Mehmet Demirci 22 Temmuz 2013 Paylaş 22 Temmuz 2013 H4 halojen 1100-1500 lümen aralığında Led ise 800-900 lümen diyor yeterli olmayacaktır , bu tarz ürünler görsellikten öte bir işe yaramazlar...Peki şöyle nasıl olur ; Arkadaşımın aracına bi-xenon yapacağız . Araç toyota hilux . Ve elinde önceden aldığı eagle eyes diye çakma bir far var . Arkadaşımın çekincesi şu ; araç biraz yüksek , bi-xenon uygulamasından sonra sürüş esnasında uzun hüzmeye geçildiğinde önde kalan ölü alanlar için ne yapılabilir . Bende araştırırken bu ledleri buldum , yardımcı sürüş farı gibi . Bi-xenon uzuna geçtiğinde bu ledlerde yanacak , ölü alan aydınlanmış olacak . Ama sadece uzuna geçince yanacak . Olur mu dersiniz ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 22 Temmuz 2013 Paylaş 22 Temmuz 2013 Ledlerde huni tip reflektör kullanmadan veya bulunabilirse en az 10 dereceleik power led lens olmadan verim almak çok zor.Bu tip hazır ledlerden odaklama almak nerdeyse imkansız gibi bişi.Adamlara bu odaklamayı göze alıpta mı bu ledleri tasarlıyor bilmiyorum ama gündüz farı olarak kullanılabilir sadece. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 22 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 22 Temmuz 2013 (düzenlendi) O zaman eagle eyes fardaki merceğe hiç dokunmadan H7 ampulünü takıp uzun kısmınada bi-xenon merceği takıp yukarıda yazdığım olayı bu şekilde icra edeceğiz vesselam .Ledlerde huni tip reflektör kullanmadan veya bulunabilirse en az 10 dereceleik power led lens olmadan verim almak çok zor.Bu tip hazır ledlerden odaklama almak nerdeyse imkansız gibi bişi.Adamlara bu odaklamayı göze alıpta mı bu ledleri tasarlıyor bilmiyorum ama gündüz farı olarak kullanılabilir sadece.Şimdi Oktay abi , bahsettiğim farda yükseklik ayar motoru yok . Piyasadan herhangi bir yükseklik ayar motoru elektronik olarak uyum sağlar mı ? Mekaniğini bir şekilde hallederim . 22 Temmuz 2013 tarihinde Mehmet Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 22 Temmuz 2013 Paylaş 22 Temmuz 2013 Uzun hüzme kısmının arka alan yetmeyebilir.Araç içinde boşluk yer var ise sorun olmaz,Uzun hüzme kısmına bi-xenon mercek takılırken diger mercek ile beraberinde çigiyi tutturmanız oldukca zor olabilir.Pin sıralaması ve tetikleme diyeyim bu voltajın akımı falan tutmayabilir.Nasılsa motor alacaksın eski farın duruyor ise sök onu kullan.Far soketine gelen uçları takip et ona göre soketini ayarla.Diğer farı takarkende motoru söküp takarsın.Angel farın içinde genelde yükseklik motoru için kablo hazır bulunabiliyor.Motor alacaksan nasılsa para vereceksin aracına uygun motor al.İllaki bulunur. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 23 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2013 (düzenlendi) Uzun hüzme kısmının arka alan yetmeyebilir.Araç içinde boşluk yer var ise sorun olmaz,Uzun hüzme kısmına bi-xenon mercek takılırken diger mercek ile beraberinde çigiyi tutturmanız oldukca zor olabilir.Pin sıralaması ve tetikleme diyeyim bu voltajın akımı falan tutmayabilir.Nasılsa motor alacaksın eski farın duruyor ise sök onu kullan.Far soketine gelen uçları takip et ona göre soketini ayarla.Diğer farı takarkende motoru söküp takarsın.Angel farın içinde genelde yükseklik motoru için kablo hazır bulunabiliyor.Motor alacaksan nasılsa para vereceksin aracına uygun motor al.İllaki bulunur.Birinci madde için haklısın abi , göze aldık diyelim .Motor işine gelince daha bulamadım ayrı satan .Orjinal farda motorun soketi far soketinden bağımsız , yani üç kablolu bir soketi var ayrı olarak . Bakalım bugün araç gelecek , fırsat olursa test edeceğim . Ayrıca bu sabah bi-xenon farlarımı bitirdim . Aracıma montajını yaptım . Şimdi role modülüne girişeceğim . Allah ın izniyle akşama doğru tamamdır bu iş . En son bitincede konuyu açacağım inşallah . 23 Temmuz 2013 tarihinde Mehmet Demirci tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 23 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2013 Oktay abi merhaba . Bi-xenon işim bitti . Ancak arıza lambası yanıyor . Ekranda kısa farları kontrol yazıyor . Kısa far hattına röle , paraleline 4700 mf kondansatör ve ters polarite diyot bağladım . Ama arıza lambası yanıyor yine . Ne yapmalıyım sizce ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 23 Temmuz 2013 Paylaş 23 Temmuz 2013 Bir ara denemende sorun görünmüyor du?Şimdi montajda neden sıkıntı çıktı ki?Montajda balast volatjını direk role ile aküden mi aldın?Öyle ise yanabilir.O vakit ben role ohm degerinden ötürü baglantı tavsiyesi yapmıştım. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 23 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2013 Bir ara denemende sorun görünmüyor du?Şimdi montajda neden sıkıntı çıktı ki?Montajda balast volatjını direk role ile aküden mi aldın?Öyle ise yanabilir.O vakit ben role ohm degerinden ötürü baglantı tavsiyesi yapmıştım.Evet abi aynen dediğin bağlantı şeklini yaptım . Daha önce test yapmıştım . Ama aklıma şu takıldı . Daha önceki kondansatör taaaa lise dönemlerimden kalma idi , garanti olsun diye gittim iki adet sıfır kondansatör aldım . Böyle sorun oldu . Röle bobini 40 ohm . Yalnız sistem en azından voltajı kesmiyor . Yani roleyi yinede çektiriyor . Bu halde iftardan sonra teste çıktım . Şim şek çakmasını aratmıyor . Bu bile çok mutlu etti beni ama şu service lambasını çözmem lazım . Gördükçe canımı sıkıyor . Ne yapmalıyım , ne önerirsin abi ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 24 Temmuz 2013 Paylaş 24 Temmuz 2013 Kondansatör ve role bağlı iken orjinal kısa far uçlarını kullan ne olacak ona göre bişiler düşünelim. Okuduğum yorumlarda bu işlem kondansatör bağlanması sadece orjinal tesisattan balasta yük verince giderildiği yönünde.Direkt aküden alınıpta bu hatanın çözüldüğüne dair yorum hatırlamıyorum.Varsada rastlamadım. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 24 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2013 Kondansatör ve role bağlı iken orjinal kısa far uçlarını kullan ne olacak ona göre bişiler düşünelim.Okuduğum yorumlarda bu işlem kondansatör bağlanması sadece orjinal tesisattan balasta yük verince giderildiği yönünde.Direkt aküden alınıpta bu hatanın çözüldüğüne dair yorum hatırlamıyorum.Varsada rastlamadım.Abi zaten kondansatör ve role bağlı kısa far hattına , balastlar aküden besleniyor . Yorum bağlantısı
Oktay Toker 24 Temmuz 2013 Paylaş 24 Temmuz 2013 Anlaşamadık bi türlü.Balastlarıda far hattına bağla ve dene diyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 24 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2013 Anlaşamadık bi türlü.Balastlarıda far hattına bağla ve dene diyorum.Ha abi öazür dilerim onu daha önce denemiştim zaten . O zaman direk olarak voltajıda kesiyor . 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 24 Temmuz 2013 Paylaş 24 Temmuz 2013 O zaman da balastın ilk akım değerini kabul etmiyor demekki.Elinde gösterge ampulü var ise paralel bağla veya denedin mi?Ampul ohm değerine bakıyorsa bu şekilde kandırılabilir belki.4700 e 1 paralel kondansatör daha denedin mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 24 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2013 Abi Ankara da cancan oto diye bir firma buldum . Arıza gidermek için bir modül geliştirmişler . Konuştuğum arkadaş memnuniyet garantisi verdi . Yarın ürün gelecek , sonucu yazarım abi . Şimdi arkadaşımın toyota hilux aracına hella d1s mercek gen5 balast bosch , osram xenarc d1s 4300 k ampul siparişi vrildi . Tyc marka far siparişi verildi . Yarın ürünler gelecek bakalım . Hilux a gündüz farı yapmak istiyoruz . Far gelsin fotolayıp tavsye istiyeceğim abi . 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 (düzenlendi) Abi konu ayrılmış farketmemişim . Çok özür dilerim . O zaman bir kaç foto paylaşayım hemen . Çünkü toyotanın sol farını açtım . Bakalım beğenecekmisiniz yöntemi .Önce kendimize bir fırın yapalım dedik . Daha sonra sıcak hava tabancası uç kısmı plastik kısmı ile kutuya kenarından girebileceği şekilde daire şeklinde kesiyoruz . Bu deliğin etrafınıda aliminyum folyolu bant ile sıcağa karşı yalıtmayı da unutnuyoruz tabi . Ve Farımızı kutuya kapatarak ısı tabancamızı çalıştırıyoruz .Daha sonra ara ara kontrol ederek farın macunlarının iyice yumuşadığını göreceğiz . Bu aşamadan sonra biraz hızlı davranarak önceden aldığımız 3-4 cm genişliğindeki 2 adet spatula ile kanırtarak farın cam kısmını açmaya çalışıyoruz . Eldiven kullanmanızı tavsiye ederim . Ara ara farımızı fırınımıza yani kutuya koyarak bu işlemleri yaptığımızda far fazla zedelenmeden açılıyor arkadaşlar .Bunlarda far açıldıktan sonraki resimler . Daha mercek montajını yapmadım ama . 3 Ağustos 2013 tarihinde Mehmet Demirci tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 Abi fikrinize ihtiyacım var . Merceği halojen projektöre montajlamadan önce vida deliklerinin yerlerini nasıl işaretliyorsunuz . C4 te bu kısımda bayağı yormuştu beni . Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Mercek yerini deldikten sonra tası sabitleyip merceği oturtup duvardaki çizgiye ayarlayınca ince bir şey ile delikleri dikkatlice işaretle.Yada sıcak silikon var ise merceği silikonla tuttur delikleri hallet. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 Mercek yerini deldikten sonra tası sabitleyip merceği oturtup duvardaki çizgiye ayarlayınca ince bir şey ile delikleri dikkatlice işaretle.Yada sıcak silikon var ise merceği silikonla tuttur delikleri hallet.Aşağı yukarı bende bu şekilde yapıyordum . Birde abi şimdi mercek elimde , senin dediğin gibi perdenin çıkması gereken parçasını bulmaya çalışıyorum . Bulamadım Merceğin arkasından foto çektim bir incelermisin acaba ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Merceğin dıştan kenarında pim var.Merceğin içindede kenara doğru açık vaziyette olması lazım.Senin taktıklarında perdeye yanaşık şekilde olabilir. Bu mercekte normal. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 Merceğin dıştan kenarında pim var.Merceğin içindede kenara doğru açık vaziyette olması lazım.Senin taktıklarında perdeye yanaşık şekilde olabilir.Bu mercekte normal.Yani benim merceklerde dediğiniz işlemlere gerek yok demek mi abi bu durum ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Son resimdeki mercek perdesi olan o normal görünüyor.Duvardaki resmi veren merceği kontrol etmen lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 5 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2013 Evet arkadaşlarım , cumartesi gecesi sahurdan sonra elimize geçen sol far için montajımızı yaptık . Sağ far henüz elimize geçmedi . İlk önce farımızı montaj sehpahamıza sağlam ve sıkı bir şekilde sabitliyoruz . Sehpahamızıda iki adet işkence ile masamıza sabitliyoruz . Daha sonrasında halojen kesilme çizgimizi duvarda bant yardımıyla işaretliyoruz . Yalnız arkadaşlar şunu söylüyeyim . Biz bu uygulamayı orjinal fara değilde yan sanayi olan TYC marka bir fara uyguladık . Farın halojen çizgisi neredeyse yok gibi . Yani biraz ezbere bir montaj oldu . Tecrübe olur diye belirteyim istedim . Zaten resimden anlarsınız . Buda evdeki halojen çizgimiz Buda mercek montajımız . Evdeki montajdan sonraki xenon çizgimiz .Buda araç üzerindeki xenon kesilme çizgimiz .Üstadlardan araç üzerindeki kesilme çizgimiz için yorum alabilirsek bahtiyar oluruz . Saygılarımla . . . 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Sorun görünmüyor ama en az 10mt mesafeden resim eklerseniz daha sağlıklı yorum yapabiliriz 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts