İçeriğe Yönlendir

Yamaha YBR 125 bi-xenon çalışması


Mashar Kavuncuoğlu

Recommended Posts

Mashar Kavuncuoğlu

Aynen böyle Oktay hocam ben denedim denedim bulamadım fotoğraflar için çok teşekkür ederim.Bu şekilde taktım ve oldu,ampülde çok az sağa sola boşluk var ama sanırım sorun olmaz.Geriye bir tek farın içini kesip biçerek merceği ayarlayıp takmak kaldı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mashar Kavuncuoğlu

Merhaba merceğin üzerindeki şu siyah plastik ne işe yarıyor acaba merceği montelerken dikkat etmeli miyim?Yoksa çıkartayım mı?

post-7989-0-85096700-1431337081.jpg

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
Merhaba merceğin üzerindeki şu siyah plastik ne işe yarıyor acaba merceği montelerken dikkat etmeli miyim?Yoksa çıkartayım mı?

Çıkarabilirsiniz ...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hami Erışık1679652606

merhaba; bende izmir gaziemirdeyim,montaj ve bilgi konusunda yardımcı olurum.0543 323 2150

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mashar Kavuncuoğlu

Tekrardan merhaba kısa bir aranın ardından (lanet olası sınavlar bitti) artık işi sonlandırma vakti geldi.Far hazır şekilde yatıyor motorunda heryerini söktüm fakat sizlere bir sorum var.Forumdaki bir çok konuyu okudum buna "balastı nereye koyarsınız", "balastın yalıtımı" "balastın manyetik etkisi" vb. konularda dahil.

Kırmızıyla çevrelediğim bölümde pek boş yer yok ve ateşleme beyni olduğu için ona yakın biryere koymamalıyım diye düşünüyorum.

Arka taraftaki sarı bölgede ki boşluk güzel fakat orada hiç hava sirkülasyonu yok ve motoru yıkarken biraz su giriyor.

Ön taraftaki sarı bölge deponun kıvrımlarındaki boşlukta biraz yer sağlıyor.

Benim sorum ise anlayacağınız gibi balastı nereye koymam konusunda, ilgili konularda balastın şaseye temas etmemesini sağlayın gibi bir ders çıkardım ama ben zaten birtek şaseden oluşmaktayım yani mecburen balast biryerde şaseye temas edecek.Fakat bende araçlardaki gibi beyin,ecu,abs,klima,radyo vs. olmadığı için biraz daha rahatım.

Balastı şaseye ne gibi bir yöntemle sabitleyebilirim?(manyetik alan vb. sıkıntı çıkarmaması için)

Balast hava almayan ortamda ne kadar ısınır?Bu ısı sorun yaratır mı?

Balastı nasıl suya karşı nasıl korurum?

Teşekkürler.

post-7989-0-29091400-1432801879.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Tekrardan merhaba kısa bir aranın ardından (lanet olası sınavlar bitti) artık işi sonlandırma vakti geldi.Far hazır şekilde yatıyor motorunda heryerini söktüm fakat sizlere bir sorum var.Forumdaki bir çok konuyu okudum buna "balastı nereye koyarsınız", "balastın yalıtımı" "balastın manyetik etkisi" vb. konularda dahil.

Kırmızıyla çevrelediğim bölümde pek boş yer yok ve ateşleme beyni olduğu için ona yakın biryere koymamalıyım diye düşünüyorum.

Arka taraftaki sarı bölgede ki boşluk güzel fakat orada hiç hava sirkülasyonu yok ve motoru yıkarken biraz su giriyor.

Ön taraftaki sarı bölge deponun kıvrımlarındaki boşlukta biraz yer sağlıyor.

Benim sorum ise anlayacağınız gibi balastı nereye koymam konusunda, ilgili konularda balastın şaseye temas etmemesini sağlayın gibi bir ders çıkardım ama ben zaten birtek şaseden oluşmaktayım yani mecburen balast biryerde şaseye temas edecek.Fakat bende araçlardaki gibi beyin,ecu,abs,klima,radyo vs. olmadığı için biraz daha rahatım.

Balastı şaseye ne gibi bir yöntemle sabitleyebilirim?(manyetik alan vb. sıkıntı çıkarmaması için)

Balast hava almayan ortamda ne kadar ısınır?Bu ısı sorun yaratır mı?

Balastı nasıl suya karşı nasıl korurum?

Teşekkürler.

Balastı mümkü olduğunca fara yakın monte etmelisin. Hatta mümkünse gidonun içine kadranın altına falan tak daha iyi. Balast olarak ne kullanacaksın konuda göremedim ? Orjinal balastlar toza suya biraz dayanıklı ama tazyikli su ya da yağmurda problem çıkacaktır. Uygun bir plastik kapalı kutu işini görür.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mashar Kavuncuoğlu

Ve sonunda bitti. :) Benden yardımlarını,bilgilerini esirgenemeyen forumdaki tüm abilerime çok teşekkür ediyorum.Motosikletine bunun gibi uygulamaları yapmak isteyenler için forumu takip etmeye devam edicem.Facebook adresimden daha rahat ulaşabilirsiniz.Yapabilir miyim, becerebilir miyim,güzel olur mu demeyin ve yapın bunu yaptıktan sonra daha iyi anlıyorum çünkü artık gündüzleri motosiklete binesim gelmiyor :biggrin: .Fotoğraflar parça parça olmasın diye atmamıştım.Saygılar.

Hella bi-xenon mercek

post-7989-0-21369200-1433239858.jpg

Ampül ve ampül tutucu

post-7989-0-07281700-1433239836.jpg

post-7989-0-49288200-1433239817.jpg

Mercek ayarı yaparken.Merceğin bobin kısmı aşağıda olmalı..

post-7989-0-69283800-1433239734.jpg

post-7989-0-60766700-1433239708.jpg

Motipin ısıya dayanıklı boyası ile boyadım ve merceği öylesine koydum.

post-7989-0-85337100-1433239636.jpg

post-7989-0-34168300-1433239610.jpg

post-7989-0-28836900-1433239598.jpg

post-7989-0-09865800-1433239580.jpg

Görünürlüğümü arttırmak ve görsellik adına farın içine sola 20cm ve sağa 20cm olmak üzere rgb led yapıştırdım.Merceği takmadan önce yapmanız lazım çünkü mercek hareketi çok kısıtlıyor.

post-7989-0-68667800-1433239393.jpg

post-7989-0-97850400-1433239381.jpg

post-7989-0-82499200-1433239370.jpg

post-7989-0-39381900-1433239360.jpg

Merceği civatayla sabitledikten sonra kalan boşluklara sıvı conta(ısıya dayanıklı silikon)doldurdum.

post-7989-0-88405500-1433239238.jpg

post-7989-0-59854300-1433239223.jpg

post-7989-0-40931300-1433239209.jpg

post-7989-0-57487500-1433239190.jpg

Camı kapattıktan sonraki görüntü.Temizliğe dikkat edin.Ben ne kadar etsemde küçük küçük tozlar görünüyor.Ve daha önemlisi camı kapatmadan önce bir 30 dakika farı yakın.Ben camı kapattım herşeyi bitidim farı motora taktım farı yaktım ve içerde duman çıkmaya başladı bildiğiniz sis oldu baya tırstım ama 10 dk sonra kayboldu.

post-7989-0-98341200-1433239137.jpg

post-7989-0-25273500-1433239117.jpg

Silikonladığım beyaz küp ledlerin kontrol devresi.

post-7989-0-87283500-1433239019.jpg

Balastın kablolarının dibini ve çervesini silikonladım.

post-7989-0-30154900-1433238723.jpg

Balastın maşallahı var hiçbir yere sığdıramadım.Mecburen akünün üzerindeki küçük alet takımını çıkardım ve onun yerine koydum.

post-7989-0-00311300-1433238704.jpg

Ampülün soketini taktıktan sonra etrafını 3-4 kat alüminyum bantla izole ettim.Genede yıkarken dikkat etmek gerekir.

post-7989-0-44464900-1433238567.jpg

post-7989-0-88228900-1433238522.jpg

post-7989-0-79174700-1433238503.jpg

post-7989-0-37851700-1433238476.jpg

Telefonun çok iyi olmadığı için bu kadar çekebildim.

post-7989-0-21323400-1433238292.jpg

post-7989-0-48278400-1433238342.jpg

post-7989-0-72246900-1433238353.jpg

post-7989-0-44309500-1433238367.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Güzel çalışma olmuş merceğin üstüne kapak taktınız mı ? yoksa ışığın bir miktarı yukarıdaki boşluktan çıkıp önden görüntüyü bozabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

ellerinize sağlık, baya emek harcamışsın, benim yazacağımı Gökhan yazmış, merceğe şapka taktınızmı? takmadıysan mutlaka takmalısın, hem görüntü daha güzel olacak.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Ayrıca ampule giden kablonun üstündeki siyah kablo kaplamasını kesebilirsiniz altında gene 2 tane kablo var.Ama keserken alttaki kablolara zarar vermeyin.Böylelikle ampulü kastırmaz eğer o kablo bir yere takılıp sıkıştırmıyorsa.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Ellerine sağlık.İyi günlerde kullanmanı diliyorum. :bravo::good1:

Mercek şapkasız hali çok tatlı durmuş.Farın çizgisine uyumlu görünüyor.Tek eksi yanı ışık dagılımı yakınında etkin olması olur.Nerdeyse göz hizasına geldiğini düşünebiliriz ve gözünü yoracak bir ışık yogunluğu olacaktır.Resimlerde bunu rahatça görebiliyoruz.İmkan bulur isen şapka takman iyi olacaktır.

soketin üzerine geniş ısı ile daralan makaron alarak kapla derim.Yada sıkıca sarıldığında eriyen siyah elstik bantlardan ala ve sargıla.Muhakkak bunları yap.

Yada bu kısma göre önce bir kalıp yap ve kırmızı rtv silikonla bu kalıba komple bula ve bu silikonu buraya geçir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Bir de ampul tutucusunun üstünü kapatmana gerek yok alt tarafı açık kalmış bence ampul kablosunun üstünden kapat böylelikle nem girmez.

Yorum bağlantısı
Mashar Kavuncuoğlu

Teşekkürler herkese. Şapka takmadım bulduklarım pek hoşuma gitmedi. Gökhan hocam kablo kalın olmasına rağmen kasılmıyor farı ve kafa grenajını taktıktan sonra gidonu sağa sola çevirdim bir çok kez kasılma olup olmadığını kontrol etmek için hiçbir sorun yok.

Oktay hocam dediklerini yapıcam daha iyi izole etmem lazım dediğin gibi motoru yıkamaya korkuyorum.

Ama ilk merceğin günahı olmaz bence çünkü çok güzel bir hata yaptım ve farı açmak zorundayım.Açınca fotoğrafları atarım.

Farın oturduğu oluk kısma silikon doldurdum ve çok güzel kapatmıştım farı tırnaklarınıda geçirmiştim şimdi farı nasıl açabilirim? Silikon ısıyla çözülür mü?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

çözülür ısıtın sonra keskin bir bıçakla yavaş yavaş keserek açabilirsin.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güle güle kullan. Dökümantasyon güzel olmuş :) En beğendiğin kapağı merceğe tak bence.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Dolaylı

Usta güzel olmuş kazasız sürüşler. Bende de YBR 125 var ve seninle aynı malzemeleri toplamaya başladım.Fakat nasıl yapacağımı hiç bilmiyorum. Özellikle elektrik bağlantısı nasıl yapılacak bununla ilgili hiç bir şey bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Ayrıca ben hella bi-xenon mercek,ampul tutucu, d2s ampül aldım ayrıca yedek far tası da aldım. (kargolanmasını bekliyorum).İnternetteki 30-40 liralık balastlardan ve d2s çeviri kablosu alsam işimi görecek midir? Motosiklet veya araba için ayrı balastlar mı satılır yoksa? Aklıma en çok takılan konu ise bu sistemi motosiklet tesisatına nasıl bağlayacağım.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Eğer elektirik işinden anlamıyorsanız bir elektrikçiye bağlatabilirsiniz.İnternetten alacağınız balastlar işinizi görür.Motor için bir kaç defa ayrı ilan görmüştüm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...