bunu düzelttikten sonra farın silikonlaması ya ısı iledir ve düzğünce ısıtılıp kapatılır yada yeniden silikonlamadır bu kısım eski silikon güzelce temizlenir yenisinde sıkıntı vermeyecek silikonlama yapılır ve bu aşamalar işçiliğe girer.

 

Muayene için xenon ampul sökülecek yerine merceğe hangi halojen ampul uyarsa ona göre soketini yapıp balasta giden artı ve eksi uçlara baglanıp idareten takılacak.Muayeneden hafif kusur illaki yazarlar ve geçer.

 

Yükseklik motoru zaten far dışında ve orijinal fardaki ile değişimi kolay olur düşüncesindeyim.Yok far içinde ise çalışmaz motor değişimi şart.

 

Bahsettiğiniz led ampulü seri baglı olarak anlıyorum yada ampul koruması ampul patlayınca voltajı kesiyor.

 

Bu kısıma led baglayınca ampul duyusundaki artı ve eksi uçlara  paralel olarak önce 56ohm 25 watt aliminyum direnç bağlayın.Bu ampul yerine geçecek.Sıkıntı kalmayacak.Aynen hata devam ederse Ohm degeri aşagı düşecek şekilde dirençlerle denenecek ve çözüm sonrası direnç degeri ne ise o degerde aliminyum direnç kullanılacak.Normalde direkt 8ohm 50watt takın derim lakin Japon araçlarda kontrol ünitesi biraz farklı çalışıyor.Yada ledin yanması için gerekli olan akımı farklı olabilir.Tek çözüm ampul yerine geçecek direnç degerini bulup takmaktır.

 

  

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bekir Yavuzcan

oktay bey açıkçası farın içini açtırıp bixenona çevirtsem bile mercek Koito olsun diye bir şartım yok zaten.

Okuduğum kadarıyla genellikle Hella İntemo  ve Bosch tercih ediliyor sanırsam.

Dolayısıyla yapmışken en iyisini yaptırmak daha mantıklı geliyor düzgün ellerde.

Açıkçası isminizi çok duymuştum farklı forumlarda ancak zaman ayırıp bilgilendirmeniz için tekrar çok teşekkür ederim.

gerçekten çok yardımcı oldunuz.

hakkınızı helal edin.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Emre Andaç

Allah yardımcın olsun Bekir hocam :) Alaman aracı olsa işler kolay amma japonlar donanım sevmiyor :D 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Bu farda kullanılabilecek en ideal mercek yeni tip Hella bi-xenon olabiir.Diğer mercekler dış yapıları itibari ile montajı zor olacaktır.İntemo bi-xenon mercek montajıda yeni Hellaya yakın diyebilirim lakin yinede değişim esnasında belli olabilecek bir durum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bekir Yavuzcan

Müsadenizle bir soru sormak istiyorum.

Ds4 xenon ampulun yerine D2s uyarmı?

Eğer cevap uyar sorun olmaz derseniz D2s'nin kendi balastınımı kullanmak gerekir yoksa D4s'nin balastı ile çalışırmı?

 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Mercek Olarak d2s ve d4s takılır kılıfları aynı.Lakin balast olarak kullanılamıyor.Her iki versiyonun voltaj aralıkları farklı.

Yorum bağlantısı
Bekir Yavuzcan

peki D2s ampul ve D2 balastların güvenlik açısından araca bir zaafiyeti oluşuyormu?

Okuduğum kadarıyla D2s lerde yüksek voltaj içeren kablolar oluyormuş ve D1s lerde bu kablo problemi ortadan kaldırılmış.

yani aklımda şöyle bir kombinasyon oluşuyor--> Koito Mercek Orjinal + D2s ampul + D2 balastı (aracın üst paket seviyesindeki farlarını çıkma olarak bulabilirsem tabiki.Orjinalinde çünkü bixenon sisteminde Koito mercek var ancak d4s ve d4 balast yani eski sistemi kullanıyor)

Ancak araca bu kombinasyon yani D2'li olan çok yük bindirecekse anlamsız olacak!

Önceliğim çünkü selektör attığımda bembeyaz olsun konusu değil.

 

Gece şartlarında uzunlarda görüş mesafem uzun olsun ve kısalarda odaklamayı en iyi şekilde yapabilmesini istiyorum o kadar.Şimşek efektiyle filan işim yok yani.

İllaki selektör yapıcaz ama yaptık diyede balastları elimize almayalım sonra!

Bu durumda orjinal farlarımın açılarak Bixenon dönüşümü ve D1s ve Gen5 kombinasyonu daha mantıklı olur gibime geliyor!

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Xenon sisteme yük bindirmez.Zaafiyet olarak görmeniz orijinalinde xenon olan versiyon aracada aynı şekilde bakmanız anlamına gelir kanısındayım.kablo,zafiyet,yük bindirme vesaire gibi aklınızı kurcaladığınız şeyler ki bunları siliniz,sıkıntılı olsa fabrikasyon yapılarda kullanılmaz.Bu tür işlemler sonradanda takılsa arıza yapması dışında ve buda biraz şans meselesi veya kullanıma odaklı bir zaman süresi olarak degişşede sıkıntı olmaz.

 

Orijinal Japon araç farları genelde D2 olan xenonlu farlarda balast far dışında ve kablosu direkt arka ampul çıkış bölümündeki lastikli yalıtıma takılıyor.

 

Orijinal farı alacaksanız zaten bütün parçaların takılacağı alanlar belirli o alanlar kullanılacak.Burda orijinal xenon kit bulunursa daha güzel olur.

Aydınlatma olarak Koito yada Hella serisi bi-xenon sistem oturmuş bir sistem olarak tatminkar seviyenin üzerinde olacağı aşikardır.

Sizin yapacağınız oem mercekli far yada araç üzerindeki fara işlem konusunda karar verip niyetinizi belirleyip adım atmak olur düşüncesindeyim.:good1:

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Yavuzcan
(düzenlendi)

Oktay bey kararsızlığımdaki en büyük sebep bu akşam aracın kullanım kılavuzuna baktığımda Orjinal Bixenon sistemde ds4 ve buna uyumlu slim balast kullanılması oldu.

Yani eski nesil bir sisteme para yatırmak istemiyorum.Ds4'lerin hem selektör hızı yavaş hemde aydınlatma gücü ds1,ds2 gibi değil galiba.

Orjinal farın alt kısmında balast için yuva mevcut ancak buraya başka bir tip balastın gireceği hiç aklıma yatmıyor.

mecburen balastlar dışarıda durur gibime geliyor.

Eğer orjinalinde ds4 ampul olan merceğe d2s takılabiliyorsa tabiki orjinaline kaymam mantıklı olur diye düşünüyorum.

balast olarak hella-koito ve gen serisi hangisi en iyi uyum sağlar onu bilemiyorum malsesef!

teşekkür ederim yardımlarınız için.

tarihinde Bekir Yavuzcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

D4s yeni seridir.D2s eski seri.Aydınlatma ise mercek ile alaklıdır.Far ayarı iyi ise fark olacağını düşünmüyorum.Sellektör olarak yorumum olmaz.Sadece İlk nesil D3s ve d4s serisi balastları ateşlemeleri yavaş.Sonraki nesil D3s ler gayet iyi ateşelmesi mevcut.D4s balat testi yapmak kısmet olmadı.

 

Balast olarak d2s kullanılacaksa öncelikle koito tektir,olmaz ise Hella gen3 serisi olur.

Jazz farında ki balast kısmına biraz müdehale ile takılabiliyor.Kablosu bu modellerde dıştan takılıyor.

 

http://www.geceucusu.com/topic/5739-honda-jazz-2-2007-2014-bi-xenon-uygulama/    

İnce silim tipte kapaklı bir muhafaza var diye biliyorum lkain her modelde varmı bilmem.Her şekilde aynı bölüme montaj çok sıkıntı olmayacaktır kanısındayım.

 

Hi-lüx farınada böyle bir uygulama olmuştu.

 

 

9091.jpg

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bekir Yavuzcan
(düzenlendi)

Orjinal Premium Donanım Avensislerdeki Power Ledli Bixenon sistemin fiyatını servisten dün öğrenme fırsatı buldum.

Adet fiyatıdır yazacaklarım;

Farın Kendisi-Power Ledli-->3012 TL (Fardaki mercek Koito marka)
Ampul DS4-->452 TL (DS4 ampul)
Balast DS4-->696 TL (Balast malesef eski teknoloji yani soğuk selektör yaparken çok yetersiz kalıyormuş)

Toplamda :4000 tl civarı tek bir farın fiyatı mevcut.Çifti 8000 tl yani.

Kendi aracıma yapacağım far modifikasyonu ile son kararım; 
Yeni Hella Mercekli + DS1 ampul + GEN5 DS1 balast olarak orjinal araç farlarım modifiye edilecek.

 

Bu şekilde hemde daha yeni ve güncel bir sistem çok daha uygun bir fiyata gelicek.bu forum sayesinde aydınlatma konusunda çok yabancı olduğum şeyleri öğrenmiş oldum.
 

herkese yardımları için teşekkür ederim...

tarihinde Bekir Yavuzcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Adem Şahiner

Arkadaşlar dün xenon taktım arabama (T27 kasa avensis) farın aydınlatması __/. __/ bu şekilde ben bunu düz ___. ___ istiyorum yapabilirmiyim yaparsam nasıl yaparım teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
5 saat önce, adem şahiner yazdı:

Arkadaşlar dün xenon taktım arabama (T27 kasa avensis) farın aydınlatması __/. __/ bu şekilde ben bunu düz ___. ___ istiyorum yapabilirmiyim yaparsam nasıl yaparım teşekkürler.


Farı açmanız, mercekleri sökmeniz, içindeki siperleri kestirmeniz gerekir. Tavsiye etmiyorum çünkü farlar yolun sağındaki tabela ve yayaları daha iyi aydınlatmak için ____/şeklinde ışık verir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
On 09.10.2019 at 09:40, adem şahiner yazdı:

Arkadaşlar dün xenon taktım arabama (T27 kasa avensis) farın aydınlatması __/. __/ bu şekilde ben bunu düz ___. ___ istiyorum yapabilirmiyim yaparsam nasıl yaparım teşekkürler.

 

İstediğiniz kesilme çizgisi ile uzun yolda çok ciddi sıkıntı yaşarsınız , DOT tarzı kesilme çizgisi için merceklerinizi değiştirmek en sağlıklı yöntem olur . 

 

 

On 09.10.2019 at 15:09, Selçuk Keleş yazdı:


Farı açmanız, mercekleri sökmeniz, içindeki siperleri kestirmeniz gerekir. Tavsiye etmiyorum çünkü farlar yolun sağındaki tabela ve yayaları daha iyi aydınlatmak için ____/şeklinde ışık verir.

 

 

Abi çok uğraştım biliyorsun , bende de vardı bu siper ve kesilme çizgi takıntısı ama 0.5 mm ileri yada geri itilen siperde 30 mt sonra aydınlatma 144p oluyor bildiğin çamur yani :fiuw: Tecrübe ile sabit bu uğurda 20 den fazla mercek katlettim :moil:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...