İçeriğe Yönlendir

Far yıkama


Onur Koç

Recommended Posts

Onur Koç

Far yıkama motorları suyu tutuyor mu?Yoksa bizim aracımızdaki gibi(ön cam ve arka cam motoru)suyu tutmuyor fakat fiskiyelere giden hortumun meyilinde dolayı damlama veya püskürtme yapmıyor.Koldan motora komut gidince püskürtme yapıyor.Birde bu motorların fiyatı hakkında bilgisi olan var mi?Yaşımdan dolayı genelde yüksek fiyatlar veren satıcılar çok oluyor.Gözümüzün açık olması lazım...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Far yıkama motorları suyu tutuyor mu?Yoksa bizim aracımızdaki gibi(ön cam ve arka cam motoru)suyu tutmuyor fakat fiskiyelere giden hortumun meyilinde dolayı damlama veya püskürtme yapmıyor.Koldan motora komut gidince püskürtme yapıyor.Birde bu motorların fiyatı hakkında bilgisi olan var mi?Yaşımdan dolayı genelde yüksek fiyatlar veren satıcılar çok oluyor.Gözümüzün açık olması lazım...

Prensipleri aynı. Suyu tuttuğunu sanmıyorum yavaşça o su geri depoya iniyordur. Kolu çektiğimde suyu püskürtmesi için 1 sn. kadar süre geçiyor o da depodan suyun çıkma süresi işte. Far yıkama motorunun da farklı olacağını sanmam. Çıkma olduğundan fiyatlarının yüksek olacağını sanmam, tofaşın motorlarının sıfırı da ucuzdu diye hatırlıyorum, rakam aklımda değil.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Prensipleri aynı. Suyu tuttuğunu sanmıyorum yavaşça o su geri depoya iniyordur. Kolu çektiğimde suyu püskürtmesi için 1 sn. kadar süre geçiyor o da depodan suyun çıkma süresi işte. Far yıkama motorunun da farklı olacağını sanmam. Çıkma olduğundan fiyatlarının yüksek olacağını sanmam, tofaşın motorlarının sıfırı da ucuzdu diye hatırlıyorum, rakam aklımda değil.

Far yıkama hortumunda suyun geri akışını engelleyen çekvalf dediğimiz küçük bir mekanizma var...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mondeoda, geri dönüşü engelleyen bir sistem görmedim ben..

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Mondeoda, geri dönüşü engelleyen bir sistem görmedim ben..

Şöyle düzelteyim abi tampon içinden çıkarak yıkama yapmayan mekanizmalarda olmayabilir zaten gerek te yok...

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Şöyle düzelteyim abi tampon içinden çıkarak yıkama yapmayan mekanizmalarda olmayabilir zaten gerek te yok...

Eski tofaş misali?

Yorum bağlantısı
Onur Koç
(düzenlendi)

Suyu tutmuyosa benim proje yattı :exc1: Rusyada çoğu adamlar bu kiti satın almış ve uygulamayı yapmış bende baktım fiskiye Tofaşlarla aynı hemen 2 adet aldım.2 adet far kaşı aldık.Güzelce kestim biçtim.Gündüz ledlerini tampon altına taşıcaz.(Şuan evde ledler köşemde duruyo)

Rusyada yapılan aractan görseller;

post-5749-0-55662000-1359120108_thumb.jppost-5749-0-43782700-1359120103_thumb.jppost-5749-0-10015700-1359120110_thumb.jp

Benim yaptığım kısım :bravo:

post-5749-0-50517600-1359120316_thumb.jppost-5749-0-25966700-1359120323_thumb.jppost-5749-0-37219500-1359120329_thumb.jppost-5749-0-96703500-1359120335_thumb.jp

tarihinde Onur Koç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

su pompası yüksek basınçlı olsun geri kalanı teferruat :D şünkü o slx fıskiyelrinin horumu bahçe hortumu kadar :) birde fıskiyler pompadan yukarda olursa çok gerekmez ama daha öncede bahsi geçmiş çekvalf denen tek yönlü sibobvari bi zımbırtı fıskiyelerden pompa çalışmazken su akışını engelliyor. (tampon çıkmalıların o mekanizması jet diye geçiyor su jetleri yüksek basınç ile hareket ettiği için onlarda çek valf yok)

Yorum bağlantısı
Onur Koç
(düzenlendi)

su pompası yüksek basınçlı olsun geri kalanı teferruat :D şünkü o slx fıskiyelrinin horumu bahçe hortumu kadar :) birde fıskiyler pompadan yukarda olursa çok gerekmez ama daha öncede bahsi geçmiş çekvalf denen tek yönlü sibobvari bi zımbırtı fıskiyelerden pompa çalışmazken su akışını engelliyor. (tampon çıkmalıların o mekanizması jet diye geçiyor su jetleri yüksek basınç ile hareket ettiği için onlarda çek valf yok)

Abi boşuna mi aldım yani yazınızdan onu anladım.Fiskiyeler pompa ile aynı mesafede kalıcak gibime geliyor.Hortumun kalın olması dert değil motor kısmında yeterli boşluk mevcut.Bu çekvalf tofaşların fiskiyesinde yok sanırsam.Oysa ki ne güzel hiç boşluk kalmadan sıfır hata ile kesip bir hevesle takmıştım :exc1:

tarihinde Onur Koç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

tofaşın sistemi ben çözemedim :D hatta bende pompa hariç komple tofaş kiti alacaktım ama baktım bahçe hortumunu kesmişler 2 L bi T ayak bağlantı var almadım. sonra megane fıskiyesi almıştım ama onunda her ne hikmetse göya üzerinde kendinden çekvalf var ama pompa basınçlı gelince sıkıntı yapmıştı ( ki bendeki pompa yüksek debili cam yıkama pompası idi. Lokman abi var forumdan aynı fıskiyeyi o da kullandı hatta o orjinal far yıkama pompası ile kullandı onda da su kaçırma sıkıntısı olduğunda mercedes far yıkama çekvalfi almıştı. en son sıkıntısız kullanıyordu. Bence sen bi dene sendeki pompa belki su kaçırmaz

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Yüksek basınçlı yıkama motorlarında çek valf mutlaka kullanılmalı,motorla fıskiye arasında suyun beklemesi önemli motor için sağlıklı olan bu hemde tepki hızı çek valfsiz sisteme oranla 2-3 kat daha hızlı olur.Her iki fıskiye takmak yerine motor çıkışına 1 tane takmak yeterli olur...

Yorum bağlantısı
Onur Koç

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.Bu çekvalf denilen parçanın bir görseli mevcut mu?Aklımda canlandırmayı denedim fakat canlanmadı.Bu çekvalf denilen parça fiyatı nedir?Yarın babamın sözü var hurda aracların bulunduğu sanayiye gidicez.(Hurdacı mi çıkmacı mi tam anlamadım)Galiba gidiceğimiz yer ikitelli sanayi olması gerekir.Orada parça bakıcaz.Gitmişken bu parça varsa günü kurtarayım en azından :yahoo: İyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Semih Tunca

Onur ,bu çek valf basit ve ucuz birşey içinde bilye olan küçük bir silindir suyu tek yönde hareket ettirir geriye akmasın diye bilye tıkar .sistemi röle ile mi süreceksin ayrıca sadece farlar yanarken mi çalışacak

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Onur bu parça Tofaş yedek parçacılarında satılıyor çifti 5-10 lira gibi :good1:

484_dogan-kartal-far-yikama-cekvalfi%20(1).JPG

Eneee bu da mı çek valfmiş :D ben sadece L dönüşü sandıydım. benim baktığım slx kitinde bu da vardı.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Eneee bu da mı çek valfmiş :D ben sadece L dönüşü sandıydım. benim baktığım slx kitinde bu da vardı.

Mustafa L rakar bu kardeşim :good1:

46_dogan-kartal-far-yikama-l-rekoru%20(1).JPG

Yorum bağlantısı
Onur Koç
(düzenlendi)

Onur ,bu çek valf basit ve ucuz birşey içinde bilye olan küçük bir silindir suyu tek yönde hareket ettirir geriye akmasın diye bilye tıkar .sistemi röle ile mi süreceksin ayrıca sadece farlar yanarken mi çalışacak

Sistem için röle satın almayı planlıyorum.Orj bir ekipmanmış gibi dış görünüşte sağladık.Fakat işlevininde standartlara uygun olması gerekir.Yanılmıyorsam farlar açılmadan sistemin çalışmaması gerekir ve farlar açıkken en fazla 3 defa devreye girmesi gerekir diye biliyorum.Tam olarak araştırmadan giriştik bu işe ama forumdan bilgi ediniyorum.İyi günler.

Onur bu parça Tofaş yedek parçacılarında satılıyor çifti 5-10 lira gibi :good1:

484_dogan-kartal-far-yikama-cekvalfi%20(1).JPG

Teşekkür ederim abi bunu parçacıdan aldım diyelim normal bir pompa ile mi sürmem lazım yoksa tofaşın pompasını mi satın almalıyım.Arabamızın ön ve arka su pompası aynı ve babam yedekte 2 adet bulunduruyor.Onları kullanabilir miyim?Birde benim satın aldığım fiskiyelerin hortum kalınlıkları oldukça fazla yedekte bulunan pompamın ise görseldekinden küçük buna nasıl uygun hale getirebilirim?Bir adet yeterli mi olur yoksa iki adet mi almalıyım?İyi günler dilerim.

tarihinde Onur Koç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bence röle yerine ayrı tuş yap. çünkü çok su harcıyor. eğer cam yıkamayla beraber çalıştırırsan orjinali gibi yapmak zor. orjinalda cama her basışta fara su atmıyor. belli bir süre vs bekliyor. ayrı tuş olursa bi adet zamanlayıcı yada geçiktirici devre ile daha işlevsel hale gelir.

Yorum bağlantısı
Onur Koç

bence röle yerine ayrı tuş yap. çünkü çok su harcıyor. eğer cam yıkamayla beraber çalıştırırsan orjinali gibi yapmak zor. orjinalda cama her basışta fara su atmıyor. belli bir süre vs bekliyor. ayrı tuş olursa bi adet zamanlayıcı yada geçiktirici devre ile daha işlevsel hale gelir.

Aslında bir butonla devreye sokmak keyifli olabilir fakat işlevsellik konusu ne derece olur bilemem.Pompayı çok çalıştırmak veya az çalıştırmak zarar verebilir mi?Zamanlayıcı bir devre güzel olabilir.Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

normalde cam yıkama için bile belli bir saniyeden fazla basmayın diye uyarır kitapçığında. yüksek basınçlı pompa olduğu için far yıkamanınkiler daha hassas olabilir. bende bi ara niyetlenmiştim bu iş için o yüzden söylüyorum. aracın orjinalinde boş ama yeri hazır bir tuşu varsa oraya orjinal bir tuş takıp yapmak daha güzel olacaktır. ama zamanlayıcı bir devre olması güzel olur. bas çek bir tuş ile yapınca bir kere basınca 5 sn çalışıp durması gibi. yine peş peşe basmaya izin vermeyecek şekilde de yapılırsa yine iyi olur. toyotaların eski modellerinde vs öyle buton ile çalışıyor yine w210 mercedeslerde de tuş görmüştüm far yıkama için

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

Far yıkama pompaları özeldir. Normal cam pompalarında çok daha yüksek basınçları vardır. Öyle ki, 6 litre su alan depoyu normal cam pompasıyla dakikalarca sürede bitirebilirken, far yıkama pompasıyla 1-2 dakikada bitirmiştim deneme yaparken. Süre bu kadar kısalınca ilkin pompa bozuldu sanmıştım, depoya baktım ki su bitmiş.! V8 motor gibi, resmen içiyor suyu.! :) Hatta fara hafif paralel meyilli verirseniz suyu, farla beraber ön kaput, ön cam ve tavanın başlangıç kısmını bile yıkamış oluyorsunuz. :D

Yorum bağlantısı
Onur Koç

normalde cam yıkama için bile belli bir saniyeden fazla basmayın diye uyarır kitapçığında. yüksek basınçlı pompa olduğu için far yıkamanınkiler daha hassas olabilir. bende bi ara niyetlenmiştim bu iş için o yüzden söylüyorum. aracın orjinalinde boş ama yeri hazır bir tuşu varsa oraya orjinal bir tuş takıp yapmak daha güzel olacaktır. ama zamanlayıcı bir devre olması güzel olur. bas çek bir tuş ile yapınca bir kere basınca 5 sn çalışıp durması gibi. yine peş peşe basmaya izin vermeyecek şekilde de yapılırsa yine iyi olur. toyotaların eski modellerinde vs öyle buton ile çalışıyor yine w210 mercedeslerde de tuş görmüştüm far yıkama için

Devre kısmı elbette bir şekilde çözülür fakat orj bulunan ekipman Tr'ye gelmediğinden tuşu bulmak imkansız olur.(Kaldı ki abs,far yıkama vb özellikleri olan arac boş geliyor ilginç...)Bu yüzden farklı bir tarz düşünüyorum birazdan gidicez babamla birlikte :exc1: Herşey orda aydınlanıcak.

Far yıkama pompaları özeldir. Normal cam pompalarında çok daha yüksek basınçları vardır. Öyle ki, 6 litre su alan depoyu normal cam pompasıyla dakikalarca sürede bitirebilirken, far yıkama pompasıyla 1-2 dakikada bitirmiştim deneme yaparken. Süre bu kadar kısalınca ilkin pompa bozuldu sanmıştım, depoya baktım ki su bitmiş.! V8 motor gibi, resmen içiyor suyu.! :) Hatta fara hafif paralel meyilli verirseniz suyu, farla beraber ön kaput, ön cam ve tavanın başlangıç kısmını bile yıkamış oluyorsunuz. :D

Abi tofaşın far fiskeyesi güzel yıkama yapıyormuş.Videosunu izledim.Buda linki;

Babam hadi diye sesleniyor herkese iyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

slx pompası diye cam yıkama veriyorlar orjinal slx far yıkama pompası bulmak zor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cam yıkama fıskiyeleri dışarıya su kaçırmaz, geri kaçırır muhtemelen ama, Muhammed'in de yazdığı gibi, sistemi su ile doldurmak bir saniye ya sürer ya sürmez..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...