İçeriğe Yönlendir

Volvo S40 2 (2005-2012) Xenon Far


Utku Babacan

Recommended Posts

Utku Babacan

Orjinal xenon farlı 2011 Volvo s40 sahibiyim. Aracın 3 gün önce sol ön farı pembemsi yanmaya başladı. İnternetten araştırdığım kadarı ile xenon ampülün ömrü dolmak üzereymiş. Ben aracımın farlarını hastalık derecesinde seviyorum. Yani alacağım yeni ampulü de eskisiyle aynı marka aynı renk tonu ve modelde istiyorum. Ampüllerden biri değişince diğerinin de değişmesi daha sağlıklı oluyormuş o nedenle 2 ampülü de değiştireceğim. Bugün farı kendim çıkardım ve ampülün fotoğraflarını çektim. Ampülü tekrar taktım ancak bu kez ampül yanmamaya başladı. Bu konularda çok bilgili değilim o nedenle

post-7675-0-34580600-1415714508_thumb.jp

Birkaç sorum var;

Sadece ampül değiştirmek yeterli mi yoksa değişmesi gereken başka şeyler de var mı? Sorun kesinlikle ampülün ömrünü tamamlamasından mı kaynaklanıyor?

Aracın üzerindeki ampül 4300k mıdır yoksa 8000k mı? 661XX ile başlayan kod renk kodu mudur? Doğru renk kodu nedir?

Bu ampülü İzmir içinde garanti belgeli ve hesaplı olarak nereden alabilirim? Veya internetten sipariş için önerebileceğiniz bir adres var mı?

Şimdiden teşekkürler, iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya
(düzenlendi)

Pembe mor renk alması ampulun ömrünü tamamladığının göstergesi doğrudur. Renk farkı olmaması için çift değiştirmek gerekir. Sıfır alacaksan özen ticaret var oradan bakabilirsin yada sahibinde kullanılmışlar da var.

Ampuller 4300k

tarihinde Erkan Kahya tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Balast kontrolü bence şart.Sağlam olan taraf ile tek tek denenmeli.Çıkan sonuca göre hareket edin.Önceden yanan xenon söküp takma ile yanmıyorsa başka bir sıkıntı olmuş olabilir.Soketleri ve xenon ampul kablosunu iyice takılmışmı kontrol edin.Yeni nesil Bosch bi-xenon olarak gördüm.Çok iyi aydınlatması ve uzun hüzmesi vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

2011 model aracın ampulünün bu şekilde bozulması normal bir durum değil. Oktay abinin dediği gibi balastı da kontrol etmeli, sağlam ampulü zamanla bozmuş olabilir. Sadece solu değiştirdiğinde ton farkı olmayacaktır biraz daha parlak olacaktır, nedeni ise ampullerinin osram olması. Üzerindeki kod tip ve duy (D1S 35W 4300K) kodudur, bir sürü rengi olmadığı için renk kodu diye bir şey yoktur. Osram satan parçacılardan - aksesuarcılardan almanı öneririm, sanayide bir çok yerde bulabilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Engin

Pembeleşen ampul yeni arabada da olabiliyor, komşumun 2013 P Panamera'sının da bir farı 1-2 haftadır pembe...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Utku Babacan

Öncelikle cevaplar için teşekkür ederim. Renk standart olması çok iyi olmuş çünkü çok iyi bence. Ampüle giden 1 adet soket var onu da yerine iyice oturttum defalarca kontrol ettim temassızlıktan kaynaklandığını sanmıyorum. Ancak araç ilk çalıştığında anlık olarak yanıp hemen sönüyor ve araba ''far arızası '' kısa far '' '' şeklinde uyarı veriyor. Ampülü fardan ayırıp elimdeyken yanıp yanmadığını kontrol etmek istiyorum ama farlar ağırlığa göre kendini otomatik ayarlayan cinsten. Far yerine monte değilken farı çalıştırıp bozmak istemem farın beynini. Araba 2011 model ancak 120.000 kmde ve genelde gündüz de xenonları açıyorum çünkü çok şık duruyor. Son olarak balast kontrolü benim yapabileceğim bir işlem mi?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Anlık yanıp sönme işlemini genelde balast yapar.Oem ampullerde çok nadir olabilen durum denilebilir.Önceki mesajda yazdığım gibi diğer far ile tek tek deneyerek sonuç elde edilir.

Farı sökünce balastı tutan vidlara sökülür ve soketlidir çekince gelir.

Balast soketi kontrol edilmeli.Su alam vesaire bir durum oluştu ise söküp kontrol şart.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Emrullah Tarkan

Merhabalar ismim emrullah tarkan. Yeni üyeyim umarım konuyu doğru yere açmışımdır. Volvo s40 2012 aracım var halojen mercekli. Bunlara xenon kit taktım ancak görüşüm çok kötü oldu bixenon kit dönüşümü yapmak istiyorum.  Montaj kısmında sorunum yok yapabilirim ancak hangi ürünleri kullanmam gerektiğini bilmiyorum.Çok fazla bilmediğim ürünler var ve orijinalliğinden emin olamıyorum hangi merceği ve hangi ampulü  kullanmam konusunda yardımcı olursanız sevinirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Hoş geldiniz.

 

Öncelikle Aracın orijinal far markasını(Bosch diye tahmin etsemde emin değilim)far üzerine bakıp etikette yazanı yazabilirseniz size daha kolay monte edilebilecek mercek tavsiyesi yapılabilir ve far modeline uygun montajıda kolay olacak balast tavsiyeside yapılabilir.

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Osman KAYMAZ

Eski s40 lar bosch mercek kullanıyor. (sizin aracınız da bosch mercek kullanıyor)

Yeniler (son kasa) ise valeo bixenon mercek kullanıyor.  (ama malesef 2015 model farları bile kararıyor- volvo valeoya geçmekle hata etmiş)

 

Oem balast konusunda da küçük olması nedeniyle valeo g6 d1s ve  g7 d3s  aracınızın farının içine sığacağından daha kolay uyar. Ancak hellla yada bosch ta balastlarda kullanabilirsiniz.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
On 19.06.2017 at 01:13, Emrullah Tarkan yazdı:

Merhabalar ismim emrullah tarkan. Yeni üyeyim umarım konuyu doğru yere açmışımdır. Volvo s40 2012 aracım var halojen mercekli. Bunlara xenon kit taktım ancak görüşüm çok kötü oldu bixenon kit dönüşümü yapmak istiyorum.  Montaj kısmında sorunum yok yapabilirim ancak hangi ürünleri kullanmam gerektiğini bilmiyorum.Çok fazla bilmediğim ürünler var ve orijinalliğinden emin olamıyorum hangi merceği ve hangi ampulü  kullanmam konusunda yardımcı olursanız sevinirim. 

Konunuz birleştirildi.

Forumumuzda tüm araç modellerinin konusu bulunmaktadır. Aracınıza ait konuyu arayıp ona devam ediniz, gerekmedikçe yeni konu açmayınız.

imagejpeg

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Mehmet Semih Zorlu

Merhaba; iyi akşamlar.

 

Bir arkadaşımın 2010 Model Halojen farlı Volvo S40 Aracının far projektörleri çok yıprandığı için Bosch projektör ile değiştirdim. D2S orjinal Ampul ve Oem Balast ile sistemi tamamladım. 

Far kablosundan yük çekmemesi için 2 Adet role ile akuden besledim Farın + ucundan roleleri tetiklerim (herzaman bu şekilde yapıyorum) canbus sistemden kaynaklı olduğunu düşündüm araç kısa far hatası veriyor. bunun içinde 50Watt 10R metal direnc bağladım ancak arıza lambası yinede sönmedi. Daha önce S40 larda bu şekilde sorun yaşayan olduğumu acaba ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

55W akım için tasarlanmış bir sisteme , 35W lık bir sistem yüklemesi yapınca , araç check/control ünitesi aradaki eksik Watt farkını ampul patlak olarak algılıyor ve uyarı veriyor .

 

Sistemi kandırmak için  direnç yerine , aracın orijinal far ampul soketi öncesine , kısa hüzme far besleme kablosuna +/- uçlarına paralel 35V 4700UF kapasitör bağlayarak deneyebilir misiniz?

 

35V 4700UF kapasitör ile ilgili görsel sonucu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
11 saat önce, Mehmet Semih Zorlu yazdı:

50w metal direnç neden kandırmıyor acaba sistemi

 

Ohm değeri önemli , aynı marka model araçlarda bile yıl farkından dolayı sistem check/control akım değerleri değişkenlik gösterir . Mesela ford focus aracımda sinyaller için standart olan 50W 8 yada 10 Ohm direnç kullanmam gerekirken daha düşük bir Ohm değerli direnç kullanmak zorunda kadım . 2005 modelle 2007 model marka araçta bu sıkıntıyı yaşadım . 

 

İmkanınız ve vaktiniz varsa 50W 6 ve 4 Ohm dirençle ayrı ayrı deneme yapabilir misiniz? 6 Ohm sistemi kandırmaya yetebilir !!!

Yorum bağlantısı
Mehmet Semih Zorlu

Suan elimde 25w 10k ve 50w 10k direncler var ozaman daha dusuk degerlerdeki direnclererden de siparis verelim oyle deneyelim... 6 ve 4k da verelim bakalim ne olacak

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Oktay Toker

Bu aracın her modelinde mecburen Her fara 6 yada 7 ohm en az 50watt sogutucu ile takılsada tavsiyem imkan varsa 2x50 watt 12ohm bulup paralel baglayınız.Daha üst deger direnç  ve kondasatör bu modellerde işe yaramıyor.Tecrübe ile sabittir.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Serkan Çamahmetoğlu

Merhaba 2012 model S40 da kısa far hatası alıyorum yanlız biraz zaman geçince düzeliyor hatta sol kisa far yaniyor olmasına  rağmen bile kısa far hatası verdiği oluyor sağda herhangi bir problem yok uzunlarda da bir problem yok sorun sadece sol kısa farda . Bu farlarda bixenon Muş . Acaba bir an önce degistirmeli miyim ? Yoksa degistirmesem.digerinicin de bir sıkıntı çıkartır mı? Bir de konuyu açan arkadaşın gönderdiği fotoğrafta yer alan bilgilere göre arattım d1s 35w 66140 tutuyor ama alttaki diğer rakamlar ve harfler tutmuyor osram Xenarc ama alttaki değerler aynı değil en doğru ampulü bulmak için aractakini sokup mu bakmaliyim yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Hoş geldiniz.

 

Öncelikle far soketlerini ve xenon balastı yani beyini söküp soketlerin içleri güzelce temizlenmenli.Sonra aracı pc ye baglatıp arıza kodalrını sildirmelisiniz.

Hataya geçen far diğerinden ayrı bir tesisata baglıdır sorun olmaz.Xenon değişmeniz hatayı düzeltmez.Balast sistemi araç ile iletişimi saglar.

Xenon ampul kodu aynen 66140 diğer rakamlar seri no dur.Ampulde pembeleşme,morlaşma yok ise genelde ömrü var demektir.Lakin çok küçük bir ihtimaldirki balast yazılımı xenon ampul çalışma degerleirni araca ileten tip ise ampuldeki hatayı algılıyor demektir buda arıza ışığını yaktırabilir.Bunu anlamak içinde xenon ampulleri farlar arası yer değişimi ile arıza verirmi takibini yapmaktır.

Öncelikle kaba temizliği yaptırın en son düzelmez ise xenon ampul değişimi yapın lakin cidden balast tipi kontrollü model ise kesinlikle orijinal xenon olmalı.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Çamahmetoğlu
On 05.03.2020 at 03:55, Oktay Toker yazdı:

Hoş geldiniz.

 

Öncelikle far soketlerini ve xenon balastı yani beyini söküp soketlerin içleri güzelce temizlenmenli.Sonra aracı pc ye baglatıp arıza kodalrını sildirmelisiniz.

Hataya geçen far diğerinden ayrı bir tesisata baglıdır sorun olmaz.Xenon değişmeniz hatayı düzeltmez.Balast sistemi araç ile iletişimi saglar.

Xenon ampul kodu aynen 66140 diğer rakamlar seri no dur.Ampulde pembeleşme,morlaşma yok ise genelde ömrü var demektir.Lakin çok küçük bir ihtimaldirki balast yazılımı xenon ampul çalışma degerleirni araca ileten tip ise ampuldeki hatayı algılıyor demektir buda arıza ışığını yaktırabilir.Bunu anlamak içinde xenon ampulleri farlar arası yer değişimi ile arıza verirmi takibini yapmaktır.

Öncelikle kaba temizliği yaptırın en son düzelmez ise xenon ampul değişimi yapın lakin cidden balast tipi kontrollü model ise kesinlikle orijinal xenon olmalı.

Bu işlemleri yapacak Ankara'da onerebileceginiz usta var mı 

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Onur Açıkgöz

Öncelikle herkese merhaba ;

Kıymetli arkadaşlar forumda yeni sayılırım. İlgili bölümde epeyce araştırma yaptım ancak aradığım konuyu bulamadığım için bu konuyu açma gereksinimi hissettim. 2008 model Volvo S40 aracımın aydınlatmaları yetersiz kalıyor. Bunları değiştirmek istiyorum. Uzunların şimşek etkili olmasını ve güçlü bir iş çıkarmasını istiyorum. Bunun için tercihim led,halojen yada xenon üçlüsünden hangisi olmalı ve hangi markanın hangi ürününü almalıyım hiçbir fikrim yok . Ayrıca Ankarada nerede yaptırabilirim buda benim için bir soru işareti. Esasında bu konuya da oldukça uzağım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder iyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Onur bey merhaba , aramıza hoş geldiniz :flowers:

 

Forum kuralları gereği modifikasyonla alakalı usta veya iş yeri tavsiyesi yapmıyoruz . Bu forum kişinin kendi el becerisi ile bir şeyler ortaya çıkardığı , bizlerinde yardımcı olduğu bir platform . 

 

Farların detaylı fotosunu eklerseniz daha sağlıklı yorum yapabilir , sorunu hızlı şekilde çözebiliriz , duvar yansıma fotosunu eklemeyi unutmayın ...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...