İçeriğe Yönlendir

Opel Vectra C (2002-2009) Bi-Xenon Mercek Montajı


Kemal Yağmurcukardeş

Recommended Posts

Selçuk Keleş
On ‎26‎.‎01‎.‎2016 at 15:27, Murat Özkan yazdı:

Oncelikle herkeze iyi gunler dilerim ve konu hakkinda yorum yapan arkadaslara simdiden tesekkur ederim...

Bugun muayneye girdim orjinal xenon far degerlerim cok dusuk cikti sol kisa far 7.2 lux sag kisa far 18.9 lux uzun far sol 64.2 lux sag uzun far 55.9 lux...

Aracimin farlari orjinalleri ile 1 sene once ampuller dahil olmak uzere yenilendi kullanilan ampuler osramdir...

 

 

Mesajınızı ilgili konuyla birleştirdim.

Sol farda ciddi bir sapma var (%99) veya ölçümü yapan kişi aceleyle tam odaklama yapamamış. Beyaz bir duvarın 10 metre gerisinden kısa far ışığınızın fotoğrafını gönderin, yorumlayalım.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Aracınız fabrikasyon xenon ise bunu göstermeniz gerekir onun haricinde xenon ampulleri halojen yapın geçersiniz. 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
On 26.01.2016 at 15:27, Murat Özkan yazdı:

Oncelikle herkeze iyi gunler dilerim ve konu hakkinda yorum yapan arkadaslara simdiden tesekkur ederim...

Bugun muayneye girdim orjinal xenon far degerlerim cok dusuk cikti sol kisa far 7.2 lux sag kisa far 18.9 lux uzun far sol 64.2 lux sag uzun far 55.9 lux...

Aracimin farlari orjinalleri ile 1 sene once ampuller dahil olmak uzere yenilendi kullanilan ampuler osramdir...

 

 

 

 

 

Far veya mercek ampulde dahil yenilendi ise şu anki sorunun kaynagı ampul yerinden oynamış şeklinde yorumlanabilir.Kagıttaki rakamlarda bunu doğruluyor gibi.

Siz hep diğer far ile yol almışsınız demektir.Sol  far hep yeri düzgün aydınlatmış.

 

Ampulü yerine oturmuş mu kontrol ediniz.Duvardan en az 10 metreden kesin yorum için resim şart.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Özkan1679652572

10 metre resmini cekip yjkleyecegim ampulun kaymasi veya cikmasi yerinden anormal bir durum degilmi

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
On ‎01‎.‎02‎.‎2016 at 23:37, Murat Özkan yazdı:

10 metre resmini cekip yjkleyecegim ampulun kaymasi veya cikmasi yerinden anormal bir durum degilmi

 

 

Evet, duvar fotosu bunu netleştirecek.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Özkan1679652572

öncelikle herkeze merhaba benim aklıma bir konu takıldı benim aracım farları orjinal xenon ben bunları bi xenona çevirmek istiyorum neler değişmesi gerekli...

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
8 saat önce, Murat Özkan yazdı:

öncelikle herkeze merhaba benim aklıma bir konu takıldı benim aracım farları orjinal xenon ben bunları bi xenona çevirmek istiyorum neler değişmesi gerekli...

 

Xenon mercekleriniz bi-xenon merceklerle değişecek ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray
On 1/25/2016 at 01:49, Gökhan Tongay yazdı:

Sis farınızda sanırım xenon var ya da öyle algılanmış sis farların kablosunu çıkartıp girebilirsiniz geçince gene takarsınız.Ayrıca kısa farın bir tanesi tam güçte yanmıyor ya da yönü hatalı ikisinide değiştirin.

bu seferde  ekipman çalışmıyor diye kusur yazıp geçirmiyorlar. sisleri söküp gitmesi gerekli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Özkan1679652572

sadece merceklerin değişimi yeterli olacakmıdır gen 7 balast gereklimidir...

 

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

Şuan araçta takılı olan ampül tipi , takmayı düşündüğünüz merceğe uyumlu ise , balast değiştirmenize gerek kalmaz , ör : yeni tip hella bi-xenon mercek , boyutları ,  hızı , montaj kolaylığı açısından kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen mercektir , d serisi tüm ampüllerle uyumludur, eğer sizin ampülleriniz d serisinden birisi ise sadece bir merceğe ihtiyacınız olacaktır , tabi diğer bileşenlerin sağlam ve kullanışlı olduğunu varsayıyorum ve hızlı ve soğuk sellektör istiyorum derseniz o Zaman işin içine balast ve ampül de girer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Özkan1679652572

ampullerim d2s balastlar hella gen4 tipi balast üstündeki mercekler hella xenon mercek zaten;ve soguk sellektör nedir bixenon ile arasındaki fark nedir...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Farlar kapalı iken selektör yaptığında farın iç tarafındaki uzunlar yanar. Eğer bi-xenon da devreye girsin diyorsan hızlı selektörlere cevap verebilecek D1S tipinde balast ve ampul kullanman gerekir. Ama farının altyapısı buna uygun olmadığından ve fazla masraf çıkacağından pek de mantıklı bir yol değil. Farların açıkken selekör yaptığında bi-xenon ile yapmış olacaksın onda bir sorun olmayacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
1 saat önce, Murat Özkan yazdı:

ampullerim d2s balastlar hella gen4 tipi balast üstündeki mercekler hella xenon mercek zaten;ve soguk sellektör nedir bixenon ile arasındaki fark nedir...

o zaman şanslısınız sadece bir çift bi-xenon hella merceğe ve ampül tutucu aparata ihtiyacınız olacaktır , ilanlar bölümünde çeşitli tipte satılık mercekler ve ampül tutucular mevcut.

Yorum bağlantısı
Murat Özkan1679652572

buna sevindim yardımlarınız için teşekkürler bu soğuk selektör nasıl oluyor peki...

 

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat

https://www.youtube.com/watch?v=YTVf0vwu3To

videoda 1-4. saniyeler arası soğuk ( farlar kapalı iken yapılan) sellektör , 4-13 saniyeler arası sıcak (farlar açık iken yapılan) sellektör , yine 13-19. saniyeler arası soğuk sellektör diye tanımlanıyor.

 

Bu videoda soğuk ve sıcak sellektör arasında fark yok çünkü , ampüller d1s , balastlar hella gen5 ,

gen5 balastlar özelliği gereği ampül üzerindeki ateşleyicinin de yardımı ile daha 1-2 saniyede maksimum performansa ulaşır  , ampüller de tam kapasite ile hatta ilk şokla kapasitenin de bir tık üzerinde yandığından flaş gibi patlar.

 

Oysa sizin gen4 balast ve d2s ampülünüzde bu özellik yoktur , farlar kapalı iken yaptığınız sellektörde balastınızın tam kapasiteye ulaşması 5-6 sn sürdüğünden flaş patlaması gibi değil de normal bir sellektör olur .

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Özkan1679652572

sırrı bey anlatımınız ve ilginiz için teşekkür ederim gayet iyi bir bilgi sahibi olmuş oldum bu konuda şimdiki düşüncem acaba uygulasam mı uygulamasam  mı arasındaki ikilemim...sizce ne önerirsiniz peki...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sırrı Polat
On 27.04.2016 at 00:42, Murat Özkan yazdı:

sırrı bey anlatımınız ve ilginiz için teşekkür ederim gayet iyi bir bilgi sahibi olmuş oldum bu konuda şimdiki düşüncem acaba uygulasam mı uygulamasam  mı arasındaki ikilemim...sizce ne önerirsiniz peki...

Bence xenon merceği bi-xenon mercekle değiştirin derim ben , çok farkedecektir , zaten önemli ekipmanların çoğu (balast , ampül vs) elinizde mevcutmuş , 150-200 tl gibi bir malzemeye para verirsiniz.

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Andaç
On 27 Nisan 2016 at 00:42, Murat Özkan yazdı:

sırrı bey anlatımınız ve ilginiz için teşekkür ederim gayet iyi bir bilgi sahibi olmuş oldum bu konuda şimdiki düşüncem acaba uygulasam mı uygulamasam  mı arasındaki ikilemim...sizce ne önerirsiniz peki...

Venctra C ile Astra H merceği aynı ise zaten farlarınız bi-xenon.

 

Astra H konusunda ben uygulamamı paylaşmıştım konuyu incelemenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Murat Özkan1679652572

Aracim opel vectra c 04 model orjinal xenon far mevcut farlar ve ampuller bir bucuk sene once orjinal olarak kaskodan degisti ama simdilerde ciddi aydinlatma sorunum var iki far arasindaki renk tonu ve aydinlatmama gibi...

20160810_004410.jpg

20160810_004343.jpg

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Andaç

Aracınızın model yılından dolayı merceklerde ömrünü tamamlamaya yaklaşmış olabilir diye düşünüyorum.Kaç km'de aracınız ? 

Yorum bağlantısı
Murat Özkan1679652572

Birbucuk sene once farlar ve ampuller orjinal olarak hella ile kaskodan degisti ama iki far arasinda renk farki var ve aydinlatma vasat 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...